tirsdag 29. november 2011

Av og til


-glemmer man at man ikke akkurat har et talent når det kommer til presisjon, koordinasjon og tålmodighet. Det er ikke for ingenting at Emmeline har satt bort brodering av bringeduk og belte på årets bunad til familiens 13 år gamle datter. Som faktisk nå er ferdig med begge deler, uten at hun har fått magesår og briller av den grunn!


Men i går var Kjøkkensjefen på trening, og derfor endte Emmeline med å lage et såkalt lite og delikat kakehus à la Lisbeth på egenhånd. Med melisglasur fra Den gode Feen:)  Lite og lite fru Blom...Delikat og delikat fru Blom. Men med melis så det holdt herfra til månen;)


Historien endte med at kåken kollapset opp til flere ganger. Emmeline bannet og steiket, melisen sprutet og Emmelinemannen knegget og lo, sånn at det 18 år gamle ekteskapet beveget seg faretruende inn i dødssonen. Etter at kakehuset var ferdig fortsatte alle med å le, mens Emmeline plasserte huset i glassvase med sukker. Så ble det iallefall litt som Lisbeth sitt. Det hadde iallefall sukkeret til felles.....


I disse skumringstider går jeg rundt og venter spent på om speilreflekskameraet mitt snart er ferdig reparert. Takk til Emmelines supre Facebookvenner som tipset om Camera og Videoteknikk  i Åsane. De hadde virkelig helt FANTASTISK service!  (*uten at de vet at jeg har blogg engang;) Jeg må forøvrig si at jeg blir like forskrekket hver gang jeg er på bloggtreff og ser hvor proft og dyrt utstyr folk bruker for å ta bilder!! I følge mannen på verkstedet var det like greit at jeg holdt meg til mitt relativt rimelige kamera, (hahaha) så da gjør jeg det! Det er to små dager igjen til O-store kalenderåpning; De våkne har skjønt at jeg i år skal ha NISSEIDOL, med utstemming av en nisse hver dag frem til julaften. Herr og Fru Konglenisse er klar for konkurransen, og har lagt inn noen gode kort i personlighetstesten:) Mer om det i morgen...SO LONG:)





30 kommentarer:

Anonym sa...

:-) Synes Herr og Fru Konglenisse var aldeles bedårende jeg.....

Mitt Lille Smykkeskrin sa...

Huset jeg lagde i fjor bestod ikke kravene til statens byggtekniske etat og ble derfor spist opp før stilasene og støtteveggene kom opp!
I år går vi for svensk ferdigmodul og han som lo i fjor skal få lage limet i år!
Smykkeliten derimot mener pepperkakehus er ikke pepperkakehus hvis du kan se det brune - da mangler det nonstopper og seigmanner som han sier!

Konglenissene var herlige!!

Fru Fjeldhammer sa...

Huset er jo kjempefint, du kan!!
Så morro med nisseidol..

Håper mannen er inne i varmen igjen! *S*

Klem

hobbyvimsa sa...

Syns huset ditt ble kjempe fint jeg;)

Nyt kvelden og morgen dagen:)

Klem Linda:)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Heier på konglenissene ;) *♥*

Anonym sa...

syns d så lekkert ut jeg... gleder meg til å følge julekalenderen din!

Hilsen Linn, Sarpsborg

Anonym sa...

Det super-intellegente kongle-nisse-paret studerer spillereglene i årets nisseidol!De gjør seg klar for første audition,og håper på det beste......
Randi S

Anonym sa...

Nisseidol.. Den var ny ;)
All melisen på huset var faktisk fint, så får mannen din bare le til han må bite i seg skjegget jeg mistenker han ikke har ;)

Den Grønne Baljen sa...

syns du har laget et fint pepperkake hus jeg,,,

og kongle nissene var skjønne de...og jeg gleder meg masse til å følge kalenderen din

=))

mali-mo sa...

Kjenner nå at jeg ble veldig fristet til å få et sånt et på kjøkkenbenken jeg også. Neppe i Lisbeth klassen jeg heller, hehe, men vi tar det på sjarmkvoten, eller? ;)

Gleder meg til julekalender jeg ;) God klem!

MineBlom sa...

Du er utrolig morsom...!!
Jeg syntes det så utrolig bra ut!!.

Spent på din Julekalender ;O))))))

Berre Kristin sa...

Så skjønt hus! Eg er imponert eg :)

Bygdehexa sa...

Dette blir det julestemning av! Emmelines adventskalender: en skikkelig godbit i en travel førjulstid!
De to konglenissene var virkelig søte! For noen talende blikk!
Kort sagt: gleder-meg-gleder meg-gleder-meg! Flinke flinke Emmeline!

Mimi sa...

Very cute! Mimi xx

liven sa...

Synest det var veldig fint Emmeline...og absolutt ikke noe å le av :o)

All Seasons sa...

So sweet ♥♥

Hugs,
Patricia

Een sneller kloppend hart sa...

Ohh I like this a lot!
It's so sweet!

Huggs, Veronique

I Det Lille Grå Huset sa...

Syns huset ditt ble fint jeg! Melis er nå tross alt delikat er det ikke!? :P
Spent på å høre om nisseidol ;)
Klem Line

Siw sa...

Du, det huset var bare supersøtt på både den ene og den andre måten ;) Hadde jeg ikke hatt ferdigmodul i skapet skulle jeg jammen prøvd meg på et sånt i år. Forresten kan det hende jeg prøver likevel for når jeg tenker etter er det kirke jeg har i skapet, og det er vel sånn at det er kjekt for nissen å ha et hus å komme hjem til etter han har vært i kirken..

Martes atelie` sa...

Ha ha ha...Mannen som knegger og ler. Jeg synes jeg ser det. Fint ble det Emmeline. Fint. Gleder meg til Idol ;)

Hilde sa...

Konglenissene er skjønne! Godt det bare er jul en gang i året - da holder ekteskapet lenger :-) hi hi hi Må si dattra er super til å brodere!
Hilde

Anonym sa...

Synes det var et søtt hus...en liten betroelse .... bruk limpistol...det fungereralltid!!!

Anonym sa...

enig med anonym...limpistol funker, eller Tec 7 :)

Per Arild

Ann Kristin sa...

Må si jeg ler meg skakk med tanke på nisseidol :) En genial ide som jeg gleder meg til å følge!

Pikekyss sa...

åhh.. nisseidol, dette blir bra :)

Frøken Makeløs sa...

Syns det er så fantastisk at du blogger om det som ikke er 120% strigla og perfekt. Det er så mye sånt i blogger rundt omkring, jeg får jo både prestasjonsangst og magesår av det. Så tar jeg en tur innom Emmelinebloggen og leser om prosjekter som går litt skeis, en normal familie uten konstant harmoni og idyll og en blogger med mot og selvinnsikt som ikke tar seg selv så fryktelig høytidelig. Utrolig befriende. Fortsatt slik, bloggverden trenger sånne som deg!

Anonym sa...

Du skriver utrolig godt. Sitter med et smil om munnen hver gang jeg besøker bloggen din! :)

Hvordan deltar man i adventskalenderen din?

Monica - Strikkerier- sa...

Jeg syns pepperkakehuset var sjarmerende jeg! Og å ha det i en glassbolle på sukker var jo veldig lurt... og jeg mener det SKAL være mer enn nok melis på et pepperkakehus.. hvertfall et ordentlig et;)

Fin blogg du har!

visbysjarm sa...

Det var et nydelig hus! Skikkelig søtt! ;-)

Min Verden sa...

Jeg syntes alt var suverent! Pakke er på vei i posten (nesten). Lykke til med juleforberedelser. Gleder meg til alt :) Hanne

Related Posts with Thumbnails