lørdag 2. april 2011

Bloggstokkmilen


Jeg hadde aldri trodd at det skulle bli med blogging som med trening.. Du vet; Allværsjakken henger klar, ipoden er ladet, de aller beste skoene er kjøpt inn...og så sitter man der og bare ser på utstyret. Dørstokkmilen er nok et velkjent begrep for flere enn meg.


Bloggstokkmilen derimot, har jeg ikke vært borti før nå. Blomster på bordet, fotoapparat klart til knipsing, perfekt lys og ingen grunn til panikk..Likevel...så sitter man der og bare ser på PC og kamera. Uten å produsere et eneste blogginnlegg av den grunn.


Så stikker man innom for å sjekke andre blogger på kveldstid, og man ser sin egen blogg og tenker ÅÅÅÅÅ KJEDELIG, den er jo ikke oppdatert....Selvfølgelig er den ikke det, når man har vært lat og ikke kommet over Bloggstokkmilen tidligere på dagen, hvordan skal den da bli oppdatert? 



Men i dag dere, i dag har jeg knipset litt sukkertøy for øyet her hjemmefra. Emmeline har, tradisjonen tro, inspisert sommerkolleksjonen på Ikea, og der hadde de lykter i pastell. Å hildrande du så søte de var, tenkte jeg--perfekt for et sommerhusliv, og vandret lykkelig ut med både lykter og matchende bøtte i lysegrønt.


Hvor man skal bruke disse sukkertøyfargene er en annen sak...Alle mine siste innkjøp er innen pastellsjangeren. At jeg samtidig planlegger en litt mer klassisk Tine K swung på den ene stuen her, spiller visst liten rolle;)


Det grå sofatrekkets ankomst i heimen har visst gjort meg både A: lat ( trenger ikke å vaske sofatrekk lenger) og B: litt ambivalent til sukketøyfarger over alt. Men så tenker jeg at det sikker bare er industritrenden som kommer snikende. Med alle sine rustne bokstaver og rovdyrsputer;) Nå når jeg endelig hadde funnet meg selv liksom. På samme måte som jeg fant meg selv da jeg hadde høyvannsbukser, skulderputer og permanent på åttitallet!!


Jaja, vi får nå se hvor lenge det varer og hvor jeg ender...Men dagens bloggstokkmil er heldigvis overstått -og det føles herlig;) Ha en fin fin lørdagskveld dere også. Her skal jeg sitte våken og vente på tenåringsbarn på rakadis- samtidig som jeg leser interiørblader og forsøker å hente frem litt oppussingslyst;) SO LONG!

29 kommentarer:

tinajo sa...

Well, these photos are just sweet & lovely and just what I needed right now! :-)

Hanne sa...

Jeg ler høyt her jeg nå sitter å mimrer over bloggen din. Den er absolutt herlig! å da tenker jeg ikke bare på pasteller og polkadotter, men på måten du skriver på..du får meg alltid i godt humør. Det beste er at jeg kjenner meg så igjen i mange situasjoner. Slike som når man må ta seg tid til å gjøre enkelte ting..slike ting man kunne gjort på den tiden man satt og gjorde ingenting! Skjønner..og det innlegget med bussturen din og alle som reiste med deg,HERLIG!!!!
god helg til deg! :)

Sukkertøy for øyet sa...

...påskestemning hos deg jo!!
Herlig synes jeg :)

-Ida Susanne
(sukkertøy for øyet)

Heidi sa...

Ajaj, de lyktene var søte da :)
Må nok ta meg en tur til Ikea og få fatt i dem.

Lykkeliten sa...

Fantastiske pastellfarger!
En blir alltid glad når en stikker innom hos deg Emmeline, men det er faktisk godt å se at det ikke alltid kommer innlegg som perler på en snor fra deg også.

Jeg føler at bloggingen min er som en trapp. Noen trinn er små, og da kommer det ofte innlegg.
Andre steder er trinnene så utrolig høye....
Den "trappa" gjenspeiler kanskje livet/energien min mer enn blogging?

Ha en fin helg.

RandiSS sa...

Tjo hei Emmeline!

Har lest bloggen din en stund nå uten å legge igjen spor...*flau*
Har mer enn en gang ledd så tårene har trillet og kost meg med vakre bilder og koselige historier.

Har lest mange innlegg for mannen i huset (hans favorittinnlegg er "Agurkmannen"), og han spør med jevne mellomrom om Emmeline har noe nytt å fortelle ;)

Ønsker deg en riktig god helg!

Mvh Randi

Beth sa...

Åååå, endelig har de fått inn lyslykter i pastellfarger, det har jeg gått å håpet på, heeerlig! Blir nok en Ikeatur snart nå da...
Nei, jeg blogger kun når jeg føler for det, orker ikke ha det over meg at jeg MÅ! Da blir det fort litt tungt... Blogg kun når du har lyst du også, da blir det litt mer gøy også!
Fargerikt og fint innlegg i dag...

Ønsker deg en strålende (bloggfri) helg! Bare nyyyt den...

Elin sa...

NÅ fikk jeg endelig vårstemning! Umulig å ikke få det når man ser de lekre fargene, og dine hærlige bilder :)
Dersom du ser på min blogg (jeg er helt fersk i denne bloggingen da) så ser du at jeg har linket til din blogg på ett av innleggene mine, der jeg har ett lite skråblikk på polkadotter o.l.
Ha en fortryllende helg videre :)

Ramme Alvor sa...

So kjekt med eit nytt innlegg frå deg. Eg trur at alt har si eiga dørstokkmil. Når ein har halde på eit bel vart da mesta litt bale. Kildestortering, diktlesning eller fotografering...

For min del so føler eg på at bloggverda er overtatt av dei proffe (mi meining :) interiørarkitekta, stylista, fotografa,grafikara, og skribenta som berre gjer alt so PERFEKT. Då kjenner eg på avmakta og overflødigheita..(dårleg nynorsk ord :)

Når det gjeld deg so har du di eia greia. Du er "irriterande" proff både på sjølve interøret og ikkje minst på orda. Men på ein måte som gjer oss avhengig, inspirerte, blide og aldri leie. Eg håpar du let deg inspirera av våren og den komande sumaren og berre kjøre på!

Klem!

Ps.. har ingenting mot dei proffe altso, dei berre får meg til å føle meg som ein haug med dauakjøt :)

sol sa...

Kjekt når du er "på banen"; alltid oppfriskende, også nå som du blogger om at du har litt "pause".., :)Din friske stil i ord og farger er en fargeklatt i bloggeverdenen :):)
Hilsen Sol

☆Therese sa...

Pastell lyktene dine kan du jo henge opp i et passende tre til sommeren og lyse opp sommerkvelden med!
Pastell farger er jo bare herlig, så jeg skjønner godt at du kom hjem med lyktene, dessuten er det vår og da er liksom slike farger et "must".

Ha en god lørdagskveld - gleder meg til neste gang du "hiver" deg over tastaturet. Virkelig oppfriskende å lese innleggene dine :O)
Klem

Vilmershus sa...

Heia Emmeline:) Koselig innlegg som alltid hos deg, og nydelige bilda både fra GG og Ikea:) har også fått mer sans for pasteller. Er helt ny blogger selv-men jeg har fulgt deg i lang tid-og herremin for en fin flott blogg du har, så utrolig morsomt å lese, du skriver så morsomt:) Ha en fin kveld og lykke til med bloggingen fremover:)

Vær våken sa...

Ååååå, så nydelig! Jeg ser kopper fra Cath Kidston der også - helt like mine!!! Jeg er så glad i dem :) Skal kjøpe fler neste gang jeg er i London, tenkte jeg. Ha en fin lørdagskveld!

Klem,

Kris-design sa...

Bra du er kommet over dørstokkblogg-mila .. koselig at du oppdaterer :)

Ingunn sa...

Jeg er iallefall veldig glas for at du kom deg over "Bloggstokkmila"
Nydelige bilder og herlige vårfarger. Tusen takk for inspirasjon! :-))

Hjemmekjær sa...

Du e goe, Emmeline!(Dialekt;D)
Å titte inn hos deg, betyr at man bare MÅ bli i godt humør! Du har en måte å skrive på som bare gjør at man må trekke på smilebåndet! Herlig:D

God kveld ønsker jeg deg!!

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt sa...

"Bloggstokkmila"
(he-he)

Du, jeg sliter veldig med den selv akkurat nå i disse dager... Men, det er vel sånn det kan være for alle og enhver innimellom.

Det er perioder hvor man bare ikke har noe å dele eller at det er andre ting man bruker tiden på...

Herlig lesing, - som alltid!
Og nyyydelige bilder!!

Klem til deg.

Vanina sa...

qué belleza todo!!!
siempre te visito, ya que tu blog es un deleite a la vista de todos!!
Los farolitos me encantan!!!!
Un beso desde Argentina!!

Yvonne sa...

her var det vår for alle pengene ;-)

mona.z sa...

Selvfølgelig må du "Bloggdronningen selv" møte dørstokkmila som alle oss amdre. Innleggene dine er fantastiske, og virkelig verd å vente på, klem fra trofast følger, som kun har blogget i ca 3 månedder, men fulgt deg lenge:) Ingen vits med intetsigende innlegg (har gjort det mange ganger), og skal prøve å slutte med det, god klem fra meg.

Mie fra Mies Mirakler sa...

Trodde du hadde malt lyktene selv jeg, utrolig søte er det hvertfall :) Altfor lenge siden jeg var på IKEA sist, men i dag ble det hvertfall loppis, og det var kjekt :) *♥*

Anonym sa...

Tenkte på deg i dag, Emmeline da jeg var på loppemarked på Fæsterhuset og fant en million (nesten hvertfall) lysestaker som ventet på å bli sprayet og brukt som dekorasjoner på konfirmasjonsbordet ditt :o)

Anonym sa...

Åhhh, så nydelige pastell-farger! Jeg ble helt frelst! Takk for veldig nydelige bilder.
Dørstokk-mila, enten det gjelder trening eller blogging eller husvask eller den telefonen man egentlig burde tatt, er vel godt kjent for oss alle, ja. Fint du kom over den og viste disse nydelige bildene!
Hilsen fra Cathrine

Linecas have sa...

Heia!
En liten oppmuntring til deg. :)

http://shabbylishious.blogspot.com/2011/04/en-shoppaholikers-bekjennelser.html

Håper du trekker på smilebådet alri så liten smule. :)

Klem!

Line-Cathrin

Line fra huset på landet sa...

Jeg synes pastell er herlig jeg..i doser. Siden du har TineK swung-planer over heimen, så kan du jo bare ta med all pastellen til sommerhytta deres.. eller?;)
Hadde sikkert blitt kjempefint det.. da kan du virkelig ta den helt ut på hytta, og samtidig få den nye swungen i heimen som du ønsker deg.

Utrolig skjønne lykter ivertfall. Frister med en tur til Ikea gitt;)
Nyt resten av helgen.
Godklem fra Line

Siven sa...

Gratulerer med bloggstokk-overtredelse! Den er hard og tung, men god å ha tilbakelagt.

Grått er også en farge en bør ta vare på, se på, "smake" på.

I løpet av varme sommerdager finner du nok sted til de fine lyktene!

Anonym sa...

Sjekk mailen din :) Hilsen Elisabeth - Havna

-monakristin sa...

LEKRE pastellfargede lykter! :)

hobbyvimsa sa...

Nydelige bilder:)

ha en fin helg!!

Klem Linda:)

Related Posts with Thumbnails