søndag 28. februar 2010

Når Emmelinemannen er i Liverpool danser Emmeline på alle sine spisestuebord


Det er herlighet og glede i Emmelinehuset i dag! Da Emmelinemannen dro til England for noen dager siden, så jeg mitt snitt til å surfe innom finn.no. Jeg er nemlig ikke så veldig fornøyd med kjøkkenbordet vårt, og tenkte at jeg kanskje kunne finne meg et annet. Så kunne det komme lett og ledig på plass uten at noen trengte å lage noe stort oppstyr av det, siden de var bortreist! 


Det var dårlig med spenstige oppussingsprosjekter på finn, men istedet fant jeg en stor gustaviansk spisestue. De som har fulgt meg en stund vet kanskje at Emmeline elsker gustavianske møbler? Ergo la jeg inn et skambud på et svært spisebord og seks stoler, og tror du ikke jeg vant i lotteriet? For å gjøre en lang historie kort er jeg nå den lykkelige eier av to spisestuer og et kjøkkenmøblement som selvfølgelig må selges.


Jeg hadde selvfølgelig fortrengt at Emmelinemannen i sin tid skrudde sammen kjøkkenbordet inne på  kjøkkenet. Ergo må jeg skru det fra hverandre med en spesialnøkkel for å få det ut igjen. Jeg kan jo ikke akkurat ringe til England og spørre etter spesialnøkkelen, for da vekker det selvfølgelig mistanke. Derfor har jeg i skrivende stund TO store bord plassert på kjøkkenet. Det er jo ikke en varig situasjon for noen.


Derfor håper Emmeline at hun i løpet av morgendagen har A: klart å skru fra hverandre det gamle kjøkkenbordet. B: får solgt det gamle kjøkkenmøblementet før Emmelinemannen kommer tilbake (*Run Forrest Run) C: Klarer å finne plass til alle sine atten stoler som nå fyller huset. D: får trukket om ekstremt øgly pøgly stolseter i en fei, slik at spisestuen virker enda mer fantastisk når Emmelinemannen får sett den første gangen!

Emmelines kloke mamma mener at jeg ikke bør skrive om dette på bloggen.. Jeg tror ikke det er så lurt at han får rede på dette FØR han har vært i den der butikken din (* les: Cath Kidston butikken) Ta det helt med ro, svarer jeg. Han er ikke på nett, og mine tretusen lesere kan holde på en hemmelighet! Det er jeg sikker på:) BILDENE er gustavianske fristelser fra Vita Rummet, pluss nåværende kjøkkenbord med stoler som forhåpentligvis snart finner et nytt hjem:) SO LONG alle sammen!


56 kommentarer:

K@ri sa...

Du er kort og godt ikke sann!!!
Lykke til med både det ene og det andre.
Vakre tanker fra K@ri*

Manne's hverdag sa...

Du er bare helt HERLIG!!! Blir så gla' av å lese på bloggen din.

Hilsen Marianne

Hvit Villa sa...

Hahha, jeg kjenner til "problemet". Når mannen kom hjem forleden hadde vi plutselig fått et oppussingsobjekt av et salongbord i gangen...oooops!

Hjemmekjær sa...

Herlig, Emmeline, sånn må det gjøres;D Klart vi her i blogglandia ikke prøver å sladre om noe så genialt som dette:D
Gratulerer som eier av nytt spisemøblemang!!

Lykke til med leting etter rette nøkkel!

Linda sa...

Ha masse lykke til:) Høres ut som noe jeg kunne gjort, he, he:)Skulle gjerne hatt de kjøkkenmøblene, de er jo så vakre, men da måtte jeg nok ha gjort det samme stuntet som deg:) Men min mann er absolutt hjemme og har absolutt sagt sin mening om det gamle kjøkkenbordet jeg kom drassende med i fjor, som han ikke har plass til maten sin på:) og nesten må ha et eget kjøkkenbord ved siden av mener han... Jeg skjønner ingenting, bordet er jo fint det synes jeg:)

Olstad sa...

Ti hi...

Men hva med en sag... Du må ofre bordet men du kan komme heldigere ut av det om du ikke får det ut på noen annen måte...

Ha en fin kveld og en fin uke.

Lykkeliten sa...

Lykke til!
Skal selvfølgelig ikke røpe hemmeligheten vi.....men følger spent med på hvordan dette går;-)

Anonym sa...

Hurra for deg, håper du rekker alle punktene før husbonden kommer hjem. Får jammenmeg si du smir mens jernet er varmt! Lykke til!

sylvia sa...

hi hi.ja det var en kjekk taktikk du brukte der,
skal jommen huske på sånt til mannen er på tur,hi hi.
så heldig du var da,men det er sikkert fordi du fortjener det hi hi..
lir koselig å se det i din stue,elsker sånne møler jeg å.
ha det bra

T:o)ve sa...

Herlig!!!
Ja skal man ha noe jort må man gjøre det når gubbelurene er borte ;)
Nesten synd min stort sett er hjemme for tiden....
Takk for nok en underholdende historie, og lykke til med ommøbleringen!

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Hehe..nok eit mosomt innlegg frå deg;) Lykke til med bordsalg!

Klem

tinemor sa...

Oj så spennende!
Jeg å bare ELSKER gustavianske spisetuemøbler.
Fant meg faktisk et lekkert ett på Lauritz for et par uker siden, men det ble litt for dyrt for meg der og da, for samme dag hadde jeg vært ute å krasjet...
Gleder meg til å se det når du får satt det opp!!
Lykke til
Klem

Marit ♥♥♥ sa...

Må bare si at du får meg til å le, og innleggene dine som handler om Emmelinemannen leses høyt for min kjære mann, selv om det er OL på tven...
Gratulerer med nytt spisebord, iallfall, og lykke til med alt det andre! Du har fått en ny, fast leser :)

Anettes drøm sa...

Gratulerer med nytt spisebord og stoler. Jeg regner med vi blir oppdatert med detaljer om det gamle bordets vei ut av huset ;-). Jeg holder på å skal trekke om spisestuestolene mine. Har laget innlegg på det nå. Hadde bestemt meg for et litt spenstig ett, men lurer på om man skal være fornuftig?? Hmmm... Ikke lett.
Ha en flott uke.
Klem Anette

EN GUL KNAPP sa...

Bra jobbet! :) *imponert over teft og impulsivitet* Du er en inspirason! Takk for nok en koselig hilsen på bloggen vår, du får våge deg innom neste gang ;) Et rundt hvitt spisebord til mitt lange smale kjøkken har lenge stått på listen over nye innkjøp, så jeg melder meg herved som interessert! :) thea@engulknapp.no

Tjolahopp Tjolahei og god vinterferieuke :)

Thea

Christinas låvebutikk sa...

Spennende da!
Skal bli veldig gøy å se ditt nye bord!!
Christina

Eli Betten sa...

Du er gæern! Haha.. Helt herlig gæern! Lykke til med gjennomføringa - regner vi får rapport :)

Tufteline sa...

Fantastisk, Emmeline! Jeg vil gjerne kjøpe det spisebordet og stolene som du vil bli kvitt...Hilsen Linda Kristin Oppedal.
Epost: loppedal@frisurf.no

Lappeline ♥ sa...

Gratulerer med ny spisestue.
Håper det ordner seg med den gamle.
Spennende.

Klem fra meg

Anonym sa...

Ja, det gjelder å passe på når man har mulighet! He-he. Lykke til med omtrekking av stoler! :)

Anne Grete sa...

Hihih, du altså!! får meg alltid en god latter når jeg er innom her ;)

You go girl!

På landet sa...

Bra jobba =)
Vist ikke bordet er solgt er jeg int, pris?

Unknown sa...

Ja, sånn kan det gå:o) Herlig, herlig... lettere og få tilgivelse enn tillatelse vet du:o)

Nå er jeg enda mer spent på hvordan det blir og få denne Emmelinemannen hjem:o))

Klem og lykke tilklem fra Line

Lemi sa...

ser ut t at du får solgt bordet ditt, d e jo flere interesserte her.. ;) æ snik og inn litt møbler, må ofte gjøres sånn ovenførr dissa mannfolkan..

mamman min fikk nei hos pappa t å male kjøkkenet her førr nån år sia, men mens han va sørpå hos familie ett par daga, heiv ho seg rundt å malte, me streng beskjed t oss om å holde kjeft hehehe
han ble fornøyd faktisk, men d va vel mest fordi han ikke gadd å male sjøl han hadde sagt nei..


lykke t!

Anonym sa...

Må følge sine drømmer;)

Bolettes hus sa...

Run ForrestEmmeline run...!!!. Dette kan vel nesten bli en egen ol-gren.... å få ting unnagjort, litt usynlig og veldig innbydende til mannen kommer hjem!!! Jeg heier på deg!

Klem Kari

Unknown sa...

Sånn skal det gjøres! :D

Unknown sa...

Hahaha! Ååå, jeg skulle ønske jeg hadde mot til å gjøre det samme! Har både spisestue og tilhørende lampe på kjøkkenet mitt som gjerne skulle reist ut på finn.no fortere enn svint hvis jeg hadde funnet noe finere. Og det har jeg funnet maaange ganger på nettet, men om Mannen er enig? Ikke sjans! Ikke at han liker spisestuemøblementet vårt noe særlig heller liksom. Det er jo bare plass til den ene rumpeballen på stolsetene, så det er helt grusomt egentlig. Men noe "nytt" fra finn, det kan jeg bare se lenge etter. Hvis jeg ikke finner på et stunt slik som du har gjort da. :)

Lykke til! Jeg lover å ikke sladre. :)

Tre Kusiner sa...

Hahahaha! Du er jammen meg god du:)

Lykke til med å få husbonden heim...

Klem F

Karina sa...

haha jeg ler og jeg ler. Og så tenker jeg at jeg skal iallefall ikke sladre til Emmelinemannen, men skulle gjerne likt å vært flue på veggen når han kommer hjem fra tur ;)

Lykke til ;)

Klem Karina

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hehe, kjenner meg en smule igjen , og det gjelder å smi mens jernet er varmt !!! Møe lykke til ....
Klem

Anonym sa...

Hei Emmeline!

Slit'an med nytt spisemøblement! Du kaster ikke bort tiden, nei. Trodde først det var et bord med fire stoler, men ser jo at du har begynt å handle i bulk.

Du imponerer!

Hilsen Elisabeth.

Susie sa...

Det er lettere å få tilgivelsen enn tillatelse, er det ikke så de sier? :D

Dette høres ut som noe jeg kunne kommet på. En dag kom hjem jeg hjem med bilen full av ting "jeg bare måtte ha" :D

Han har ikke flytta enda gitt ;D

Og når det står ferdig, gjenstår det jo minimalt med jobb for mannen og.

Jeg har trua, så lykke til =)


~Susie~

Det øverste bildet, er forsåvidt det nydeligste spisestua jeg noen gang har sett :D

Minka sa...

Hihi..du er god..Kjekt med litt alene tid, utrolig hva man får gjennomført..Klems

Anonym sa...

Det kaller jeg resolutt handling! Og hvis Emmelinemannen klager, synes jeg bare du skal trekke frem den episoden med strykejernet!!!

(min mann har eget strykejern til sånt, han)

Bentelen sa...

Gratla me ny spisestue:) Alt ordner seg for kjekke jenter vet du.

Beth sa...

WOW, jammen er du modig også? :-)
Men jeg har også sett denne vakre spisestuen på finn og du er riktig så heldig som har fått tak i denne...
Forresten syntes jeg kjøkkenmøblene dine også er utrolig flotte, spesielt det runde solide bordet?

Gratulerer med dine nye møbler, vi gleder oss til å se dem på plass!
det kommer til å bli kjempelekkert!!!


Klem Beth...

dolamorola sa...

Hehe... hadde jeg prøvd meg på noe sånt uten å høre med mannen først, hadde det blitt husbråk her i heimen hvertfall! ;) haha.

gleder meg til å se den nye spisestuemøblene da! :)

-Kamilla- sa...

Klart jeg skal holde på en hemmelighet ;0)
Hvisker lavt til Emmeline "Du...den spesialnøkkelen er vel en umbraco?? Selges i sett hos byggforretninger :0)" Løp og kjøp :0)
Gleder meg til å se din nye spisestue! *Klem*
-Kamilla-

Unknown sa...

Jeg sitter og ler...he he
Lykke til!

Fantepie sa...

Fantastisk bra! Det e sånn det må gjerast skal det bli orden på sakene!
Håpe det e greit at eg legg deg til blandt mine favoritter - blir alltid i godt humør av å titte innom her!

Anonym sa...

Min bedre halvdel befinner sg fortiden i østen, og kan tro jeg jobber livet av meg med å få gjordt mest mulig og få kastet div rask. Det gjelder å smi mens jernet er varmt.

Cathrine Aksnes sa...

hehe.. du er så flink at dette klarer du ;) blir nok uber lekkert

annette sa...

ha ha ha... det var lurt. jeg tror jeg kan klare å få til et sånt stunt mens mannen spiller nettpoker. jeg tror nemlig at det å spille sånt gir en ut av kroppen opplevelse. jeg ser at mannen sitter der, men likevel er han ikke der.

Sandoren og Blåsten sa...

Hehe, dette kan jeg kjenne igjen. Har prøvd ut den omvendte metoden å gi bort spisestua til et godt formål, for da MÅ men jo bare få tak i en annen? ikke sant?

Speidern stilte opp med bæremannskaper og henta et stort lass mens sambo var på jobb.Kjekke karer!

Du skriver så morsomt så denne bloggen må jeg bare følge videre.


Hilsen Gry K

Mariann Louise sa...

Haha..jeg kjenner meg såå godt igjen!! Ååå, så HERLIG det er å være gressenke, det bør alle par få lov til innimellom etter min mening!

Jeg kjenner igjen det med å få ordnet opp når "fuglen er fløyet", nyydelig! Disse mannfolka er en egen rase, har de mat og TV, er de ganske fornøyde, ikke noe problem med rot (hva er det??) skruer og verktøy, ja det pynter visst riktig så flott opp både her og der, det!

Hvis man har vært så (u)heldig å legge en ren duk på et bord, uups, så er kaffekruset veltet over det prosjektet.."KA SKA VI MED DUK??" " E JO BARE TE BRY!"

Så jeg forstår ikke et dugg av hvordan bloggdamer kan ha det så prikkfritt hjemme, er mannen alltid borte, eller er han et herlig vesen som kan rydde etter seg??

Flott spisestue, da? Skikkelig stilig, og vil nok glede mange gjester:))

Klem fra Mariann og hundene:)

randi sa...

Du er bare helt utrolig...når katten er borte danser musene på bordet....ingen av oss skal sladre til emmelinemannen.Hvor mye selger du kjøkkenbord og stoler for?
Gleder meg stort til fortsettelsen...digger deg!

Berit sa...

Gleder meg til å se det nye bordet vel installert. Spennende hvor lang tid det går før Emmelinemannen oppdager nyervervelsen! Nyt "fridagene"!!!

Anonym sa...

Sånn skal det gjøres Emmeline. Jeg bar stolputene ut i hagen og tente på mens mannen var på butikken. Av og til MÅ man bare ta noen grep for å få en forandring!:))

Gleder meg til å se nyanskaffelsen!

Huldra

Anonym sa...

Tøft gjort av deg, asså! vet ikke om jeg hadde turt å kjøpe noe så "stort" uten at mannen min visste om det...
Jeg synes kjøkkenbordet og stolene som du nå skal selge er kjempefint! Men vi har heller ikke bruk for dobbelt sett....lykke til med å skru bordet fra hverandre!

Klem Kristine

thora Sneiks sa...

Gud, så nydelig møblement du har allerede, ble noe forvirret, hva var nytt og hva var gammelt? Alt var jo like fint, sukk! Finn.no er et skummelt sted :P

M sa...

Sliiiitan!! Stilig!!!
Gleder meg til å se, klem,M

Camilla sa...

Rett og slett herlig! Du er en av de jeg tenker på når jeg sier til min egen mann;"Ja, -men alle de andre gjør jo sånn/får jo lov, har jo sånn...";) Tusen takk for at du blogger så levende, friskt og fabelaktig!

Har "alltid" vært glad i Greengate, men nå er jeg hekta. Takket være deg!:) Klem

Therese sa...

Jeg tørr påstå at mannen din sannsynligvis begynner å bli så godt vant med de herlige sprellene dine at han tar dette med stor ro *lol* Jeg tenker dette ordner seg, du er jo tross alt Emmeline ;)

Håper du får en fortsatt fin mandagskveld du herlige menneske ❤

- sa...

HAHAHA. er vi gift med samme mann??:)


HUSET PÅ HØYDEN

Linda sa...

Synes innlegget ditt var morsomt, og jeg ble inspirert så da ønsket om en ny linse ble for stort så tok jeg en "emmelines". Har laget et innlegg om det som blir postet i helgen, linker til innlegget ditt håper det er ok?
Linda

Related Posts with Thumbnails