tirsdag 9. februar 2010

Uhuuu


Ugler har for lengst kommet for å bli en del av interiørbildet. Du ser dem på stoff, knagger, wallstickers, vesker og plakater. Av en eller annen grunn pleier uglene ofte å være litt retroinspirert. De liker seg liksom best når de har brune vinger med oransje blomster.


Derfor var overrraskelsen stor da jeg kom  hjem til pakke i posten i går. Min barndomsvenninne Barbro sydde for en tid tilbake denne uglen, som jeg falt pladask for. Nå har Barbro gitt uglen i gave til meg, og det var bare helt fantastisk snilt gjort. Uglen har hjerte med polkadottmønster og et nebb i gull, er det rart man blir forelsket? Etter å ha studert uglen litt nærmere, har jeg kommet frem til at den rett og slett må være den pene kusinen til Gullars. Med andre ord kommer uglen til å bli behandlet som en Dronning i vårt hjem:)


Grunnet uglens plutselige hjemkomst til Emmelinehjemmet må nok Emmeline ommøblere den gule påskehyllen -igjen, det er klart!  Rød ugle trenger selskap av matchende kopper må vite!



Barbro lager de mest fantastiske kreasjoner, og har sydd julekjoler til begge mine nieser denne julen. Jeg har enda ikke tatt bilde av de to små damene i sine lekre kjoler, men det må jeg bare få til snart! Har du ikke besøkt Barbro så kan du gjøre det HER.


I dag har jeg vært på politistasjonen og fortalt om lommeboktyveriet. Fra jeg gikk inn til jeg gikk ut igjen, hadde det gått to timer og førti minutter. Jeg lurer litt på hvor lang tid avhøret hadde tatt hvis det for eksempel hadde vært en hel veske som ble stjålet. Oppi vesken var BÅDE tyggis, leppestift og lommebok? Det  forhøret hadde trolig tatt en hel dag! Mer om det i morgen! SEE U!


PS: Må jo benytte anledningen til å ta med et klipp fra da uglens fetter Gullars rømmer hjemmefra! Ha en fin kveld alle sammen: DS

 

35 kommentarer:

Rosemary and thyme sa...

Det var en sånn ugle jeg skulle hatt her på bordet mitt idag!
I dag er det bare farger og atter farger jeg tenker på!
Ha en fin kveld
Klem Tove

BO sa...

eggeskallogrømme - EG SKAL RØMME!!! Å scjære Gullars! Kor e du?
Nå har eg ikkje høgtalarar på denne maskina, men eg trur at denne linja er spikra inn i min bevissthet! I love Gullars!

Unknown sa...

Du klarte det igjen :) JEG SMILER! Er glad jeg unnet meg noen minutters pause fra møbleringsplaner og vanskelige perspektivtegninger (STOR skoleoppgave), for det var koselig å se litt på Gulars. Akkurat den episoden er den jeg husker best, og så den episoden da han malte en rød og en gul apelsin og fikk orange :)
Kusinen til Gulars var veldig fin også! Gleder meg til å høre mer om avhøret.
Håper du får en fin kveld!

♥ Linnie ♥ sa...

Så fantastisk flott og artig ugle da ;D

Og joda, den minte jo litt om gullars, men var mye søtere ;)

Hehe, jeg må nå le litt av måten du forteller på :)
Godt det "bare" var lommeboka som ble borte da, siden det tok så lang tid.

Håper det blir ei løsning på dette tyveriet, men spørs vel det.

Ha en flott tirsdagskveld :)

Klemmer fra nord.

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-sjarmerende ugle!! ... og et herlig gjensyn med Gulars:D

Ha en fin kveld, vennen:)

Klem
Anette:)

Hvit Villa sa...

Det var jammen en finfin ugle, rosa må være vettu! :-)
Ha en fin tirsdag!

atinybitofheaven sa...

Den var nydelig :-) Heldige du- men det fortjene du jo etter lommeboktyveri og "3. degree" hos polititet :-)

ha en flott kveld .-) klemmer

beate sa...

hi,hi... skjønne ugla - og skjønne Gullars!

mulig du har skrevet noe om det før...men hvorfor heter bloggen din emmelines?

klem nysgjerrigper...

Eirin Bjørnstad sa...

En fin ugle, og spesiellt artig at noen du kjenner har laget den. Det er jo en verdi i seg selv. Så heldig du er som har en slik venninne. Ting er jo ikke lykken i seg selv. Ha en god kveld, du flinke dame. Fra Eirin

Emmeline sa...

Heisann:)

Da jeg begynte å blogge brukte alle pseudonym. Jeg oppdaget først Karna (som ikke heter Karna) så oppdaget jeg Den gode Feen, Prinsessa og Mias Landliv... Mia heter forsåvidt Mia, men mitt egentlige navn var allerede i bruk som en annen sitt bloggenavn og da fant jeg ut at jeg skulle bruke Emmeline istedet.

Emmeline fordi jeg hadde tenkt om jeg fikk flere barn skulle jenten min hete Emmeline (de andre heter Josefine og Aurora)

SÅ da ble bloggen det femte barnet.... og sånn ble navnet til:)
Emmelines blogg høres jo bedre ut enn Emmeline blogg og hadde jeg vært litt forutseende så hadde jeg selvfølgelig tatt alle Emmeline domenene som eksisterte i den tiden, men nå er de selvfølgelig i bruk av flere andre:) Det er navnehistorien kort fortalt!

Lemi sa...

herlig ugle, ska sy meg nån sånne ;)

å gullars e bestandig herlig ;)

Blått til lyst sa...

Gullars! Er det mulig - jeg hadde rent glemt at jeg hadde sett denne kreaturen, og hadde jeg kommet på det, ville jeg vært helt sikker på at han var henlagt til de evige hvilehyller for ubrukte kjendiser.
Takk for gjensynet :)

Sissel Olin sa...

Fantastisk fin ugle!! Så heldig du var som fikk den:)

KRUSEDULL sa...

Skjønner godt at du falt for den uglen! Den var jo kjempeskjønn!!

Forever Love sa...

Så fin ugle, slitan!
Og tenk at du har funnet frem Gullars og Marianne, har savnet dem jeg:)
Ha en fin kveld♥

cille sa...

Sånn en herlig uglepute du har laget! Den var bare herlig! Og masse kos å se hos deg ellers..Ha en fortsatt strålende uke!

Marianne sa...

Har alltid vært glad i Ugler jeg Emmeline... De har så utrolig søte øyne :)))
Kunne godt tenkt meg en sånn venninne jeg som sydde en sånn en søt en...
Kos deg med det nye uglebarnet ditt og ha en strålende vakker kveld:)

Casahelene sa...

For en søt ugle! Og gode gamle Gullars :D

Ellemeller sa...

Eg trur eg dør! EG hugsar eg såg Gullars om og om igjen, ein gong flira eg so eg ramla av sofaen!
"Marrrianne, seh! Tuuusen millionarr bilderr!"

Ugla var grisestilig og Barbro er ei kvinne ut av ei anna verd! Ho er so flink at eg krympar meg;)

Kort og Søm sa...

Super fin ugle, og så utrolig morro å se Gullars igjen...*ler*..
Hilsen Fredrikke :o)

Mariann sa...

For en fantastisk blogg du har og et nydelig hjem.
Masse varme og herlige ting med fine farger.
Din blogg gjorde meg i super dupert humør så her kommer jeg innom så ofte jeg har mulighet.

AnnaJohanna sa...

ÅÅÅÅÅÅj så fantastisk flott/herlig ugle!! Heldig du er så har fått den i gave!! Herlig at du deler Gullars med oss, jeg elsker det programmet!

Ønsker deg en flott kveld!

Bloomingville konkurranse på loggeb vår om noen har lyst å bli med...

Klem johanna

Anita sa...

SÅå søt da, men ikke så søt som gullars, "Marianne, koffor kanke eeeg fly :0)" Han er jo bare super søt! Sitter her og ikke ahr no håndarbeid jeg, nesten litt abstinenser, jakken til lillemor er til montering, min mamma må sy og klippe, så ordner jeg resten. Ha en flott kveld!

AnneLavendel sa...

Nydelig ugle. Rart du nevnte Gullars, det bare ett par dager siden vi diskuterte her i heimen hvorfor ikke den kommer i reprise. Alt mulig annet kommer i reprise. Vi vil ha Gullars tilbake, kanskje en idé for en facebook gruppe ? :)

Eli Betten sa...

Ahh.. Du er min nye forelskelse, Emmeline! Du er en utrolig skribent! Fantastisk morsomt og levende du skriver!! Herlig sånn på tirsdagskvelden, som avbrekk i eksamenslesing :) Og herlig ugle ;)
Gleder meg alt til neste innlegg :)

M sa...

Hihihi!!!
GULLARS!!!! Og den pene kusinen..Nå fikk jeg kakaoen i halsen, hihihihi!
Klem,M

M sa...

Ps...blir veldig patriotisk av å se Gullars...mon tro om han er like godt likt i andre deler av landet..hihi...ds.!

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Nydelig ugle:-)
Hilsen Jeanette

Rosa sa...

Usj, fråstjålen lommebok? Kjedelege greier, vil eg tru, sjølv om du klarar å vri det til ei morsom historie :)

Knallsøt ugle, i akurat rette fargar ;)

Bergfrua sa...

Tusen millioner sjokoladepuddinger som skal på ferie!! Gullars er herlig!!

Tullefrans sa...

Det blir alltid en god start på dagen når jeg kikker innom bloggen din! Flottflott ugle og herlig klipp som hadde blitt skjøvet et stykke lenger bak i hukommelsen.

Sol sa...

Elsker Gullars!! ;-}
Siden jeg heter det samme som mamsen til Gullars, så har jeg fått mange slike morsomme kommentarer opp gjennom tidene..."Marianne, vil du høre mitt hæmmelige bankesignal.....???"
For eksempel....
Hmmm, kanskje jeg må ha meg en slik ugle jeg også. Må grave fram symaskinen fra det rotete syrommet mitt og prøve på det når det blir vinterferie ;-}
Klemmers.

Anonym sa...

Så søt ugle du har fått!!
Gullars og Maarianne... så kos!

Heidi sa...

Utrolig fantastisk ugle Barbro har laget til deg :)

Tone sa...

Å så fin han er, kjempekoselig ugle... og flott blogg!

Related Posts with Thumbnails