lørdag 13. september 2008

På ønskelisten



Det er ingen hemmelighet at jeg har en forkjærlighet for tepper, pledd og puter. Vi bor i et gammelt og kaldt hus. Når høsten kommer, har vi som regel ikke så mange andre valg enn å krype under hvert vårt teppe.



Dette deilige ullpleddet fra House Style i lyseblått, er en fristelse som står på ønskelisten!



Annas Rom har også hatt dette pleddet til salgs, men da i friske rosa fargetoner. Jeg kan selvfølgelig ikke bli enig med meg selv om hvilke farge jeg liker best. Hvilket ville du ha valgt?


Men før jeg kjøper et dyrt pledd, SKAL jeg montere sammen lappene til mitt eget grannysquare teppe. Det har lagt veldig lenge, og bare ventet på monteringen som jeg utsetter og utsetter...



Alle disse bildene er fra det danske merket House Style. Jeg er veldig svak for fargene de bruker i sine kolleksjoner.

Sensommeren holder seg mild og tørr her på Vestlandet, det er helt vidunderlig. Helgen skal benyttes til hytteliv, familiebesøk---og forhåpentligvis teppemontering!

24 kommentarer:

Rosa sa...

Hurra hei og hopp, eg er fyrstemann (-kvinne) ut i dag. KJenner godt til gamle kalde hus, men her hjå meg fyrer me til ovnen hoppar - teppa som ligg i korga ved sofaen er nemleg ikkje det misnte fine, sjølv om dei er både varme og tildels gode. Eg er jo like svak for både lyseblått og rosa, så eg kan desverre ikkje hjelpe deg med valg av teppe. Lukke til med montering, og nyt hyttelivet i det som ser ut til å bli ei fantastisk haust-helg!

nattinatt, Emmeline!

Hulda sa...

Virkelig skjønne ting de har i sine kolleksjoner, herlige inspirasjonsbilder også. :)

Kari sa...

Nydelige bilder! :-)
Når det gjelder teppe, drømmer jeg om å hekle meg ett slik som det beige og lyseblå. Må bare bli ferdig med det i hvitt og rosa... Gruer meg til montering, har egentlig ikke anelse om hvordan jeg skal gjøre det heller. Ha en flott dag! Hilsen fra Kari

Anonym sa...

Blått, hvitt, gammelrosa er en gjenganger for meg også. Ikke lett å tenke nytt. Kjøkken og soverom står for tur men fargevalget er vanskelig. får bruke vinteren til å tenke. Blir vel ikke gjort så mye før til vårs tenker jeg.
Lykke til med montering av teppet. Ingen sak når en er kreativ å lager tepper selv. Her stopper det helt opp. Blir visst aldri ferdig med å kvilte mitt doble sengeteppe.
God helg. Grethe P.

Karna sa...

Du må montere teppet ditt, med de nydelige fargene!!! Du får starte og se hvor langt du kommer, hvis du aldri blir ferdig, får du kjøpe et i LYSEBLÅTT! (kom vel ikke som noe overraskelse vil jeg tro)

Har slept med meg symaskinen hjem igjen, så etter litt rydding i hagen blir det nok litt søm på meg, vi får se...

Kos deg i solskinnet!

Whoopsi Daisy sa...

Tepper og puter er noe man MÅ ha Emmeline. Jeg ville gått for det blå....men det er vel ikke noen overraskelse. Men når jeg tenker på deg så tror jeg du ville valgt et med rødt og rosa i. Tenker det blir fint til både om sommer og til jul hos deg :)
.......tror jeg......
God helg
fra
Whoopsi Daisy

*Hege*-mine små skatter sa...

Jammen ikke lett å velge mellom to så fine pledd da!! Det beige er jo knallflott til alt det hvite da,men så var det rosa et friskt pust i stua om høsten!!!

Ønsker deg en riktig god dag!!!

Christinas låvebutikk sa...

Delikat dette fra house style! Og fryse er ikke godt og da hjelper det med gode (fine)tekstiler!
Ha ei strålende helg!!

Ingunn sa...

Her var det mye inspirasjon å finne!Tror nok jeg hadde valgt det beige sengeteppet jeg!!Selv om det kanskje ikke er et pledd da!!Ellers så er det fra Annasrom veldig fint synes jeg!Hadde gjort seg bra hjemme hos meg!
God helg og husk å holde deg varm!;)

Dagny- Heim sa...

Eg hadde definitivt skaffa meg det hekla i lyseblått og beige. Det har eg på mi eiga ønskeliste, og det får det vel stå til svigermor kanskje lagar eit. Ser meg ikkje syn med å hekle alle dei firkantane....phu...og ikkje minst montere dei...

Håper du gjer eit val som DU er tilfreds med tilslutt!
Ha ein varm og fin haust ;-)

Webradio sa...

Bonjour !

Elles sont très jolies Tes photos...

Anita sa...

Hmm! Jeg ville nok gått for det rosa, men det er vel fordi jeg har ett selvheklet inspirert av det blå! Som jeg faktisk ikke er så glad i! Men det er nok fordi jeg har mye ting i rosa og rødt! Teppet passer perfekt på Vetles rom og det var jo meningen! Meeeen du var vel ikke så interresert i hvor lite fornøyd jeg var med mitt! Siden du selv har ett på gang i rosa+++ så ville jeg absolutt ha gått for det blå, hvis jeg var deg!! Gud for en rotete kommentar;o) Unnskyld! Kommer sterkere tilbake når jeg har summet av meg bursdagsfeiringen:o) God lørdag!

Lynetmor sa...

Hei, så mange flotte tepper :-) Har for noen uker siden allerede ytret ønske om teppe til Jul av mamma he, he. Ønsker deg en fin helg :-)

Anonym sa...

Utrolig lekre farger. Jeg får ikke besøkt deg så ofte, for Tele2 og blogspot går ikke så godt sammen lenger:( Er selvsagt innom i full fart fra jobben, men det blir ikke det samme som her hjemmefra. Får nesten abstinenser når blogspot ikke virker her hjemme.

Ha en super helg! Morsomt å lese artikkelen i BT!

[morgrethe] sa...

Er innom for å ønske deg god helg....og lykke til med lappemontering! Har forresten sittet med myste øyne og lest minibokstavene i avisinnlegget;o) Var innom shabby i Oslo i dag og ble egentlig forundret over at det var så mange mørke produkter. Var på utkikk etter nye sofaputer.... ønsker meg isblå, men finner ingen, så da spørs det om det blir lettere å finne stoff og sy selv.
Ja ja.... God helg i allefall!

sortekatt sa...

Hei på deg! Jeg hadde nok valgt det lyseblå ja, nyyyyydelig;) Jeg har nettopp kjøpt meg heklebok, ny hobby!! Får prøve meg ihvertfall..så kansje jeg får til et lite teppe.. Ha en fin helg;)

Prinsesse Elin sa...

JEG ELSKER HOUSE STYLE!!!! Det er vel ikke mer å si om den saken. JA TAKK.
Her vasker jeg vinduer....har jeg fortalt at jeg ikke kan vaske vinduer.
Mannen rister på hodet og til slutt er det faktisk han som står å vasker vinduer.
Å så er det så kjedelig.

Å jeg legger ikke skjul på at jeg gjør meg litt mer klumsete enn det jeg i virkeligheten er slik at den hoderistingen til mannen skal bli kortest mulig slik at han overtar!

he he.
Måtte bare innom for å gi deg en klem og ønske deg en fin fin søndag:O)

☆Therese sa...

Så mange fine, fristene bilder. Jeg er jo veldig glad i lyseblått så dette passet veldig godt for meg.
Lykke til med teppemonteringen :)

M.E.V. foto sa...

Nydelige bilder! Det teppet i beige/lyseblå har jeg også kikket på, men det er litt dyrt, syns jeg. Nydelig er det uansett:)

tinemor sa...

House Style har veldig mye lekkert.
Jeg liker det blå og beige teppet best, men smaken er som baken...... :-)
God søndag til deg!

Anonym sa...

den dagen du får alt du har på ønskelisten, please call me !

liven sa...

Her var det masse fint du:o)
Der dukker jo hele tiden opp noe nytt på ønskelisten!!
Akkurat nå ønsker jeg meg et kurvbrett fra Riviera Maison......har vært og kikket på de i butikken!! Men hadde fantastisk viljestyrke den dagen!!
Håper du har hatt en fin hyttetur..ikke noe å si på været akkurat:o)

Ha en fin kveld og ny uke:o)

organic-lizzi sa...

Mye lekkert:-)Jeg elsker tepper..både for å se på,og trekke over meg..
Endelig har mannen leget en ordning så ikke alle hundene har fritt vilt i stua så nå kan jeg vel ha de fremme også..
Roser og telys må du da virkelig slippe å få høre er luksus!Det er ren nødvendighet spør du meg..
Deilig uke til deg også&Stooor klem fra Randi

Anonym sa...

hei, bor og i gammelt og kaldt hus, så skjønner hva du mener! Kanskje fint med noe annet enn rosa, kan jo bli lei den fargen og!

inkala

Related Posts with Thumbnails