lørdag 10. november 2007

Snø



I går kom snøen til oss i Bergen, stor lykke for barna!
Mannen min satte derimot i gang med;
Du kan IKKE kjøre bil alene i dag, for nå er det snø.
Jeg har hatt sertifikat i 18 år, og aldri krasjet på grunn av snø...
-dette maset gjentar seg likevel ved det første snefallet hvert år!
Utrolig irriterende! Emmeline liker dårlig å ha med seg et
kontrollerende haleheng på butikken.
Hvorfor skal han alltid lure på om vi trenger ditten og datten?
Klart vi trenger det, vi trenger ALT!!!!
Dermed blir det til at jeg stormer avsted, og slenger masse
i vognen før mannen får tid til å se hva det er!
Resultatet i dag var at jeg kjøpte Bolig Pluss i full fart!
-Dermed la jeg ikke merke til at det var
samme utgave som jeg hadde fra før...
-og han tror vi skal SPARE på at han er med på slep?



Ellers kjøpte jeg en lysslynge med stjerner på Ikea.
Det er DØDEN I GRYTEN å gå på Ikea på lørdager
nå før jul! Tror ikke jeg drar ut igjen der før jeg må...
Stjernene trenger nok å bli dandert litt bedre etterhvert,
men det gav fin julestemning, med snø ute og julelys inne!



Ellers har jeg sjekket over all julepynten min i dag.
Å hildrane du.... Jeg har MASSE pynt, og må nok
planlegge ganske nøye før jeg investerer i mer!
Men samtidig må jeg innrømme at jeg er god til å
skvise plass til noe ekstra, så noen investeringer
blir det nok; et hvitt juletre for eksempel:0)

31 kommentarer:

Anonym sa...

Herlighet så fantastisk skjønt det var med lysslynge inni skapet. Og Tildaene er jo knallfine. Du er heldig! He he, eg fekk ikkje lov til å kjøre i dag heller, men det er pga at me har sommardekk på enno... I staden har eg tatt S med på skitur på Landås skule (øve seg på fotballbanen), og rattkjelketur ned til Kiwi i Birkeveien. Ha ein kjempefin lørdagskveld! Klem frå Linda

Anonym sa...

Du klarer å få den latteren igang hver gang...
Klart du kan kjøre bil!!!!!
Jepp vi sees imorgen, blir mannen med som annenpilot bak rattet????
HAHAHAHAHAHAHA...kan jo være han må passe på at det er noe du ikke trenger;)
Utrolig morsomt, du får hilse mannen, og si at VI har stor tillitt til at Emmeline klarer seg på egen hånd:)

[morgrethe] sa...

Huff da.... to Bolig-Pluss trenger du vel ikke. Nei det der var ikke særlig lønnsomt, det forstår jeg. Men du skal være glad du har bil... for det har ikke jeg. Men nå er det bare en måned igjen til bilen kommer...Yes! Men nå kan jeg ha en forståelse hvis kjæresten min insisterer på å bli med meg i bilen ved det første snøfallet, for jeg har nemlig krasjet.... så parykken til dama flakset ut av vinduet og i snøskavelen. Det var trasig det!!!

Ha en fortsatt fin helg... her står det rakfisk på menyen...nammi.

Tone sa...

Nå fikk jeg julestemning...Det var kjempefint med lysslyngen inni skapet. Tror jeg må ta meg en tur til Ikea snart jeg også. Seneste tilskudd på Tilda stammen er jo bare så kul!! Her er det ikke snø enda... Men jeg har prestert å kjøre på jobben i to dager på rad uten lys på bilen, he,he. (I seks-syv tiden om morgenen) Jeg synes jo det var litt, eh, mørkt, men når jeg kom frem på jobben ble det hele glemt, og hjemover igjen var det jo lyst... Begge lyspærene var gått, og mannen i huset bare rister på hodet over meg...Lykken er bedre enn forstanden, er det noe som heter :-) Ha en fortsatt fin helg :-)

Nette sa...

Fint med lysslyngen i skapet ja, og godt du forteller hvordan det faktisk er på IKEA for tiden...har jo egentlig veldig lyst dit en tur, men det er nok ikke verdt det når det er så folksomt. Får trøste meg med det:)

Anonym sa...

Må sei meg heilt enig i at haleheng på shopping ikkje er bra!
ADVARSEL: ALDRI IKEA på lørdag!!!Det er å be om å bli irritert, men lysslyngene var jo fine då...
God helg, og takk for dine alltid like morsomme innlegg:0)

Anonym sa...

kjenne meg så absolutt igjen! går alltid på butikken sjøl, og aleina!! går æ ilag me han e d: "ka du ska me d?" "treng du d?"

sende æ han, må æ skrive liste og da får æ jo BARE d som står på lista.. :o) kjedelig

Anonym sa...

Må berre legge til at det var ei stund min samboer påstod at eg var " på hels" og drakk kaffi med dei ansatte på IKEA. Med andre ord: han syns eg var der litt ofte...Det var muligens noko i det, men det treng eg jo ikkje sei til han:0)

silje-sin sa...

Hei:) Morsomt innlegg som vanlig:) du er virkelig flink til å fortelle! Det ble kjempefint med lysslynge i skapet,og SÅÅ koselig med snø ute da! Håper det kommer litt snø her på østlandet snart også! Det kan jeg ikke si foran snekker-mannen min da... Ha en fortsatt fin helg:) klem

organic-lizzi sa...

Du tar det på kornet:-)))
Her i huset er det bare jeg som har lappen,og kan handle stort sett det jeg vil..Drepen å ha med disse mennene i butikken.De trenger jo aldri noe..Meeen hvem er det som har lyst på ditt og datt litt senere på kvelden?
Puh!Heldigvis skal jeg på en jobb i nærheten av Ikea på mandag..
Snø!!i Bergen før det kommer på Nesodden!Helt utrolig..
Skikkelig kos søndag til deg.
klem Randi

Hulda sa...

Heisann! :) nå har jeg koset meg her inne hos deg og lest dine to siste innlegg. Litt av en frisør du har, det må jeg si. ;) ;) Rene skuespilleren, han der!
Sikkert underholdende!

Så fine Tildadukker du har fått også, artig hun med struttehåret. :)

Likte veldig godt lysslyngen du har i skapet, og nysnø, det er det kommet her også i dag.

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei du!

Hehehehe, ja hva er det med disse mennene våre som får de så til å tro at de mestrer endel oppgaver bedre enn oss(?)....

Uansett, jeg ler godt av deg , og du skriver så fantastisk!

Nydelig med det lyset i skapet , og snøen er jo alltid bestfør jul!
Kan jo saktens ikke glemme mars her i fjor , hvor snøen sto til taket - og vi trodde vi både ville fryse ihjel og ...mulignes dø av sult! ....da var det lyende intelligent å kjøpe 2 bæreposer med halvfabrikata brød...haha!!De fyller ennå skapene mine, jaja, jeg får vente på neste 2 meter og bedrive mine husmortendenser videre den tid den sorg!

Ha en god natt- klem

Anonym sa...

Hei, og takk :) Håpar at det går fort i boks, og ikkje drøyer ut som hos dei du kjenner. Men markedet er jo så merkeleg, så me veit jo ikkje. Skulle jo solgt tidlegare, i vår, men det var jo ikkje kjekt å styre med det oppi graviditeten og det heile. Kvitt linstoff kjøper eg hos Stoff og stil nå. Hugsar ikkje heilt prisen, men sånn ca 60 kr per meter. Skal du til MH i morgon?

Anita sa...

Såå moro med litt snø, blir så fint lys av det! Lysslyngen er såå fin, men det er kanskje lurte og ikke våge seg på Ikea nå, det vil si jeg tror mandag og tirsdag em. er rimelig trygge dager å dra! iallefall på min Ikea!!

Ha en strålende uke!

Anne sa...

Mannfolk er noe for seg selv ja..., og bilen er de jo så redde for også da vet du.

Og tenk på meg da Emmeline som har 2 mannfolk med meg som regel, en liten og en stor... I sommmer når vi var i Danmark, Irland og nå sist i Tunisia...huff og min...de står utenfor butikken, venter og hver gang jeg tar i noe rister de på hodet....Har vi ikke nok lysestaker nå da, har vi ikke nok lyslykter nå da, hva skal du med den ? vi har da nesten maken fra før...Slik klemmer de på, til de blir så utolmodige til slutt at de bare går, DA er jeg for lengst SUR.
Trivelig på tur ja gitt :-)))

Nei, slik handling må foregå alene eller sammen med damer !! Og IKEA, bare jeg hvisker det navnet, bli mannen i sofaen her blek og er på grensen til et angsanfall...han greier ikke skjule det :-)

Ha en fin fin søndag, og så er det jo farsdag og vi må vel ta litt vare på dem også.

elin1976 sa...

Ikke blii sur nå men jeg kommer å henter det skpapet ditt i morgen. Det var kanonfint og det vil jeg gjørne ha( var det noen som nevnte frekk?) I allefall så må jeg få tatt på en sånn lysslynge for det ble jo kjempefint med det inne i skapet.
Jeg har også dratt frem alt julepynten bare for å sjekke om noe har forsvunnet i løpet av året. Det hadde det ikke men jeg skulle gjærne ønsket at noe av det hadde det. Har alt for mye julepynt og jeg låver at trendene forandrer seg i løpet av 13 år. Ikke det at alt må være så trendy men mange av inpuls kjøpene som har blitt gjordt kommer desverre nok ikke frem denne julen heller. Godt at det er kun jeg som husker alle kjøpene og ikke mannen. he he
Men koselig er det iallefall å studere alt det rare som befinner seg i disse 40 kassene som akkurat for øyeblikket står midt på gulvet i tv stuen. I dag skal det sorteres. Det som skal brukes skal inn på gjesterommet og de andre 37 kassene skal inn igjen på kottet.
Ha en fantastisk flott søndag. Masse klemmer fra Elin:O)

Karna sa...

Det ble nydelig med den lysslyngen i skapet, gir et vakkert lys.

Jeg bare må en tur på IKEA før jul, men kanskje det blir en tirsdag formiddag eller noe, da er det vel ikke så mye folk vel?!?!

Jeg må begynne å tenke på å legge om dekkene, slik at jeg kommer meg trygt avgårde på jobb i morgen, HATER å legge om dekk!!!

silje-sin sa...

Hei igjen:) så heldig du er som får hjelpe til hos Molly's heaven! Tenker det er mye lekkert der nå... Håper du har hatt en fin dag! klem fra silje

Two sa...

Så koselig som du får til allting!Eg syns du bør høyre med TV2 (??? jobber du der??) om du kan starte et innredningsprogram, for då kan vi sjå alt live nesten! Gleder meg til alle dei fine interiøra du sikkert vil komme med i bloggen din fram til jul!

ChatrinesLiving sa...

Hehe, gøy med bil...datteren spurte om å få øve-kjøre i helgen, Å-nei du..halvparten av de som har vært på veiene i helga ligger i grøfra, etter å ha seilet rundt på glatta... Så her kjører jeg!:)
Flott var det med lys i skapet ditt:)
Kult for de to som sitter i skapet å venter på en fest;)
Ha en flott søndag!
Klem:)

åsemor sa...

Kjempefint med den lysslynga, det gjorde susen fårn si.
Den snøen kan jeg styre meg for, iallefall det slapset som blir liggende på veiene og har en tendens til å ville ta styringa over bilen min. Men det forsvinner vel snart tenker jeg, for nå regner det. Og da kommer vannmadrassen frem igjen, ja der skal jeg si det har vært så forskjellige navigasjoner :) Riktig festlig til tider med fem personer i den samtidig, ja med ungene altså. Vi har ikke helt beveget oss på "fastlandet" enda, da overmadrassen denne gangen er av et geleaktig stoff, veldig spennende!
Da får du ha ei "smashing" uke Emmeline, vi får kose oss så lenge vi kan, for plutselig kommer julestresset og tar oss :)

ESMERALDAS HJERTE sa...

Hei knuppelupp:) Så var helga snart over- og jeg har nytt snøen og kulda!!!!! Er østlandsjente og koser meg når det blir kuldegrader fremfor plask-regn-vind selv om jeg har blitt vant til været her med tida......Du skriver godt as always.....

Olstad sa...

så utrolig vakker det var med lysslynger i skapet og jeg fortsetter og fnise av dine hverdagsbetraktninger. Selv om jeg aldri sett dere så ser jeg dere så klart for meg i min fantasi du føre og en mann etter....

Her har det vært inmari glatt i dag men jeg måtte ut en tur med bilen for hadde besøk og de ville se både lager og kontor jeg leid så sklei meg ned på glattisen. Men inrømmer at jeg godt kunne ha tenkt meg en mann mer ala din da... For min mener jeg kan kjøre på all slags føre noe jeg betviler selv om jeg hatt førerkort i ja... 16 år . Må være de to årene som gjør. Det god søndagskveld.

Jeg manner meg opp til å skli til Ikea i morgen å kjøpe kjøkken.

Marie sa...

Hahaha, du skriv så godt! Eg sa til barna mine for eit par år sidan at om dei såg meg kjøpe meir julepynt måtte dei sette handjern på meg,hehe. Nå er dei flytta heimanfrå så nå har eg hendene fri. Finn nok eitkvart eg berre MÅ ha i år også...

Klem :o)

Albertines verden sa...

Heisan! Her var det jammen julesteming i skapet allerede. Har vært og romstert i julepynten til IKEA, og for første gang var det ikke mye som fristet. Så mye knalle farger, følte det var det rene sirkuset. Men lyslenker i klar farge, slår aldri feil. Ha en super uke!

My little footprints sa...

Hei!
Hehe, nå måtte jeg le,nei det er nok ikke alltid det billigste alternativet å ha med seg mann sin på slep. Hadde mann min med meg på loppemarked i dag, og gjett hvem som hadde med seg mest ut av butikken? Jo det var han det! :)
Med hilsen fra meg

Mita`s hjørne sa...

Så nydelig lysslynge - kanskje jeg må på IKEA for å finne en der... Junior nekter å sette sin fot der, han truer med å ringe barneværnet!!!og anm. mamman for barnemisshndling om han må dit igjen... hvordan skal jeg få han til å bli en mann som liker å gå i butikker med sin framtidige kjæreste...??? har nok en jobb her...
Men lysslynge skal jeg ha...

Ha en koselig kveld...

Anne sa...

*Fnis* det er utrolig mye morsomt som skjer i livet ditt! Eller så er det vel at du er så flink til å se det humoristiske i alt du opplever. Her er det mye som skjer hver dag, så klarer ikke henge med og skrive kommentarer til hvert innlegg. Men jeg lover at jeg leser ALLE, og mye leser jeg høyt for mannen min. Vi kjenner oss ofte igjen og ler HØYT! Ikke vet jeg hvor du jobber, men det begynner å ane meg... Klem

Aina sa...

Hei du, har vært innom å smuglest lenge her jeg, så nå lenker jeg deg;-)
Flink du, kjører ikke bil engang jeg, skummelt det!
Men julepynt kan en vel aldri få for mye av?!?
..bare for lite lagringsplass *kremt*

Håper du får en fin uke, trygg på glattisen med sveisen og sminken på plass:-D

Silkeline sa...

Så nydelig det ble med lyslenke inne i det flotte skapet ditt! Det var jammen en god ide. Vi trenger alt det lyset vi kan få på denne tiden av året:)
Jeg har også kjøpt meg to like Bolig pluss. Har ikke helt skjønt hvor ofte de kommer ut jeg, så jeg syntes det var sånn ca på tide å kjøpe ett nytt. Når jeg kom hjem ble jeg kjempeskuffa over å ha sett repotasjene før....hihi. Litt sen i reaksjon vettu:))
Skikkelig kavaler av en mann du har da....søtt at han er redd for deg på glatta:)...selv om du fint hadde greid deg på egenhånd.

Ha en strålende uke:))

Ellie sa...

Det ble kjempeflott med den lyslenka i skapet. Synes det var litt søtt av mannen din, jeg da, å bekymre seg for deg på glatta. Han er kanskje vant med at andre kvinner blant hans nærmeste kan være litt harde på gassen noen ganger? ;-)Ikke så rart han er bekymra da, vettu :-). Selv hater jeg å kjøre bil, så jeg hadde sikkert pusta letta ut om noen hadde bedt meg om å la være :-). Ha en fin kveld!

Related Posts with Thumbnails