søndag 14. februar 2010

Kindereggdagen

Morsdag, Valentinesdag og Fastelavensdag må jo sies å være en real kindereggdag. Om man ikke har kjæreste eller barn kan man jo feire bolledag istedet, det er vel egentlig helt perfekt! Derfor stemmer jeg på at 14. februar fra nå og for alltid skal falle på denne søndagen;)

I bloggeverdenen er vel helst sånne dager litt småkjedelig. Første søndag i advent for eksempel, kan du se bilde av åttehundre adventsstaker med ett tent lys. På syttende mai er det bunader, flagg og bjørkeris som rår. I dag er det trolig fastelavensris, boller, ♥ U darling eller U mamma bilder over hele linjen.


Ergo følger jeg opp med helt vanlige kjedelige bilder fra stuen (som jeg har vist tusen ganger før) Her glimrer fastelavensriset med sitt fravær, tulipanene har jeg kjøpt selv, og bollene står til heving. Jeg må jo si at morsdagsgaven BO fikk på fredag er en stor favoritt. Hun fikk nemlig en enkel pinne som ble teipet opp på kjøleskapet.


Ryktet forteller at noen har sagt til Emmelinemannen at han ikke må kjøpe rosemønstrede ting i Liverpool. At han må kunne ha en hel ukes ferie i England, uten å måtte kjøpe noe til masekonen sinDa kan jeg bare opplyse om at morsdag, valentinesdag, bursdag og første advent med tente lys er slått sammen til en festdag hos oss! Det er nemlig den dagen Emmelinemannen kommer HJEM fra en uke i Liverpool, med tilhørende besøk på Cath Kidston




Jeg regner med at han kjenner sin besøkelsestid. Får ikke Emmeline rosemønstrede ting, da kommer hver dag til å bli morsdag fra nå og for evig. Det kommer til å bli gjennomført på en veldig- uheldig-ikke-arbeidende-ligge-i-sengen-hver-helg-hele-resten-av-livet-måte!  Bare sånn til orientering...;)
Jeg har forresten fått to eposter fra noen som ville se mer av mine nye kopper! Koppedronninger er som kjent ikke vanskelig å be! Kommer derfor snarlig tilbake med koppeinnlegg:) SO LONG!

Oppdatering: Jeg må bare få beklage om noen av mine bloggekollegaer føler seg støtt av teksten i dagens innlegg, det var ikke meningen! Her kan sikkert teksten tolkes i alle retninger, men det stikker ikke dypere enn at jeg har tatt bilder av egne boller i dag. God klem til alle mødre, alle romantikere og alle bollefans! Hilsen Emmeline

31 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Så herlig innlegg, C! Ønsker deg en kjempe-koselig kindereggdag!!! Kos deg med nære og kjære! p.s. nyyydelige bilder:)

Stor klem
Anette:)

beate sa...

hi,hi... synes jeg ser mannen din lusker rundt i Liverpool etter rosemønstrete kopper og kar...

blir spennende å se hva han kommer hjem med!

ønsker deg en fin kindereggdag

klem beate

Rosine sa...

Wonderful pictures, thank you for the look in your live.
Have a nice day!
Rosine

Fjordheim sa...

Herlig, Ja han har ikke noe valg det er helt sikkert. hehe.
Ha en riktig god dag :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Bolledag er notert, ja takk. Særlig siden jeg ikke er noe god på gjærbakst sjøl, men elsker rosinboller, hvetekringler, kanelboller, skolebrød....osv. Ha en flott søndag.

granny doodlez sa...

Schade, dass ich nicht verstehe, was Du sagt, aber es liest sich schön und die Bilder verstehe ich auch in Schwedisch!

:o) MIchaela

Pierelantijntjes sa...

Just want to say that I really love your blog. I don't understand what you write and the google translation is not very good but i LOVE your pictures.
Happy valentines day.
Greetings from the Netherlands,
Ester

Mette sa...

Wow, eg trur eg på eit tidspunkt må få meg ei slik candy flowers shopping trolley http://www.cathkidston.co.uk/p-14414-cath-kidston-candy-flowers-shopping-trolley.aspx

Deer Darling sa...

Nydelige bilder! Jeg blir alltid i godt humør når jeg kommer inn på bloggen din! Ha en super dag:)

Anonym sa...

Dette innlegget var helt etter min smak. Jeg har bevisst ikke kommet med noen reportasje om hjerter eller blomster i dag. Kun et tips om hvor man kan ha skittentøyet :-) Ha-ha.

Ha en fortreffelig søndag, Emmeline!!

Tina - Oppussing og Drømmer sa...

Herlig innlegg:)
Her i huset har vi en 15 årsdag i tillegg:)
Synes gulvet ditt er veldig fint! Jeg har også slikt gulv, men dette ble for mange år siden lakket. Lyst å slipe det...Hvordan er det dere har behandlet gulvet?

Ha en fortsatt fin kindereggdag!

Tina:)

dalhaugBlogg sa...

også er det kinesisk nyttår idag! Den skifter jo fra år til år også. Men da har du altså en dag til å feire denne søndagen;) Ser du har satt fram Kina termosen for å feire det.....så om du har noen raketter igjen fra nyttår, så er dette rette dagen å bruke de på
klem Hege i Kina

Unknown sa...

Jeg eeeelsker stuen din! Første gangen jeg er inne nå og kan med sikkerhet si at du havner på lista over blogger jeg følger! (Og jeg syns du skal ha den morsdag for evig tid om du ikke får det du vil ha;p)

Tone Yvonne sa...

Ser du kom frem til det samme som meg i dag. Var usikker på om noen ville skjønne hva jeg mente med Kinderoverraskelsesdag, så da er det god at vi er fler som tenker det samme:O) Er det dette man kan kalle en Inkluderende Merekedag?? ;O)

Som alltid flotte og nydelige bilder. Kjenner virkelig på vårfølelsen :O)

Kos deg masse og ha en forsatt fin Søndag :O)

klem :O)

Rosa sa...

Veit du, eg syns det skulle berre mangle om ikkje Emmelinemannen tok med noko fint heim til sin vakre hustru etter ein tur til Liverpool. Det er tross alt ho som sørgar for at han og ungane har reine kle og mat på fatet, ikkje sant?

God valentinmorsfastelavensdag!

M sa...

Så fint du har det (som vanlig!)Jeg liker ikke dager som bare gagner kjøpmennene, oppkonstruert tull, så i min familie er det kun dronningen som får blomster(dvs. min mor:) Når det er sagt er jeg barnslig begeistret for Halloween, kun fordi jeg har varme minner fra landet jeg en gang bodde i, og fordi det er så mange skjønninger i nabolaget som kommer på døren. Og da tenker jeg at andre kanskje har lignende følelser for de andre dagene, så da gleder jeg meg på deres vegne.Jeg synes det er litt herlig å se bloggere legge ut bilder fra sånne dager, kanskje noen ble lei seg da du kritiserte det..for det er jo noe med fellesskap, og glede seg over noe sammen....
Klem, M

Anonym sa...

hei Emmeline.

Herlig blogg du har og jeg følger deg hver dag og det er med fryd og en smule misunnelse jeg ser på dine fine bilder fra et vakkert og godt hjem ;)
Har ingen blogg selv men elsker interiør ogfølger med rundt på nett.
Jeg har akkurat bestilt noen nydelige porselenskopper fra Nederland. Der har de også noe vakker med roser på. Sender deg linken. Var de ikke fiiiine??

http://www.pipstudio.com/nl/pip-porselein/pip-schalen

mvh T

Annajohanna sa...

Herlig blogg du har!!!

ha en herlig kveld!

Klem Johanna

Frk. K sa...

Håper din Kindereggdag har vært like hyggelig som min ;)
Kjempefine bilder! Får så god vårstemning av å se bilder hos deg. :)
Ha en fin kveld! Klem :)

Ocean showroom sa...

Herlig innlegg som vanlig! Må føye meg inn under, "loveyou"-kategorien i dag, men er langt i fra støtt, haha:)
Kos deg i kveld! Håper mannen din har skeiet skikkelig ut på Cath Kidson-shopping!
Klem, Lene

Anonym sa...

Hærlig innlegg noken gang. Koser meg med å lese det skriver hver gang :-)

Ha en fortsatt finfin kveld.
-monica-

Hilde sa...

Hi hi hi - må bare si at den uglen som sitter på hyllen din er flott!
Her er det blogget etter dine antagleser...
Hilde

Ida sa...

Hei!

Stua di ser så flott ut! Takket være bilder jeg har sett av den og Cath Kidston ting så skal jeg pusse opp et rom her, som skal bli hvitt, med masse farger på puter, duker, blomster osv.

Håper du har hatt en fin kinderegg-dag =)

Anonym sa...

Høre ut som om kinderegg-dagen deres har vært fin! Fine bilder du viser, selv om du har vist dem mange ganger før. (der er du ikke alene!)
Hvor har du kjøpt stuebordet? Er det Ikea? Det er i alle fall fint :-)

Klem Kristine

Minka sa...

Hihi, morsomt innlegg...Vi har nå feiret morsdag litt blant felling av store trær i hagen og aking i bakken, men mest bolledag har det gått i her..Tror nok mannen din kommer hjem med noe ja...Klems

salige lavendel sa...

Hehe, jeg likte dette innlegget veldig godt!! Jeg må innrømme at jeg rister på hodet av at noen skal fortelle meg at I DAG skal jeg fortelle min mor at jeg setter pris på henne...Nei, det skal jeg fortelle henne når det kommer fra mitt eget hjerte og ikke en dag som handelsstanden trer nedover hodet på meg. Det ødelegger jo hele gleden ved å overraske noen man setter pris på. Det er ikke alltid jeg velger å "hoppe" når noen sier hopp, jeg velger det faktisk ganske sjeldent og det er deilig befriende :)

Haust sa...

Fantastiske bilete frå stova di! Eg får lyst å krype rett opp i sofaen din og bli der! :D

Ha ei god veke!

SeelenSachen ♥ sa...

Hi!

Oh! I love your blog! So beautiful, the pictures...

Greetings from Austria!

Nora

Tante Kaja sa...

Har fulgt med på bloggene din i noen uker nå, og den er fornøyelig ! Kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver om/tar opp. Har også en datter som jobber med nynorsken, og vi var jo heller ikke så overvettes interresert i Ivar Aasen den gang...he he.
Hun bakte forresten en nydelig Brownies med frukt til, i stedet for boller i går ! Det var en god erstatning (vi var på hytta) :o)
Ha en fin "bloggeuke" !!!

Unknown sa...


徵信社收費
徵信社推薦
徵信社尋人
徵信社申訴管道
徵信社工作
徵信社公會




















Unknown sa...


新竹徵信
女子徵信社
女子徵信
婚前徵信
尋人
尋人啟事
尋人
尋人網
尋人查址
尋人方法
尋人啟事歌詞
尋人啟事徐佳瑩
尋人啟事MV
尋人啟事吉他普
尋人啟事徐佳瑩歌詞
婚姻
婚姻挽回
挽回婚姻
法律諮詢
法律諮詢
免費法律諮詢
監護費
律師
離婚訴訟
法律諮詢
偷腥

Related Posts with Thumbnails