fredag 18. april 2008

Sol over byen



Det har vært en fantastisk dag. Selv om vårsolen har røpet at vinduene trenger vask, er det deilig å ha åpne dører til altanen -og la lyset flomme inn:)



I dag har meg og Herr Emmeline vasket og ryddet hele huset! Ryddesjau er et effektivt tiltak for dem som er lei av barn. I samme øyeblikk som vi titter i retning støvsugeren, stormer hele junioravdelingen ut av huset. De skulle så gjerne vært med å rydde--men så kommer de plutselig til å tenke på at de har avtalt å møte en usynlig venn på fotballbanen. De av dere som har prøvd å piske fire seigemenn til å rydde rommene sine, vet at dette er jobb som krever uhyggelig mye pågangsmot. Da er det bedre å verne om sin egen ryddemotivasjon, og la humla suse på fotballbanen istedet.


Hvite hjertekopper fra Sia er bestilt. Jeg koser meg med ny hjertemugge i ventetiden!



Det er meldt nydelig vær hele helgen. Håper det er flere som går en herlig solskinnshelg i møte:)


The April sun has been warm and lovely today. I really hope it will last all weekend:)

37 kommentarer:

Anita sa...

Nydelig!! Kjenner lukten av grønnsåpe og frisk luft helt hit!! Så godt når man har fått shinet opp kåken;o) Kommer faktisk maaange og tar bilder av bedet vårt og det er jo koselig! Klem!

Verkstedet sa...

åå, så herlig emmeline!!!!!
nydelige bilder utover byen vår fra altanen din, snakk om utsikt, du da!!!!!;)
muggen er så skjønn, er så glad i det serviset!!!!
Jeg koser meg med helg og strikketøyet og bloggen min og deres!!!
festlige barn...;) kanskje det finnes svarte skoler også, ikke bare barnehager????du kan jo søke, det kvalifiserer nok til halv plass om ikke annet det du beskriver.
kos eg i solen.
klem

Ann Helen sa...

Mm, så herlige bilder! Og utsikten er heller ikke å forakte:)
Her er det også meldt strålende vær hele helgen:D Det fortjener vi jammen nå!

God helg, og nyt vår og sol!

Anitas hus sa...

Er det ikke deilig med sol og vår! En kjenner at en faktisk får lyst til å gjøre rent. Kjenner til det med ungene, det er rart men hver gang minsten får en oppgave som skal gjøres etter skoletid, tømme oppvaskmaskina, støvsuge, rydde rommet etc. så er han med noen andre hjem fra skolen, slår aldri feil... men men, sånn var vel vi også, barn er barn;) Kos deg i solen i helgen. Det skal jeg:)

Verkstedet sa...

hei igjen.
nb. det er mai nummeret som de færreste har satt i hyllene, men det er på lagere og skal opp på mandag, men jeg gren meg enkelt til et fra lageret! og bladet er topp, vår lille omtale er den du så på bloggen min, bare tilfelle du trodde det var noen store greier...;) men kjempegøy altså, for all del. men lite smykke og mye teppe da....men det er fordet det er et interiørblad og det er egentlig ikke smykker, derfor ville de ha det teppet, og snek inn et smykke...;) vi visste altså om at de ville lage noe, menikke hvordan, når og hva. men ble brukt som en blogg greie. artig det!
skulle legge inn noen nye plater til store og små i dag, passet godt siden kanskej flere kikket inn i dag, men bloggen fusker litt og ville ikke ha de bildene i dag..jaja! har uansett veldig mere nok å gjøre, har gått over alt forventning og nesten tatt litt av i det siste.
kos deg på terrassen i helgen og nyt utsikten, jo jeg har fine fjell, men kjæ deg - du ser jo hele byeb vår!!!! og den er jo såå fin!!!
klem

husnummer30 sa...

Härligt med fint väder! Jag ska öppna alla fönster i lägenheten, släppa in våren och städa! :-)

Förhoppningsvis hinner jag ut och sväng också...

Ha det fint! //Jill.

Tante Mimmi sa...

"Eia var vi dær!"
Eg skulle så ynskje at det var eg som hadde rydda og vaska huset...men her går me helga i møte med kaotiske tilstandar. Men me på vestlandet er jo så heldige at det er berre å stikke ut i mrg tidleg og ikkje kome inn att før det er mørkt! God helg!

Tonje sa...

Hei!
For noen flotte bilder du viser...så flinke dere har verdt som har ordna hele huset! Håper dere får en flott helg=)

Hulda sa...

Så vårlige og flotte bilder du viser her i kveld. Virkelig koselig på terrassen din, mange flotte detaljer på bildene dine. :)

Falt veldig for den butikken du presenterte i innlegget under. Der skulle jeg ha vært!!

Tante Mimmi sa...

Takk og takk! :) for kjoleskryten!!
-stakkar deg! lover å ikkje ta deg med!!!! Eg forstår godt kva du meinar!;) ...men så har eg havna på kjøret!(men..då har eg prøvd det ein gang,el 2) og så held ein seg vekke! tihii!

Prinsesse Elin sa...

uuuuups der mistet jeg et innlegg fra deg. Ja ja det kan jo skje selv den beste. ha ha
Her er været nydelig og hva skjer....jo vi velger akkurat denne helgen til å stappe hele timeplanen full. Jeg blir skikkelig overrasket over meg selv for jeg har snakket i ukesvis om når været blir fint skal jeg....å så veldger ejg slike ting som tar over to timer å kjøpre i bil....kan være for at i løpet av turen er det innlagt shopping at jeg dreit i hele været når jeg takket ja til å komme en tur til sørlandet:O)
I allefall så er det biltur, shopping, forbnrede et selskap i kveld som gjelder for denne dama. I går var vi også i selskap og nå i dag.....jeg kjenner magen vrenger seg. Ikke fordi maten er så dårlig men for jeg eier ikke magemål. Skal prøve og smake på ALT!!! Og i slike samenhenger så stoler jeg ikke helt på meg selv derfor må jeg ta en ekstra runde for å være sikker på at jeg smakte på alt. ha ha
Vi er en kake og mat glad familie.
Ønsker deg en fin fin fin fin fin dag. Masse klemmer fra Elin:O)

Karna sa...

Jepp, det er herlig!!! Nyt den fine helgen Emmeline!

Christinas låvebutikk sa...

Så koselig..Solen skiner over hele landet nesten tror jeg i dag! Det er godt.
Ønsker deg en fin dag og vaskedag!
Klem fra nordmøre!

Mummimamma sa...

For noen nydelige bilder!
Så flinke dere har vært til å vaske.
Kan godt tenke meg at et blikk på støvsugeren er effektivt når man vil jage ungene ut av huset ja, hehe.
Jeg foretrekker faktisk å vaske huset helt uten selskap jeg, hiver gjerne ut både mann og barn, setter på høy musikk og gyver løs på hybelkaninene.

Kjempekoselig Sia-mugge!
Jeg tenkte jeg skulle kjøpe slike hjertekopper i bursdagsgave til lillesøster, men finner de ikke i noen butikker her.
Ser du har bestilt kopper. Har du bestilt de i en butikk, eller har du funnet en nettbutikk som selger de?
Håper på det siste jeg da, for da kan jeg også bestille :)

Tusen takk for gratulasjoner med nytt hus!
Nå har jeg fått sovet på det, og klumpen i magen har blitt erstattet med glede og forventning i stedet.
Og ja, det er en flott tid å flytte på.
Og det blir nok mye dørene på vidt gap, og svinging av malekosten i sommer. Er mye som skal gjøres, men jeg gleder meg.
Er ikke drømmehuset i den forstand at det er det hvite, romantiske sveitserhuset som jeg har sett for meg. Er heller et kjedelig 80-tallshus. Men....beliggenheten er perfekt for ungene (og oss) og det teller mer enn alt annet.
Og sveitserhus i sjøkanten, vil nok fort komme opp i 4-5 millioner i området her. Og selv om jeg er førskolelærer, og dermed har en overbetalt jobb (hihi), så blir det litt i meste laget, selv for meg, hehe.

I natt fikk jeg nesten ikke sove, lå bare og tenkte innredning, hehe, sånn er det å være interiørfrelst.
Kommer nok til å bruke mange ideer fra alle de fine bloggene jeg er så heldig å ha innblikk i.
Og bilder skal det bli etterhvert, vil bare ikke legge ut prospektet her.
Gemalen er ikke glad i å utlevere barn og hjem på internett, noe jeg har full respekt for. Så da får det bli bilder etter at vi har flyttet inn, bilder som ikke røper akkurat hvor huset ligger.
Men at det skal bli bilder, OH YES! =)

Nei, nå skravler jeg høl i huet på deg, Emmeline.
Har bare så mye på hjertet nå. Er det ikke sånn, at "Det hjertet er fullt av, renner munnen over med", og akkurat nå er hjertet fullt av HUS! :)

Ha en strålende dag, Emmeline. Håper dere har så flott vær i dag også.
I skrivende stund snør det faktisk her, men selv ikke det klarer å ødelegge mitt gode humør :)

Vårklem fra meg

Christinas låvebutikk sa...

Ups du har vasket..Her skal det vaskes i dag...4 katter og en hund.. Da trengs det!!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Svisjer en tur innom deg for å ønske deg en God helg i solskinnet. Vært alene her noen dager så benytter anledningen, svinger penselen på alle E18 steder....der hvor det bestandig befinner seg en haug med barn, kø inn eller ut..entredør:0))
Kos deg på altanen!Hjerterom har mye lekkert, men fører ikke Løiten Lys Sia også? Er ikke sikker men mye flott er det nede på Fjøsanger.
Klem

Shabby-Roses-Cottage sa...

What a atmosphere on your pictures!!!
I'm so enthuse about the view...
Really wonderful pictures...
Many love greetings,Patricia

Tone Yvonne sa...

Rengjøring ja....
Når det gjelder unger så er rydding og liknende magiske ord dersom man ønsker litt ro... Det er som du sier, man må verne om egen arbeidslyst!! Dessuten så er det ingen ting som er så motiverende som noen dage med sol. Man komme liksom ut av dvalen... :o)

kos deg i solen og ha en riktig god helg!!

Christinas låvebutikk sa...

Så koselig da! Si til henne at jeg kommer til å ha inn ofte bilde av Lucas!

Anonym sa...

Ja, er vi ikke heldige med været,:)Her har vi også ryddet huset,nærmer seg bursdagen til hmmmm, meg:)Ha en flott helg.Anita

♥ H@rmoni ♥ sa...

Der har du funnet hjertekoppene ja!
Jeg har også en slik mugge og koser meg ekstra med te i disse søte koppene. Har bestilt de i middagsservice også for en stund siden. Har sukkerskål også, men det blir vel mest til pynt, for sukkerte klumper seg i den. Bruker jo mest sukketter da! De har også en del andre produkter.
God helg i fineværet! Så deilig!
;O)

Den gode feen sa...

Sukk, saknar Bergen... Iallefall når eg ser dei fine bileta dine, med verdas finaste utsikt :) Klem

PS! Skal svare på meldinga di, men har ikkje hatt tid enno :)

Anonym sa...

Hei.

Eg best. hjertekoppene for ca. 8 uker siden... venter fortsatt, sukk. Koser meg med hjertepottene så lenge eg.

Lottemor.

Tone sa...

Så herlige bilder, flott utsikt!
Javisst er det deilig med sol og vår, jeg har liksom aldri lyst til å gå innendørs om dagen. Det med barn og ryddevegring kjenner jeg bare så altfor godt til. Jeg ser jo at andre bloggere viser frem de mest delikate barnerommene. Det er en grunn til at de ikke kommer på trykk i min blogg, for å si det sånn. Men jeg har jo enda ikke fått rotet meg til noe best og pest innlegg, så kanskje jeg skulle vist de frem alikevel. Ha en fortsatt deilig helg Emmeline, nå kan du jo hvile på lauvbærene og være fornøyd med deg selv,stor klem :-)

mali-mo sa...

Deilig deilig solskinnshelg, men så langt har jeg brukt den på jobb. Måtte ta en haste-ekstra innsats da akutt krise dukket opp, men nå er jobb ferdig og resten av helgen skal nytes. Nesten ferdig med bunadsmontering også, syr så det koster om kveldene (og bra er det for konfirmasjonen nærmer seg faretruende..)

Så koselig du har det hjemme Emmeline! Sikkert ekstra koselig når alt er ryddig og reint, sånn er iallfall jeg at nyvasket hus gir skikkelig gledesfølelse. Bare synd jeg ikke har den spesielt ofte hehe.

åsemor sa...

Ja er det ikke deilig med SOL, kan ikke påberope meg et rent hus til helga, men trenern hadde støvsuget og ryddet til jeg kom fra jobb i går. Som en bonus for dette ble jeg med han på jobb i dag, men tenke seg til, åtte timer på fotball uten hekletøy, noe så amatørmessig :( Men avisene er lest fra perm til perm. Ellers tror jeg jeg har fått overdose av frisk luft i dag, gjesper i ett sett, blir nok tidlig kveld :)
Du får kose deg i ditt rene og pene hus, og med solen.

De hjertekoppene fra Sia er så søte, de glir rett inn i ditt hjem med masse hjerterom.

Ha en strålende kveld Emmeline, og tusen takk for koselig hilsen inne hos meg, du vet den er gjensidig!

Min Verden sa...

Så utrolig deilig det så ut hos deg. Håper du fikk litt tid til å sitte og nyte både stasen din og utsikten og ikke bare hadde nesa i vaskebøtta hele dagen. Vinduer som trengs å pusses... hmmm. Slutt å se på dem/gjennom dem så blir det ikke noe problem :-D Fortsatt god helg. Hanne

Torill sa...

Så koselig bilder. Ordentlig sommerstemning.

Den hvite hjertemuggen var kjempe nydelig.

Ha en fin helg videre :)

Made by KKann sa...

Deilige bilder Emmeline!

Ha en deilig lørdagskveld!

Smil fra KKann

MeyBiMe sa...

:-)
Har visst to..tre...seigemenn her i huset jeg også!!!
Er visst ikke mye hjelp å få der i gården nei...
Synest du og Herr Emmeline har gjort en flott jobb!!!!
Dere er sååå flinke atte...
Og den utsikten....misunner jeg dere virkelig!!!!
Ha en fin helg med hjertekannen din :-)

Huset på toppen sa...

Heisan

Nyter bildene du har tatt:-)Solen varmer og blomstene spirer,ja nå er våren kommet i Bergen by:-)

Flott hjertemugge du har kjøpt:-)

Forsatt god helg!!

[morgrethe] sa...

Hallo Emmelinemor.
En liten hilsen fra Zurich. Vi snakkes naar jeg kommer hjem. Naa maa je gaa tilbake til vinen mi.

Penelene sa...

Så fantastiske bilder! Kjenner godt til ryddevegringen - mine er 3 og 5 år og har allerede begynt sitt lange arbeid med "unngå-rydding-for-enhver-pris"-metoden.

Fortsatt god helg - om enn så lite det er igjen av den!

ChatrinesLiving sa...

Heldige du Emmeline! Jeg tror jeg kommer nedover å nyter fin-været sammen med deg altså!!:)
Tror ikke solen vet hvor nord er...;)
Nydelige bilder!:)
Nyt finværs-søndagen!
Klem fra chatrine:)

Marie sa...

Skjønne bilete frå ein solrik dag. ein får litt ekstra arbeidslyst når sola skin.

Sola strålar her også. HERLEG!

Fiiiiiin søndag til deg :)

tinemor sa...

Fikk meg en god latter. Godt skrevet ja. Det er nok det samme her. Ingen ungdommer liker å rydde. Tror det er lagt inn et sånt allergigen.....
Deilig med sol. Her var det også meldt , men vi har ikke sett noe til den berømte sola. Dukker vel opp når hælga er ferdig.....
Ønsker deg en strålende søndag!!!

Cathrines blogg sa...

Å så deilige bilder, sol er livsforlengende er jeg overbevist om!!!

Related Posts with Thumbnails