torsdag 7. april 2011

Påskeinferno


I dag har jeg hatt besøk av Bergens Tidende her hjemme. De hadde lest om den store påskepyntsamlingen som jeg skal ha med til Førkveld, og ville gjerne komme på besøk for å knipse bilder av herligheten. Dermed var det på tide å starte så smått med å sette sammen utstillingen.


Siden Emmeline jobber best under press, endte det med at meg og Lillebror ramlet avsted på bjørkejakt i øs-pøs regn sent i går kveld. Så sent at det var vanskelig å se hva som var bjørk og hva som var furu. Vi måtte gå rundt i skogen og lyse med mobil, for å finne noen passende trær til felling. Lillebror kavet med sag og øks, mens Emmeline holdt vakt.


Så bakserte vi bjørkerisene hjem og begynte å dandere dem i sinkspannene, noe som var lettere sagt enn gjort. Da vi omsider hadde klart å få dem på plass, var hele stuen fylt av kvister og halm og emballasje fra 37 påskedonasjoner.... Med andre ord var det litt av en jobb å komme i gang med dekorasjonene, men det er samtidig veldig artig å bruke stuen som prøvekanin før studiopyntingen i NRK. Jeg får litt tivolifølelse her hjemme, og det er jo litt gøy med to store påsketrær som pynt i stuen;)


Som du skjønner lever vi i det reneste påskeinferno her i Emmelinehjemmet. Det er vimpler og kyllinger og eggevarmere og påskeharer over en lav sko... Veldig trivelig.


BT-jentene tok massevis av bilder av pynten, og reportasjen kommer på trykk, fredag 15 april -og aller best er det at jeg slapp å bli fotografert denne gangen!!! Vil du se mer...? Følg med, følg med;) 

 
For those of you, who do not understand Norwegian: I will be helping to decorate a television studio at NRK next week. As you can see it will be an Easter decorated studio, and my blog friends from all over Norway has contributed with home-made ​​Easter decorations.Stay tuned for the next posts, where I will present the many fun decorationsBest regards, Emmeline

40 kommentarer:

Beth sa...

Såå koselig?
Men jeg kjenner at i år er jeg ikke klar for påskepynt her hjemme,
til det er det for langt tett opp mot mai og forsommer!

Trollmora sa...

åh så mye skjønn pynt! Håper pakken min kom fram! :)

Ann-Kristin sa...

Så masse fint påskepynt!!

IdéSpiren sa...

Sååå fornøyd med å ha en slik lekker PÅSKE-vimpel i hus :)) Vant den hos "Idyll på landet" og gleder meg til å henge den opp neste helg :))

Emmeline sa...

Trollmora: Pakken din kom velberget frem...Følg med de neste innleggene, for nå er jeg OMSIDER i gang med å ta litt fine bilder av all pynten...så da får du nok se den:)

mona.z sa...

Flotte bilder som alltid:)Ulempen kan være at du blir litt lei av påskepynt for mange år fremover, klem

{oc cottage} sa...

HOW ADORABLE!!!!

m ^..^

Sissel sa...

Jippi!! Jeg kan se fuglene mine!

Gleder med til å se rappotasjen både i avisen og på TV..

Ha en fin kveld!

Sissel

Petrine sa...

Så moro!
Masse fin påskepynt da.
Må nok pynte litt til påske i år jeg også - men ikke helt enda :)

Ha en fin gul torsdag!

Anonym sa...

Hei Emmeline!

Sto du vakt? Har du vært i naboens hage og knabbet kvister? Hihi...

Flott at du skriver på engelsk også. Du er jo blitt en internasjonal bloggeperson, har jeg merket meg.

For all del; husk å gi beskjed når du skal på luften eller skjermen eller hva det nå enn heter...

Hilsen

Elisabeth

Kort og Søm sa...

Så fint!
God påske :O)

Underberget sa...

Så mye fin påskepynt! Jeg har knapt tenkt på å pynte ennå, men nå nærmer jo påsken seg veldig snart! Lykke til på TV!

Anna sa...

Your pictures are so nice and i like your blog very much!
Hug, Anna

Lyckligs-Cozy-Cottage sa...

In white rooms all these lovely colors turn out so bright and wonderful. Absolutely great!

Unknown sa...

I loved the trees , It's so lovely , nice decoration!

Mitt lille hjem sa...

Så artig da :)

Skal selvfølgelig følge med i BT..

Klem
Christine

Anita Tørmoen sa...

Det ser virkelig koselig ut slik du har satt opp påskepynten:) Blir gøy å se avisreportasjen.

Li/Småtingene sa...

ÅÅ, nå gleder jeg meg til å følge påskesendingene på TV, og få se hvordan det hele blir!! Spennende!

:-)

AbluMoo sa...

Åh, det ser skikkelig stas ut å bo i et påskeinferno. :)

AbluMoo sa...

Åh, det ser skikkelig stas ut å bo i et påskeinferno. :)

AbluMoo sa...

Åh, det ser skikkelig stas ut å bo i et påskeinferno. :)

an-magritt sa...

Såå utroligg herlig!!

Whitebite sa...

superduperkuult og ikke minst gult Em!

Anonym sa...

Så flott Emmeline!
Masse fin påskepynt!!
klem Laila

Veronica sa...

Utrolig fint pyntet.Det kaller jeg påskestemning.
Ha en riktig fin kveld.
Klem

Henriettes hus sa...

Sååå utrolig fint <3

Elsker green gaten din, det er bare så fint. Den gule termosen er jo bare fantastico <3

Må nok pynte litt til påske her også i helgen, det blir koselig <3

Ha en fin fin torsdagskveld.

Henriette

Nina sa...

Veldig mye fin pynt! :)

Deer Darling sa...

det er den fineste påskepyntinga jeg har sett!! Takk for inspirasjon! Og ha en god helg:)

Anonym sa...

Herlig!!!!!!!!!!!!!

KLem Klem

Heidi sa...

Fantastisk flott! Påsketrærne var da stilige :)

lovetheday sa...

I LOVE this! I would love to share on my blog!

In my house sa...

Åååååååå, vilken härlig gul frukost, och en sån påsk... supermysigt!!!!

kram josse

Janet sa...

Fantastisk fint!
Gleder meg til å se det på tv.

jeanette sa...

Heilt nydelig! Utrulig vakkert med lys bagrunn og mange små fargerike detaljar! Gleda meg stort til påske!!

MissMette sa...

Hei Emmeline
Så herlige og stemningsfulle bilder!!! – og såååååå mange flotte påsketing du har fått. Herlig dandert i esker, baljer og på kviser – så fint satt sammen :) Håper du sender en melding på bloggen din eller på Facebook når det blir vist på Førkveld – hadde vært kjekt å få med seg dette ♥ Ønsker deg en flott dag videre, og helg som kommer. Klem fra Mette

Катаринка sa...

Как радостно !
На белом фоне яркие акценты смотрятся отлично !
Катя из Сибири

Tante sa...

Huff, huff, stakkars emmelinemannen sier nå jeg..

A Dog Posing sa...

Jeg er helt imponert! ! Og jeg har kommet til gule tulipaner, servietter og noe nips til en gren... men her snakker vi påskestemning med store bokstaver! Hærlig inspirerende =D

Anonym sa...

Kjenner påskefølelsen kom kastende på meg når jeg så på disse bildene! Kjempefin påskepynt!

Har du laget all pynten selv?
Tror jeg har forelsket med hodestups i den påskegule kransen som henger på veggen din! <3

Fotograf Christin Eide sa...

Inspirerende blogg du har. Tusen takk :D

Related Posts with Thumbnails