torsdag 11. oktober 2012

Putefornyelse


Siden jeg for lengst har gått lei av å vaske de hvite sofatrekkene våre, er vi tilbake til grå Ektorp her hos oss. Hvite sofatrekk passer fint til pastellfargede puter og pledd fra GreenGate, men i anledning grå trekk tenkte jeg at det var på tide å prøve seg på litt blogge-mote-glam innen puter.

For å være helt ærlig så har jeg nok mest talent for pasteller og blomster. Jeg har trålet blogger etter puteideer, og har sett på den ene sofakroken stiligere enn den andre. Det er gullputer og dødningehoder og Tine K bord og saueskinn og grafiske greier -og det er så stilig, så stilig. Likevel er det et stykke fra den stilen som jeg har her hjemme. Men i en sen nattetime bestemte jeg meg likevel for å bestille noen putetrekk fra H&M Home -for å prøve å få litt mer swung over putekolleksjonen i heimen.


Jeg merket jo ganske raskt at bakdelen med glamfaktoren (*fløyel) er at støv og elendighet sitter som klistret til putene på et blunk. Polkadottputer i rødvinsfarge matchet heller ikke til lampeskjerm, men det var iallefall et forsøk verdt. Nå kan vi ha nattklubb for en kveld i sofaen!!


Nå skal det sies at den glamorøse fornyelsen slett ikke ble tatt i mot med åpne armer hos familiens avkommere. Herlighet for noen SHHHCCTØGGE (*les stygge) puter du har kjøpt, sa den selverklærte nye interiørguru-datteren med rosa hjortefigur og hvit Eames på rommet ( JA, AKKURAT JA,  du leste riktig!  Vi snakker plastikkstol til en million kroner -som også er en del av den nylig omtalte brudekisten!)








Men dette er bare begynnelsen. Emmeline har planer om kongle-pute-utvidelse, pluss enda litt mer paljetter og fugl med røde bær. Fuglen med bærene skal etter hva ryktene sier, gjennoppstå fra de døde på Aker Brygge en gang i neste uke. Skal vi fornye oss, så må vi jo prøve litt mer enn bare noen få puter liksom!


Den oppmerksomme vil kanskje se at Emmeline også har kastet seg på andre bloggetrender, og kjøpt Hagedornhagen-sommerfugl og This is your life-bloggemote-plakat. Begge deler kjøpt fra nettbutikken Lobelia for en tid tilbake. Matcher fint til Tine K skjermen -som forøvrig har falmet så mye at den må photoshoppes for å se noenlunde okey ut. Den er egentlig bare fin om kvelden, når den er tent!


Når vi først er på shoppingkanalen, så må jeg jo slå et slag for Søstrene Grene. Jeg kjøpte disse glassvasene/lyslyktene der for noen uker siden. Når jeg ser den ene her på bildet, så kunne de med fordel ha fått en liten omgang med vaskekosten, men for 24 kroner var de et lite kupp syns jeg!



Takker og bukker for hyggelige hilsener på Facebook, blogg og mail i anledning min frustrasjon over bloggeproblemer. Det er til og med noen som har tilbudt meg å fikse layouten på Emmelinebloggen, men med tålmodighet og YouTube video-instruksjoner på japansk-engelsk håper jeg å klare det selv. Som du ser går det ganske dårlig så langt. Jeg skulle liksom prøve å få større bilder, men han der japansk-engelske instruktøren pustet så tungt i høyttalerne at hele familien ble nervøs for hva som foregikk. Da måtte jeg jo bare slå av alt i en fykende fei, så sånn gikk det med det prosjektet. Ha en fin fin kveld alle...SEES!


45 kommentarer:

Bratte Bakka sa...

SO bra du er i gong!
Store bilder. Du kan enten redigerer dei i ein størrelse du sysn passar og bruke valget orginal størrelse, då får du dei spot on. Eg redigerer bakom når eg har vald stor størrelse og lagar dei litt større ca. 450x305. No vil dette variere litt etter kva format du har på bilda, altså kva høgd og breidd dei orginale bilda har. Men det er heilt uproblematisk å gå bak i koden og rediger der du finn tala som beskriv størrelsens. Litt prøv og feil og du finn det fort ut :D

Likar stilen din. Superbloggemoten light. Syns det har vorte veldig likt der ute i det siste og herleg å finne alternativ så ein ikkje vert heilt hjernevaska :D

Keep on...

Wenche sa...

Så kjekt å lesa Emmelinebloggen igjen :D Lykke!

Shus sa...

Ha ha ha, sku gjerne høyrt han der japan-engelsken!!!! Eg ler for meg sjølv!

Godt å ha deg tilbake!

Solveig

Elisabeths Borg sa...

Synes du klarer deg fint jeg:-) Husk man må være tro til seg selv og sin stil. Jeg synes det er også døds mye kult på bloggefronten for tiden, men er liksom ikke helt meg. VI kan jo være utskuddene vi da:-)

Godt å se du er tilbake, morsomt å lese.

Kos deg på "by'n" ikveld

Tindrande Auge sa...

Heheh gøy å prøve noe nytt!! Kjekt at du er "tilbake" jeg ler like godt hver gang jeg leser innleggene dine♥
HÆRLIG!
Klemmer fra Nina

Lobeliadamen sa...

ha ha ha ha ha you're killing me!!!!!!!! Syns det ble fint jeg :-)
Klem W

julibakken sa...

Så flott at du er tilbake! Har savnet deg!

Klem

Line

Anonym sa...

Hurra for Emmelineblogglesing igjen:)
Jeg har selv gitt opp hvite sofatrekk da de på 4 og 2år lager flekker bare de ser på sofaen så her ble det kjøpt grå trekk, ahhh kor avslappende:) Selv har jeg et par gant puter og et par offwhite med puter med flettestrikk, velig fine mot det grå trekket:) Den grå peace puten va kul og kunne passet i stolen ved sofaen:)

Ha en fin kveld!

Lisa M

Bodil sa...

Heilt herlig!! Synes putane passa rett inn. Her i huset passer d liksom ikke m gull og dødninghode, men prøver som deg å lirke inn litt her og der....
Skal si eames'n har stidd i pris...

Klem Bodil

MittLilleHjerte sa...

Så flott at du er tilbake i bloggverdenen igjen;)du har vært savnet av meg:)
Det er viktig å finne sin egen stil og det begynner å bli veldig mye likt hos bloggerne synes jeg..
Fin kveld videre:)

Elisabeth Solum sa...

Tøft og elegant hjørne med putene og det hele! Kjempestilig! :)

elinrs sa...

Så utrolig kjekt å ha deg tilbake igjen.

TESSAS MAT sa...

Artig lesning. Jeg er heller ikke noen bloggetrendsetter, men suger til meg inspirasjon og kjører min egen greie uansett. Synes imidlertid putene dine er kjempefine. Liker paljettene. Litt "glæm" kan det godt være. :o)

Anonym sa...

Hipp hipp hurra, Emmeline is back! Utrolig gøy å lese innlegg fra deg igjen, du er en kløper med tastaturet!

Mvh Kari

Anonym sa...

Åh, jeg er så takknemlig for at du endelig er tilbake, pur lykke med nye innlegg fra Emmeline!

Lillekatt sa...

Hehehehe, det skal ikke være lett! Men godt at du er tilbake!

Desirée sa...

Heldigvis er du tilbake igjen i bloggeverden! Eller er du egentlig det??? Hvorfor skal du bli som alle de andre interiørbloggerne? Den samme pynten overalt, samme putene osv osv Hvorfor ikke være deg selv? Det er jo det jeg tror de fleste falt for da de begynte å følge deg, det og at du er du, for du er jo bare herlig! Derfor håper jeg at fremdeles kan være deg selv, ikke begi deg ut på den samme bølgen som ørtog førti andre interiørblogger er på.

Klem fra nord!

Heidi sa...

Gje no katten i store bilder osv, skriv dine gode innlegg med skråblikk på kvardag og helg, så er iallefall eg fornøgd!

trine sa...

Takker og bukker for at du er tilbake! Ingen skriver som deg, og da er det ikke så farlig om bildene er store eller små;)

24 sa...

Herlige Emmeline :)
kjekt at du er back in business :)

Henriette

Anonym sa...

Elsker lysekronen på første bilde:-)
Likte den gamle stilen din men skjønner at du også blir påvirket av trendene.... (men pastell er vel fortsatt trendy i noen blogger eller?)
Den Tine K lampen synes jeg du bare skal selge, den passer ikke inn i noen av stilene dine;-) Evt kan du male foten (hvit eller svart), og/eller bytte ut skjermen til hvit eller grå hvis den skal passe inn i det nye;-)Uansett liker jeg humoren din, den kan ingen kopiere!

salige lavendel sa...

Det er gøy med litt stilforandring!Jeg merker at mange har begynt å føle behov for litt røffere stil, merker det på hva som kjøpes på Madame A - der er det veldig mange sort/hvit plansjer som har stukket av som bestsellere. Litt forfriskende synes jeg!! Blir spennende å se fortsettelsen her hos deg da, og så håper vi at de små trendekspertene dine venner seg til stilen etterhvert, hehe.

Svenngården sa...

Hei du :)

Tusen takk for fine ord hos meg! Utrolig at min blogg har bidratt til å gi deg bloggelysten tilbake!! Klapp på skuldern min der altså :)

Forresten skriver du utrolig morsomt! Kul dame du asså :D

Jeg trakk lodd for alle som la igjen litt om seg selv, og random trakk deg :) Sender du meg adressen din, så får du en liten hilsen i posten :)

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Hej Cecillie

Hvor er det bare smukt..
Dejlige farver og hvor er det dejligt at have dig tilbage igen.

Knus Susi

Anonym sa...

jAA!! :) .... jeg har aldri lagt igjen kommentar før, men ... oppdaget deg for snart et år siden, og har lest med stor iver, ledd høyt og var SÅ fornøyd med å finni en så kul blogg som denne!.... så ble du plutselig "borte"!! :( .... har kikket innom flere ganger, og til slutt ble jeg så lei den himla tivoliradioen (som var siste innlegg leeenge) at jeg "gav opp"! så, i dag - plutselig - nye innlegg!! velkommen tilbake! :D LivT

Britten sa...


Putene var kjempefine i den grå sofaen !

Du er IN når du satser på grått forstår jeg etter å ha lest artikkelen i Bergens Tidende i dag ...

Der var det fokus på at folk nå maler gulv og vegger i grått ... Blir vel trist det da, etter min mening.

Kjekt å se at du er godt i gang med bloggingen igjen !

Lisbeth sa...

Jeg synes det er nogen flotte puder du har købt og de passer alle til de grå sofaer.
Herligt at Emmelinedatteren er blevet interiør intereseret...:-)
Nu har jeg selv haft den franske stil alt for lenge, så nu er jeg hoppet på vognen med det hvide/grå/sorte. Med TineK og ulve,rensdyr og ekorn på puder og tæpper. Jeg havde alle disse farver i begyndelsen af 1990 erne, da troede alle at jeg gæren. Det ligner jo en klinik sa min venninde og min mand skulle vende sig til de sorte persienner og ingen gardiner...lol..ja det var tider den gan var jeg HIP...:-)

Skønt at du er tilbage..:-)

Stor klem fra Lisbeth

Cathrine sa...

Jippi du er tilbake!!! :)

Anonym sa...

Jippi!Endelig er du tilbake!
Hilsen en som har savnet deg

Idemyldring i nr.9 sa...

Så flotte puter. Det er artig med litt forandring. Samtidig er det ikke så enkelt å forandre, for da må man kvitte seg med det gamle.
Jeg har en del gamle møbler o.l som nå havner på min nyinnkjøpte hytte i Sverige.
Uansett ble det veldig flott med putene, sommerfuglbildet og de røde detaljene.
Ønsker også å takke for titten på bilder fra messa:-)

Ønsker deg en flott helg videre
Anne Line

Anonym sa...

Det ble jo veldig fint! :) Jeg liker veldig godt peace-puter, men det må vente en stund til. Kan ikke kjøpe ting og tang ennå.

hobbyvimsa sa...

Godt å ha deg tilbake igjen med samme gode humøret:)

Ha en fin ny uke!!

Klem Linda

Anonym sa...

Takk for inspirasjon. I morgen må jeg ut å kjøpe nye puter og gardiner til stua. Forandring trengs.

GE sa...

Hvor er de bare fine :)

Hjem & Glede sa...

Hello!
Så gøy at du er tilbake på bloggen!
Du er nå herlig altså-skjønn og!

Ha en vidunderlig ukestart!

Klem Camilla.

June sa...

Første gang jeg er her, ble godt humør og kommer garantert tilbake!

June sa...

Første gang jeg er her, ble godt humør og kommer garantert tilbake!

Anonym sa...

Så fin den lampeskjermen var!!! Akkurat den fargen jeg er ute etter . Ser det er Tine K, kan jeg spørre hvor du har kjøpt den?

Unknown sa...

新女性徵信
外遇調查站
鴻海徵信
亞洲徵信 (簡)
非凡徵信社
鳳凰徵信社
中華新女性徵信社
全國新女性徵信社
全省女人徵信有限公司
私家偵探超優網
女人感情會館-婚姻感情挽回徵信
女子偵探徵信網
女子國際徵信
外遇抓姦偵探社
女子徵信社
女人國際徵信
女子徵信社
台中縣徵信商業同業公會 (繁) (簡) A版
成功科技器材
女人國際徵信社
女人國際徵信
三立徵信社-外遇
女人國際徵信
女人國際徵信
大同女人徵信聯盟
晚晴徵信

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
林峰樂 sa...

成功徵信社
成功徵信社
高雄縣徵信商業同業公會
南部徵信聯盟
外遇觀測站
大愛離婚諮詢網
離婚大剖析
大愛徵信有限公司
尋人專家徵信服務網
女人徵信公司
華陀徵信
離婚協助中心
跟蹤蒐證徵信器材網
抓姦觀測
大愛徵信
溫馨徵信
成功徵信社

Unknown sa...

Philips VM1 Battery, Philips VSI Battery

Philips VS2+ Battery, Philips 863266 Battery, Philips 989803166291 Battery, Welch Allyn 4500-84 Battery, Welch Allyn 450EO Battery, Welch Allyn 450TO Battery, Welch Allyn 45MTO Battery, Welch Allyn 45NTO Battery, Kaden Yasen WP-YHD-3160 Battery, Kaden Yasen ECG-901 Battery, Kaden Yasen HYHB-1270 Battery,


Mindray Battery,

Mindray D3 Battery, Mindray LI24I001A Battery, Mindray D6 Battery, Mindray LI34I001A Battery, Agilent N2910AM Battery, Agilent N3900 Battery, Agilent N3985A Battery, Agilent N3916AL Battery, Agilent N3993A Battery

http://expressplombier.fr/plombier-nanterre/ sa...

good!

fiche d'information sur : vitrier pas cher cmontreuil - tel 01 49 57 49 50 sa...

Great article!

12 sa...

Цветной принтер сканер Aficio MP

МФУ струйные широкоформатные, МФУ Canon, МФУ струйное HP DesignJet

Плоттеры, Струйный плоттер HP DesignJet, Струйный плоттер Epson Stylus Pro

Плоттер Epson, Струйный плоттер Epson Stylus Pro, Плоттер Epson SureColor

Плоттеры Canon, Плоттер CANON imagePROGRAF, МФУ Canon imagePROGRAF

Related Posts with Thumbnails