mandag 14. september 2009

Hjemme igjen



Jeg har hatt en fantastisk tur til Stavanger. Jeg noterte alle tips og gikk systematisk til verks. Først besøkte jeg Sandnes, som forøvrig ikke har koffertoppbevaring;) Dermed måtte jeg og kofferten være sammen på tur i tre timer. Kofferten fungerte faktisk som livvakt, med hendene fulle ble det jo umulig å kjøpe noe.


I Sandnes ligger lekre interiørbutikker som perler på en snor. Villa Rosa, Krossen, Smak og Berheim Antikk og Interiør ble behørig besøkt. Etterpå var det tid for en bedre lunsj på Charles og de. Plutselig dukket det opp en dame som spurte om jeg var Emmeline. Hun hadde oppdaget bloggen, og hun ville gi meg en lydbok som gave. Som jeg kan høre på når jeg trener.


Jeg ble så overrasket at jeg nesten ikke klarte å få frem et ord, og må bare få si at jeg er UTROLIG takknemlig for gaven. Kjære ukjente dame som het Monica; Tusen tusen takk. Det er alt for mye og fantastisk hyggelig. Jeg er fremdeles overveldet og rørt over den skjønne gesten:)


Etterpå gikk turen til Stavanger. Der travet jeg gate opp og ned og inspiserte hver eneste nyanse i Fargegaten. Jeg hadde bestemt meg for å besøke Bokkafeen Bøker og Børst. Når man skal slå ihjel seks timer i en by, er det jo greit å besøke en kafe der det er vanlig å være kunstnerisk og mystisk i en krok med en bok. Desverre var det jo stappfullt av folk. De ville visst være kunstnerisk og mystisk i kø, og det klarer ikke jeg. Dermed gikk turen over gaten til Sjokoladepiken, der jeg skulle være usunn istedet. Tror du ikke det var kø for å være usunn også. Dermed har jeg fremdeles ikke noe særlig kontakt med mitt alternative jeg, tiltross for Fargegatebesøket.


Fredag kveld dro jeg og Prinsessa på besøk til Den gode Feen. Stakkars Feen! Siden jeg hadde trasket elleve timer i strekk, dukket vi opp en halv time før tiden. Dermed løp Feen rundt med babyfe på armen og og tapas i hendene. På jakt etter ny tunika som hun hadde kjøpt i annledning dagen;) Prinsessa tok ansvar for å spille tvspill med Febarnet, mens jeg beundret verdens koseligste Fehus med kul kitchenaid, hvite gulv og utrolig flott spisestue. STILIG STILIG:)


Jeg tok desverre ikke bilder, så disse har jeg bare stjålet som minne. Maten var helt fantastisk, og Den gode Feen med mann og barn er den skjønneste Fefamilien du kan tenke deg. En veldig veldig kjekk kveld.


Natten tilbragte jeg på Prinsessa sitt gjesterom, og Prinsessa har nå fått kjeft fordi hun ikke viser frem MER av sine vakre rom. Hun bor nemlig i et nydelig og stort hus, med flotte rom og lekre detaljer overalt. Lørdag var det deilig frokost på Prinsessa sitt gigantiske kjøkken før jeg dro videre. Tusen takk for en superduper opplevelse begge to:)


Lørdag og søndag tilbragte jeg med gode venner i Sandnes. Vi har spist vannvittig deilig mat, jeg har besøkt begge Ostehusene, vært på sightseeing på Jærstrendene og Prestegården på Hå. Jeg kan konkludere med at Stavanger er en KNALLKOSELIG by, men en ørken i interiørsammenheng. Sandnes på sin side er en oase på interiørsiden, men har mye å gå på når det gjelder idyllisk arkitektur. Av de ÅTTE (!) resturantene jeg besøkte i løpet av et døgn, går Charles og de av som vinneren. Noen kjøp har jeg også gjort, mer om det i morgen:) TUDELU!

20 kommentarer:

Anitas hus sa...

Det hørtes ut som om du har hatt en hektisk men kjempekoselig helg!
Man har godt av litt husmorferie innimellom.
Ha en fin dag Emmeline!
Klem, Anita:O)

Helene sa...

Så fint at du koset deg sammen med Elin og Feen++ Ikke at jeg trodde det ville bli noe problem da ;o)
Slike helger er utrolig gøye, men også slitsomme. Håper du har futt igjen til treningen din. Blir så glad og imponert over ditt pågangsmot og de resultatene du har fått. Heier på deg!!

Hilde Heimdal sa...

Høres ut som en kooselig tur :))

Utenom køene da;)

Kjempefine bilder....jeg forstår ikke åssen du klarer ta så skarpe og fine bilder!!

Åssen klarer du å få det sånn dust i bakgrunnen og skarpt av de gjenstandene du tar bilde av sånn som de skålene???

Koselig av den damen å gi deg løydbok da, ja da hadde jeg også blitt overaska hehe!!

Du er kjendis vettu;)

Klem Hilde :o)

Trude sa...

Du beskriver så herlig, Emmeline. Og ja, Sandnes ER virkelig en grei interiørby, og plusser du på med Charles og De, har Norges åttende største by endel å by på. Dessverre er det så som så med historiske bygninger og koselige smågater a la oljebyen 15 km lengre nord. Men som ekte Sandnes-jente er og blir det min favorittby:-) Villa Rosa går jeg aldri tomhendt fra, kan nesten ikke huske å ha kjøpt klær andre steder de to-tre siste årene (bortsett fra litt på nett, da..)

Ellemeller sa...

Eg er redd for at du kjem til å komme inn i ei slik spinkelbeinbukse i løpet av uka om du startar på den lydboka! Den er so spanande at du kjem ikkje til å klare å slå av:)

Lykke til og kos deg.

Anita

RMnorge sa...

Det høres ut som om du har hatt en fartsfylt helg med mange inntrykk.

Kjekt at man kan få så gode venner gjennom Blogglandia!

Har du forresten lest "Emmeline og meg" innlegget på bloggen min...? :)

*Smil*

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, C! Velkommen hjem! Høres ut som dere bloggdamer har kost dere, ja:) Så flott!!! Herlig med en liten husmorferie, tenker jeg?!

Ha en fortsatt fin uke!

Klem Anette:)

Anonym sa...

Heisann Emmeline:-)
Sitter igjen med klump i halsen over den lydboka du fikk av en fremmed..,
- det er slike ting som gjør livet verdifullt, utrolig uegoistisk gjort..!
Høres ut som du har hatt en kjempefin tur
- skulle gjerne ha dratt dit jeg også:-)
Ha en fin uke, klem Hege.

Torills blogg sa...

Og jeg er blitt helt hekta på digibøker. Nett hørt Stieg Larsson som jeg tidligere har prøvd i bokform, men var ett herk å lese. Derimot i digibokutgave. Supørb ;)

Anonym sa...

Tenk at Emmeline har vært i Sandnes, du burde annonsert at du kom til oss, du har jo mange fans her :-)
Hilsen
Elisabeth (Sandnesgauk)

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Hørtes ut som en fortreffelig tur.
Jeg skriver under på at Stavanger er superkoslig. Det oppdaget jeg ikke før jeg hadde flyttet derifra. Nå kjenner jeg det langt inni meg, savner Stavanger. Sandnes er ikke så sjarmerende nei;) Bra de har fått koslige butikker som veier litt opp da.
Jepp! Her digges Kaizers Orchestra, bare for å få høre dialekten litt og håper jeg snart fåt tatt en tur og hilst på noen siddiser:)

Ha en herlig uke
Klem:)

Vingesus og Julebrus sa...

Ble tipset av min kusine om bloggen din, hun er en veninne av deg, og jeg er glad hun tipset meg - for jeg har kost meg med lesning om både nisser, svineinfluensa og agurkmann. Utrolig morsomt.
Høres ut som du hadde en fin tur til Rogaland også!!
Fortsatt fin kveld til deg!!

Anonym sa...

Hei Emmeline!
Veldig kjekt å møte deg på fredag, og litt impulsivt å bare gå bort til en fremmed slikt jeg gjorde, men jeg føler jo at jeg "kjenner" deg litt etter å ha fulgt bloggen din i et års tid. Du har en utrolig fin blogg som jeg leser som et interiør blad nesten og jeg tror du gleder flere enn meg med dine gode historier.
PS: dette er faktisk første gang jeg legger igjen en kommentar hos deg, men blir ikke siste gang!

Monica sa...

Høres ut som om du har hatt en fantastisk tur:) Er enig i at sandnes har mye mer å tilby når det gjelder interiør enn stavanger. Utrolig mange lekre butikker i sandnes:) Koselige bilder du har valgt å vise frem idag, både fra feen, elin og ellers:) Bra at du har kost deg masse:) Stå på idere med treningen, du imponerer virkelig:) klem monica

monica sa...

Håper du fikk shoppet litt på weekend turen din, gleder meg til innlegget om det. Håper du spiste Daim sjokoladene med god samvittighet.
Hilsen Monica JP

Shus sa...

Stavanger er ein herleg by. Budde der i 3 år som student, og savne atmosfæren i byen. Men tida flyr, og no er det 8 år sidan....oj oj oj, så lenge sidan....Men uansett, eg misunne deg den turen. Høyrtes veldi koseli ut. Gler meg te å sjå kva skattar du fann.

Brit Strikkenerd sa...

Det her hørtes ut som en perfekt, fantastisk ferie:) Veldig trivelig at vi fikk være med på en liten kikkerunde:)

Rosa sa...

Eg har sagt det før, og seier det gjerne igjen: Eg kunne godt ha bytta ut Stavanger med Bergen. No offence, sjølvsagt ;) Syns berre byen og gatene er så fine! Men på spesiell jakt etter interiørbutikkar har eg aldri vore, så den biten uttalar eg meg ikkje om.

kos deg med lydbok - det er knallkjekt, og gjer trimturen lettare!

mariann sa...

Hei Emmeline!
Så koselig du skriver om reisen din.Jeg har lydbøker på i ett sett. Det er så greit.
Liker siden din.
Mariann

Ocean showroom sa...

Du verkar ha haft en härlig helg! Vackra bilder bjuder du också på! Ha en fin vecka! Kram Alexandra

Related Posts with Thumbnails