lørdag 26. november 2011

Hei hå nå er det jul igjen

Nå kommer nissen frem, i bare undikken! Det er kasseletingshelgen. Det er tid for tente lys og julemusikk på spilleren. Det er svett og kav, med mindre man har hatt besøk av journalist som skulle lage reportasjen: "Se vårt pyntede julehus." Men det var i fjor...Så langt er Emmeline oppslukt av årets adventskalender på bloggen, og har derfor droppet alle julepyntkassene foreløpig.


Her flommer huset over av nisser som skal være deltakere i nevnte kalender, og siden Emmeline ikke eier så veldig mange nisser har hun fått assistanse av venner og familie som har hentet frem litt av hvert fra loft og kjeller. Det viser seg at det finnes uendelig mange ulike nissekategorier, noe som har vært til stor glede i forberedelsene...


På bildet over ser du for eksempel KULENISSEN, en nisse som lever i sjokk og fornektelse fordi han har feil forbokstav i navnet sitt. Å leve sitt liv traskende rundt på julekuler med total svikt i  hyssingføttene, er vel heller ikke akkurat noen favorittsituasjon. Ikke rart han er forskrekket! Kulenissens skjebne skal vi komme nærmere inn på i løpet av desember. Generelt kommer Emmeline til å fordype seg i en mengde nisseskjebner, men mer om det etterhvert.


Heldigvis er det også mange som ønsker å sponse adventskalenderen med gaver, så derfor driver jeg med litt henting av gaver her og der. Denne hyggelige gaven ( Bruka skål, julete og julehåndkle) hentet jeg på Lagunen for noen dager siden. Gaven kommer fra nyåpnede Svingen Interiør på Tysnes, og er en av mange mange fine premier man kan vinne i kalenderen i desember:) I løpet av helgen håper jeg å få sendt ut eposter til alle dere som har meldt at dere vil donere en gave! TUSEN TUSEN TAKK!!


-og hvis du som meg ikke finner adventsstaken, og har glemt å kjøpe nye lys... Bruk en lommelykt! Jesusbarnet merker ikke forskjell om fire uker likevel;) SEES!


27 kommentarer:

julibakken sa...

Hei Emmeline!

Leser alle blogginnleggene dine - stor fan!
Men jeg steiler litt når du skriver at det er jul....ADVENT kommer først!
I vår tid hopper man elegant over advent - av en eller annen grunn...vi har liksom ikke tid til å vente, vi.

God advent!

Klem

Emmeline sa...

Halloen Julibakken;) Det var humoristisk ment altså.... Er ikke jul helt enda! H e l d i g v i s!

Anonym sa...

Skal si du har invitert til nisseparty.Nissene får mingle med andre nisser, og utveksler nok oppleveser og erfaringer med hverandre;)God førjulstid!
Randi S.

BergenButler.no sa...

Gleder meg til adventskalenderen din begynner når jeg ser dette og tilhørende innlegg. Du er en fantastisk skribent - ta det til deg:)

God adventshelg
Kjersti

Fru Fjeldhammer sa...

Oioioi her var det nisser i laaaaaangebaner...
Stress ned og kos deg...

Frøken Strøken sa...

Det var litt av en forsamling med nisser. Trodde du var minimalist Emmeline? Maksimalt minimalist :)
Gleder meg til julekalender hos deg jeg også. Det skal bli spennende å se hva du skal bruke nissene til. Takk for en alltid like velskrevet blogg, du har vært savnet denne høsten! Jeg er glad for at du er tilbake i god bloggform.

Anonym sa...

Det er sant, jesusbarnet merker nok ingenting :) hehe

Lobeliadamen sa...

Nisser!!! Dæven døtte du har fått låne nisser da. Koselig :-)

Og 2 bilder med teip! Impræssiv :-)

Nå litt rødvin, lommelykt og kasseleting på loftet....kanskje ikke alle tre på en gang...men dog......

Ha en herlig kveld.
Klem W

Beth sa...

Tenker du kommer i mål med alle dine gjøremål i år også jeg...:-)
Blir et koselig innslag med julekalender, gleeeder meg!

Klem...

Noatunfrua sa...

Nissen bakerst til venstre var rett og slett skummel...! :p

Barbros lille atelier sa...

Minstemann ble veldig begeistret over alle bildene av nissene og lurte på "Koffor har ikkje vi så mange fine nisser??" Får visst opp på loftet og leite opp noen gamle kulenisser:-)

Ellers klarte vi faktisk å finne både adventsstake og julepynt på første forsøk. Utrolig!

Gleder meg til å følge med på julekalenderen din:-)

Klem

Anonym sa...

Her var det mange kjente nisser!
Gleder meg til kalenderen på bloggen.
Klem og takk for praten på torsdag - det blir altfor sjelden.....
Mona Bellona

Mie fra Mies Mirakler sa...

sviktende knær er en ting, hvordan skal søte lille kulenissen få pakket inn gaver da? er vel det man har nissehjelpere til kanskje ;) ser frem til julekalenderen hos deg *♥*

I en Sving sa...

Så koselig med god julestemning her hos deg :)

Jeg har julegave-give-away på bloggen min nå. Kom innom da vel. Bli med og kanskje nissen kommer til deg?

Olstad sa...

Gleder meg til adventskalenderen skal bli spennende å se hva du har for gaver og morro. Ha en fin første advent.

Veridiana Fromm sa...

Einen schönen ersten Advent aus Deutschland!
Veridiana

lise sa...

Åh, enda en grunn til å glede seg til juletrehenting på Tysnes om to uker, ser jeg! Jeg har skullet ta bilde av vesken og vimpelrekken, men kan ikke si jeg her lyktes så veldig. Innebilder på småblomstret bakgrunn er ikke verken mye jul (advent) eller særlig harmonisk.. Kanskje jeg husker utebilde i morgen..?

Og for at du skal slippe å lete: lise@lises.net

Connys Cottage sa...

Great!!!!So lovely


Conny

elisabeth sa...

så flotte nisser,elsker måten du skriver på :) FLINKA. ha en herlig advent, skal følge spent med på adventskalenderen..

Nely sa...

So lovely..great Things..

Nely!

Min lille interiør og hverdags dagbok sa...

Koslige bilder,så kjekt med så mye nisser ♥
Håpe du har hatt en fin 1.søndag i advent!
-Beate-

Ninni sa...

Glder meg til kalender:)

Klem Ninni

Anonym sa...

Hei Emmeline

Jeg ser på første bildet at du er innehaver av en gammel nisse som jeg har vært på jakt etter lenge, og jeg lurte rett og slett på om du kunne være intressert i å selge gamle nissefar? Han er bak til venstre på det første bildet liggende mot venstre, og har svart belte rundt magen.
Hilsen Hege
r-glesne@online.no

Emmeline sa...

Hei Hege:)

Ahh, du snakker om gode gamle Voldemort ---nissen som Emmeline var livredd i sine unge år, og som fremdeles ikke innbyr til den helt store julestemningen med sin spesielle look;) Dessverre er det nok sånn at ALLE disse nissene er lånenisser. Jeg eier knapt nok en eneste nisse, så denne nissen hører til hos Emmelines mamma, og det er svært tvilsomt om hun har tenkt å selge den siden hun har hatt den i minst 70 år ( uten at den har blitt noe penere av den grunn) Så beklager så mye:) Du kan jo høre med SILJE fra SILJE-SIN, hun har også noen slike nisser og jeg vet hun har kjøpt dem brukt-og det har hun gjort helt frivillig også. Kanskje hun vet hvor du kan finne dem? Lykke til på nissejakten:)

Den Grønne Baljen sa...

Heldig er nissene som får kose seg hos deg.. Dette må jo blir årets fest for nissene... Mange flotte og sjarmerende nisser på et sted...

Juhu... Gleder meg til desember jeg =))

ha en en fin dag.

Kerstin

Barneboden sa...

Hei Emmeline :-)
Om du trenger flere gaver til kalenderen din , kan Barneboden gjerne bidra med ett nytt barneplagg fra Piro Piro :-)

Linda sa...

Gleder meg til julekalenderen kommer i sving! Lykke til med forberedelsene!

Related Posts with Thumbnails