mandag 8. februar 2010

Helt utrolig


Jeg er rett og slett målløs over en helt formidabel oppslutning om trekningen:) Hva kan man si? Det er et overveldende antall kommentarer, og vi har lest og lest i Emmelinefamilien. Jeg hadde tenkt å trekke ved hjelp av Random--men fant ikke ut hvordan jeg skulle klare det uten å telle og FOR en tellejobb det ville bli, med nesten 1250 kommentarer????

Dermed har jeg satt fire ganske upartiske dommere på saken. Hver av dem har sittet i timesvis og lest blogger og tilslutt plukket de ut fjorten av sine favoritter til premiebunken (halvparten var anonyme og halvparten bloggere) Dermed la vi 56 lapper i en boks, og trakk ut fjorten av dem som vinnere. Dette er:
* Cordelia og Birgitte fra Fana (begge uten blogg) vant hver sin lysglobe.
* Anne Mette fra Fyllingsdalen (uten blogg) og bloggeren Astri mi Astri vant hvert sitt serveringsfat
* Silje med bloggen Silje-sin vant Kokebok av Nigella Lawson
* Pludrehanne Hanne vant Krydderhakke fra Nigella Lawson
Blåklokkedrømmer, Randi og Kristense (uten blogg) og meg på loftet i nummer 8 (uten blogg) vant et halvtårsabbonnement på Boligpluss
* Brodert pute ble vunnet av ElleMeller
* Veggord Husk, Drøm, Lev ble vunnet av Lill Pastill i Lottes lille verden
* Veggord: Follow your Heart ble vunnet av Fru Fjeldhammer
* Veggord: Home sweet Home ble vunnet av Barbros lille atelier
* Blått quiltet teppe fra GreenGate ble vunnet av Liven fra Titlestad

Gratulerer til alle vinnerne, (*fint om dere sender meg adressen deres på epost!) -og TAKK til alle som deltok, det var utrolig kjekt! I dag skal jeg bare flotte meg med all rosen jeg har fått, og så er jeg nok ganske snart tilbake med helt hverdagslige innlegg! Klem til alle skjønne lesere der ute i verden!

lørdag 6. februar 2010

En million:)


Så er det den store jubeldagen:) I kveld har besøkstelleren min tippet en million unike besøkere, og det er virkelig knallgøy. Jeg føler meg utrolig priviligert fordi så mange stikker innom bloggen min dag etter dag.


Det er veldig gøy de dagene man har opplevd noe spesielt, eller man har tatt noen ekstraordinære bilder som er kjekke å vise frem. Likevel må jeg si at det også er mye hverdagsblogging av ymse kvalitet hos Emmeline.


Derfor TUSEN TAKK til dere trofaste, søte jenter (og noen gutter) som besøker meg dag etter dag, uke etter uke, uansett hva jeg skriver om. Det hadde ikke vært det samme å blogge om man gjorde det bare for seg selv!


Som mange vet har jeg fått flotte gaver til denne dagen. De skal jeg lodde ut nå:) ALLE kan delta. Det eneste du trenger å gjøre er å legge igjen en hilsen under dette innlegget. Gå inn på kommentarer under innlegget her, skriv en hilsen og da har du tatt et lodd! I morgen kveld (søndag) rundt midnatt trekker jeg vinnerne. De to lysglobene som kommer fra Covent Garden må jeg nesten lodde ut til noen som bor i Bergen/ kjenner noen som bor i Bergen, men resten av gavene kan ALLE vinne:) 


Du trenger ikke å ha blogg for å delta, du kan gå inn som anonym og skrive det du vil. Det kan kanskje være lurt å ha en signatur slik at jeg finner deg igjen om du vinner. Da er det lettere for meg å skille mellom Tutta fra Trøkstad og Titten fra Titlestad.


Premiene er: 

*To lysglober sponset av Covent Garden. ( må leveres i Bergen eller omegn) 
*To serveringsbrett sponset av Covent Garden
*Nigella Lawson kokebok sponset av Bo Nordisk
*Nigella Lawson Krydderhakke sponset av Bo Nordisk
*Veggord "Follow your heart" sponset av Boligfryd
*Lekker pute med monogram sponset av Boligfryd
*Tre halvtårs abonnement på interiørbladet Boligpluss, sponset av Boligpluss
*Veggord: "Husk, Drøm, Lev" sponset av Happylines
*Veggord: "Home sweet Home" sponset av Happylines 
*Sengeteppe sponset av GreenGate - samme teppet som på bildet øverst i innlegget:)


Lykke til og takk igjen for at hver og en av dere stikker innom og besøker Emmelines blogg!
Dagen hadde ikke vært den samme uten dere! Husk TREKNING på søndag rundt midnatt. LYKKE TIL OG GOD KLEM FROM ME TO YOU:) 


Kjipt


I natt, mens vi sov, har vi hatt ubedte gjester hos oss. De har spasert inn i huset her og tatt med seg  min lommebok og bilnøklene. Dumme meg hadde lagt fra meg alt på spisestuebordet, og det var det eneste som var tatt. Jeg bør jo være glad for at jeg hadde speilreflekskameraet mitt på soverommet, men det eneste jeg tenker på er at min nye Cath Kidston lommebok er borte vekk.


Nå sitter sikkert tyvene på Ikea og drikker gratis kaffe med mitt Ikea Family kort. Etterpå går de nok på spinning på Paradis Sports senter, eller kanskje de bare shopper litt med mine 800 kroner i kontanter. Jeg håper de kjøper seg en fin pute og noen fine kopper, eller kanskje et sjal som matcher den fine roselommeboken. Hvis de skal låne noen bøker på biblioteket blir de nok forskrekket når de oppdager at Emmeline skylder femti kroner fordi hun leverte sine uleste julebroderibøker inn i seneste laget.


Beklageligvis har jeg sperret alle bankkortene mine, men hvis tyvene leser dette og har tenkt seg på kjøretur, må dere kjøre forsiktig med sertifikatet mitt. Jeg har riktignok musefletter på sertifikatbildet, men kan love at jeg nok ikke er like fager og mild hvis jeg møter en tvilsom type med lekker lommebok, som forsøker å ta ut mitt kjøpeutbytte på Obs for eksempel....


SUR? Ja!!! Da er det et lyspunkt at jeg i løpet av kvelden, natten eller morgendagen er tilbake med en million besøkende feiring og stor trekning! Bilder er fra mitt ekstrempåskepyntede kjøkken, som står i fin kontrast til naboens julelys, som henger ute enda;) Vasene og lyslyktene kommer fra House Doctor, er kjøpt for lenge siden men går inn i kategorien favorittkjøp! Ha en fortsatt fin lørdag alle sammen!
SEES SNART IGJEN:)


fredag 5. februar 2010

An office with a view

I dag har jeg forsøkt å pynte litt opp i min offentlige kontortilværelse. Hylle med Godnatt Tilda laget av Elin har jeg hatt lenge, og nå har jeg hengt opp neste års julepynt i vinduet. Stjernene er kjøpt hos Riviera Maison på halv pris i januar, og de har altså fått jobb som allround vinterpynt på mitt offentlige kontor.


På mystisk vis er det vanskelig å få hygge og kosestemning uansett hvor mye man pynter. Kontoret ligger vegg i vegg med gamle Bergen Kretsfengsel, og jeg ser rett ned i luftegården der skurker og kjeltringer ble luftet i gamle dager.

Det er i grunnen et ganske trist skue. I disse vifteformede passasjene kunne altså seks menn luftes samtidig, uten at de møtte hverandre. De gikk istedet frem og tilbake i en korridor med fem meter høye murer på hver side.

I dag er det kun ugresset som gror her, og siden fengselet er fredet, står det til forfall. Kanskje ikke så rart at Emmeline ikke er veldig begeistret for den såkalte rå industrielle stilen som kommer for fullt i interiørverdenen? Jeg syns det kan bli i meste laget med tristesse om jeg skal si mitt!

Her burde det jo vært et yrende liv med utendørs kafe, kunstnersenter og små eksotiske butikker. Istedet er det kun mine vinterstjerner som pynter opp hele kvartalet. Derfor er det bra at det er helg sånn at Emmeline kan ta farvel med kontorTilda og tøffe hjem. Til blomster, pasteller, sol og utsikt.


Jeg kommer nok snarlig tilbake med et mer fargerikt og mindre fengslende innlegg:) SO LONG!

torsdag 4. februar 2010

Hylledillerier


Jeg har jo etterhvert blitt kjent som den store hylledamen her i Bloglandia. Det er jo egentlig en grei ting. Dersom man går litt tom for bloggeidéer, kan man bare ommøblere en hylle,VIPS så har man et nytt innlegg.


Den Gode Feen ryddet kjøkkenet sitt i går, og der fikk jeg øye på Burleigh samlingen hennes. Ergo tenkte jeg at jeg skulle dra frem min engelske koppesamling jeg også.


I min spede bloggebarndom, før jeg oppdaget GreenGate, famlet jeg nemlig rundt i koppeuniverset uten å ha styring. Inspirert av Karna begynte jeg først å samle på svindyre Spode kopper. Jeg gjorde også noen spesielle erfaringer med Ebay, og har derfor en anselig samling dukkekopper fra dette merket:)

Burleigh er kun representert ved to kopper og en fløtemugge. Dette var det siste jeg gjorde av klassiske koppekjøp, før jeg var i gang på polkadottgaleien.

Si hva dere vil, men jeg syns det er litt kjedelig med de engelske koppene. Det er stilig og klassisk, og jeg elsker å se Karna dekke opp med sin lekre Spode samling, men hjemme hos meg selv blir det litt for ensformig. Derfor endte jeg i dag med å fjerne engelsk koppesamling, og erstatte den med billig påskegulsamling med polkadotter. To måneder for tidlig. Så spørs det hvor mange timer det går før man blir lei. For gult er helst kult i fem minutter om gangen!

Jeg irriterer meg bare over at jeg har lagt igjen den kule påskeegg samlingen fra Maileg på hytten. Det hadde vært fint med noen egg hengende i lysekronen, men det spørs vel om resten av familien er enig:)

Nå er vi uansett klare for påske her hos oss. Snøen er jo på plass, det mangler bare en appelsin og litt kvikk lunsj--og ferie---så er vi der:) HAPPY EASTER alle sammen! 




onsdag 3. februar 2010

Se hun syr


Det finnes mange mennesker som elsker å utfordre sine fysiske grenser. De slenger seg utfor høye fjell eller bestiger Himalaya uten oksygen. For meg er et blikk på symaskinen nok til å øke pulsen betraktelig!


Jeg tenker som regel på syprosjektet i flere uker, og tilslutt hopper jeg i det. Jeg drar frem *helvetesmaskinen (*sitat hentet fra Madicken) -så drar jeg frem stoff og så gruer jeg meg. SKIKKELIG!


Kanskje blar jeg litt i en fin bok om ser hva man kan trylle frem hvis man hadde vært fingernem og glad i oppskrifter. Så syr jeg noen rette sømmer, og kanskje noen hjerter. Så pakker jeg maskinen pent tilbake i klesskapet og puster lettet ut:) ---puuuuuuhhh!


Det er ikke et eneste syttitallssengesett å se i mils omkrets heller. Jeg elsker Feens kule retroputer, jeg har til og med sett dem live-og de er bare helt KNALLSTILIGE!  Likevel opererer jeg helst med stoff fra sukketøysavdelingen. Det er best dersom jeg skal holde nervene under kontroll!


Nå lurer du kanskje på hvorfor jeg har satt i gang med denne selvpiningen? Jo, jeg har nemlig surfet på vårlige inspiasjonssider og kjenner at jeg trenger å pynte litt hos meg selv. Derfor blir det vårhjerter! Hvis ikke undertråden krøller seg vel og merke, men det gjør den som regel alltid:) 


Håper alle har en fin kveld, enten dere hopper i strikk, driver med elverafting eller syr! SO LONG!


tirsdag 2. februar 2010

Arbeidsplass, almanakk og tøfler:)


Da varmepumpen kom opp, måtte vi flytte kontorplassen vår. De som har fulgt med på bloggen merker seg sikkert at speil og kranser stadig har samme plassering, men at resten av inventaret bytter plass:)


Siden batteriet på den bærbare PC-en kun varer i fem minutter av gangen, blir det vanskelig å være important karrierekvinne som svinger opp PC-en på nærmeste kafé. Derfor sitter jeg stort sett her når jeg blogger.


Bøker med sommerlig inspirasjon ligger lett tilgjengelig siden våren ellers lar vente på seg. Her ligger også min nye almanakk som kommer fra svenske TRYCKDIG.se. Jeg har vært inne på denne siden og komponert en personlig almanakk, med egen forside og egne bilder. Skikkelig koselig.


Jeg spekulerte lenge på hva jeg skulle skrive på forsiden av almanakken, men endte med å lage meg en bloggealmanakk. Bakerst er det også plass til de berømmelige visittkortene mine, så nå kan jeg dra Emmelines almanakk og Emmelines visittkort frem på møter i Rådhuset.


Siden jeg heter Cecilie in real life er det kanskje litt spesielt, men jeg har funnet ut at det er det nærmeste jeg kommer å være en mystisk karrierekvinne, så da får det duge:) Du kan lage din egen almanakk HER! 


Så til tøflenytt:) Arbeidsplassen til Mai Britt tar gjerne i mot bestillinger på tøfler, men litt ventetid må man påregne. Hvis du vil bestille tøfler må du skrive STØRRELSE-om det er til herre eller dame, gutt eller jente og sende det på epost til ao-senter@vaksdal.kommune.no Tøflene koster 105 kr per par, pluss porto!




I kveld skal jeg sette meg ned og svare på alle koselige eposter som har kommet de siste dagene. Både fra koselige Randi i Sandviken, og den snille mannen som i hemmelighet leser Emmelines blogg og trenger noen tips for å overraske konen sin:) Alle som har sendt epost til meg om tøfler får også svar, og så skal jeg videresende epostene samtidig. Du snakker meg om viktig karrierekvinne---not bad Emmeline, not bad! 




Håper alle har det superduperfint i vintersolen:) Er snart tilbake med helt andre ting. SO LONG!



Related Posts with Thumbnails