fredag 19. februar 2010

Vil du ha lappen?


I går var jeg innom Meny for å handle litt. Det blir sjelden handlet stort på Meny, men smughandelen tar Emmeline der det passer seg. Da snakker jeg om hemmelig småhandel, som for eksempel et eple og en colazero. Emmeline har nemlig lovet Emmelinemannen å slutte med colazero. Derfor drikker jeg det stort sett i smug.

Jeg vet ikke om noen av dere handler mye på Meny, men det er vel ikke akkurat arbeiderklassens førstevalg. Meny er butikken for det eksklusive lille ekstra. Spesielt hvis du synes tre asparges surret med serranoskinke er vanlig hverdagskost. For meg som skal mette fire tenåringer, blir det litt spesielt å bruke penger på ørsmå delikatesser som såvidt merkes i magen. Derfor er jeg vanligvis en Rema 1000 dame!

 
I kassen ble jeg stående bak en av mine naboer, som er av den økologiske typen. Hun sykler overalt, har hjemmestrikket lue under sykkelhjelmen, vadmelsbukser og sekk på ryggen. På handlebåndet hadde hun plassert et økologisk brød, en økologisk kremfløte og en økologisk skinke. Selv om det er en syltynn Jesus-metter-femtusen-med-et-økologisk-brød-teori, tror jeg faktisk det var dagens middag, til fire personer!



Naboen min betalte, og deklamerte at hun ikke trengte pose fordi hun hadde sekk ( *er man økologisk så er man økologisk.) Så gav hun beskjed om at hun ville ha lappen. Handlelappen! Der det sto at de tre tingene kostet 78 kroner. Det er da jeg begynner å fundere på HVA man bruker handlelappen til? Går man hjem og legger det i et låsbart skrin? Sammen med alle de andre femtusen handlelappene? Er det økologisk å ta vare på så mye papir?
 
Emmeline har en god venninne som er gift med en handleapptyrann! Der i gården dreier hele livet seg om handlelapper. Alt man har kjøpt skal dokumenteres på et lite papir. Det skal settes i mappe, sånn at hver krone blir brukt med den største mulige fornuft. Å sette mange små lapper i system, er et omfattende arbeid. Handlelapptyrannen sitter ved spisebordet hver fredag, og sorterer handlelapper med stor konsentrasjon. Ved en andledning besøkte Emmeline familien midt i handlelapp-orgien, noe som førte til at jeg endte med å vifte alle lappene foran Handlelapptyrannen. Så deklamerte jeg at han burde vurdere å bruke alle disse lappene til dopapir! Ikke det klokeste Emmeline har gjort her i livet, men iallefall veldig spontant kan du si;)
 
Jeg skjønner jo at det fra tid til annen er lurt å bruke litt tid på handlelappanalyse, men i det store og hele er vel slike lapper kimen til mye utidig diskusjon i ekteskapet. Derfor pleier jeg å ta avstand fra handlelapper i sin helhet. Jeg er tross alt pasifist! Verdensfreden kan lett bli truet om handlelappene får dominere.

 Derfor sa jeg pent NEI TAKK da damen spurte om jeg ville ha lappen i går. Jeg er HELT imot handlelapper, sa jeg, det er mitt bidrag til å redde regnskogen:) Så smilte jeg til min økologiske nabo, og vandret lykkelig avsted med en colalight og et eple! Som var kjøpt i smug - helt kontant, sånn at det ikke kan spores og derfor aldri har eksistert!


 Hvis min økologiske nabo en gang i fremtiden kommer over lederen i månedens utgave av Boligpluss, vil hun nok skjønne at Emmeline smalt til med en ørliten hvit løgn i kassen i går. I bladet står jeg jo frem for hele det norske folk -og deklamerer hvor ekstremt økonomisk jeg er! Jeg håper likevel at hemmeligheten min er trygg hos dere. Økologiske handlelappfantaster bruker nok pengene sine på andre ting enn glossy fristelsesblader, tror du ikke?


67 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Bra skrevet Emmeline!!
Fantastiske bilder av Bergen "skyline", *savn*!
God helg fra Bergenseren i Stockholm.

ninamor sa...

hEISANN!
enig med deg jeg, liker heller ikke handlelapper! Og Rema 1000 er en veldig grei butikk. Takk for en god start på helgen!

FruLisa sa...

Herlig, herlig! Både tekst og bilder er en fryd!

God fredag!

Fjordheim sa...

Hehe. Du skriver jo så godt at en blir i godt humør. Ikke helt enig i dine meninger, alltid. Her i huset tar vi vare på handlelapper. Ikke for handlelappen sin del, men fordi vi fører regnskap. Jeg har desverre ikke hukommelse nok til å huske alle summene jeg handler for når jeg har mine handleturer. Derfor er det greit med en handlelapp. Men noen ganger glermmer jeg den, Som når jeg har kjøpt litt jeg helst ikke vil at min kjære skal vite om. hehe.
Men jeg prøver å huske nett, Må innrømme at det ikke er alltid det heller.
Ønsker deg ei flott helg, med eller uten zerro ;)

Hjertedamas blogg sa...

Jeg var på Dorothea på Mosseporten (MOSS)i stad, og der så jeg en vekkeklokke i Greene gate. Tenke på deg, og lurte på om du har det??? Har hørt om boller og krus og egg og det ene og det andre. Jeg får kjøpe meg det til neste lønn!

♥ Linnie ♥ sa...

Hehehe ;D

Herlig innlegg - som alltid ;)

God helg Emmeline!!! ;)

Anonym sa...

artig innlegg du har idag..
Jeg hører defintivt ikke til de som sparer på handlelapper, prøver å glemme så fort som mulig at det går så mye penger til mat og drikke i løpet av ei uke..
Akkurrat nå er vi 4 voksne og jammen går det mye mat i løpet av ei uke. Jeg er ganske flink mht handlig, synes det er så kjedelig at jeg gjrø storhandel ei gang i uka..
Meny liker jeg å innom, for å kjøpe litt extra av og til, synes det er en fantastisk flott butikk. Men selve ukehandelen gjør jeg på annen og billigere butikk..
God helg..

Liv Elin sa...

Kjære sjelsfrende og søster i ånden...dine filosofier er til oppmuntring og ødeleggelse! Skjønt jeg klarer fint å ødelegge ethvert forsett om oversikt og ryddig økonomi på egen hånd...det er iallefall godt å vite at det finnes andre som også hater kvitteringer og tall-kolonner!

HildeS sa...

Jeg har akkurat bladd gjennom nyeste utgave av Bolig Pluss som kom i dag, og måtte flire litt da jeg leste redaktørens innlegg om bloggen din.
Og jeg er så enig med henne i at din blogg er fantastisk.
Du skriver så vanvittig morsomt og bra.
Og handlelapper ja, hva gjør man med dem??? De brukes kanskje til å føre regnskap`?? Det er vel noen som gjør det..

Ønsker deg en god helg!

Hilsen fra landet sa...

hihi... men colazero er vel ikke det verste du drikker - hvorfor er mannen din så streng tro?

Unknown sa...

Herlig Emmeline, nå reddet du kvelden igjen:D

Klem fra Grete

Jill sa...

Når økodamen sykler avgårde og sparer både miljøet og giftlokket over byen, da skal du huske på at summen av laster er konstant :-)
Hun tar det nok igjen på et annet plan :-)
Nydelig utsikt du har!
Riktig god helg til deg!

Beth sa...

Nå blir helgen knallfin, det vet jeg etter å ha lest dette humoristiske innlegget ditt...:-))
Du er bare helt RÅ!!!!

Handlelapper, ja hva skal vi med dem?
Vi får da vel alle en kontoutskrift i ny og ne?
Og de som har nettbank kan skrive ut så mange kontoutskrifter at de kan tapetsere med dem hvis det er ønskelig...! :-))

Ønsker også deg og dine en knallfin helg!

Klem Beth...

MonjaHelene sa...

Wow,for en nydelig utsikt !:)
Handle lapp ja.
Hm,av en eller annen grunn så spør jeg alltid også om den.....
Aner ikke hvorfor,har jo ingenting å skjule for noen (der hjemme).;)
Så den eneste grunnen må være at jeg er redd for at kassadamen har lurt meg ;)Slått inn en vare for lite eller noe..........;)
Ha en deilig helg !
Klem

Anonym sa...

Hvor tar du det fra? ler meg fortsatt ihjel, you are the best!!

inkala

elinrs sa...

Heisann Emmeline. Enig med deg. Handlelapper er rett og slett boss. Så må jeg si at lyshusene dine er bare helt fantastisk fine. Jeg har såååå lyst på noen av sorten, men tror du det finnes en butikk som har noe sånt? Ikke som jeg kan finne i hvert fall. Ønsker deg en kjempefin helg.

Monica H.H. sa...

He he herlig skrevet, og så sant så sant. Handlelapper er ikke noe å spare på. Gratulerer med lederplass i BoligPluss også.

Er innom her hver eneste dag. Dagens høydepunkt å se hva for noe morro Emmeline har skrevet i dag. Ha en fin helg.

Matin sa...

Utrolig bra innlegg Emmeline! Som kona til en rema1000 kjøpmann , må jeg si meg enig i at meny er en jålebutikk hehe...

Du vet noen får sove bedre om natten når de har spist økologisk middag, har fullstendig kontroll på hver eneste krone de har brukt og ikke har unnet seg en eneste forbruksartikkel.... Andre tar liver mer som det kommer...så til deg; kos deg med den cola zeroen din du og ha en kjempefin helg !

ANNE sa...

Hvis jeg handler mye,så tar jeg som regel lappen med hjem,men det er ikke hver jeg husker å sjekke den......
Kjøpt er kjøpt!!
Imorgen må jeg nesten kjøpe boligpluss. :o)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Eh, jeg handler faktisk mest på Meny, men kjenner meg ikke helt igjen i det med tre asparges med serranoskinke surra rundt, he, he. Ikke er jo særlig økologisk heller - og lappen takker jeg pent nei til. Kjempeartig innlegg, jeg ser for meg vadmelsnaboen. :-)

Nina og cocobongoo sa...

Herlig innlegg:)
Sterkt i mot handlelapper her også;)
Ha en fin helg!
klem

Ellemeller sa...

Hehe, eg tek vare på handlelappen og er tidvis flink til å føre opp mine matinnkjøp i ei kul Nemi-bok eg har. Av og til sjekkar eg at handlelappen er nokon lunde rett og veit du kva? Ein gong hadde butikkdama fått EIN broccoli til å bli FIRE! *rysta* Men eg har ikkje 500 000 handlelappar liggande also, eg kastar dei etter å ha ført opp ukas handlebeløp. Men kva andre gjer kan eg ikkje svare på;)

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Wow, grattis med flott omtale i boligpluss!! :)

btw..nattbordsskuffen min er full av handlelapper som skal sorteres, noteres og makuleres ved månedsskiftet! Ü

Noma sa...

Hei hei og god fredag :) hun har helt rett! Du får humor inn i interiørverdenen :) Har fulgt bloggen din en stund og smiler mye når jeg er her inne! Gleder meg til fortsettelsen...Hei fra Jorun:)

Monica sa...

hehe.. hærlig emmeline... Jeg er faktisk alltid veldig nøye med handlelappen... men det er fordi jeg er livredd for å bli tatt for stjeling, så jeg må liksom ha noe bevis på at "ja det er faktisk kjøpt og betalt" hihi... Men jeg har selv jobbet i butikk og vet hvor ofte de som jobber i butikk ser på dem som går med barnevogn i butikkene... så det orker jeg bare ikke!!!

Anonym sa...

KJempefin omtale i BoligPluss :) Jeg tar vare på handlelappen av 2 grunner; om maten skulle vise seg å være dårlig (ex ost med mugg), så må jeg tilbake og da spør de alltid etter kvitteringen. Men den kastes jo ved neste ukeshandling :)
Den andre grunnen er i tilfelle jeg skal innom andre steder, så har jeg bevis på at dette ikke er stjålet, men kjøpt ærlig og redelig - vel og merke gjør jeg dette når det er ting som jeg putter i veska, ikke i store handleposer...

God helg fra Hege, en trofast, dog bloggløs leser :)

Ann Helen sa...

Hihihi, kjenner meg igjen i smughandel altså;-) Her har jeg derimot fått kortkarantene om dagen, og får til nød busspenger av mannen;-)
Snakket med Christina i BoligPluss her om dagen, og hun snakket om fascinasjonen for deg og bloggen:) Moro, moro, moro med omtalen etc:):)

ANETTESHUS.COM sa...

Gratulerer med flott omtale, vennen!!!

God helg til deg og dine!

Klem
Anette:)

Jeanette sa...

Hei.
Jeg har akkurat et innlegg gående hvor jeg ber om hjelp til å finne disse små søte zinkhusene.. Du har jo en hel by av dem:) Hvor har du kjøpt dem? Har såååå lyst på sånner:)
Klem J.

Anonym sa...

herlig innlegg, takk for en fin start på helgen!

og for ei nydelig utsikt :)bare må spørre,hvor er lyktene fra?


god helg!

Henriette sa...

Mamma tar alltid kassalappen for å se om kassadama har tatt rett pris. Og det har de sjeldent;) En gang hun kjøpte noe kjøtt for diverse naboer (da ingen bor nærme rema1000) hadde kassadama tatt 800 kr for mye!! Det blir penger av å sjekke lappen ;)

Nooria sa...

Haha! Ja du kan være helt trygg på at hemmeligheten din er trygg hos oss :-)).

Anonym sa...

Jeg morer meg! Hilsen Toril A.

Anonym sa...

jeg er om ikke tyrann - den som samler på handlelapper her i huset - BARE matvare handlelappen - og den skal jeg liksom sette opp i excel hver mnd - noe som er veldig lenge siden akkurat nå - og ikke for noe annet enn av nyskjerrighet - nyskjerrighet om hvor mye vi handler for - om vi mere eller mindre bruker det samme hver mnd. Ideen var å bare få oversikt - så jeg kommer nå på at jeg nok kan slutte å samle da boksen på kjøkkenet er full

Haust sa...

Hahaha, fabelaktig innlegg! :D

Ynskjer deg ei god helg!

Camilla sa...

Fantastisk velskrevet indlæg...og billederne...
Egentlig er jeg heller ikke vild med alle de "handlelapper"/boner - men i vores lokale brugs, må jeg tit have penge retur, da de ikke lige får rettet priserne til i systemet - men måske jeg bare skulle lade det passere, og redde et træ eller to.

God weekend fra Camilla

Line fra huset på landet sa...

Ojsann! Kjente meg igjen jeg....har vel skrevet et innlegg om noe i den duren je også. Huff.. visste ikke om jeg skulle tørre å lese Dorthellingers innlegg om deg her for mannen min. Han så jo selv eskene som kom fra Nordhjem han også. (kunne de bare ringt på forhånd slik at man kunne hentet varene stykkvis og delt på forskjellige steder..ja, sånn tilfeldig liksom)Men sukk..neida. Her datt hentelappen fra Posten ned i postkassen og akkurat den dagen hentet Mannen posten. (jeg hadde passet på å hente posten hele den uken..men neida..vi venter på Mannen)

Tilslutt..jeg er helt klart en Rema1000 dame. Skal jeg ha middagsselskap, så kjøper både aspargesene og serranoskinken på Rema1000 :D
..og..jeg var på shopping ikveld og handlet stæsjet mitt..og alle mine fire barn gnagde på grandiosa da jeg kom hjem.
Jaja..sånn kan det gå.

Klem,Line

Heidi sa...

hahaha! for et herlig innlegg :D

GOD HELG!

Synnøve sa...

Hihi, så det da jeg fikk Boligpluss i postkassa i går, og måtte le litt jeg også :) Du burde absolutt skrive en liten spalte i ett eller annet interiørblad! Som hun sier, det er ikke lett å skrive morsomt om interiør, men det gjør du Emmeline :) God helg! Synnøve

Øyeblikk sa...

haha - utrolig godt skrevet! Dette var koselig lesing på en fredagskveld:)
hilsen littlemisssunshine som aldri tar vare på handlelappen, og aldri skjønner hvor pengene blir av..
God Helg:)

Yvonne sa...

Herlig innlegg som jeg lo godt av! Har aldri vært innom bloggen din før, men nå ligger du i favorittlista mi :)
De handlelappene jeg av og til får med meg, havner ALLTID i vedbæreren, så gjør de ihvertfall litt nytte for seg...
Ha en strålende helg!
Klem, Yvonne

Berit sa...

Handlelapper/kassalapper... noen er nok lidenskaplige samlere..
Jeg kjenner en som har en skuff på kjøkkenet og i den er det kassalapper fra dagligvaren for snart 10 år... Ja, jeg himlet med øynene da jeg fikk se. Atte det går an.
Men noen samler på frimerker, andre på kassalapper.. Vil du være med hjem å se kassalappsamlingen min?? Nope.. det slår nok ikke an det heller!

Innmari godt skrevet, og jeg humret flere ganger når jeg leste her!
Helge klem

Anonym sa...

Du skriver så bra, og viser flotte bilder... Skulle absolutt hatt fast spalte i blad du ja.... gøy å lese!

God helg!
Hilsen Linn, fast leser uten blogg, Sarpsborg

Fire Hjerter sa...

Det var litt av en reklame for bloggen din i BoligPluss - og vel fortjent da.
Er de lure så gir de deg en egen liten spalte i bladet.

Meny er en av nærbutikkene mine så det hender at jeg handler der. Ett godt og fristende utvalg gjør en ellers kjedelig handletur litt mer hyggelig.

Vibeke / Mammas Hus sa...

*ler* Bra skrevet! :)

Jeg tar med handlelappen og sparer til slutten av måneden. Og summerer da. På den måten har vi klart å se hva vi skal gjøre for å få ned matbudsjettet fra 8000,- til 2/3 av det! ;) Så nå bare gjør jeg det for gode nyheter. ;P

Casahelene sa...

Haha. Vanvittig bra innlegg. Stilige bilder av zinkhusene med bergen i bakgrunnen :) Og gratulerer så masse med fin omtale i bolig pluss!! God helg

Oss på Tverråmoen sa...

Du skriver så utrolig bra, at man blir i godt humør hver gang det kommer nytt innlegg :)
Jeg tar imot handlelappen, og den blir liggende enten i jakklommen eller i vesken til jeg en gang rydder og kaster! ;)
Ha ei flott helg.

Bestemor sa...

Har du noen gang vurdert å gi ut bok Emmeline, du skriver så utrolig bra.

Og du som lurte på hvor en kjøper sinkhus, tror ikke det er flere igjen Emmeline har kjøpt alle lol
Nydelige bilder som vanlig.

Ha en fin helg og så skal jeg bli flinkere å legge igjen en kommentar her, jeg er og smugleser alle innlegg.

Emmeline sa...

Heisann alle sammen og takk for alltid like koselige og skjønne hilsener:) Jeg har vært ute i kveld, og da jeg postet dette innlegget hadde jeg ikke tid til å lese over før jeg måtte rekke bussen. HUTTEMEGTU! Klarte jo nesten ikke å kose meg, var så bekymret for responsen på innlegg som var lagt ut uten korrektur. Men det er tydeligvis ingenting å frykte med mine skjønne lesere;) Tusen takk!

Zinkhusene ja...hehehehe! Er nok de mest fotograferte i hele min blogg. I dag tente jeg dem ute på altanen for å få bilder til et blogginnlegg. Retten og sletten;)

Av erfaring får jeg alltid spørsmål om HVOR de er kjøpt når jeg publiserer bilder av dem. Jeg har kjøpt mine på ulike steder. Mange er kjøpt via Boligfryd som er en nettbutikk, noen er kjøpt hos AC Home på Askøy, noen hos Havna Interiør på Askøy og noen hos First Floor som dessverre har lagt ned sin butikk.

Lyshusene produseres av danske Walterogco og selges over hele landet, både i interiørbutikker og i flere nettbutikker. Lurer på om ikke nettbutikken Frøken Doris har dem også?

Lykke til med jakten for dem som har lyst på lyshus i zink. God helg til resten:)

Anonym sa...

Takk for flott blogg, den er et av dagens høydepunkter (sammen m suskeline sin..) God helg:)

Emmeline sa...

Hei anonym:)

God helg til deg også. Nå har jeg vært innom Sjuskeline og tittet en gang til på den stolen som skal vare i åtte år til... Det er på en måte ganske frydefullt...og samtidig veldig forferdelig å tenke på for en dame som Emmeline! Sjuskeline har nå kommet inn på bloggrollen, og kanskje hun kan få noen flere gode tips om hva hun kan gjøre med stolene sine--hvis hun vil, men det vil hun jo ikke!!!

Ruths datter sa...

det var jo artig emmeline. fine bilder også av alle dine lykter.
God helg

Fru Fly * Heidi sa...

Hei!
Som vanlig ler jeg høyt her... Kan du vurdere å lage et standupsshow kanskje?:) Og så må jeg gratulerer deg med velfortjent spalteplass (du har jo praktisk talt skrevet hele lederen) i Bolig Pluss denne utgaven. Ha en strålende helg!:) Klem Heidi

Anonym sa...

Hei Emmeline!

Du er toppen! Det meste er allerede sagt i kommentarene...

Lappen sparer jeg bare på når jeg har kjøpt PLU-varer, vektvarer. Det er der den menneskelige svakhet kan komme inn. En gang ble åtte sjampinjonger til ti kg. sammalt hvete...
Du kommer til å få tilbud om fast spalte i et eller annet interiør-glossyblad, spørsmålet blir bare hvilket...

Hilsen Elisabeth.

Fru Glum fra Bakemyway sa...

Morsom kommentar som vanlig, MEN to grunner til å ta vare på lappen.1.Når potetposen inneholder 2 brukbare poteter av 25 og du vil bytte den. 2. For å sjekke at du har betalt riktig, en gang var det 4 matvarer jeg slettes ikke hadde kjøpt som stod på lappen, sparte nesten hundre kroner der gitt, så ja takk jeg vil gjerne ha lappen.
I en lang periode så hadde Coop -15% på økologisk frukt/grønt, dette ble ikke godskrevet og jeg måtte gå i informasjonen og stå i kø for å kreve penger tilbake. Dette ble veldig slitsomt etterhvert og jeg samlet opp flere lapper og sparte hundrevis av kroner. Hvor mye Coop sparte på å reklamere for ordningen og ikke gi rabatten, se det er en annen historie. En ny flott vinterdag ligger foran oss i Bergen, nyt den!

Rosa sa...

grattis med redaktør-side i Bolig+! Knallkult :)

Og handlelappar er ikkje eg heller for. Eg stod bak akurat ei slik dame som naboen din her ein dag, og gjorde stort poeng av å vere både blid og hyggelig med kassadama, og takke "ja" til pose (sjølvsagt fordi eg trengte det) og "nei" til handlelappen.

happy weekend!

Gosia sa...

Wunderschön :) BR from Austria, margaretha

Anonym sa...

Hei!

Gratulerer med flott omtale i Bolig Pluss!! Kjempegøy.

Synes egentlig det er rart at ikke noen har gitt deg fast spalteplass i interiørbladet sitt.
Hadde jeg vært redaktør for et slikt blad hadde jeg "head-huntet" deg for lengst!! Jeg er en ivrig leser av Bolig pluss bl.a., og vet at jeg og MAAAAAANGE andre ville kost oss enda mer med noen Emmeline-betraktninger som bonus ;o)

Hilsen Tussi

Molly Betsy @ Star Cottage sa...

I LOVE YOUR BLOG. I read it in english and i'm not sure it translates exactly right. But I get it, and It's just fabulous, and your house is gorgeous! ;) *Sigh*
Blessings,
Molly

VIT och PASTELL sa...

Oooo vad vacker vy från din veranda. Det ser helt overkligt och alldeles underbart ut. Jag har tittat flera gånger på detta inlägg och jag bara njuter och tappar hakan varje gång. De små zinkhusen gör att det ser lite trollskt ut, mmmmm!!!

Kram Mia

Sanna sa...

Like morsomt som alltid kjære Emmeline ;o) ;o) Jeg sier det nok en gang - dette burde det bli bok av !! Jeg lover være den første i køen når den kommer ut - dette er hverdagsfilosofi på sitt aller beste ;o) Heia Emmeline ;o)

by BeaTell sa...

Haha... ler meg ihel. Du burde fått deg en spalte i etelllerannet blad av noe slags. Du skriver så bra. Gratulerer med bra omtale forresten!

Ellers fin helg til deg!

Anne Sol sa...

I dag, i kassakøen på min lokale Rema 1000-butikk, møtte eg ein bekjent - med kassalappen i handa, ein laaaang kassalapp må vite. Ho lurte på kva ho skulle gjere med desse lappane, som det fort kan bli MANGE av dersom ein tar dei med seg. Mitt forslag då var å tapetsere ein fondvegg med dei, kven veit - kanskje startar ho ein ny trend med noko slikt?? Jaja, det blir ikkje hos meg iallfall ;)

Flott leiar i BoligPluss, kjekt å lese!
God laurdagskveld frå Anne Sol :)

Franciskas Vakre Verden sa...

Hei Emmeline

Helt herlig blogg du har! Du skriver utrolig bra. Jeg la meg straks til som følger.

Har akkurat selv startet blogg. Hyggelig hvis du har lyst til å komme en tur innom.

Har også lagt ut en liten giveaway. Velkommen skal du være.

:-)

Anonym sa...

Selvfølgelig skal man ha kvitteringen. Selv om jeg er "enestående" (som i "bor alene"), så blir det fort mange penger når jeg handler i matbutikken. Og jeg opplever stadig vekk at de slår inn feil i kassa. Syns det er en selvfølge at man sjekker hva de har slått inn og hva man betaler for.

Du har en inspirerende blogg:)

små gleder sa...

Hahahaha, nå lo jeg godt! Så godt beskrevet, jeg så virkelig for meg naboen din! Og for et fantastisk poeng med den handlelappen!

Goood morgen! :)

Elsi sa...

Hei igjen. Innom i dag og og lagt meg til som følger;) De hus lyktene dine er jeg og på jakt etter. Hvor fra, og kan de kjøpes på nett? Grattis med fantastisk innlegg i bolig pluss. Artig!
Du får så mange kommentarer og mye velfortjent skryt. Rekker du med å lese alle? Ha en strålende dag!
PS. handlelapper er no herk!!

Related Posts with Thumbnails