tirsdag 27. juli 2010

I politiets søkelys


Da Emmeline dro på ferie for noen uker siden, blinket det i en fotoboks på veien. Hva er fartsgrensen her, ropte Emmeline til passasjerene, men ingen hadde peiling. Blinkingen fikk imidlertid Emmeline til å tenke på at sertifikatet hennes ble stjålet en gang i vinter, sammen med min pene lommebok fra Cath Kidston. Den gangen fikk jeg et papir fra den unge politibetjenten med Busnelgenser, og papiret skulle fungere som sertifikat.


På første ferge måtte jeg sjekke den nye lommeboken ( fremdeles fra Cath Kidston) og papiret var bare gyldig til 1 mai. Dermed måtte jeg jo ramle meg avgårde for å få tak i et nytt sertifikat. Damen bak skranken var meget hyggelig, og vi var begge enige om at jeg var fin på mitt opprinnelige sertifikat. Emmeline er nemlig ikke særlig fotogen, skjegløyd som hun er, men på en god dag kan øynene noen ganger spille på lag. Mitt forrige sertifikat var tatt på en usedvanlig god sminke- øye- og hårdag. Ikke rart at sertifikatet ble stjålet, -det var jo en sjeldenhet! 



Dessverre kan ikke dette bildet brukes sa damen, her smiler du. Derfor er vi nok nødt til å ta et nytt bilde! For å gjøre en lang historie kort endte jeg opp med det VERSTE bildet som er tatt av meg i manns minne. Litt sånn: jeg skal drepe deg med trutmunn og skjegleøyner. Damen bak skranken mente det ikke ville bli så gale fordi det skulle krympes ned til liten størrelse. En pitteliten galning med andre ord!!


Da vi kom tilbake fra ferie lå det et brev til Emmelinemannen om at bilen hans hadde kjørt 71 kilometer i timen i 60 sonen. Det koster den nette sum av 2900 kroner. Det lå også en konvolutt med mitt nye sertifikat.
Alle Emmelinebarna brølte av latter da de så bildet. Emmelines to sønner var enige om jeg kun trengte å sende sertifikatet til politiet, og så ville de trekke hele saken! Du kan si at du var bevisstløs i gjerningsøyeblikket, mamma. De kommer til å tro deg når de ser bildet! Emmeline er litt mer bekymret for at hun vil bli innesperret på livstid grunnet tvilsomt utseende...


Forøvrig er det stillingskrig i heimen. Emmelines slekt og venner har begynt å mase om lampeoppsetning, og dermed streiker Emmelinemannen verre enn før. Han påstår at det å runde 40 år betyr at han aldri noensinne mer skal skru opp lamper. Det som ikke blir gjort før førtiårskrisen blir rett og slett aldri gjort. Vi får nå se på det!


Dagens bilder er intetsigende blomsterbilder- av bl.a. nye superbillige potteskjulere fra Kid (69 kr), ganske så TineK inspirert/kopiert. Så nå har Emmeline fått en fransk - vintage- factory aktig krok  her i stuen (*iallefall så lenge oliventrærne overlever, det varer vel bare noen timer...) Mer i morgen, SO LONG! 


 

44 kommentarer:

Fjordheim sa...

JA det er ikke bare bare å komme i politiets søkelys. Kjedelig med slike bokser. Men det er jo nesten værre å bli tatt bilde av på biltilsynet. Håper det går bra neste gang du må vise det frem.
Blomsterpottene dine er så fine at det gjør nesten ikke noe om blomstene visner. Men jeg håper du klarer å holde liv i både oliventreene og dei andre blomstene. Lykke til med lampeoppheningen.
Men du klarer det nok selv også, visst du bare har et punkt å koble det til. Jeg henger opp lampene selv, ellers tar det alt for lang tid før dei er på plass.
Ha en god kveld :)

Tove `blogg verden sa...

Ler høyt her jeg sitter ; ) Stakkars deg!!! Alt du må gjennomgå : D Men flott for oss da som får en hærlig latter en helt vanlig kveld...
Klem Tove

Blått til lyst sa...

Hruuump og blooops, hvor er nå bildet som kan dokumentere at vi som har øyne med egenvilje også har fototgrafiets rett - om vi aldeles ikke kan se rett!
Kunnne vært artig å se, sikkert nesten like artig som å lese historien.
Så kunne vi jo startet en fiks bloggekonkurranse: Hvem har det mest bisarre sertifikat-bildet.
Eller - vi får vel stå over - bloggedamer er ikke så innmari innmarie eller konkurranserettet.
Gled deg til å skremme livskiten av unge politier med "vognkort og førerkort, takk"!
He og hi, og ha en god kveld!
Liv

Det lille huset med druehagen sa...

Hahahaha. Du skriver så herlig!!! Regner med at bildet ikke er så ille. Er det ikke sånn at alle er missfornøyd med bankkort og førerkort bildet sitt? Husker jeg fikk nytt bankkort 3 uker før jeg fikk minstemann. Med 35 kilo pluss, halvparten i ansiktet, måtte jeg få nytt kort 6 mnd senere siden ingen kjente meg igjen på "beviset" :))
Klem Gro-Beate

Breivik Samfunnshus sa...

LOL!!!
Emmeline du er bare så artig, får maaaange bilder i hode når jeg leser bloggen din :))

Ha en fin kveld!!

Klem !!

Anonym sa...

Her kjenner ein seg att ja...... Måtte ha nytt pass før sommarferien. Eg ser ut som ein terrorist på det nye bildet - heilt ærleg. Til og med den kjekke politibetjenten som ordna passet spurde om me skulle prøve eit nytt bilde - men det var ikkje mykje hjelp i. Bilde nr to vart like jæ.... Skulle gjerne fått beholdt det gamle der eg var 10 år yngre.

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei :))

Så artig historie hehe :))) Slike potteskjulere har jeg 2 av , dei er så tøffe!!!

Ha en fin kveld :)))

Kari sa...

Du får se det positive i det hele, du gir oss andre en god latter. Tusen takk for at du deler!

Kari :-)

hannem sa...

Du kan få sagt det, Emmeline. Fikk meg en god latter da jeg leste dette innlegget. Håper du klarer å overtale gubben til å henge opp lampene, er det ikke noe du kan gjøre for å godgjøre han litt?

fru Dyregod sa...

Fotoboksere er noe herk! Hvis man skal følge med på dem får man nesten ikke fulgt med på veien, og det er jo farlig. Ikke vet man hvilke det er "innmat" i heller.
Når det gjelder lamper er det like greit å montere dem opp selv. Det har jeg begynt med, og det går veldig greit. En liten skrutrekker og en spesiell tang til å fjerne isolasjon fra ledninger er alt du trenger!

Anonym sa...

Hei Emmiline
Du er en utrolig raus, lite selvhøytidelig og fantastisk person som deler dette med oss. Det beriker hverdagen til de fleste av oss vil jeg tro. Jeg får så mange artige bilder i hodet. Du skulle vært forfatter eller aller helst lærer for en gjeng som faktisk ville bli fasinert av hva læreren sier til dem... Takk.
En ting: jeg er veldig nysgjerrig på hvordan din mann faktisk er og ser ut.
Ha en strålende sommer videre, og lykke til med dine prosjekter!
mvh Hilde

the Folding chair sa...

noe håp om at det bildet kan havne på bloggen? *krysser fingrene*

;D

Karma sa...

Hehe. Selv var jeg uheldig med bildet på det første førerkortet, så ser frem til den dagen jeg får en ny sjanse... :)

kjersti sa...

Ler så jeg griner...:)!
Har du vurdert standup??

Og når det kommer til legitimasjonsbilder...
På passet ser min snille søte samboer ut som en østeuropeisk tvilsom trailersjåfør!
Og mitt eget, ja jeg ser ut som ei postordrebrur fra fra vårt grenseland i nord...!
Sånn må jo bare resultatet bli når man verken kan smile eller ha hår frem i panna!
Der får da være grenser....:)

Klem Kjersti

Ruths datter sa...

Blomsterbildene dine er iallefall glassklare og fine.jeg krysser fingrene for at oliventrærne dine greier seg godt i Bergen også.
klem

Line fra huset på landet sa...

Hohoho...så det er så ille det bildet altså ?!Huff. Vel...av barn og fulle folk får man vite sanninga vet du vel ?! Hoho.
Kule potteskjulere. Har jo sett at flere har kjøpt sine på Kid. Lurt i grunn..ettersom "orginalene" er en smule dyrere!
Har fått et tips angående oliventrær om du trenger: de må settes litt kjølig og ikke i direkte dagslys til høsten/vinteren. Dermed droppet jeg forsåvidt min tanke om å kjøpe mine nå jeg da. Ettersom jeg da må sette mine i kjelleren, og da ikke får nyte dem i vinter. Så jeg venter til neste sommer igjen. Herrrlega..LITT lenge å vente liksom. Men det får bare være det nå.

Ha noen fine dager på jobb. Imorgen er lille-lørdag:)
Klem, Line

lott@ sa...

Hihi! Du kan vel ikke være sååå skummel. Lykke til med oliventrærne. Har ett jeg og, men usikker på hvordan man holder dem best.

Unknown sa...

Hi Emmeline!
Sometimes I wonder if all these images are real. If they really exist. WOW! So sweet!!
Hugs! Bela.

MissMette sa...

Du skriver bare så utrolig bra!!! – en fryd & glede å titte innom bloggen din ♥ du er en skjønn og raus person som ikke tar deg selv så høytidelig – slike mennesker liker jeg godt :) Jeg er en stor fan av deg og din herlige blogg! … ønsker deg en fortsatt fin sommer, klem fra Mette

RAgnhild Overby sa...

Jeg måtte bare klukke og le litt her. Hver gang jeg må vise fram setifikatet mitt (for at folk skal se at jeg mer meg) håper jeg på at de skal si at de ikke kan skjønne at det fryktelige mennesket er meg! Forferdelig bilde tatt på en dag både øyner og nese rant!
Det var da en høy bot for en litt for stor fart i svingen. Det er ikke noe gøy å punge ut med slike penger.
Be Emeline mannen skamme seg. Det er jo i 40års aldern livet begynner og det betyr å henge opp lamper også. Kanskje du skulle tidlig pensjonere deg fra alt husarbeid når du fyller 40. Hvordan skal det gå mon tro!
Ha en fin dag.
Ragnhild

Mariann sa...

mohahahaha som jeg ler, herlig historie som ikke kommer til å bli glemt med det første i familien kan jeg tenke meg.
Ha en fremragende dag uten fartsbøter og politikontroll ;)

Jane sa...

Sommerens store sommerminne for livet kanskje ;0) he he he.... Du skriver på en så livaktig måte, så jeg ser alt for meg. Sitter her å humrer for meg selv.
Skulle gjerne sett det bildet ;0) he he.

Kjempe fine Oliventrær. Liker de seg inne?
Når jeg kjøpte et litt mindre oliventre i sommer, fikk jeg streng beskjed av blomsterbutikk dama om å ha det ute, hvis ikke ville det ikke klare seg.

Ha en fin dag.

Klem Jane.

Nina B. sa...

hehehe...
Slike bilder er bare grusomme...ser selv ut som en skikkelig mafiadame med mord i blikket. Og det har jeg jo (som regel) ikke. Når jeg tenker på det, så passer igrunn passbildene til hele familien sammen med det. Ja ja, godt vi ikke ser så ofte på dem ;)

Lykke til med lampeoppheng. Fine potteskjulere, og fin pris ;)
Ha en fin onsdag videre!
Hilsen Nina

HildeS sa...

Festlig! En bot hører med i sommertrafikken, og det førerkortet kunne vært morsomt å se - faktisk!!!!

Apropos de oliventrærne dine. Jeg siklet på et hos Plantasjen, men valgte å la være. Blir spennende å få høre om din erfaring med de trærne - oliven er vel vant med litt varmere klima enn vi i dette landet kan gi dem.

IdéSpiren sa...

Takk for at du lyser opp med alle dine morsomme og koselige blogg-skriblerier, nå fikk jeg meg en skikkelig god latter! :))

Sertifikatbilder er ikke enkle, jeg ser ut som en øksemorder på mitt...!

Ha en strålende dag, Emmeline :)

Hilsen Anja

med blanke ark sa...

hehe utrolig bra :) Jeg er veldig spent på hvem av dere som vinner kampen om lampa!

Anonym sa...

Digger bloggen din! Og synes du har en sæegen stil...men, av en eller annen grunn syntes jeg ikke oliventrærne passet inn, de ble liksom for blasse...?

mali-mo sa...

Fartsbøter er kjedelige saker. Mye penger for lite. Ikke at jeg er veldig i politiets søkelys, men en gang klarte jeg å få fartsbot i laserkontroll for deretter å kjøre av veien i en isete sving 200 meter lenger fremme. Det er sånne dager man bare vet man burde holdt seg hjemme. Bildet ditt høres ut som om det er i en egen klasse ;) Jeg trodde egentlig det var passbildene som brukte å bli sånn? Jeg ser ut som en gal øksemorder på mitt. Er bestandig redd for å bli nektet innreise. Helt på alvor altså.

Akk for noen fine Tine K kopier, og disse er betydelig mer i takt med mitt lommebokinnhold ;) Skulle du tilfeldigvis snuble over en House Doctor-kopi av en prismekrone må du gjerne gi en lyd ;)

Håper du har fine dager hjemme i den svært lite solfylte bergenssommeren ;)

Anonym sa...

Hei.Nydelig,vakket.Er så nydelig med blomster.Ha en riktig fin Onsdag.Klem fra Bodil.

Emmeline sa...

Hei Anonym;) Jeg må vel være litt enig med deg..Aner liksom ikke hvor oliventrærne skal få stå, så når sommeren er over---ja da har jeg et problem. Fransk landstil-vintage greier er vel ikke i Emmelines gate!!!

June J. Larsson sa...

Fornøyelig! Takk!

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

solveig sa...

haha, ler så jeg griner, du er så flink til å fortelle levende!!! jeg så deg helt inne i situasjonen og ikke minst der du så på det nye sertifikatet..kan trøste deg med at jeg ser smågal ut på mitt også ;)

iHanna sa...

Oh, I came her from a comment link you once made in my blog and oh my my my such pretty window pictures! It's beautiful, all of it! :-)

Laila sa...

Hahaha
Du, lamper MÅ du lære deg å henge opp selv. Det er ikke måte på hvor hjelpsom en mann kan bli, når han vet at "Jegtrengerdegikkealtså, jegbeholderdeg baaare fordiduersåsøt" Da blir han redd vettu...

Stines Landstil sa...

Hei Emmeline :)
Så lenger ned i bloggen din at du har vært på leting etter en isblå KitchenAid maskin. Jeg kjøpte min på pixmania.com. Gikk inn der og sjekket nå, og de har fortsatt isblå på lager til kr. 3644,- Hvis du fortsatt er på jakt da. Den fargen er bare helt rå.
Utrolig fin blogg du har forresten.
Ha en fin kveld :)

Refleksjon på livsvegen sa...

Du kan dette med å få oss andre til å sjå bileter du ikkje viser... ;-)

ninaslykkeliten sa...

jeg liker innleggene dine, du skriver alltid so morsommt at jeg sitter med et stort latter foran pc én
og koser meg. Ha en god kveld

ANETTESHUS.COM sa...

Fantastisk historie!! *ler høyt* ... beklager;)

Ha en fortsatt fin uke, vennen:)

Klem klem
Anette

Ingunn sa...

Takk for fornøyelig lesing. Nå fant jeg ut at jeg har savnet deg (bloggen din).

Klem og ha en fin dag.

Anonym sa...

Hei igjen Emmeline, synes fransk landstil kan bli vel kjedelig i lengden jeg. Så egentlig var det ment som et kompliment at det ikke passet inn hos deg. Det fine med din blogg er at stilen din virker tett knyttet mot personligheten, fargerik og morsom på lys og nordisk bakgrunn. Og dette med rødt og turkist i samme interiør har du omfavnet så bra! Håper på enda mer rødt mot jul;-) Greengates julepynt ser rålekker ut!

Anonym sa...

Hahaha.. Skulle gjerne sett det førerkortet:-) Hvis det skulle være noen trøst, så kan jeg fortelle deg at det er 1000 ganger verre og myyyye oftere man må vise frem student- beviset sitt. Det må nemlig jeg, og det bildet ble tatt etter nattevåk med minstemann og null sminke- i januar. (Hvem trodde vel at bildet skulle tas første skoledag).Ser ut som en blå-blek junkie. I tillegg har jeg løftet haken i beste Yngve Hågensen stil. Min far trøstet meg med å si:" Enten så blir man vellykka på bilder, eller så blir man lik seg." Snakk om medfølelse. Klem fra "Blondie"

Anonym sa...

It is hard to believe that anything [B][URL=http://www.mbtplus.com/]mbt discount shoes[/URL][/B] so inherently ugly as the MBT shoe could ever catch on [U]MBT[/U] with either the younger generation or the fitness fanatics but it has. [B]MBT shoes[/B] The shoes or I suppose they should be called trainers have thick curved soles and wide straps across the front. Currently [U][B]mbt sneakers[/U][/B] the are available in over 20 countries and have sold more than a million pairs a year. Considering that they have a price tag of around $200 it is even [B]mbt shoes sale[/B] more remarkable.

MBT shoes, which stand for Masai [B]mbt sandals[/B] Barefoot Technology were invented by Karl Muller a Swiss engineer. He [B]mbt shoes cheap[/B] suffered back and knee problems but on a trip to Korea he noticed [U][B]mbt shoes clearance[/U][/B] that after walking barefoot through paddy fields the symptoms were relieved. With further [U]MBT[/U] research he discovered that the Masai tribesmen from Kenya did not suffer back problems [B]mbt walking shoes[/B] and had perfect posture. Putting these two facts together he decided that [U]mbt shoes sale[/U] the answer was because they were walking on soft surfaces [U]mbt shoes review[/U] which yielded as they trod on them. This [U]mbt shoes sale[/U] was unlike in Europe and America where we tend to walk on firm surfaces such as sidewalks.

The first MBT was manufactured in 1996 and soon [U][B]MBT[/U][/B] became popular on continental Europe. Since then many celebrities have [B]mbt shoes review[/B] been seen sporting MBTs. The concept basically is that the [U][B]mbt walking shoes[/U][/B] curved sole creates instability as you walk, which [U][B]mbt shoes sale[/U][/B] mimics the effect of walking barefoot. To counteract this the foot uses muscle to counter this [B][URL=http://www.mbtplus.com/]mbt walking shoes[/URL][/B] and creates a natural body training effect.


As to the question of whether they [B]shoe for worked[/B] are worth the money I suppose this has to be a personal judgement. If [U][B]mbt shoes review[/U][/B] you spend long periods of time on your feet then you may [U]mbt shoes sale[/U] benefit from them. However, if you are someone [U]buy mbt shoes[/U] who just goes for gentle walks to keep fit then perhaps a [U]mbt sandals[/U] good pair of conventional trainers at [U][B]mbt sneakers[/U][/B] half the price will be fine.

Anonym sa...

It is hard to believe that anything [B][URL=http://www.mbtplus.com/]MBT[/URL][/B] so inherently ugly as the MBT shoe could ever catch on [U]footwear etc[/U] with either the younger generation or the fitness fanatics but it has. [B]mbt walking shoes[/B] The shoes or I suppose they should be called trainers have thick curved soles and wide straps across the front. Currently [U][B]MBT[/U][/B] the are available in over 20 countries and have sold more than a million pairs a year. Considering that they have a price tag of around $200 it is even [B]mbt shoes cheap[/B] more remarkable.

MBT shoes, which stand for Masai [B]mbt shoes cheap[/B] Barefoot Technology were invented by Karl Muller a Swiss engineer. He [B]mbt shoes review[/B] suffered back and knee problems but on a trip to Korea he noticed [U][B]mbt shoes clearance[/U][/B] that after walking barefoot through paddy fields the symptoms were relieved. With further [U]mbt sneakers[/U] research he discovered that the Masai tribesmen from Kenya did not suffer back problems [B]mbt shoes review[/B] and had perfect posture. Putting these two facts together he decided that [U]mbt shoes review[/U] the answer was because they were walking on soft surfaces [U]mbt sneakers[/U] which yielded as they trod on them. This [U]discount mbt shoes[/U] was unlike in Europe and America where we tend to walk on firm surfaces such as sidewalks.

The first MBT was manufactured in 1996 and soon [U][B]mbt shoes best prices[/U][/B] became popular on continental Europe. Since then many celebrities have [B]shoe for worked[/B] been seen sporting MBTs. The concept basically is that the [U][B]mbt sneakers[/U][/B] curved sole creates instability as you walk, which [U][B]mbt walking shoes[/U][/B] mimics the effect of walking barefoot. To counteract this the foot uses muscle to counter this [B][URL=http://www.mbtplus.com/]mbt sandals[/URL][/B] and creates a natural body training effect.


As to the question of whether they [B]discount mbt shoes[/B] are worth the money I suppose this has to be a personal judgement. If [U][B]mbt sneakers[/U][/B] you spend long periods of time on your feet then you may [U]mbt shoes review[/U] benefit from them. However, if you are someone [U]mbt shoes review[/U] who just goes for gentle walks to keep fit then perhaps a [U]mbt shoes review[/U] good pair of conventional trainers at [U][B]mbt shoes clearance[/U][/B] half the price will be fine.

Anonym sa...

I'm linking this webpage from my personal blog . this has all the usefull information necessary.

Also visit my web page; i'm having
trouble getting pregnant

Related Posts with Thumbnails