torsdag 28. april 2011

Konfirmasjon - here we go....


Av og til er det usannsynlig hvilke situasjoner man kan komme opp i. Hvis man er mor til en konfirmant for eksempel, og tenker at man skal være litt TIDLIG ute med dekorasjonene for en gangs skyld.


En gang tidlig på vinteren spør man poden om han har noen spesifikke ønsker. Det har han selvfølgelig ikke. Så spør man om det er greit at mamma kan få frie tøyler med dekorasjonene -og det kan mamma.


 Så begynner planleggingen.


Man studerer bilder fra alle tidligere konfirmasjoner ( *der nitti prosent av konfimantene er jenter, og kun dette grønne representerer et guttebord! )


Tilslutt har man en plan....


 Man bruker hundrevis av kroner på servietter, og saumfarer alle mulige bruktbutikker etter lysestaker.


I tillegg saumfarer en av Emmelines gode venninner alle bruktbutikkene i Stavanger på jakt etter lysestaker hun også. Ikke nok med det, en dag stiller også en av Emmelines lesere opp på døren, med sine avlagte lysestaker. Emmeline har tilslutt så mange lysestaker ved siden av sengen sin, at hun kan åpne eget lysestakeutsalg. Så kjøper man Bengalakk i perfekte farger og livet er en dans på roser inntil barnet sier:


Koffor har du kjøpt disse? Eg skal ikkje ha blå servietter! 
??? HØ??? 


Eg skal ha Brannservietter. De som pappa har spart til meg. ( Rettere sagt:  De som pappa har stjålet til deg fra Brannrestauranten, mens du har vært i kirken på konfirmasjonsforberedelser...) 



Så kommer poden hjem med ballonger som han har kjøpt med pantepengene. Vi snakker BRANN ballonger fra Brannbutikken, der det eneste eksklusive er prisen;) Vi snakker partysett i HeiaBrann kategorien. Vi snakker om tivoli følelse på høyt plan.....Vi snakker om å grine blod! Men konfirmanten er selvfølgelig storfornøyd, og kommer stadig dragende med alle sine Branneffekter-fra flagg til fotballsko...!


-og dermed setter hjernen inn et ekstra gir...Emmeline raser igjennom alle sine pynte-effekter og ser at dette, dette skal bli S P E S I E L T. Men vi skal nok hanke det inn på en eller annen måte tilslutt ! Vi snakkes vel til bryllupsfeiring i morgen? SEE U:)


56 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Dette blir nok bra...*smiler*...
Morro å se deg på TV, så mye flott påskepynt da! :O)

Whitebite sa...

holymolymacarony, dette blir knall;o)

Emmeline sa...

Knall i padden.... Ikke akkurat det man planlegger til en konfirmasjon;)

lise sa...

Kjipt, men veldig, veldig sunt.

Shy sa...

Hehe! Du får det nok til, sjølv med brannservietter og ballonger!

ReDoir sa...

Du finner nok ut av det;) Har inntrykk av at det meste løser seg for deg;) Trenger du å låne en bunad for dagen, ta bare kontakt. Jeg syr gjenbruksbunader og har en fin en på lager;)

Monica sa...

Det syns eg var et tøft tema, personlig preg over det:) og når emmeline steller i stand er jeg ikker på at tilogmed tivolieffekter blir bra:)

Siri sa...

Foppallsupporter møter interiørbloggemamma. Dette blir bra. Vil bare minne om som aller forsiktigst, det er konfirmantens dag...?

Siven sa...

Blir så bra så! :)

Eg ... sa...

det er jo typisk, ikkje sant. All verdas tid på planlegging, innkjøp og gode tankar om den perfekte konfirmasjonen. Det er det værste - når slike prosjek på et pittelite blunk blir knust... då må man ein tur opp og ned i seg sjøl. Finne ut kor mykje manipulasjon ein fjortis er mottakelig for og begynne litt på nytt.

Det blir jo sjølvsagt bra, men kjedelig med sånne strafferundar.
Full sympati herfra.
God helg!

Den Grønne Baljen sa...

Dette kommer til å bli en konfirmasjon som hovedpersoner vil huske og helt sikkert mamsen også..
Masse lykke til..Kjekt å snakke med deg i går =)

ha en strålende fin dag i dag =)

EllenSand sa...

ha ha, synes faktisk Brann-serviettene var kule. Og gutten må jo få prege sin egen konfirmasjon:)
Da min eldste konfirmerte seg brukte vi små sjokoladekuler fra Nille til å pynte bordet. Kulene hadde fotballmønstret papir utenpå. Slang de litt her og der på bordet:)
Ellen

Hilde sa...

Dette blir supert, Emmeline! Og mye mer personlig for hovedpersonen. Du er jo heldig da som bare kan hente fram matchende kopper og puter - uansett. Så denne gangen kom det godt med at du har et lite lager...
Lykke til! Viktigste er at gutten blir fornøyd.

Hobbybruket sa...

Veldig spennende å se hvor dette ender, siden vi skal ha konfirmasjon for vår sønn i september. Tror at jeg for sikkerhets skyld sjekker en gang til om han har noen planer/ ønsker ang bordpynten. :) Lykke til med planene videre og håper du får en flott helg.

Anonym sa...

Nå ble jeg veldig glad at min konfirmant driver med orientering, der klubbfargene er blått og hvitt! Men så interessert han er i pynt, kunne jeg gjort hva som helst! At mannen i mitt liv plutselig har sterke meninger om bordpynt, er mer overraskende;)
Kirsti

RoseSommer sa...

For etpar år siden var de reportasje i lokalavisen her om en fotballfrelst ung konfirmant som hadde fått ønsket om "fotballtema" oppfylt. Konfirmasjonen ble holdt hjemme hos dem med forholdsvis få gjester, og moren hadde fått tak i all verdens fotballtrøyer i ALLE farger. Så var trøyene tredd ned på solryggene rundt bordet, og diverse fotballrekvisitter var pynt.
Hovedpersonen fikk også besøk av en lokal fotballhelt til kaffen, og lokalavisen var der og fotograferte.
Dessverre. Jeg har brent elendigheten inn på netthinnen den dag idag. Dette var et selskap-fra-helvete hva angår det estetiske. Men gutten var blid!!!
Lykke til.

RoseSommer sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Eli Kristin Magnussen sa...

Hi-hi, jeg ler meg skakk! :P Kjenner meg litt igjen, men heldigvis fikk jeg fargevalget klart tidlig på våren og fikk fullføre planen vår, fnis. Jeg er Brann-supporter og min eldste sønn er VIF, så jeg skjønner både mor og sønn her :)

Tenk at det blir unikt, personlig og likevel guttete og stilig! Tipper dere kommer til å få det superflott og kreativt uansett hvor detaljene kommer fra ;) Lykke til med foreredelser og selve dagen!! ;)

Ann-Kristin sa...

Hahaha, Brann-komfirmasjon!! Fantastisk! Dette skal eg IKKJE vise til mannen, da kjem han til å begynne å planlegge (stjele servietter) de neste 11 åra før vi skal ha komfirmant!

Bea sa...

Hei Emmeline.
Første gang jeg legger igjen kommentar hos deg, men har vært medleser lenge. - og har lest høyt for "mann og barn" ved flere anledninger, til stor fornøyelse for oss alle. Du er god med ord!

Så godt at poden ytret seg ang. fargevalget før det var "kvelden før". Må riktignok innrømme at det er første gang jeg har hørt om en "Brann-konfirmasjon":)
Lykke til med forberedelsene, og ha ei riktig god helg.
MVH Beate

mimouna sa...

Hihi, synes dette var litt morsomt jeg da. Det blir nok en fornøyd gutt, og gjestene får noe å snakke om etterpå.

Tror det blir et flott selskap!

NIB sa...

Tror dette blir det kuleste konf bordet ever jeg! All kred til sønnen, hihi:)

God helg til deg finefine hattefrua! :)

Klem,
A

Nina Iren sa...

Ska bli spennende å se DET bordet ferdig pynta....men det er jo hans dag!! Men tipper du får det flott uansett farger eller kreative ting å tang.. til pynt. Ha en fin helg.

Bondekjerringa sa...

Kan ikke annet enn å le :D "Mannfolk" altså ;)
God helg!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja, men detta blir nog bra. Även om det nu inte riktigt blir som planlagt... :-)
Kjekt var det iallafall att träffas igår, tror nästan jag spenderte 2 timer inne på Den grønne baljen.

Kos dig i helgen!

Sukkertøy for øyet sa...

Herlig å lese!!
Blir garantert KNALL BRA!!!

..ha en super fin helg :)

-Ida Susanne
(sukkertøy for øyet)

Anonym sa...

Hohoho, fornøyelig historie;) Men ærlig talt, personlig syns jeg det er FRYKTELIG mye HYSTERI rundt konfirmasjon i de tusener norske hjem, hus skal pusses opp og nye kaffeserviser kjøpes inn, måneder med stress og fryktelig dyrt... Er ikke det viktigste å samle nære og kjære til en varmende og minnerik dag da?
Min 14 åring var LENGE i tenkeboksen, og kom HELT PÅ EGENHÅND fram til at hun ikke vil konfirmeres, hverken i statskirken, hos metodistene hvor hun har vært speider i årevis, eller borgerlig. Såvidt jeg vet den eneste i skolekullet her som tar det valget, og veldig overraskende for pappa og mamma... Men et valg vi har drøftet og respekterer. Jeg syns faktisk det er imponerende at hun ikke lar seg blende av pengegavene! Men en hyggelig, upretensiøs kveld med den nærmeste familien kan det jo hende det blir i sommer likevel:) Hilsen mamma

Hos Farmor sa...

*haha* så bra!! Må få se bilder av bordet og lokalet når det er pyntet :)
Lykke til!! ;)

Bettum Villa sa...

Hei hei Emmeline
Jeg synes rødt er en kjempe fin farge :D, så blir det bare morsomt at det er litt brann effekter ;).
Hva med å spraye/male lysestakene i sink farge? Den matte grå fargen kunne jo vært knall til det røde.
Har akkurat kjøpt meg 12 messing lysestaker i dag som jeg har sprayet i sink.. kjempe stilig (synes jeg).
Gleder meg til å se hva du finner på!

Klem Madelén

julibakken sa...

Fantastisk! - og jeg er sikker på at du taklet det bedre enn jeg ville gjort...hehe...HEIA BRANN!

Nova sa...

Gleder meg til å se bildene fra selve konfirmasjonen:-) Og, du har funnet frem litt Green Gate også ser jeg, spennende å se resultatet:-)

Anonym sa...

Så utrolige flotte festbordene dine var :-)

roterommet sa...

Lykke til med konfirmasjon. Regner med poden blir kjempefornøyd med den nye pynten.

Anonym sa...

Ser man det. Sønnen går i sin mors fotspor. Har sterke meninger om interiør, hi hi!! Det blir jo kjempeflott. Glade farger og alt står i stil!!!!!

Takk for super blogg!!!!!!!!

Anonym sa...

Hei hei!
Det grønne bordet så veldig kjent ut ;)
Kjenner jeg deg rett, klarer du å dekke et lekkert bord med Brann-tema.
Kanskje jeg skulle bakt en Brann-kake da? Hvis det går an.
Klem fra Mona Bellona

Anonym sa...

Fabelaktig! rett og slett fabelaktig, er hva du er. Beskriver situasjonen så livaktig at jeg nesten føler at jeg var der...Ser råstilig ut med Brann servietter da... Sliter som bare rakkeren med å få bordene til å se sånn noenlunde ut...Uansett; 7 dager igjen! Måtte gutten/guttene bli fornøyde!

Anonym sa...

http://www.stoffogstil.no/Kampange%20sider/Group/Konfirmationsbord.aspx

Anonym sa...

Heia. Hos oss var det også fotballdekka bord. Men det var ManU. Der ble det dekket i svart og rødt, det ble stilig. Hadde ikke ferdige fotballservietter, men bretta alle som små "fotballtrøyer". Poden var kjempefornøyd :)
karin fra nord

Feeling good by H sa...

Dette blir det spennende å se resultatet av! La gutten få en minnesrik dag.

Anonym sa...

Evеryones a sucker fοr аn octoρus.



Μy web ѕite great loans site

Anonym sa...

Τhe laѕt time I stumbled acrosѕ a webѕite
this engrosѕing it сost me my A-levelѕ i'm sure, I spent so long on it.

Here is my website: best tenant loans

Anonym sa...

Јuѕt savouгing my firѕt pint
of Stella in nearlу three yеаrs. It's easy to forget how good some things really are !! Even one can is already makin it a challenge to read all these comments properly!

Here is my web page :: best loans on the market

Anonym sa...

I fеel likе I cοuld read abοut this for hours on end, it's enthralling. I don't evеn neeԁ
а coffee yet.

Hеге is my webpage: best bank loan

Anonym sa...

I'll be uploading my own considerations on this as soon as I've looked into it more.
Right noω I'm not persuaded by this.

Here is my web-site: best personal loan

Anonym sa...

Yеаh, Wіll ԁo - I'll add them on soon, when I've got a couple
of hourѕ free.

my webpage ... best loans uk

Anonym sa...

I know a fгiend who would like thiѕ artіcle.


Неre is mу blog post: best loans uk

Anonym sa...

Αwesοme issues here. I am vеry glаd
to ѕee your рost. Thаnκѕ
a lot and Ӏ'm having a look forward to touch you. Will you kindly drop me a mail?

Also visit my page: best secured loans

Anonym sa...

Nоt sure how you've managed to survive for this long.

Here is my weblog :: personal loans uk

Anonym sa...

I may get around to doing something similaг myself somеtime, should I gеt funding.


Αlso visit my ωeb site :: best unsecured loan

Anonym sa...

Just saνоuring me firѕt ріnt of Ѕtеllа іn almost a
уear. It's easy to forget just how tasty some things really are !! One can is enough to make it difficult to read all these comments!

Here is my weblog: bad credit personal loans

Anonym sa...

Juѕt enjoying my fiгst ρіnt
of Stеllа in neaгly thгеe years.

It's easy to forget how nice some things actually are !! One can is enough to make it hard to read all these comments properly.

Feel free to visit my web-site: Small Personal Loans

Anonym sa...

That's what I was meaning.... You'd have to be
silly to think otherwise.

Fеel free to visit mу homeрage
:: personal loans

yanmaneee sa...

yeezy 380
giannis shoes
bape hoodie
golden goose sneakers
kyrie 6
yeezy
supreme t shirt
kobe byrant shoes
jordan retro
golden goose sneakers

automobile4 sa...

lex-love Model Austin White Bio Age Heigt Weight Affairs Familylily-adrianne Model lex-love Bio Age Heigt Weight Affairs Familylily-adrianne Model Alex-love Bio Age Heigt Weight Affairs Family


jessica cahoy fitness model life journey age
jessica cahoy fitness model life journey age
jessica cahoy fitness model life journey age
jessica cahoy fitness model life journey age
jessica cahoy fitness model life journey age

automobile4 sa...

miss diamond doll Model Austin White Bio Age Heigt Weight Affairs Family


dayana cadeau fitness model life journey age dayana-cadeau

sheau sa...

additional hints review try this why not find out more see here see page

Related Posts with Thumbnails