søndag 24. april 2011

Velkommen hjem til virkeligheten


Så var påskeferie på hytten vel overstått. Syv timer i bil, med ektemann som radiodiktator er ikke noe for pyser. Emmeline og Emmelinemannen er nok et typisk eksempel på par som finner hverandre til tross for diamentralt ulike interesser. Den ene elsker all slags sport med tilhørende sportsider/sportskanaler/sportsquiz i femten deler. Den andre kan ikke fordra sport, og kommer aldri til å lære seg offsideregelen. Det er tross alt en helt meningsløs regel! Den ene elsker stygg guttemusikk som R.E.M og AC/DC. Den andre liker fin musikk som for eksempel Michael Bublé!


Hvis du mot alle odds lurer på hvorfor jeg skriver om dette, så har det seg sånn at radiodiktatoren bestemte at vi skulle høre på Radio Norge, med fotball og guttemusikk i syv strake timer på vei hjem!! De spilte David Bowie fire ganger på no time, og det er ikke normalt! Fyren har tross alt to farger på øynene, og skulle drevet med noe helt annet enn den China Girl-sangen sin! Skal jeg være helt ærlig er det  bra at noen har pene krøller og pigmenterer godt, ellers hadde dette ekteskapet gått i dass på et blunk, det er sikkert og visst.


Vel hjemme igjen kan jeg konstatere at russesønn og interiørbloggemor har to ulike innfallsvinkler på hva som ligger i begrepet: Å la det se sånn noenlunde skapelig ut når vi kommer hjem....


Skapeligheten var så innigranskogen skral, at Radiodiktatoren gikk rett i streik mens han utbrøt: DET ER DIN SØNN, så lykke til! ( *Før påske var russesønnen felleseie...)  Russesønnen responderte med å forsvinne ut av huset, som forøvrig preges av fire dagers sammenhengende LAN. Hvis du ikke vet hva LAN betyr, så betyr det at du kobler av hjernen mens du kobler på femhundre kabler. Lan bør i tillegg suppleres med et ukjent antall flasker brus, pizza og kamerater med manglende behov for søvn.


Sett bort fra dagens faste trivialiteter, har faktisk påsken vært ganske så herlig. Emmeline er solbrent og det er ALLTID en HØYDARE for oss som gleder oss over lite..! Vi har spist middag på altanen, og det har vært fryd og gammen fra morgen til kveld. Jeg har til og med funnet tilbake til god gammel bloggelyst som har vært LONG TIME GONE denne vinteren, og det lover bra syns jeg!


Tusen takk til alle hilsener i forbindelse med FØRKVELD sendingen, som du kan se HER. Det gikk egentlig veldig greit. I løpet av uken må jeg hente all påskepynten igjen -og jeg må finne en varig løsning for utstillingen som innholder MYE mer enn jeg har vist, og enda mer enn dere fikk se på tv. Jeg kommer nok tilbake til det etterhvert;) Dagens bilder er noen spredte knips fra årets hyttepåske. Håper dere har hatt fine dager dere også! SEE U SOON !



31 kommentarer:

Whitebite sa...

REM er da ikke stygge guttemusikk!! FY Emmeline! Ac/Dc derimot..jadda!
noen henger seg opp i servietter, andre musikk;o) (fine bilder, by the way)

Anonym sa...

Fine bilder Emmeline og velkommen hjem. Nå er det ikke lenge til konfirmasjon heller? Får vi se deg i bunaden som du har snakket om?
Hilsen Inger Johanne

Emmeline sa...

Whitebite:);) hehehe...
REM er guttemusikk på samme måte som Carola er jentemusikk...Iallefall her i Emmelineheimen! --og der er så riktig så riktig; Noen henger seg opp i servietter med matchende tilbehør, andre i guttemusikk og sånn;)

Inger Johanne: Du kan vel si at jeg har gått på en ØRLITEN sprekk i forhold til min egen livsstilsendring, eller rettere sagt en GIGANTISK sprekk... Ergo har jeg bare roet ned det bunadsprosjektet. Dog er nesten alt ferdig. Mangler bare litt montering av belte og sånn...Så jeg skal nok vise den frem på et eller annet tidspunkt. Den ble tross alt KANONFLOTT med Cath Kidston bringeduk og greier;)

[morgrethe] sa...

Kjære vene som jeg kjenner meg igjen:))) Måtte ha høytlesing til kjæresten som snart går inn i Sweden Rock-transen nå. Sukk, og vi skal ha konfirmasjon 5 dager før.....
Klem

Kathrine N sa...

Jeg er så spent på hva du har tenkt å gjøre med all påskepynten. Har du bestemt deg? Bunadsprosjektet bør du bare gå for. Ikke bry deg om noen ekstra kilo, du er flott uansett. Klem Kath

Emmeline sa...

AAAHHH:; Du også MorGrethe? Konfirmant???? Jeg skal ha 8 mai. Det er to supersmå uker til. Jeg har både i år og neste år, og derfor tenker jeg at den bunaden...vel den får stå sin prøve;) Det går alltid et konfirmasjonstog!

Kath: Jeg tror fasktisk jeg bare på hente pynten: Pakke den pent ned i store plastkasser, og donere den til et sykehus ( Kvinneklinkikken ved Haukeland sykehus eller noe sånt) før påske neste år. Hvem vil vel ha påskepynt i mai liksom?

Anonym sa...

Herlige bilder og artig lesning :) Ser ut til at dere har hatt en fin påske!

Heddas gode grunner sa...

hoho... du får meg til å sitte å homre for meg selv :) Jeg måtte også lese det høyt for samboeren! Du skriver godt :)
Fine bilder du viser av en koselig uteplass.
Ønsker deg en god natt og en fin dag i morgen! Gleder meg til å gledes av din bloggelyst :)
-Hedda-

Refleksjon på livsvegen sa...

Velkomen heim!
Lykke til med konfirmasjon m.m.
Har ei vennine som skal ha både konfirmasjon og bryllaup i løpet av 1mnd..Glad det ikkje er meg..
God Påske!

Nattens dronning sa...

Må bare takke for vittigheter som lager bilder i hodet:-D Beskrivelsen av LAN er til å le og gråte av!!

Beth sa...

Atter et herlig innlegg!
Velkommen hjem...

Klem...

MissMette sa...

Hei Emmeline :)
Herlig innlegg, du er bare RÅ med pennen :)) Hørtes ut som du har hatt en koselig påskeferie tross syv timer i bil med radiodiktatoren :D

Flott at du har funnet tilbake til blogglysten ღ men jeg hadde ikke merket at blogglysten din var nede :) Ønsker deg en flott mandag og påskedag, kos deg og takk for en herlig blogg. Klem fra Mette

Siri sa...

Fine bilder - som alltid. Jeg fikk også sett litt påførkveld, men femår krevde så mye akkurat da, så det ble bare bruddstykker.

Ang radiodiktator; hos oss gjelder følgende regel; den som kjører bestemmer hvaa som skal på av cd med guttemusikk, radio, Abba eller hva annet. Det funker det, for da får jeg enten bestemme eller sove :-)))

Pinkeline sa...

HA HA HA Ubetalelig! :)))))) Skjønner du er tilbake i modus... Godt å bare ha 45 min kjøretur fra hytta, samt å være ferdig med alt som har med konfirmasjoner å gjøre :P Lykke til med forestående utfordringer! :D

Fjordheim sa...

Hehe, ja det er ikke bare å kjøre langt og ikke være enig om musikkvalget. Godt det er andre ting som holder en sammen.
Beskrivelsen av lan var treffende. Har hatt noen runder av det her i huset også. Ei stund siden sist, så jeg bare gruer til neste forespørsel kommer.
Lykke til med påskepynten, tordde kanskje noen ble veldig glad for en slik donasjon. Men sikkert ikke lett å finne rette stedet.
Ikke minst, lykke til med konsfirmasjonsforberedelsene. Bunaden passer nok, en gang. Ikke alltid det passer å stresse med slikt. Herlige bilder fra hytta. Høres ut som dere hadde noen veldig gode dager der.
Ha en god 2. påskedag :)

Alberte sa...

Hahaha!! Jeg liker Emmelinemannens musikksmak, men er ikke misunnelig på oppryddingen etter LAN!!!
Nyt siste påskedag - våren er bare helt fantastisk!

mona.z sa...

Herlig tekst og vakre bilder som alltid fra deg:) Vet alt om "LAN trøtte" ungdommer;) Kan ikke merke at du har hatt "bloggtørke", verre med med meg..........og jeg har bare blogget i ca 4 mnd! Ønsker deg en fin 2. påskedag:)

Anonym sa...

Velkommen hjem igjen - godt at morgenens lyspunkt er på plass! Apropos hjemkomst - en gang vi kom hjem fra Zachyntos,var bl.a. bildet over sofaen byttet ut med en MEGA-plakat av Boney M. Den ble fjernet under høylydte protester, og etter div. opprydding, var vi sånn noenlunde back to normal. Heldigvis bodde vi i eget hus dengang....
M.h.t. bunaden din: Bunad er helt miss på "spinkelbein", men FLOTT på en frodig figur - så ta den for all del i bruk!!! Hilsen Ullemia

IdéSpiren sa...

Hihi, måtte le godt av den LAN-delen :D :D

Velkommen hjem! Det er ut som dere har hatt en fin påske, kjempefine bilder. Fikk helt sommmerstemning, jeg! :)

Hvis du får lyst kan du jo ta turen innom giveaway'en min for enda litt mer sommerstemning ;))

http://bollebill.blogspot.com/2011/04/giveaway.html

Håper du får nyte den siste dagen i påska også, selv om det aner meg at du har litt husarbeid som venter?! :)

Klem fra IdéSpiren!

Tove sa...

Det høyrest us som om du har hatt ei strålande veke - til trass for ein noko variert biltur heim!

Dronninghuset sa...

Godt du er hjemme i god behold. artig skrevet ,-) sånn er det med gutter i den alderen. vel kjent med LAN.... men ikke det verste de kan gjøre det da heldigvis... så tross alt mye å glede seg over ;-))
nyt dagen,
hilsen Tove

lise sa...

Velkommen hjem igjen! Det kan kanskje høres rart ut, men det går an å ha så mye verre musikksmak enn mannen din! (Peker mot min.) Jaja, min er ikke interessert i sport, så jeg skal ikke klage. ;-)

Flott å høre at bloggelysten er tilbake igjen også!

Anonym sa...

Hurra for at blogglysten er tilbake og et satire-innlegg som lokker fram smilet blant både kvinnlige og mannlige medlemmer i min husstand (LAN-definisjonen din ble høytlesing under frokosten idag). Ha en fin dag!

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Nydelige bilder du viser her :)
Kjempegøy å se deg på tv!!! Flink du vaaaar :)

Klem Anette

Anonym sa...

Du er så herlig,nyter å lese inne på bloggen din:))
Måtte lese litt til min mann,for vi er jammen like her i huset og;-)
Har konfirmasjon på lørdag,og bør nå gå over til vann og LAVKARBO brød for å ha det litt behagelig i bunaden den dagen!!(gudskjelov har brudekjolen snøring i ryggen!)
Flotte bilder forresten:)

Tee of Vinnord Cottage sa...

Deilige bilder, som alltid!!! Nydelige våre, med grønne farger!

Anonym sa...

Fantastisk lesning! Er under gjennomsnittet interessert i interiør, men langt over gjennomsnittet interessert i skriverier av ditt kaliber!

Hegemor sa...

Å, herlig å ha deg tilbake igjen! Smilte godt over innlegget ditt :-) Og gleder meg over at bloggehumøret ditt er på topp!

Fer sa...

I love your blog!!
Bjus da Fer

berit sa...

Har besøkt bloggen din for første gang. Det blir ikke den siste; Du skriver fantastisk godt. Selv om ungene mine er 23 og 25 år nå,(og ute av redet) var det mye jeg kjente igjen. Ler av det nå, men den gang.... Er veldig glad jeg er ferdig med det. Ønsker deg lykke til videre!

jette sa...

Er lidt bagud med at læse din blog. Men nu må jeg sandelig kommentere på dette indlæg, selvom det er ved at være over sidste salgsdato. :-)
R.E.M. er da verdens bedste band! Vidste du ikke det? :-D Det kunne lyde som om din mand synes bedst om albummet Monster - som er temmelig larmende (det er faktisk mit yndlings - og jeg er en slags dame :-D) Men har du aldrig hørt Find the River, At My Most Beautiful eller Perfect Circle?

Related Posts with Thumbnails