lørdag 12. april 2008

Passepike



I dag har vi passet en liten prinsesse her i huset. Jeg vet ikke helt hvordan det kan tolkes at hun hadde med sine egne leker, og leketøyet viste seg å være en krybbe. (Kan det være at vi ikke er religiøse nok til daglig? Eller kanskje vi skal tolke det dithen at vi bør feire jul litt oftere hos oss?)



Vi passet veldig godt på krybben. Men da onkelen dukket opp, steg stemningen så mye at oksen gikk i tusen knas. (Herr Emmeline har draget på 3 åringer mye på grunn av prompevitser som resten av verden har vokst i fra !)



Er du forresten klar over at stygge gutter som klorer og bruker bleie, må gå i en svart barnehage langt oppå fjellet? Vi har virkelig lært masse nyttig ( og rart ) i løpet av dagen! Emmeline må også innrømme at en mor glemmer fort! Selv om hvite møbler og tenåringer kan være en prøvelse, så tør jeg ikke tenke på hvordan det hadde vært dersom gjengen her hjemme hadde vært ti år yngre;) PUUH... All respekt for dere som klarer å blogge med småtroll rundt beina hele dagen! Fortsatt god helg:)

16 kommentarer:

Anita sa...

Skjøøn liten tulle da!! Som sikkert ikke trenger gå i barne hagen høyt der oppe!! Er en grunn til at vi har skinnsofa ja! og du vet at sannheten kommer fra unger og fullle folk!! Ha en koselig kveld med mange gullkorn i minne! Klem!

BO sa...

Ja, det er søren meg ikkje lett! Kombinasjonen ettåring + ein treåring, gjer at alle mine møblar lider av flekktyfus. Mange spør meg korleis me kan ha kvite møblar? Svaret er: Du må tåla flekkar, drit og lort! :-)
Glasbordet vårt er kanskje det verste. Det ser ut som det er innsmørt med ein blanding av youghurt, melk, smular, snott og andre ting som avgir farge. At det bordet blir vaska 18 gonge daglig kan ingen sjå, derfor nøyer eg meg med ein gong. Når klokka slår 19.00, og dei to søte små søv, då kjem sprayen og fillo fram.

Skjønn lita dokke du er tante til! Ho har sikkert lært deg ein masse, som er verdt å notera seg (utrulig lett å gløyma).
I dag har eg lært at "bestemor er i Egypt å rydda, for det er så veldig rotete der". Ikkje veit eg, har aldri vore i Egypt.

Ha ein fortsatt fin laurdagskveld!

Anonym sa...

Jeg må le litt her jeg sitter, - jeg har nemlig ofte besøk av tre små yndige barnebarnjenter som forteller de merkeligste ting.. Og jada, stygge gutter kan havne laaaangt oppe på fjellet i barnehage de, - og som om ikke det er nok, så er barnehagetantene bytta ut med skikkelig skumle rever! (sa Leah på fire år)
Vi har skinnsofa ennå vi, selv om jeg har startet min egen lille kampanje. Jeg vil ÅSSÅ ha en Ektorp-sofa nemmelig! Og den skal helst være hvit, eller i nødsfall med striper på. Men akk, - gubbelillen min er ikke like motagelig som din var ulykkeligvis..
Men jeg gir meg ikke så lett, her er intet slag tapt .... ennå i allefall!
Ha en strålende solskinnshelg!

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Webcam, I hope you enjoy. The address is http://webcam-brasil.blogspot.com. A hug.

Gunhild sa...

Så ut som ei trivelig lita jente. Ja det var jo en litt orginal leke hun hadde med. Hadde egentlig lyst til å kommentere litt på forrige innlegget ditt. Har vært på Greengate shopping i dag og kom hjem med noen latte-kopper.
Fikk også den katalogen du viser, med beskjed om at jeg kunne bare velge der, så skulle butikkdama bestille for meg om det var noe som fallt i smak. Her i den lille sørlandsbyen er det to butikker med dette merket. Rart at det skal være så vanskelig i Bergen. Men det er jo nettbutikker som selger. Tenkte jeg skulle prøve å finne noen kopper som er gått ut av sortimentet. Nemlig de lyseblå med ei stor rød stjerne på. Det er jo de jeg vil ha.
Kroken med stol, hylle, teppe, bord var kjempefin. Skjønner at du liker Greengate, for dette er jo stilen din.
Tenkte jeg skulle lage nytt innlegg i kveld, men er visst ikke mulig å laste opp bilder... Ønsker deg en god søndag.

Photo-Me-Life sa...

Hvor skjønn liten pike da....kjempe søt.

Joda, det går bra med hvitt og små barn, men jeg er mer bekymret for neste helg, da kommer noen fra jobb ++ hjem til meg på fest. Jeg er mer redd for dem enn 10 småunger

Tante Mimmi sa...

Heilt hærlegt! Og så vittig at ho hadde med seg ei julekrybbe, den var ny! Men då fekk jo du tatt eit nydeleg bilete av ei lita hand med jesusbaret i! :)
Gode historiar også, eg får dei servert titt og ofte i same sjangeren- har no funne meg ei bok å skrive i!
Bloggings med ungar endar ofte opp i rare ting som ein minst brukar tre kvarter på etterpå å rydde opp i...! Men det er vel vært det!:) God helg!

[morgrethe] sa...

Hallo Emmeline. Ja nå har jeg bestemt meg for at bloggtørken er over. Har regitrert at din bloggtørke har resultert i maaaaange innlegg.... det bare plopper ut av deg. Og kommentaren din til meg om leopard-damen var knall! Jeg sitter i sofaen med et tomt blikk akkurat nå, helt pumpa. Sjefen har feiret bursdag på lekeland i dag, og med det hustrige været så var vi ikke alene der. Puh! Tror nok din dag med lille Snuppe har vært super, og isbildet var så fint. Skikkelig gromt. Ha en fin søndag i morgen....
ønskes av [morgrethe]

Aina sa...

Så søt ei prinsesse, skikkelig sjarmtroll:0)
Julekrybbe faktisk, det slår jo tanteungen min som har dilla på sløyfebånd!! Gi han en liten meter og han trøyer seg en time;0)
Høres ut som dere lærte mye nyttig i dag ja, jeg også..visste ikke om den barnehagen jeg.

Til min svigerinnes store fortvilelse (og ofte min) så går det ikke i prompevitser her, det er fortellinger om barna og krokodillene i Malavifjorden!!
Den er fæl!!
Men også mange skrøner om lastebil lass med gotteri som kjøres hit, gaudere(?) som jobber i hagen og ellers de rareste ting. *sukk*

Blogging med småtroll rundt beina går bra, for jeg har ikke en Ektorp *dobbeltsukk*

Ha en fortsatt fin helg du også:0)

Karna sa...

Er det der alle guttene er ja....he,he....

Skjønner hva du mener, er små fingre merker på de merkligste steder, og litt glemt eller er det gjemt matrester på lure steder...var det iallefall hos meg etter at jeg var barnevakt forrige helg...

Skjønne bilder, kos dere!

Den gode feen sa...

Ha ha ha, den barnehagen er heilt sikkert den Internasjonale Barnehagen :) Den er iallefall svart og langt oppe på fjellet. Og det er heilt sikkert gutter som klorer der, men ikkje så mange av dei bruker bleie, he he. Knallskjønn niese, med ein smule rar leikesamling :) Kanskje ho bør få eit dukkehus i staden...

Det er ei utfordring å blogge med småtroll rundt beina, ja. Og enno større utfordring å pusse opp...

Ha ein finfin søndag :)

Anonym sa...

Nydelig jente! Det er nok en utfordring med små barn og hvite møbler, men tenåringer kan være ganske ille de også, hehe. Høres ut som dere har hatt en koselig og lærerik helg.
Ha en fortsatt fin søndag:-)

husnummer30 sa...

Det är nog så att ni får fira jul oftare!

Ha det fint! //Jill.

MeyBiMe sa...

Nå har du fått meg til å smile igjen!!!!
Disse glade forunderlige historiene dine, gjør noe med hverdagen!
:-)
Ha en fin helg!!!
PS.Og jeg tør ikke å ha hvit sofa...den er stikk motsatt...svart!
;-)
Men kunne godt tenkt meg hvit sofa!!!

Lemi sa...

går sååå fit så! altså å blogge me e treåring(soone to be 4) og en toåring.. må bare sysselsettes :O)

Anonym sa...

Hei!
Datt innom siden din og syns du har en veldig inspirerende blogg! Har linket deg på siden min og håper det er ok :-)
Jeg er interiørdesigner og bruker dagen i dag til å hente inspirasjon. Det er så altfor sjelden jeg tar meg tid til det ;-)
Ha en finfin dag!

Related Posts with Thumbnails