lørdag 1. mars 2008

Puter igjen



I går sydde jeg litt. Herr Emmeline har begynt å bli inderlig lei av alle putene som flyter rundt, likevel syr jeg flere. Da han i går spurte med sur stemme om jeg sydde puter NÅ IGJEN, tok jeg en hvit liten løgn og sa at jeg sydde tevarmer til påske..Han er lett å lure!



Her er tevarmerne...Det er rart for når jeg setter meg ved maskinen og har en plan om å sy romantiske puter til kontoret, ender jeg med å sy kopiputer atter en gang. Dermed er jeg ikke helt sikker på om disse ender på kontoret eller hytten? Den forrige kopiputen gav jeg bort til min søster:) Jeg har sydd hvite puter med lyseblå bakside. Det lyseblå stoffet har egentlig hvite prikker, men de må man jo ha forstørrelsesglass for å se:)



Så har min lille påskekanin ankommet:) Denne er sydd av Anita og er bare kjempesøt. Tusen takk for lekkert arbeid! Lille kanin sender en spesiell hilsen til sin storesøster som bor på en egen kaninfarm hos Silje, hehehe. Håper alle har en deilig helg! Her er det drittvær og huset flyter, så det er nok å ta seg til! Kos dere alle som er innom her i løpet av helgen:)



I made some new cushions yesterday, I am not sure whether they are for my office, or summer house? Time willl show:) The cute Tilda bunny is made by Anita and will work as my official easter bunny this year!

41 kommentarer:

mali-mo sa...

Hei! Har vært innom bloggen din noen ganger og må si jeg syns den er kjempefin. Morsomme historier og deilige interiørbilder i skjønn forening :)

Så fine puter du syr! Her i huset er det lysestaker som anses som overflods-ting. Vet ikke helt hvor mange vi har, men vi kan vel ikke få nok av det?

Kos deg i "møkkaværet" (smil), jeg skal ut på trilletur med prinsessen i barnevogn..

Whoopsi Daisy sa...

Hei Emmeline
Takk for koselige hilsner. Det går litt i rykk og napp for meg her i blogglandia, men du verden såkoselig det er å være her. Jeg får abstinenser, og det er ikke bra!
Du har hatt så mange fine historier i det siste og flotte puter lager du. Jeg tror jeg må fri til prestekragen og få meg en symaskin snart. Men jeg har vel egentlig ikke tid for det nå. Det er jo viktig og planlegge frem i tiden..... Kanskje jeg kan ønske meg en symaskin i gave når jeg er ferdig utdannet hehehhe.Neste vår.
Ellers drømmer jeg mye rart for tiden og det kan du lese om i bloggen min.
God helg
Klem fra Whoopsi Daisy

♥ H@rmoni ♥ sa...

Heisann! Hadde tenkt å være litt kreativ og lage noe gøy i dag.
Ble inspirert til å sy litt puter jeg også! Har brukt symaskinen min sånn ca. to ganger..
Men først må jeg ordne ferdig de prosjektene jeg allerede har på gang..
Skjønn kanin du har fått!
God helg!
:O)

Anita sa...

Der var hun kommet ja! Ser at de blir litt skrukkete på turen, men... Nå har jeg satt igang med flere, + noen tyyyynne badedamer! Også har jeg avsluttet lappene på hekleteppet mitt, 70 stk! Så nå gjenstår BARE monteringen;o)Har forresten vært og kjøpt litt garn idag til et nytt lite hekleprosjekt! Må jo ha noe å drive med når jeg skal på jobb, i kveld *ler*! Mange baller i luften som du skjønner. Nei nå får jeg fortsette med syingen, før jeg skal dra! Ha en kjempeflott helg videre! Klemmer fra Anita

Anonym sa...

Mannen min synes også vi har overdose av puter. Så i dag skal jeg sy flere putetrekk:-)
Har stoff til vask i vaskemaskinen, så så snart det er ferdig skal jeg sette meg ned å sy. Gleder meg!
Flotte puter du har laget. Hvordan lager man sånne puter? Printer du ut motivet på stoff eller?
Ønsker deg en herlig helg!

Anonym sa...

Tusen takk for kjapt svar!
Nå skal det syes puter:-)

åsemor sa...

Ja er det ikke typisk, en begynner med alt mulig annet en det en skulle gjort, jeg tenker på husene våre. Det er så kjedelig å måtte gjøre husarbeidet om helgene, og egentlig har jeg ikke trengt det heller da jeg kunne vært mere effektiv midt i uka.
I dag har jeg vært på trilletur, vi har en nydelig dag her og vårstemningen sprenger seg på, men det er litt vannskelig å skjønne innenfra da en ikke kan se ut av vinduene, nesten. Nå må jeg starte med vindusvasken før det blir mørkt.

Kos deg i sofaen din med alle de fine putene dine Emmeline, ha en fin lørdagskveld !

Tone Yvonne sa...

Hei Emmeline :o)
Takker for koselig hilsen. Putene din er er veldig flotte. Te varmer ;-D du liksom..... Det fine med puter er jo at de er enkle å sy - defor blir det lett mange av dem...... På den annen side så kan man aldri ha nok puter (evt. putetrekk) slik at man kan variere etter behov :o)

Tilda kaninen er jo bare kjempeherlig, og ikke minst veldig vårlig....

Har tekt å sy et par pompadourer til og gjøre ferdig en veske i løpte av helgen - hvis ånden kommer over meg da....

Ha en super helg og kos deg masse!!

Helene sa...

Hei Emmeline.
Hver gang jeg er på bloggen din og du har innlegg med dine flotte kopiputer blir jeg grønn av missunnelse. De er så flotte! Derfor vil jeg nå være så frekk og be deg om en tjeneste. Please; kan du sende meg en mail med filen til disse flotte kopilogoene dine. Hadde vært så gøy og lage noen av dem sammen med stjerne og stripestoffene jeg har kjøpt hos Stoff og Stil.
Dersom logoene er speilvendte (klar til bruk he,he) så er dette bare en fordel for meg.
Blir kjempeglad dersom du tar deg bryet :0)
Mailadressen min er helene.sivertsen@norgespost.no

Klem :0)

Grip dagen sa...

Flotte te-varmere du har laga...
Tenker mannen setter pris på dem!

Nå er det lagt ut noen bilder fra skuddårsdagen i interiørbutikken.
For en kveld!
Det vrimla av kjente og ukjente. Mange likesinna mennesker, mange kreative folk og flotte omgivelser fyllt av fristelser...
Det ble servert kaker og kaffi, og skravla gikk til langt forbi midnatt. KJEMPEGØY!

Hilsen ei strålende fornøyd Marit

Verkstedet sa...

hei.
for en kul te varmer!.....;)
og for en skjønn kanin. har faktisk laget to sånne for noen år siden, men klær fra et åhlens kjøkkenhåndkle. de er søte de der tildafigurene. laget to store tildaer før jul, mye dill dall. blir litt utålmodig av sånt.
jeg må selv sy noen puter nå, lager du etter oppskrift, eller? åpning m knapper eller glidelås? vil lage noen enkle...skal ha bilder på de til bla hytten m bilder fra geilo på. og et av jenten på hesten på rommet hennes.
blir det kanelsnurrer i helgen da?
blir neppe middag laget av barna, eldste kan lage skikkelige skiveblingser....man kan jo ta deilig brie på..;)sitter å diskuterer middag akkurat nå, vi er ikke enige....håper bare vi blir det før det stenger....
ha en fin kveld og helg videre!
klem

Gry sa...

Ha,ha...jeg har nesten gitt opp å ha mye puter, de havner av en eller annen merkelig grund alltid på golvet ved siden av soffan.... Vet ikke hva det er med puter og menn! Ikke går de särlig godt i sammen!!

De er så nydelige de tevarmerne dine, fniss. Det var en veldig god idé å sy tevarmere alltså.... hm... jeg er helt avhengig av hveteputen min och jeg kanskje skal sy meg noen å ha med i soffan, hi,hi...

Äsj, for mökkavär! Det regner hos oss idag også. I går var det fint og det skal bli sol i morra- håper det. Må jo få komme ut å kjenne på vårmåneden :-)

Ha en fin lördagskveld, og husk att ikke be mannen hente teen!!

Klem Gry

Photo-Me-Life sa...

GUD for noen fine t-varmere!!! Hadde jeg sett de putene i butikken hadde jeg kjøpt de TVERT. Kanskje du skal sette deg ned å sy litt, å kommer mannen, sier du bare at du skal sy noe til nord norge:)

Huset i Hagen sa...

Vi får jo aldri nok av puter. Og disse putene dine er jo så fine! Kjempefin Tildakanin også. Hun hadde så nydelig, vårlig kjole på. :0) Godt at du har fått kjøpt deg kurven hos M.H. nå. Og stein også ser jeg. Ja, jeg må visst ha meg en sånn stein jeg også. Godt å høre at du også kanskje har en løsning på hvem som har lusket rundt i utenfor hagen min og tatt bilder inn. :0) (var innom W.D) ;0)

Photo-Me-Life sa...

Ja trekkene er super fine, prøvde jo på ett her på en stol og de er like fine som bildet tilsier. Men nå ser det jo dårlig ut med spisestue til meg så ... snufs.

neida, champagne kjøleren har ingen hast. Jeg kjøpte meg en superbillig en på glassmagasinet i plast (ser ut som glass) til 49,- så den holder lenge. Jeg har en venninne og da vi skal på byen pleier vi ha litt champis på is oppi bøtta + reker, så den blir brukt men ikke ofte. Men en dag..en vakker dag Emmeline skal jeg ha en sånn kjøler:)

silje-sin sa...

Se der er søster-kanin også på plass ja:) De er skikkelig fine! Flotte puter du har sydd også:) Jeg har hatt lyst til å prøve selv,men hvordan lukker du igjen åpningen? Syr du på glidelås? For det klarer nemlig ikke jeg,det kan jeg si med sikkerhet:) Ha en flott kveld! Klem fra Silje,i Porsgrunn:)

elisabeth sa...

Skal si du er flink me dnål & tråd til å være nybegynner:))
Helt fasinert, jeg er veldig glad i systuer, men det er ikke lommeboken...hihi;)
her er det full fart, og stormende jubel, tror jammen meg jeg skal klare å knipse noen bilder av noen ferdige prosjekt imorgen:))
Ha en alldeles fabelaktig kveld, med eller uten malerkost!

PS! Så forresten at Jennifer Lopez skal kalle jentebebisen for Emmelina...hmmmm ikke værst, hun er sikkert en snikblogger;)

elisabeth sa...

OBS! Glemte å si det, men GRAND varene blir sendt på mandag:))

frk. vims sa...

hehe, du har en husbond som ikke vil ha flere puter i hus? ;)
Mannen i huset her sa at pleddet mitt ble veldig fint, MEN nå får jeg ikke lov til å lage no mer pledd. For vi har jo et på gjesterommet, tre i skapet og to i sofaen. Pluss to sauer(feller) som ligger så makelig til på sofaen.
Putene dine ble veldig fine da, så du er sikkert blitt tilgitt :)

Så bra at eplene falt i smak, du får lage en skål bare til deg selv og en til resten av røkla. Husker mormor alltid lagde snopskål til hvert barnebarn slik at alle fikk og ingen ble grinte ;)

Håper du har hatt ei fin helg og får en alle tider søndag!

Anonym sa...

Så flotte puter, jeg synes du er kjempeflink :) Og puter i forskjellige varianter kan man jo aldri få nok av, bare mannfolkene som ikke skjønner det der... ;) Ha en fortsatt fin helg! Synnøve :)

elin1976 sa...

Hallo og god kveld.
Kaninen er så herlig. De er så artige å ha for alle liker disse. Har begynt å sy på et par som skal sitte utenfor ved inngangsdøra.
Ja, da var det disse putene da....i går før jeg skulle til krims og krams ble det sydd to stk. Blåe med hvite stjerner til soverommet og en til badet.
I dag har det blitt sydd to røde med stjerner, en med blå og en stirpete blå til Ektorpen min. Det ble kanon fint. Har litt sånn New England style gående her i huset. Det der er en stil jeg aldri blir lei.
I kveld har jeg forbredt selskapet i morgen og sydd opp kropper til de nye badedamene. De er så kule. Jeg skal sy en til deg, slik du kan ha en på hylla og tenke på meg hver gang du ser den. Nei forresten den må du ta med til hytta. Sender den nordover så fort den er ferdig. (fy fader jeg er bare så snill he he)
Jeg prata med kreoline i går så nå er det planlagt at vu skal ha vinfest hos helene i sommer og du, jeg, anniche, Marit og kreoline skal drikke vin og danse uhemmet på bordet;O)
Er du med??? Ønsker deg en god kveld og en fin dag i morgen. Klem:O)

Penelene sa...

Nok en gang skjønne puter! Emmeline-mannen setter nok mer pris på de hvis du drar han inn i en dyr interiørbutikk og viser han puter till 6-700 kroner :)
Fortsatt god helg, Emmeline

Hanne sa...

Hei!
Nå har jeg sniktittet på bloggen din i noen mnd. Du er så utrolig kreativ og flink:) Blir så imponert. Jeg har selv laget noen "Lexington" puter etter inspirasjon fra deg, men jeg har ikke klart å finne flere motiver. Kan du gi meg et lite tips om hvor du finner de ? Hilsen Hanne

ChatrinesLiving sa...

Hei, hei!
Stilige tevarmere!:)
Mannen min er veldig glad for poter han, han stabler hele 6stk under og rundt (ja ikke vet jeg hvordag...) hodet, når han legger seg godt til rette i sofa for å se7nja...sove... en fotballkamp;)
Kaninen din var utrulig søt!
Hos meg har det ikke blitt så mye sying i det siste, men i dag skal jeg prøve å få ferdig et par sko til i allefall.
ha en finfin søndag!
klem fra chatrine:)

ChatrinesLiving sa...

Skrivefeil, ja et par ser jeg...hehe, må være litt for sterk søndagskaffe;) hehe

Siri sa...

Tevarmere ja, hihi - jeg synes du syr kjempepene "tevarmere"!

Merete sa...

Flotte puter!!! Og du må ikkje bry deg om at mannen meiner det er nok for lenge si...dei forstår liksom seg ikkje heilt på dette med at det er kjekt å bytte ut pynten eller spe på med litt meir pynt innimellom ;o) tenker han hadde blitt skuffa om du plutseleg hadde fjerna alle putene..
Flott påskehare du har fått deg :o) nsker deg ei fin veke!!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hoppsan! De ble skikkelig stilig da og herlig den påskeharen. Får lyst til å sy når en ser sånne smeeelt ting! Her er det blitt bakt istedenfor hobbygreier denne helgen, bestemt at de to påske-swappetingene skal lages og finnes opp før jeg finner på andre sprell...
Klem

MeyBiMe sa...

:-) ler :-)
Jeg likte utrolig godt den der veldig PÅSKEte tevarmeren din!!!
Der ble han visst godt lurt gitt.....
he he...
Kjenner meg igjen når jeg setter i gang med ting... og kommentaren er: "enda mere stesj i huset".....

Ha en flott uke!!!
Med masse nye opplevelser!!!

husnummer30 sa...

Så fina kuddar du syr! Och inte kan väl maken vara så missnöjd? Ni har ju en massa fina kuddar!!!

Nu har jag förresten varit inne och köpt Greengate skålar! Det gick bra... ;-) Det var så mycket folk i butiken, så jag tog bara det jag skulle ha och betalade. Fick aldrig lista ut vem som var vem av de två som jobbade...pratkvarnen eller surkarten... Kanske nästa gång. :-)

Hoppas att du har haft en fin helg! //Jill.

Aina sa...

Superflotte te-varmere må jeg si, de gjorde seg i sofaen din;-D
Enda bedre når en kan lage de selv og spare pengene, kan jo kjøpe så mye annet lekkert da hehe..
Ønsker deg en fin ny uke sammen med den nydelige kaninjenta!

Lynetmor sa...

Hei, så kjempe fine puter du har laget :-)
Ønsker deg en fin mandag.

ESMERALDAS HJERTE sa...

hei vennen:) Takk for koooselig hilsen. Tok en antivirus-scan av pcen i går kveld uten at den fant noen virus eller annet-etter å ha oppdaget som deg at det kanskje hadde sneket seg inn noe drit. Det begynte med at jeg fikk en kommentar på bloggen; noe lign som "take a look here.."Så da sjekket jeg profilen(ville ikke gå rett inn på beskjeden hvis det var noe rusk der, men det gikk vel kanskje for det samme...)og da kom det opp en melding om xp antivirus-protection. Som sagt har jeg skannet maskinen uten å finne noe,skal prøve å få noen til å se på dette,for sikkerhets skyld....

Ha en gooo uke, kjære venn:)
Klem fra meg

Marie sa...

Nydelege puter/tevarmerar!

chevostar sa...

Så flotte puter du har laget!
Og en veldig søt kanin du har fått tak i!

HA en flott mandag!

Anonym sa...

Hei!
Måtte bare innom å lese litt i bloggen din. Det gjør underverker for humøret etter en stressende morgen med unger som skal på skolen og bhg, og en trett og stressende mor (meg)som skal på jobb...Du er så flink til å skrive og legge merke til de små, men merkelige tingene som skjer rundt deg:)Det er skikkelig trivelig å lese! I tillegg har du mange vakre bilder.
Klem fra M

Marte sa...

Så flotte "tevarmere" du har laget!
Man får aldri nok av de;)
Hvordan har du fått tak i mønsteret på logoene?

Kaninen var bare skjønn! :)

Jeg var inne hos borghild og så på hennes hjerter- de var flotte! Takk for tipset;)

Ha en strålende dag!
Klem fra meg

Made by KKann sa...

Hei Emmelines!

-Så flotte puter!
Jeg har sååå sans for putene dine!
Stikk innom meg så for du se..smil!

Smil fra KKann

Anonym sa...

Skikkelig lekre puter du har fått sydd! Jeg fusker litt i faget selv, men foreløbig ser det ikke ut for at de blir helt sånn som jeg gjerne vil ha dem. Men jeg er egentlig ganske så sta, så her er intet slag tapt før skipet har gått ned! Koser meg skikkelig i bloggen din, Emmeline. Humoren din er så utrolig på linje med min egen liksom, jeg har fått mange skråblikk fra sofaen (les: min mann) når jeg sitter og leser dine skriblerier... *fnis*
Ha en deilig dag!

Lena sa...

Hihi, tevarmerene var stilige de:)
Puter er noe det ikke er mangelvare på her i huset heller..finner stadig nye som jeg bare måå ha!
Ha en flott dag:)

BO sa...

Du er alltid så fantastisk morsom! Som eg alltid seie, du skriv så godt!
Kjenne meg utrulig igjen med puter og atter puter, blir på ein måte aldri nok!?...
Min kjære var på eit punkt så FORBANNA på alle putene, at han nekta å sitta i sofaen!!! Kva er problemet? Kan vel for søren flytta litt på tre-fira-fem puter? Neida, fyren stod i stova, til STERK irritasjon for meg. Putene er der enda, og stakkaren vart vel lei av å gå kvilelaust rundt... Putene (og madammen) vant altså putekrigen! Heheheheeheheh... :-)

Related Posts with Thumbnails