søndag 22. februar 2009

Trendpåvirkning



God fastelavens alle sammen! Jeg sitter her med Lillemor sine nybakte fastelavensboller, og Boligpluss foran meg i sofaen. Der er det tydeligere og tydeligere at retro og kitch kommer for fullt. Dermed ser det ut for at Emmeline begynner å bli ganske så utrendy. Jeg holder nemlig fast på mine egne planer som ikke er nevneverdig retroinspirert.

Skoskapet på hytten skal få seg en makeover i løpet av våren. Så snart det er innenfor rekkevidde skal malerkosten frem. Skapet er det samme som jeg har her hjemme, men dette skapet skal få en litt annen look, i sommerhusstil!

Noen trender har jeg selvfølgelig hengt meg på. Keep calm and carry on er egentlig yesterdays news innen interiørverdenen. Likevel har jeg bestilt meg noen plakater som skal få pryde huset her hjemme, og sommerhuset sørpå.



Tapeter er også på vei tilbake, og det er kan jeg like. Jeg har bestemt meg for å kombinere hvitmalt panel og tapet i soverommet på hytten.


Siste finish med Lexington tekstiler og gustaviansk benk må vente til lottomillionen ruller inn på konto;)
I dag skal jeg avsted for å steike vafler til intekt for basketsporten. Det er i grunnen det eneste bidraget jeg har å stille med, siden jeg er 1,60 høy(*og nesten 1,60 brei også!) Jeg blir alltid litt usikker når disse svære mennene på 2,10 stikker nesen inn i vaffelboden og spør: Can I have a vaffel for free please? De må jo ha spist utrolig mye vafler det hjemme i Amerika for å kunne bli så høye! Trenger de virkelig en vaffel til? Men jeg gir dem altså hver sin vaffel for free:) Kos deg du også, det er jo heldigvis for free!

22 kommentarer:

Bdicte sa...

Jeg er vel heller ingen trendslave når det gjelder interiør, man følger jo gjerne det man liker...ihvertfall i store trekk:)

Kos deg i vaffelstekinga:)

Drømmen om en eplehage sa...

Vi bakte boller i går, men alle er spist opp...
Litt seg i rassen i dag, hvis ikke hadde jeg tatt turen for en gratis vaffel ala Emmeline.
Og der ja, der kom han som spiste flest i går og spør med ett sjokkert uttrykk om vi ikke skal ha fastelavensboller.... I går het de nemlig bare boller og det er jo noe heeeelt annet.

Lurer på om det er på tide å knirke igang kroppen. Jeeezez, jeg er seig i dag.

Ha en knall dag og pass deg for kink i nakken!

Brigg sa...

tviler sterkt på du er utrendy! Klassisk eleganse går aldri av moten.

Hilsen Kitch kitchere kitchiest Brigg

Hulda sa...

Mange fine innlegg her, Emmeline! Syns de båtene fra Feen er så søte. :) Måtte smile da jeg så Huldalykten, hihi.. jeg tenkte først at den lykta var skikkelig fin! - så så jeg at du hadde kalt den etter meg. ;)

Prinsesse Elin sa...

Stoffet jeg har kjøpt er likt tapeten du viser....synes det var et fint stoff og hva synes du?
Jeg seg det for meg med disse høye mennene. Kan bli skremt av mindre...Å DU ER IKKE 1.60 BREI. Det var en overdrivelse vennen.
Nå skal jeg snart ned til onkel Anders og spise mange boller med krem:O)

LoneK sa...

Er det ikke godt vi har vår egen stil?
Retro kommer i allefall ikke inn her da vil jeg heller ha rokokko.

Kos deg med vaffelsteiking og basketball her er det håndballbingo som står for tur. (Dugnadsjobbing.)

Ha en fortsatt flott søndag

Hilsen fra landet sa...

Ja tapeter suser inn nå tror jeg. Men du... tror du ikke at vi sakte men sikkert blir bittelitt påvirket av trendene vi også, selv om det tar litt tid? Jeg holder meg endel klassisk selv må jeg innrømme, og hiver meg ikke på alt, selv om det er mye fint og kult. Men litt av moten siver nok inn og preger valgene, tilogmed hos deg og meg ;-)

Anonym sa...

Å, nå fikk jeg lyst på ranukler! Fin fin blogg!

Daisys home sa...

Så fin blogg du har,her inne var det masse fint og se!Når det gjelder trender så kunne jeg ønsket og sagt det samme,men desverre der er jeg av og til VELDIG påvirkelig!Noe som sikkert kan merkes på pengegrisen til tider,hi-hi...Klem

Dagny- Heim sa...

Åh! Det tapetet du viser eit glimt av var kjempefint! Har du namn på produsent og tapet??!? Skulle gjerne hatt det på sengegavlen eg drøymer om å lage :-0

Tone Yvonne sa...

Her er bollene fortært og jeg skal også snart lese det nye Bolig pluss, har spart det til i kveld...

Tapet kan jo være ett forfriskende innslag blandt alle malte flater...

Noen lottomillioner har helt klart gjort seg ja :o) utrolige prosjekter kunne få bli satt ut i live da....

Ha en fin søndagskveld :o)

Jill sa...

De har jo ikke spist vafler de lange typene der, de er jo fostret opp på flaggstangfrøbrød :-)
Man må ikke følge mainstream for enhver pris :-)
God søndag videre!

Fjordheim sa...

Ja en blir nok litt påvirket av disse trendene om en vil eller ikke. Men jeg er nok ikke den som kaster meg på det første og beste nei. Så glad er jeg ikke i å pusse opp og bruke penger på interiør. likte godt innlegget ditt under her. Kjenner på vemodet i disse dager fordi min bror som overtok barndomshjemmet, skal selge det. Jeg liker det ikke, men får ikke gjort noe med det siden jeg har etablert meg så langt unna og ingen av de andre i familien kan tenke seg å flytte fra østlandet til det forblåste Jæren. Men det hadde nok ikke vært meg imot.
Vi skal nedover dit om fire uker og forhåpentlig så rekker vi å overnatte der en siste gang før det selges. Men gruer meg litt også. Takk for innlegget.
Håper det gikk bra med vaffelstekingen.
Ønsker deg ei flott uke :)

Kjeruben sa...

Nyyydelige ranunkler :) Og jo da, eg har med skrekk sett retro toge inn i fleire fora eg også :-S Blir litt nervøs for at eg ikkje lenger skal få tak i det EG likar i butikkane... og med min shoppoholisme blir det KRISE! ;-)

prinsesselinn sa...

hei på deg,
høres ut som du har hatt en fin søndag,
basket kamper bare helt min greie.
jeg digger det.
jeg forstår spillet , noe jeg hverken gjør med fotball, skiskyting eller håndball, hehe
jeg elsker musikken og farten og ikke minst kjekkasene i shorts og kule sko,,, hihi

liven sa...

Heisann!!
Nei Retro er ikke noe for meg altså........
Lexington sengetøyet er bare så nydelig....jeg må bare kikke på det i butikken her!!
nyter det....men kjøper ikke sengetøy til 2000....hihi
Så må jeg jo ha to sett også da!!
nei det får bli når jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av pengene!!
Håper det gikk fint med vaffelsalget i går:o)
ønsker deg en fin dag og ny uke:o)

Christine Louise sa...

Sååå nydelig hjem du har :) Skikkelig flott og gjennomført stil. Så flink du er. De små seilbåtene dine var jo så søte. Hvor har du fått tak i de?

Klem C

Anonym sa...

Kjære emmeline!

jeg har jo fulgt med på bloggen din en god stund.. og må bare fortelle noe vittig!

I helga hadde mannen stått opp med sønnen vår slik at jeg skulle få sove litt utpå. Da drømte jeg at du var kommet på besøk til oss! Og du passet guttungen og prøvde å få han til å slutte og grine (jeg hørte han i halvsøvne). Sååå søt var du :) Og så hadde du farget håret mørkt for å bli mer "mørk og mystisk" Hahaha.. jeg holdt på å le meg ihjel når jeg våknet ;)

..så jeg måtte bare dele det med deg.

Er dette et tegn på at jeg henger for MYE på bloggen din? ;)

klem :)

Cecilia - Titi sa...

Your Blog is beautiful, I like much your style of decoration, my congratulations for your good taste.
Regards from the end of the world, Chile.
Titi

Unknown sa...

Boller og interiørblad...kan det bli bedre. Det blir spennende å se bilder fra sommerhuset ditt.
Klem...Ellen

Olstad sa...

Kanskje jeg ikke skal pusse opp de to rommene som gjenstår her på Olstad. kanskje jeg skal la de være 60-70 talls - not jeg er nok veldig begeistret for retro stil jeg altså men her i huset skal vi ha lyse vegger, lette tapeter og sommerhus stil. Det er min husdrøm og den forblir.

Likte veldig godt innelgget om barndomshjem. Det er noe rart med det du sier om å bære de nyfødte barna inn i sitt hus.

Våres første barn ble bært inn i en liten by leilighet og jeg må inrømme at det var tungt å gå ut den døren siste gang.

God uke kjære du.

A home far away sa...

Så underbara, underbara foton!!

Ha en fin dag

Kram Gunilla i Singapore

Related Posts with Thumbnails