tirsdag 2. februar 2010

Arbeidsplass, almanakk og tøfler:)


Da varmepumpen kom opp, måtte vi flytte kontorplassen vår. De som har fulgt med på bloggen merker seg sikkert at speil og kranser stadig har samme plassering, men at resten av inventaret bytter plass:)


Siden batteriet på den bærbare PC-en kun varer i fem minutter av gangen, blir det vanskelig å være important karrierekvinne som svinger opp PC-en på nærmeste kafé. Derfor sitter jeg stort sett her når jeg blogger.


Bøker med sommerlig inspirasjon ligger lett tilgjengelig siden våren ellers lar vente på seg. Her ligger også min nye almanakk som kommer fra svenske TRYCKDIG.se. Jeg har vært inne på denne siden og komponert en personlig almanakk, med egen forside og egne bilder. Skikkelig koselig.


Jeg spekulerte lenge på hva jeg skulle skrive på forsiden av almanakken, men endte med å lage meg en bloggealmanakk. Bakerst er det også plass til de berømmelige visittkortene mine, så nå kan jeg dra Emmelines almanakk og Emmelines visittkort frem på møter i Rådhuset.


Siden jeg heter Cecilie in real life er det kanskje litt spesielt, men jeg har funnet ut at det er det nærmeste jeg kommer å være en mystisk karrierekvinne, så da får det duge:) Du kan lage din egen almanakk HER! 


Så til tøflenytt:) Arbeidsplassen til Mai Britt tar gjerne i mot bestillinger på tøfler, men litt ventetid må man påregne. Hvis du vil bestille tøfler må du skrive STØRRELSE-om det er til herre eller dame, gutt eller jente og sende det på epost til ao-senter@vaksdal.kommune.no Tøflene koster 105 kr per par, pluss porto!




I kveld skal jeg sette meg ned og svare på alle koselige eposter som har kommet de siste dagene. Både fra koselige Randi i Sandviken, og den snille mannen som i hemmelighet leser Emmelines blogg og trenger noen tips for å overraske konen sin:) Alle som har sendt epost til meg om tøfler får også svar, og så skal jeg videresende epostene samtidig. Du snakker meg om viktig karrierekvinne---not bad Emmeline, not bad! 




Håper alle har det superduperfint i vintersolen:) Er snart tilbake med helt andre ting. SO LONG!



35 kommentarer:

ElinE sa...

Noen burde gi deg en MacBook. Batteriet varer heeeele kvelden, ikke blir den varm på fanget heller. Har nagende mistanke om at du heller ville brukt de 8000-16000 som den koster på bokser og sånt, det er derfor jeg synes noen burde GI deg en. Så kan du schlange den i den hvite sofaen og blogge liksom.

Hanne Mette sa...

For en utrolig kul almanakk! En kjempe god ide! :)

Synes bloggkroken din ser koselig ut. Ikke rart du er kreativ der.

Anne Mette Lie sa...

Emmeline, jeg synes du burde hatt en sexy, hvit eplekasse! (les: macbook). DET hadde jammen vært fint i arbeidskroken din! :-)

Snuskebassa sa...

Det er de råeste tøflene jeg har sett på lenge. Skikkelig rustikke. Tærne mine krøller seg allerede i forventning om å eie et slikt par. Må nok følge opp den linken...
Mac, veldig godt batteri. Og den varmer da litt. Jeg har spart mye på strømutgiftene i vinter jeg. Herlig med en varm laptop på fanget. Må bare ikke glemme meg ut når jeg skal sette fra meg kopper og glass...

Klem fra Liv

Anonym sa...

Hei , fine bilder av tøflane i snøen, berre ikkje ha dei på føttene samtidig...
Tar ikkje ansvar det ;0)
Mvh Mai Britt

sylvia sa...

hei.
vinter sol..hæ..å er det a?her snør vi ned i lille arendal,å den vinden i tillegg gjør at det lett blir kaos når snøen fonner seg der den ikke skal,nemlig utenfor min dør......puh...
men å herlig bok du har laget deg ,så vakker,moro med sånt så presonlig,
å herlige bilder fra deg,
ønsker deg en fin fin kveld.
klem fra sylvia

beate sa...

hei tøffe tøflus

kjekk bloggeplass!! og for en strøken almanakk!!
er så heldig å ha fått ekstra batteri til min pc... holder i maaaange timer! hva i allverden tenkte min mann på tro???

ønsker deg en herlig kveld
klem beate

Emmeline sa...

Tøflene står altså på kanten av altanrekkverket, med fin himmel og snø som pynt.
Med andre ord er det et rent illusjonsbilde;)
Ingen hos oss får spasere med tøfler i snøen på altanrekkverket. Det får være måte på ekstremsport!

Beth sa...

Ja, her har du da en koselig plass å sitte og blogge?
Skulle fint klart det...:-))

Kjempeidè å kunne lage en personlig almanakk, det er jo flotte gaver til de som har ALT!?

Anonym sa...

Solen? Her er det snøstorm....helt forferdelig å være ute i, men koselig når man kommer inn, tenner lys og fyrer i ovnen :-)

Stilig almanakk!

Klem Kristine

dolamorola sa...

Den arbeidsplassen skulle jeg gjerne ha sittet på heeele dagen... så koselig du hadde gjort det! :)

Ramme Alvor sa...

Takk!:)

Tara sa...

tusen takk for et supert almanakktips:) linken skal sjekkes ut med en gang...

nok en hilsen fra snøstormen i arendal;)

Bolettes hus sa...

Kul almanakk!!! Ikke verst å ha sin egen blogg-krok heller!!!

Ruths datter sa...

Artig med den almanakken da.Koselig arbeidsplass hos deg.Trodde du het Emmeline jeg.
Tirsdagsklem

Hos Camilla sa...

Du gjør dagene mine såååå mye lysere, du er et funn!
Nå skal jeg kjøpe tøfler, skikkelig fin almanakk også, tror jammen jeg trenger en sånn også...

Ha en strålende kveld.
Camilla

ANETTESHUS.COM sa...

Så kult med egen almanakk!! Den ble kjempe-fin! Herlige bilder av familien din!!

Ha en fortsatt fin kveld, Cecilie!

Klem
Anette:)

Anonym sa...

Alltid en glede å lese bloggen din, Emmeline!

Hilsen Elisabeth

Line fra huset på landet sa...

Tøffe tøfler! Lurt med såle under. Jeg har laget noen i ullfilt hvor de ikke akkurat sitter godt i trappa..men derimot går det fort nedover da..om man vil eller ikke :D
Blogg-krok ja, hmm..det var det en skulle hatt! Jeg må vel bli mer etablert jeg tenker jeg, før vi anskaffer det. Jaja.

Ha en fin kveld foran pc`en du da. Husk laderen :D

Klem,Lina

Drømmen om en eplehage sa...

Herlig kommentar fra ElinE øverst her! Hahaha!

Tar du mine e-poster med det samme du er i gang med å være så flink?

Smask!

Jill sa...

Hva med en fancy Ipad da????
Det hadde vært noe å dra frem på møter på Rådhuset!
Tøflene så herlig varme og gode ut!
Nå skulle jeg virkelig ønskedet var min mann som hadde sendt deg epost for hjelp til å overraske meg!!!
Men tviler på det, så kreativ er selv ikke han :-0
Kos deg med Fruene i kveld!

AnneLavendel sa...

Kjempetøff almanakk, må nok vurdere en sånn :)

Anonym sa...

Super almanakk med plass til din skjønne familie.Gratulerer med snart millionen! Eg vil gjerne være med på trekningen,så her gjelder det å følge med:)
hilsen Randi og Kristense

Ingunn sa...

Så fin almanakk!!! Tror jeg må lage meg en selv nå.

Ha en fin uke videre.

Ingunn

Wenche Ringen sa...

Fantastisk kul almanakk ! Når året nærmer seg slutten får du legge ut et innlegg om den igjen, så vi husker å bestille oss en til neste år !

Bossa sa...

Heisann. Takk for svaret på mailen min, og videresendelsen. Gleder meg til å få slike på beina etter hvert.
Ha en fin morgendag. Klem :O)

Kim sa...

Greetings from the USA. I just recently discovered your beautiful blog and I am so glad I did. Your home and photos are gorgeous and I am loving all of your beautiful floral tins. Just can't find anything like that here in the states.

Cecilie sa...

Almanakken var kjempesøt, Eg har heile livet mitt lagra på telefonen, så går den til dunders så har eg eit problem. Kanskje eg burde anskaffe meg ein almanakk, om ikkje anna for syns skyld :)

Tøfflene såg deilige ut.

ha en fin dag

hobbyvenn sa...

Herlig arbeidplass du har laget deg. Ser skikkelig koselig ut. Flott almanakk med fine bilder også. Ha en fin dag!

janne sa...

ÅÅÅÅ får så mange gode ideer når jeg er her inne!!! :P
en slik almanakk må jeg ha!! Super fin å så personlig! Love it!

Tullefrans sa...

Det så ut som en fortreffelig arbeidsplass! Her i kroken er det mørke, lavt bord og småvond rygg som gjelder. Ikke noe som varer i lengden vil jeg tro!

Og den almanakken var jo utrolig fin! Mystiske karrierekvinner får man vel aldri nok av.

El. sa...

Dear Emmeline,
though I am from the Czech Republic, which is very remote, I have you very close to the north.
Inspired me, and still having fun surprise.
In addition, we shared a passion for Greengate.
I am your regular reader and I really like you.
Many greetings ..
Eli

Anonym sa...

Arbeidsplassen så flott ut. Du spurte Lappesola om det var Toril sin hage, og det var det, det vil si bare halve.Den andre halvparten er Magnars.Det er forresten første gang at noen spør om det er Torils hage.:) Hilsen Toril A.

Herself sa...

I love your little bunny's slippers!

Rosa sa...

Skikkelig fin almanakk! Absolutt noko å vurdere for 2011 :)

Og bloggekroken din står jo heilt i stil (sjølvsagt) til blogginga...eller omvendt?

god kveld!

Related Posts with Thumbnails