onsdag 17. februar 2010

Kitch in the kitchen;)


Jeg har fått en artig kommentar fra anonyme Bentemor som syns at GreenGate kolleksjonene begynner å bli så dukkesøt at det nærmer seg kitch;) Dermed blir dagens kitch innlegg knipset from the kitchen! Smaken er jo som baken, den er delt! Der noen elsker retro, elsker andre romantikk:) Jeg hører nok helst til i sistnevnte kategori, og storkoser meg når jeg kan pynte med dill og dall i sukketøysfarger.


Kitch eller ei, Emmeline en uansett en ihuga GreenGate fantast -og kaster seg over nye kolleksjoner med liv og lyst. I dag er det derfor bilde av min nye påskeegg samling, fra GreenGate selvfølgelig.



Det er jo enda lenge til påske ( *her ligger vi omtrent seks uker foran skjema) -men jeg MÅTTE bare ta bilder av eggene. De er SÅ GØYE:) De minner litt om Maileg sin påskepynt, siden det er metallegg som kan åpnes. Disse eggene leveres imidlertid i en trepakning, og alle eggene har ulik størrelse!


Ellers i livet står jeg foran halvårets store høydepunkt. Endelig skal jeg på date med min elskede frisør. Han er trolig den festligste fyren på den nordlige halvkule. Da jeg var hos ham sist, kunne han fortelle at han hadde tatt seg en spionasje-tur innom Jan Thomas sin salong i Oslo. Han hadde selvfølgelig ikke sagt at han var frisør, istedet hadde han løyet og fortalt at han var engelsklærer på Katedralskolen. Så stusset en av de ansatte tuppene og gav han en helt ELENDIG behandling (*om eg ska seia det sjølv, og det ska eg:)


Jeg måtte jo være direkte og forklare verdens beste frisør at han hadde valgt den verste coverhistorien i manns minne.  Hvilken lærer på Katedralskolen stikker innom Jan Thomas sitt studio med nybleket hår, solbrun hud og genser fra Gant? Du kan jo like godt skrive FRISØR på et skilt og henge det rundt halsen, sa jeg. Dette syns frisøren min var GANSKE STYGT SAGT ( *om han sku seia det sjølv, og det sku han)  


At han akkurat hadde uttalt at jeg var så stygg på håret (*før klippen altså) at jeg skulle være glad at jeg fremdeles var gift er jo helt irrelevant. I skrivende stund er Emmeline igjen i kategorien "så stygg på håret at man skal være glad man er gift". Derfor gleder jeg meg som et lite barn til den store høytidstunden. Der glitrende utsagn kommer som perler på en snor, (*om eg ska seia det sjølv) mens vi hvisker de styggeste ordene som for eksempel;  S K I L S M I S S E og T A L E V A N S K A R 


Ønsker alle en superfin kveld, enten dere elsker kitch eller ei:) TJOHEI!


70 kommentarer:

cordelia sa...

Halloen:O)
Du er da alltid så fin,smilende og blid,så jeg forstår godt at du er gift uansett hårsveis!!!!!:O)
Gleder meg til og se deg på torsdag,klem;))

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, C! Jeg synes serviset ditt i sukkertøyfarger er kjempe-flott, jeg!! Til å bli glad av;) Ha en fin kveld du også, vennen!!

Stor klem
Anette:)

p.s. men du, send meg gjerne den mailen ...

Emmeline sa...

:) Anette-jepp det skal jeg gjøre!

Cordelia: Du skrev først en hilsen, som du slettet og dermed måtte jeg slette svaret som jeg hadde skrevet til deg, det så litt rart ut når det sto der alene. Jeg kjenner nemlig ikke noen andre som gjemmer shampoen sin i klesskapet. Derfor tenker jeg alltid på deg når jeg står med min billigshampo -og skulle hatt en litt mer eksklusiv type. Ler også av at du ikke akkurat er den mest trofaste frisørkunden her i verden.... Jeg har gått hos min frisør i sytten år, og føler meg utro når jeg går til andre...så da gjør jeg ikke det! Snakkes i morgen;) Tudelu!!

MeyBiMe sa...

TJOHEI igjen du....
retro-romantiske-Emmeline :-)
En herlig blanding iallefall!!!!
Disse eggene likte jeg :-)
Men vil gjerne helst ha maileg sine :-)
Visst eg skal seia det :-)
MÅ bare sent enn aldri...få skryte av denne herlige bollerinaen din!!!
Kan love deg at denne reklamen gikk rett i magen på meg :-)
Helt herlige boller og Bollerina :-)
Kjøpt!!!!!!

Ha en deilig dag om eg må seia det ;-)

Sissle sa...

hihihi.. dette minnet meg litt om min "nabo" på venterommet på sykehuset i dag.. Hun underholdt meg lenge med en hviskende samtale om hennes lekasjeproblem..

Unknown sa...

Wonderful your creations.
Come and have a look to my blog, there is my first Blog Candy
Love Sonia

Anonym sa...

Hahaha - du får meg stadig til å le. Gleder meg til referat fra frisørbesøket denne gangen.

Bente M.

Ellemeller sa...

Eg har tenkt litt det same, ikkje at det er kitch, men at det er so søtt at det kanskje blir litt mykje og litt for TYPISK! Lillesøs og eg snakkar stadig vekk om at noko er for TYPISK (med lang Y og litt nedlatande tone) :) Vi vil ikkje ha TYPISKE ting... Men, GG er berre so lekkert at eg tør ikkje setje det i TYPISK-kategorien enno;)

(eg vil aldri innrømme at eg skal rett inn på det store internet for å sjekke kor eg får kjøpt slike egg...) Dei var nydelege!

Fjordheim sa...

Her var det før hårklipp omtrent en gang i året. Godt vi har snille menn som ikke bare ser på utseende.hehe.
Syns Green Gate er flott. Men jeg kunne ikke hatt så mye av det i mitt hus. Men i ditt hus passer det nok bra. Godt at vi er forskjellige.
Ønsker deg en god kveld :)

Anonym sa...

du er bare hærlig altså, koser meg gløgg ihjel med bloggen din:)

tror ikke du har skrevet om de, så jeg lurer veldig på de polkadotkoppene, rosa og blå, hvilket merke er de og hvor får man kjøpt de? hadde de andre farger?

mvh trofast leser i nord.

Marianne sa...

Ha ha, du skriver så utrolig morsomt! Er stadig innom for å le litt:)

Fantastiske farger! er det virkelig påske alt..?

Emmeline sa...

Hei Trofast leser i Nord:) Polkadottkoppene i forrige innlegg er fra Cath Kidston og er kjøpt hos Sweet Memories som er en nettbutikk:) De kommer i flere farger!

cordelia sa...

Hehehe..det er da enda godt at det bare er frisøren jeg er utro mot!!!Og med to tennåringer i huset så er det greit og ha et skap og gjemme saker og ting i;))
Ps,jeg er tom for shampoen,så i morgen har jeg med "billig"shampo+balsam;)

Britten sa...

Eggene ,
er de i papp eller metall ?

Lappesola sa...

Det frister jo å legge inn et frisørbesøk når man er på Bergenstur. Det høres ut som en opplevelse man kan le lenge av.

Klem fra Sol

Monica sa...

syns det romantiske og sukkersøte er så herlig å omgi seg ed jeg, elsker dil og dall og får bare ikke nok av det... du har det nydelig og gjennomført og selvfølgelig måtte greengateentusiasten ha de påskeeeggene, var jo perfekt hos deg. klem monica

Emmeline sa...

Halloen Britten:)

Eggene er i metall, og de kan åpnes!

Hilde sa...

Påskeforberedelsen kommer tidligerer og tidligere - helt på høyde med jul i oktober - hi hi hi
godt du skal til frisøren så ekteskapet kan reddes...
HIlde

Britten sa...

Takk for svar , Emmeline !

Da skal jeg se etter slike.

Metallpåskeegg er en liten lidenskap , og disse var superlekre ...

;-)

Creative By Helena sa...

Nydelige egg! Jeg pleier si at "smaken er som baken, den forandrer seg";-) hihi..
Ja nå står en frisørtur på min plan også. Har så lyst å klippe pannelugg, men uansett hvem jeg spør får jeg til svar at "å nei, det tror jeg blir stygt", så da får jeg jo enda mer lyst å prøve det;-)

Lykke til med klipp!!

Anonym sa...

Fiiine egg! Sånne må jeg også se etter...bare nyhetene kan komme til Sørlandet også. Henger vi litt etter her eller??

Janne Lillian ♥ sa...

Slike farger er til å bli glad av ♥ Jeg elsker Green Gate og gleder meg over å øke samlingen måned for måned. Får skikkelig vårfølelse av det!

ha en fin kveld!

Hilsen fra janne Lillian (på øya på sørlandet)

Line fra huset på landet sa...

Sånne mennesker som frisøren din er en frisk pust i hverdagen. "Rett fra levra"-folk! Bra det!
Ellers så må jeg bare få si at jeg sel eeeelsker GreenGate. Er jo jaggu innom deg titt og ofte for å sjekke om du har noen nye lekre bilder av noe innen sukkertøyfargene da, tross alt. (puh..lang og vanskelig sening)
Retro er usj..synes jeg. Det er kanskje det eneste som virkelig ALDRI kommer inn i mitt hjem.

God kveld, Emmeline. Fantastisk fine påskeegg :)

Lillan sa...

NYDELIGE GREEN GATE EGG!! er dette nyhet i år? disse mååå jeg ha!!

klem Lillan

Anonym sa...

Denne gangen har jeg ledd høyt for meg selv i fem minutter.

Heia Emmeline!

Hilsen Elisabeth.

Ingrid sa...

Nydelig egg!

Anonym sa...

He-he! Heldigvis har vi noen "orginaler" her i verden som vi lever lenge på etter et møte med dem. Sånn som frisøren din!!Ble inspirert ang. påske- egg.Må reagere nå hvis en skal lage eller kjøpe påske-egg.

Vårt Hus sa...

Ikke så veldig mye kitch på mitt kjøkken, men jeg elsker å se det på bloggen din Emmeline. Heldigvis at smaken er som baken- og at vi alle liker forskjellige ting. Eller det er vel ikke helt sant for vi blir vel ganske så inspirert av hverandre, men det er vel også meningen her i blogglandia. Fortsett med å vise greengate egg og kopper du Emmeline, det sammen med alle de gode historiene dine gjør at jeg er innom deg hver dag og leser.
Klem Yvonne

Hannis sa...

Hej from Finland :-) I just have to say, you have such a LOVELY house and I love your style!!!

Have a great day!

Heidi sa...

Å, dette kitchet elsker jeg da! Supersøte påskeegg, men mest sikler jeg på termosen :)

~*~ saskia ~*~ sa...

Lovely, I mean the loveliest! Those pastel colors are so sweet. Cozy and Colorful.
Saskia

Blått til lyst sa...

Skal du skilles fordi mannen din har talevansker? Du store allverden!
Ellers er det jo nettopp det som er så fint med blogger - vi legger gladelig ut det vi har, og titter hos hverandre på likt og ulikt. Veldig kjedelig om alle hadde samme smaken og samme tingene. Hvor ble impulsene av da? :)

Ruths datter sa...

Det er virkelig lekkert dette sevise ditt. Kan det vaskes i maskin tro?
Klem

Sjuskeline sa...

Sjuskeline lurer på om hun har sett feil på kalenderen, det er da leeeeenge til påske ennå???? Eller???? Utrolig sjønne påskeegg uansett :-)

Beth sa...

Igjen viser du de flotteste bildene og underholder oss med dine herligste kommentar...
Kjøkkenet ditt er romantisk og vakkert!

Klem Beth...

Birgitte sa...

Det ser hyggeligt og rigtig forårs agtigt ud. :-)
Klem, Birgitte / GreenGate Elsker ;-)

Anonym sa...

Fantastisk godt skrevet,altid med humor og "rett fra hjertet". Du får legge ut et bilde så vi får se deg etter frisør timen... Lurer også på hvilke butikker i Bergen du kan anbefale oss å besøke.Som selger alt dette herlige "stæsjet" du viser oss.....Ha en gla dag!!!!

Ingvilds Englehjem sa...

Hei
Ville bare si at de påske eggene bare var helt nydelig.
Veldig kjekt å følge bloggen din altså, er så mye morro å kose seg med :)

Så takk for herlig underholdning.

Hilsen Ingvild

Nina B. sa...

haha du får alltid sagt det du, så her sitter jeg og humrer og ler for meg selv :)

KOS deg hos frisøren...gleder meg til referat!
Nydelig GG samling har du!

♥ NinaB

Anonym sa...

Hei,- jeg er en av de mange... som tjuvleser bloggen din og smiler for meg seg. Søtt eller ikke,- kan være litt enig, men alikevel er det fint med rosa/hvitt i fine mengder. Et spm:Du som vet så mye om interiør.. vet du om en bloggside/nettside som har litt mer grovere stil, eik, stein/skifer mer amerikansk og ikke bare hvit hvit hvit..? Jeg husker ikke hva den heter. Ellers må jeg jo si at jeg syns det er gøy å lese om hverdagslivet ditt...Det setter en ekstra spiss på dagen. Ha en flott helg du! Kos deg! mvh J

Anonym sa...

Jeg lurer bare på puta du har i slagbenken på kjøkkenet, den blå med rosemønster, er det også GG eller er det CK? Og lov meg emmeline, gå aldri så kommers som hun du vet, det klarer jeg ikke, da slutter jeg nemlig!

Anonym sa...

Du er min favoritt-blogger, og dette er første gang jeg legger igjen en hilsen. Du er fantastisk flink til å skrive, morsom og underholdende og herlig selvironisk. Tror jeg har funnet en frisør lik den du har, og for første gang gleder jeg meg til å gå til frisøren igjen! Eggene - fiine (selv om jeg nok er litt mer retro). Ha en strålende dag du som lyser opp så mange dager for meg :-)
- Helene

ESMERALDAS HJERTE sa...

JEG DIIIIIIGGGGGGGGGGER DEG HERLIGE VENN!!!:)

Sommerhusstil sa...

Hejsa Nej det er da nogle rigtige fine sager fra Green Gate termokanden er da virklig skøn og du er bare god til at tage nogle flotte billeder!!!!!!!! Kram Betina:)

Anonym sa...

Gøy at du kommenterte kommentaren! Jeg har dessverre ikke blogg (enda) - eller kanskje jeg har det for shabby hjemme til å blogge. Eller - shabby er vel kurant...
Liker bloggen din, du kan både ta bilder OG skrive - ikke alle interiørbloggere kan begge deler (jo, Hulda og Gjertrud, da)
Bentemor

Anonym sa...

HEI. EN GOD LATTER FORLENGER LIVET, TAKK! HILSEN ANNE

Anonym sa...

HEI. EN GOD LATTER FORLENGER LIVET, TAKK! HILSEN ANNE

Kristine sa...

Fantastisk!! Alltid fine bilder og sååå mye inspirasjon:) Og måten du skriver på er priceless! Utrolig artig å lese innleggett ditt i lederen i det nye BoligPluss også - velfortjent! Keep up the good work:)

/Kristine

solveig sa...

ååå, jeg bare elsker det kjøkkenet ditt!! nå har jeg stirret på de innlegga du har hatt i de siste om kjøkken, oggreier ikke se meg mett!! elsker kopper,mugger,skåler, i prikker, roser, ja you name it!!! og DEN termosen, akk...bestiller du på nett, eller har du en likal en ?

Anonym sa...

Herlig, Emmeline!
Er det ikke forfriskende med slike mennesker som din frisør? "Gullkornene" kommer raskere enn en sportsbil på E18, det er bare å sette giret i femte og få det med seg....En fantastisk aften ønskes over fjellet.
T.

hvitstil.com/Christine sa...

Hei min venn
Tusen takk for hyggelig kommentar og at du tar deg tid til å lese kommentarene. Jeg har godkjent de fleste, men noen var rett og slett så stygge og gikk på meg som person- så de slettet jeg bare. Artig at folk har så mye meninger om denne annonseringen.
Takk for at du bryr deg- det betyr mye.
Christine

Anonym sa...

Heisann Emmeline!
Har besluttet å ikke være anonym lenger og legger nå endlig en hilsen til deg. Har fulgt bloggen din over lang tid etter at jeg kom over den ved en tilfeldighet. Elsker historiene din og måten de blir fortalt på. Når kommer boka med Emmelines samlede verker? Tror snart at alle mine venner vet hvem du er - driver hard markedsføring her på østlandet. Fortsett med den gode jobben
Ha en fantastisk dag!!! Hilsen Mammastress

Camilla sa...

Hejsa. Tror jeg er et sted mellem retro, klassisk og Greengate,- men når jeg ser dine billeder, bliver jeg vildt forelsket i "sukker-universet". Tak for et skønt og inspirerende indlæg.

Hav en dejlig aften - Camilla

Britten sa...

- Måtte ta en titt til på de eggene ...
- Og så nå at teksten forteller at de er metall ...

Jeg leser jo , men har vel blitt så ivrig ved synet av eggene at dette "unnslapp meg" ...

Vurderer nå om jeg skal undertegne med "sløveBritten" ! eller "flaueBritten" ...

TONE LILENG sa...

Du har en morsom penn Emmeline - og takk for vårlige bilder :)

- Og et lite tips ... Google etter bilder på eksklusive shampomerker ... print ut ... lim på billigflaskene ... og voila! ;)

http://enfuglianden.blogspot.com/

M sa...

Hihi!! Kjempetidig! Jeg er mest imponert over at du har funnet pusekatter....klem,M

Anonym sa...

Gratulerer så mye med den fine omtalen på redaktørens side i Boligfryd.
Fortsatt god kveld fra Mammastress

Mariadatter sa...

He He He!! Frisører av den kaliber er jo helt topp!!! Men enig med deg, den cover-storyen var vel litt...eh.. ellers tusen takk for tilbakemelding om fletten til Emmelinejenten, vi skal sjekke adressen...litt sen å svare..skjemmes over å si at jeg ikke har vært innpå siden siden søndag...men jeg har hatt det VELDIG travelt da ;-))) Når det gjelder det småblomstrete mønsteret på Åhlens-produktene,ser det ut som innkjøperne på Åhlens endelig har skjønt det..vi får mye rart inn innimellom men denne våren synes jeg vi har masse flott å tilby. Hilser så mye fra min datter og sier takk for youtube-linken!
Ha en strålende helg!!!

Klem fra Mariadatter

MiaNostalgia sa...

Hi hi morsomt innlegg (som vanlig).

Cath Kidston koppen din i innlegget under er virkelig dronningen av kopper! :-) Har litt koppedilla selv, men tror nok du slår meg...

Ha en fin torsdag - og snart helg.

Jeanette Jess1 sa...

He he Får håpe at Jan Thomas er innom bloggen din og leser han og, så han får strammet opp sine ansatte ;o)

Men du, hvor kjøper du eggene dine?
Her jeg bor er det ingen som selger greengate, og det er så få som selger det på nett...

Ellers lurer jeg på en ting, da du var borte i fjorsommer,var det utenfor Molde du var da og hvor lenge var du der?

vis du orker skulle jeg gjerne visst litt om opplegget,vurderer veldig noe slikt for å komme meg igang,jeg klarer det ikke alene og det vises så altfor altfor godt...

Kreative drømmer.. sa...

Hahaha!! Morsom historie og virkelig nyyyyydelige farger med Green-gate pynt og stasj!!

FLOTT blogg har du.. og mange fans ser det ut som også;)

Hvor har du kjøpt eggene?

Klem Heidi

Verdens beste trener sa...

Hei Emmeline,

Jeg lurte på en ting. Hva blader er det du abonnerer på og hvilken liker du best?

Jeg abonnerer på Rom123 og Bo Bedre. Rom123 liker jeg veldig godt. Bo Bedre har jeg tenkt å si opp. Hadde Bo Nytt engang og synes det var kjekkere. Men kanskje jeg skulle prøvd noe nytt.

mvh
Linda

Anonym sa...

Elsker stilen din Emmeline, nydelige farger til å bli glad og lett til sins av. Ønsker deg en god dag og en god helg.

HILDE

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Kjempekoselige egg! :)
Og må bare si at du er fantastisk til å skirve. Koser meg alltid masse når jeg leser innleggene dine.

Ønsker deg en flott helg
Klem Janne Merethe

Jill sa...

Gleder meg til nye historier fra frisøren, han har jeg veldig sans for!
God helg til deg som sikkert er smashin gpå håre t akkurat nå :-)

Hanne sa...

Ja, du vet. Smaken er som baken. Bare rævva. Ha-ha.

Jeg er veldig glad i Green Gate og tilhørende blomstrete, prikkete herligheter. Mannen min syns utrolig raskt at det blir "altfor ungpikeaktig". Men nå er døtrene mine store nok til å skjønne hvordan de virkelig skal glede sin mor når det kommer til gaver...!

Og disse påskeeggene kommer jeg IKKE til å klare å gå forbi, hvis de bare er så snille å dukke opp i en butikk nær meg.

I dag har jeg forresten blogget om all den koselige posten som har dalt ned i postkassen min den siste uka. Blant annet en vakkert innpakket urtehakker. Tusen takk!

Og god helg :-)

Pludrehanneklem

PS. Har du lest/sett "Min misunnelige frisør"?

Tullefrans sa...

Flottflotte egg som gjør at man raskt gleder seg til påske.

Jeg har faktisk alltid ønsket meg en mannlig frisør jeg kan slarve og pynte meg med. Litt sært kanskje, men det er nettopp slike historier som får meg til å lete videre.

thea.e sa...

Hehe, genialt innlegg;O)

Mariann sa...

herregud for ein artig blogg! Ein heilt anna snert enn andre interiørbloggar eg har lese, og eg følgjer ganske mange! Og altså frå i dag: Fast følgjar av denne. Keep up the good work!!

Unknown sa...

Nydelige egg og artig innlegg- som alltid:o))

Klem Line

Related Posts with Thumbnails