tirsdag 10. juni 2008

Skal det være en hjertekopp?



Jeg har jo lovet å vise frem noen av koppene jeg fikk til bursdagen. Bildet under her er hentet fra den nye bloggen Baronessa som selger et større utvalg av hjerteutstyr enn jeg har funnet i Bergen. Kanskje turen bør gå til Husnes? For denne serien fra SIA er skikkelig stilig syns jeg!



Nå har det seg sånn at jeg slett ikke fikk mange forskjellige kopper til bursdagen; men rett og slett fikk fjorten like hjertekopper som jeg er veldig fornøyd med! Knallfine bokser til kaffe, te og sukker fikk jeg hos mamma og pappa, så nå venter bare en skikkelig opprydning i skapet så er alt perfekt.



Jeg så et veldig spesielt program på TV i går forresten: Kanskje noen av dere så det? -Om en taus familie som bodde på gården Lykke? Etter å ha sett det programmet må jeg fastslå at jeg trolig snakker mer i løpet av en halvtime enn hele den familien snakker på et år tilsammen. SE og LÆR sa Herr Emmeline og lo, mens jeg fremdeles var i sjokk. Det er faktisk utrolig å se mennesker som kan leve så stillferdig som denne familien.



Min mor hadde også sett programmet, og hun var dypt og inderlig begeistret fordi gamle Fru Lykke mente Ari Behn strøk seg for mye over håret. Han har visst ikkje så mykji å ta seg til den mannen, sa den gamle --så då held han på med dinne strykingi. Tenk om du bare skal si ti ord i løpet av et år. Så velger du å si: Eg syns Ari Behn stryk seg for mykji øver håret! Og vips så har du brukt opp snakkekvoten for de kommende 365 dager. Dersom du sier noe før den tid, kommer folk til å mene at du er en skravlebøtte...!



Det er nok et understatement at jeg hadde fått problemer i et sånt miljø! Jeg må forresten få takke for medfølende hilsen vedrørende manglende datamaskin. Ingen løsning er innen rekkevidde de nærmeste dagene heller desverre. Ikke spør hvordan jeg da kan legge inn dette innlegget? Jeg har desverre brukt opp snakkekvoten -og kan ikke svare! SEE U ;0) TUDELU!

37 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!! Igjen og igjen.
Joveig

Prinsesse Elin sa...

Ja særlig det hadde gått i denne heimen.....snakke kvoten er allerede oppbrukt før vi står opp av senga. Da har jeg snakka slik at mannen ikke gidde å ligga der lengre.
Men jeg var som du i sjokk over hva hun brukte snakke kvoten på. Ari....ja det var någe å bruga ti på.

Prinsesse Elin sa...

Du må se under stoff til klær! Der fant jeg det iallefall. Det er knallbra kvalitet på det. :O)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Grattis! der har du fått deg noen hjertekrus etter mye leting. Jeg kjøpte tekoppene på Baronessa, og da har fortsatt flere igjen tror jeg. Eggeglass og frokosttallerken også!
Jeg har flere barndomsvenninner fra Bergen som synes det er så gøy å shoppe her på landet, for de finner alltid så masse gøy..
Vel, vel det er ikke så mange butikker, men noen har vi..
;O) Ha en strålende uke i regnet! Nå har vi hatt knallvær lenge, og på søndag var første dag i år at jeg tok på meg bikinien rett etter jeg stod opp, og skulle ligge ute og nyte. Men da var plutselig overskyet! Typisk! Vi får satse på at det blir flere solskinnsdager framover! :O)

Karna sa...

HA HA HA jeg så programmet også, og lo høyt med meg selv av kommentarene til hun gamle...huff tenk å ha det slik...

Du må hilse mammaen din og si at jeg liker henne bare bedre og bedre...ha ha ha....

Flotte kopper og krukker du fikk, er glad i hjerter jeg, så disse falt i smak vet du..håper du snart for orden på pc'ene dine!

BO sa...

Tusen takk for bursdagshelsing. Bileta frå Baronessa er det eg som har tatt, din lille bildetjuv! :-) He he he he he!!!!!!
Eg såg denne dokuen fyrste gong han vart vist, og den gjorde absolutt inntrykk. Syntes det var ekstremt tøft av damo i huset som flytta ut fordi ho ikkje trivdes! Krev mot!
Ha ein kjekke dag! Snart må me avtala fotografering av ein kjekke konfirmant! Me må satsa på opplett. Etter sol kjem regn...og etter regn så kjem re...sol!

MeyBiMe sa...

Tror du må være en av de herligste damene jeg "kjenner".!!!!
Lo høyt om denne snakkekvoten og Arien!
Håper iallefall at Emmeline ikke har skrive-kvote også...for da griner jeg!!!!!
Elsker disse hvite hjertekoppene!!!
vet du hvor jeg kan få tak i dem her i byen?????
Ha en heidundrandes fin dag i drittværet :-)

Merete sa...

ahh..nydeleg det hjerteserviset!! Eg kikkar på det kvar gong eg er innom baronessa og har bestemt meg for å begynne å samle på det :o) det er så elegant og lekkert amtidig som det er enkelt og ikkje for fin, liksom..viss du forstår kva eg meiner ;o)
Klart du ma ta deg ein tur til Husnes!!
Ha ei fin dag, Emmeline!

Prinsesse Elin sa...

Marit har fått beskjed:O)

MeyBiMe sa...

Hallo igjen :-)
Er det kilden senter du mener????

Bestefars Verksted. sa...

Herlige kopper,ser de for meg med kakao i :) Jeg koste meg glugg ihjel med det tv-programmet........kunne sett på i timevis....! Og gamlemor var helt rå,da hun kommenterte Ari....han gjorde det han var god for,som hun sa....og det var altså denne evige friseringen :) Boken hadde hun ikke mye til overs for,skjønte jeg......hihii...for en dame ! Beundret virkelig denne Marit,som flyttet ut etter så mange år....kommunikasjonen var vel ikke den beste.Tenk og bo sånn,og snakke så lite ?? Hadde kjedet vettet av meg.....kan nesten ikke fatte at de var slik,"på ordentlig"....!! De var jo nesten uforskammet rolige,hadde vel fått sjokk stakkar,om noen trampet hardt i gulvet....nei,tror jammen vi har bra kommunikasjon,her i huset....hihiiii :)

Randi sa...

For det første var koppene dine DRITFINE!!likte at de var litt anderledes enn alle jeg har sett rundt om i bloggverdenen.

Du, jeg klarte ikke å se det programmet....har sett det en gang før, da gikk det på en Lørdagskveld...og jeg ble nesten dratt ned i den tunge stemningen som var på den gården. Enn å klare å leve sånn...tenk at det går an , at det finnes faktisk folk som har sånn. Men takk og lov at hun flyttet for seg selv.
Her har vi 4 jenter som stort sett alle har munndiaré,viss du forstår...hahahaha, og noen slekter de jo på....så da skjønner du at det sjeldent er stille her i huset. Derfor fikk jeg nesten fysisk vondt av dem.....

Ha en fortsatt strålende dag.

Gamlå sa...

Ååååå herremann..det hadde ikke godt i heimen min. Tror vi alle hadde blitt galne hvis vi ikke hadde snakket!! Håper programet kommer i reprise for det kunne jeg tenkt meg å sett...hvis det ikke blir for langdrygt...at jeg kjeder meg ettersom det ikke er mye liv der.
Flott service du har fått deg!!!
Ha en fin dag.
hilsen Gamlå

krinkelkroken sa...

Kjempesøte kopper Emmeline;)

det programmet så jeg første gang det ble vist, rett og slett deprimerende, syntes så synd på henne som flyttet ut, men regner med hun fikk det bedre etter det....tenk at noen lever slik, litt sjokka ble jeg ....

Ha en fin kveld Emmeline:)

Rosa sa...

Skjønn hjerteserie, det der!

Og ja, familien Lykken gjer inntrykk. Ikkje mykje lykke å spore der, for å sei det sånn. Men tenk så mange som ha levd slik under samme tak, både to og tre generasjonar, med alle dei konfliktar som MÅ oppstå. Me skal vere glade me slepp, trur eg.

Håpar du får utvida kvoten og fiksa PC'en igjen ;)

Rosa sa...

Forresten, håper det er greit at eg linkar til deg - god tysdagskveld!

Fru Fjeldhammer sa...

*LOL* Du er god du....
Etter at jeg begynte med bloggingen har det blitt veldig stille i heimen her så mannen sovner på soffan med en gang ungene er i seng.. tror han savner skravlinga mi litt! *S*

mali-mo sa...

Så ikke programmet igår men lurer på om jeg ikke har sett det tidligere? Noen bønder? Et smule ulikt sammensatt ektepar og en svigermor som nesten klarte å frata hverandre viljen til liv???

Jeg regner ellers med at både arbeidsgiver og naboer-venner stiller pc'er til din disposisjon i full forståelse.... ;)

Janicke sa...

Jeg ler altså sånn av deg! Jeg så ikke programmet, men skulle ønske jeg hadde - eller rettere sagt: kanskje min mann hadde ønsket det....! (joda, jeg er jo bergenser jeg også - med dertil snakketøy!)
Ha en strålende kveld!

Synnøve sa...

Oi oi, tenk at jeg gikk glipp av det...! Hadde jo vært veldig interessant (og eksotisk) å sett... Det het jo før at "å tale er sølv, å tie er gull" eller noe i den dur, kanskje det er det de lever etter? Hm, hadde ikke gått her heller, tenk alle de nyttige kommentarer og observasjoner jeg da hadde brent inne med!! Men, herren her i huset hadde nok sagt det samme som din, hihi... ;) Nydelige ting du fikk til bursdagen din, heldiggris :D Ha en fin kveld! Synnøve

Anonym sa...

HIHI.Du er vittig, koselig og har god smak. Skal man ikke snart få se et bilde av deg?!Mummimamma med munndiarè er forsåvidt god nok å ha i tankene når man leser da...Åee!

Anita sa...

For å spare på ordene; You make my day!!

Christinas låvebutikk sa...

Heia! Så fine kopper og så fin de ble inni skapet!! Viktig det å..Hi hi!
Ønsker deg ei nydelig uke videre!!

MeyBiMe sa...

:-)
Takker for GOD informasjon
(med te-skje) om dette Sørås senteret....som jeg faktisk aldri har vært på!!!!!
Dette blir spennende :-D

Den gode feen sa...

Hahaha. eg og Øyvind såg også det programmet. Holdt på å øe oss ihjel. Samstundes var det eit veldig fint program som sit i tankane enno. Stor klem til deg kjære. Du seier Emmeline ikkje overlever utan blogglandia, men eg hevdar at Blogglandia overlever ikkje utan Emmeline. Håpar du får fiksa pc'en snarast!!! klem

åsemor sa...

Hei Emmeline, lenge siden jeg har vært innomdeg nå, og alle andre for den del. Er liksom ikke i bloggmodus i sommervarmen, men nå er den over så da blir det en titt innom blogglandia. Gratulerer med alt nytt til heimen, det både til ute og innebruk. Du er en gjennomført dame, hvitt det meste:)

Jeg så også dokumentaren på tv i går, og jeg hadde familien i hodet resten av kvelden. Hvordan kan det gå ann å leve slik? Og hva med den stakkars mannen oppi alt ? Et underlig liv spør du meg, hvirka som om tia stoppa opp der for femti år sia. Men det som undrer meg mest, hvorfor utleverer de seg slik på riksdekkende tv, hva oppnår de med det ?

Nå er det rene høststemninga ute, men satser på at sola titter innom oss igjen til helga. Du må jo innvie stolen din, mens jeg skal plante legemet mitt rett på plattingen.

Ha ei fortsatt fin uke :)

♥ Stines hverdag sa...

Nydelig det hjerteserviset fra SIA var! Har ikke sett det tidligere. Det er absolutt noe å skrive på ønskelisten ja.

Ting og Tang sa...

Griselekker dinna koppen me hjerte:)

Photo-Me-Life sa...

Nå skal jeg bruke min dagskvote, snakker temmelig mye jeg også:)

De koppene syns jeg er superfine, har sett dem ett sted her men husker jo ikke hvor. Min mor åpnet kjøkkenskapet mitt i går: " e du klar over gjærtruuu kor mange koppa du eigentlig har hær? sjå kor mange sett... får du bruk førr aille?" Jada sa jeg, kjekt å ha så slipper jeg bruke oppvaskmaskina så mye:)

Grip dagen sa...

Jeg var 1 døgn alene på hytta denne uka. (Dvs. foreninga var der noen timer på kvelden, da...)
Mens jeg satt alene ved vinduet, tenkte jeg at dette er livet. Nesten som "der ingen skulle tru at nokon kunne bu"...
Jeg haddde kaffikopp og strikketøy mens jeg så på småfulgelene.
...jeg på klokka. 10 min var gått...
HVORDAN HOLDER DE UT UTEN Å SNAKKE?!?, tenkte jeg så.

Nei, snakkekvoten er til for å brukes. Noe annet må da være usunt!!!
Klem Marit -som nå skal på syrommet og podusere Green-gate-look-alike...

Bente sa...

Hei:)

Du,ja,det programmet så jeg.
Utrolig rørende,trist,at noen har det slik.Ble så forundret da hun svigerdatteren flyttet ut! Det så på en måte ut som de hadde det bra,at slik var livet deres,men så merket jeg at hun var ganske så bisk den gamle...men ,uansett,kan jeg ikke forstå at det noen som har det sånn.
Her er det 4 barn i hus,aldri tid til å kjede seg,og må jo innrømme at jeg nok tenker altfor lite på at det faktisk er folk,sikkert mange gamle,og unge som er ensomme,og ikke har det så godt,...En tankevekker! Men,hun gamle hadde jo lest boken til Ari!!! Jøje meg,så de må jo være litt med i sivilisasjonen:)

Så flotte krus dere har fått!Nydelige:)

Ha en fortsatt fin uke;)Klem:)

Prinsesse Elin sa...

Så at det ordnet seg med tingene. Kjenner jeg M rett har du dette fortere en at klarer å si " skilt" he he he. Har raida IKEA idag for gardiner og diverse annet stuff til prinsesserommet som ikke skal være prinsesse rom lengere. Hun vil ha det hvitt og svart. JUHUUUUU. Hun ble så insprirert av mette flette sin datters rom at nå er det dette som gjelder. Så i uke 27 når hun drar pårideleir så må mor frem med malekost og male vegger hvite og skrive "I LOVE PRINS PETER 4 EVER IN MY HEART"
Ja da er det vel bare å si HURRA HURRA HURRA!!!

Den gode feen sa...

He he he, du er gal! Knallbra kjøp må eg sei, og det gjer meg ekstra glad. Eg har nemleg også kjøpt ein til Ektorp sofa og ei dobbeltseng i dag. Men nå virka det plutseleg så lite, så kanskje eg like så greit skal kjøpe meir eg også. He he, mannen overlever det vettu.

Stor klem frå Linda

Trines Hus og Hage sa...

Hei! Long time no seen! Har du også dataproblemer? Jeg også, samt masse annet enn blogging på programmet. Men nå ville jeg inn og se hvordan det går der med deg i Bergen, og jeg ser du har fått kjempekoselige hjertekopper og mer til. Så disse i en interiørforretning i Skien i vår, og likte dem godt. Stas å få nytt servise, mye bedre enn å få mange forskjellige kopper. Ha fine dager, Emmeline! Klem til deg

Lemi sa...

æ så d programmet i høst trur æ, fasineranes... at d går ann å ha d sånn. hm. spesill familie ja..

Anitas hus sa...

Herlighet for kopper du har! Tror du får invitere hele blogglandia til "kaffeslabberas" og jeg kan love deg at snakkekvoten hadde blitt fort brukt opp!
Håper du får fikset pc`n snart.
HA en fin dag!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

hahahahahaha, det progrmmet er det godt jeg IKKE så !!....eller min mann for å si det slik ;)Hdde nok sgt som din , se og lær !
Her går det på inn og utpust , og et stille øyeblikk skal man ikke frykte for stort !

Flotte kopper !!

klem A
OG lykke til med data mangel ...

Related Posts with Thumbnails