fredag 26. februar 2010

Gressenke


Det er helg, det er vinterferie og Emmelinemannen has left the building. Med andre ord er gressenkedagene godt i gang:) Jeg kan love at jeg var ganske fornøyd da Emmlinemannen var avlevert på flyplassen i går kveld. Fyren hadde nemlig kjøpt seg nye ski uten å gi beskjed ( *okei--det er jo forsåvidt en tradisjon her hos oss) Litt verre var det jo at han hadde preparert de nye skiene sine med strykejernet vårt før han dro.


Dermed kan jeg ikke lenger dampe med strykejernet, men hvis noen ønsker å ha dukene sine impregnert med litt skismurning kan de leveres til behandling hos oss! Emmelinemannen viste ingen tegn til anger etter impregneringsstuntet heller. Neida, han viftet med det lille kaninstrykejernet og spurte hva jeg var så sur for. Kunne jeg ikke bare stryke med dette praktiske lille strykejernet istedet???



Da Emmelinemannen kom på flyplassen hadde han tøffet seg opp til et nivå der han mente at han kom til å få det for travelt til å gå på Cath Kidston butikken- og det etter at Emmeline hadde avlevert en konvolutt med pund, kart og ønskeliste med bilder i farger! Du snakker om å utfordre skjebnen...


Dermed fikk Emmelinemannen klar beskjed om at han får det SÅ travelt, ja da kan han bare bli boende der i Liverpool for godt;) Punktum finale liksom! I dag har jeg imidlertid hatt så store problemer med datamaskinen at Emmelinemannen er tilgitt. Han er tatt inn i varmen igjen (via mobil) og skal få komme hjem igjen til ødelagt strykejern, men må selvfølgelig levere inngangsbillett i form av ny veske -lommebok og litt annet fra Cath Kidston!


Gressenkedagene har derfor startet med at Emmeline har ryddet både hus og datamaskin.  Nå er alle dokumenter flyttet over på ekstern harddisk-og jeg kan endelig svare på eposter igjen. Jeg beklager at jeg ikke har svart på eposter på lange tider. PC-en min har rett og slett vært så full at alt har låst seg, men nå er jeg på plass igjen.Jeg ser at det er mange som sender epost om de samme tingene:
Hvor man kan kjøpe små lyshus i sink? Hvor har jeg kjøpt spisestuen min? Hvor har jeg kjøpt klokken på kjøkkenet? Er jeg sponset av GreenGate? (*hehe) Hvordan har jeg festet forhengene i Billy skapene på soverommet? Hva er mine erfaringer med malte gulv? Hvor har jeg kjøpt Keep Calm plakatene mine? 


Derfor har jeg bestemt meg for å lage et Emmeline svarer på spørsmål -innlegg løpet av morgendagen. Det er jo liksom en trend her i Bloglandia. Hvis du lurer på noe som jeg ikke har nevnt over her, kan du legge inn spørsmålet ditt i kommentarfeltet-og så skal jeg svare så godt jeg kan i løpet av morgendagen:) Jeg skal se om jeg klarer å ta noen bilder av festeanordninger med mer også!

Her feires gressenkefredagen med falske Hortenisa, som er knipset i alle slags retninger. På helt vanlig bloggetradisjonsvis! Ønsker alle mine lesere en fin helg. SEE U AROUND:)


46 kommentarer:

sylvia sa...

hei emmeline.
kos deg,å håper manen kommer hjem med de riktig tinga nå.hihhi
ønsker deg en fin fredda..
klem fra sylvia

Livet i Fattighuset sa...

Deilige bilder - løfter om vår. (Silkeblomstvår er også vår...)

God helg!
Hilsen Marie

JULIEK sa...

Her og er jeg gress enke. Gubben er på gutte tur til Brussel, men jeg koser meg som bare det alene i stua : )

beate sa...

hi,hi... du er en tøffing emmeline... er helt sikker på at mannen ikke tør annet enn å komme hjem med det som står på lista!

kos deg home alone!

klem beate

Fjordheim sa...

Herlig.
Da blir det vel nytt strykejern på deg.
Og masse fine ting når mannen komme hjem.
Kos deg med "fridagene" :)

Audhild sa...

Nok en herlig historie, du får meg til å le du :)
Du skal se at emmelinemannen angrer seg, *håper han kommer hjem med overraskelser til deg*

Nyt gressenketilværelsen!

liven sa...

Ønsker deg en fin helg Emmeline :o)
Og et spørsmål : Hvor har du kjøpt eggekurven på det nederste bildet ??

Mariann sa...

seier det igjen: Fryyyyyyder meg over å ha oppdaga denne bloggen din Emmeline!

Barbros lille atelier sa...

Hi, hi, tenker han kjøper alt som står på listen, jeg:-)

Og jeg har et spørsmål forresten: Hvordan får du til å legge ut STORE bilder på bloggen?

Ønsker deg en riktig god helg! Kos deg masse som gressenke!

Klem

Anonym sa...

Ser fram til hjemkomstinnlegget!:) Toril A.

Anonym sa...

Heia Emmeline :o) Jeg ler meg skakk gang etter gang :o)
Hilsen Kari

Villa von Krogh sa...

Det er bra du har litt kustus på mannen din. Gleder meg til å se hva du får når han er tilbake.

Enn så lenge. God helg!

Klem Anine

Landsbyhagen...mitt jordbærsted sa...

Hei. Herlig blogg du har,riktig vårfølelse får jeg når jeg kikker inn her.Du har en del i lyseblått, liker så godt den fargen jeg også.Ha en fin helg. Kirsti

Beth sa...

Jeg kjenner det kribler i magen hver gang jeg ser du har et nytt innlegg!!!
Og jeg ble ikke skuffet i dag heller...:-))
Du skriver så fengende godt at det er en sann fryd å lese...
Og mange fine bilde fra hjemmet ditt deler du også alltid med oss!

Da ønsker jeg gressenken en riktig god og fornøyelig helg!
Nyyyt den!!!

Klem Beth...

Caroline sa...

Halloj,
Ville bara sæga att jag verkligen gillar din blogg!! Får ju lust att rusa o køpa massa green gate varje gång jag e inom hær, hehe,,
Keep up the good work!!

mette sa...

Hihi, ser for meg kaninen som løper rundt på dukene dine med det lille strykejernet sitt; helt svett av den store oppgaven!

Minimenina sa...

Heisann,

Jeg ler høyt her nå! Tror du Emmelinemannen noen gang kommer til å komme over kaninstuntet ditt? Jaja, får håpe det ordner seg og at han har med alle tingene på ønskelisten din tilbake :)

God helg

Camulen sa...

Fnis...!!! :o)

AnneLavendel sa...

Nå er det bare til å glede seg til mannen kommer hjem med "godteposen" fra Liverpool. God helg til deg :)

Som mine dager er sa...

Mannfolk til begjær og besvær. Aller helst det første. Men nyt gressenkedagene til det fulle.

Sikkert lurt med en FAQ spalte inne hos deg - det er grenser for hvor mye man orker å gjenta seg selv.

Lykke til!

Marit

Anonym sa...

Hei Emmeline!
Tusen takk for en aldeles herlig blogg som jeg stor-koser meg med :)
Ang. Ceep Calm-plakater:Orginalplakaten ble funnet i en kasse med bøker i en bruktbokhandel i Alnwick i Nordøst England. De selger kopier av plakaten til en billig penge, ca. 36 kr/stk. Se www.barterbooks.co.uk Der kan man også lese om plakatens historie.
Hilsen M-Elizabeth

Ingvilds Englehjem sa...

For et herlig innlegg! Nett som det skulle være tatt ut fra vår hverdag hi hi...
Håper kanin strykejernet virker da;)

God helg
Hilsen Ingvild

Unknown sa...

Hei Emmeline!

Du har en herlig blogg, og jeg ser at vi har samme humor, ha ha. Vidunderlig med sånne vitamininnsprøytende historier!

Ha en fin helg som gressenke! Kanskje du en dag vil legge meg til -selv om ikke bloggen min er helt oppe å gå enda...

Hilsen Silje / hjertero.com

Gunn Kari sa...

Igjen et herlig innlegg av selveste Emmeline..
Blir i godt humør av å kikke innom deg. Ser levende for meg Emmelinemannen der han står og preparere skiene - sikkert deilig å få ut frustrasjonen over kanin-dill-dalleriet! Hehe, da er han sikkert ferdig med det
Ønsker deg en god gressenke-helg.
Deilig innimellom det også.

Klem

Olstad sa...

Mange gressenker leser jeg, jeg er også det men bare for i kveld. Heldigvis sier jeg for jeg har to syke barn i 2 etg.

Gleder meg til spørretimen og skal sef komme på et kjempe godt spørsmål, om jeg husker på at det er da..

God helg.

Anonym sa...

Ho,ho,ho!

God gressenke helg;)

Inger Johanne, Østfold

Anonym sa...

Hei!
Kjempefin blogg du har, oppdaget den først i går, men er veldig imponert allerede:) Lurte på hvor du har kjøpt din falske hortensia? ha en fortsatt fin dag.
Camilla

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Så utrolig koselig kjøkken du har!
Jeanette:-)

Emmeline sa...

Hei Jeanette:)

Dette er nok knipset fra spisestuen. Kjøkkenet var i forrige innlegg:) Men jeg er fornøyd jeg...Bortsett fra VERDENS STYGGESTE GULV som heldigvis står for tur til å bli skiftet ut!

Anonym sa...

Hei Emmeline. Jeg storkoser meg med bloggen din. Den er til stor inspirasjon- og til stor glede !
Det nærmer seg påske, vi er jo snart i mars måned ! Spørsmålet mitt i den forbindelse er hva du anser for å være den ultimate påskepynten ? Og hvor tidlig er det lov til å begynne å pynte til påske ? Hilsen Karoline, Bergen

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Då får vi ju hoppas att Emmelinemannen kommer hem med rätt ting i väskan. Själv köpte jag motorcykeldelar till min pappa när jag var på englandstur 15 år gammal - allt går om man bara vill!!! :-)

Emmeline sa...

Jill...Generelt får vi vel håpe at Emmelinemannen kommer hjem med rett veske:) hehehe

Litt spesielt er det jo at han har reist til Liverpool i fem døgn og KUN har med seg håndbagasje? For det var visst vanlig på guttetur??? -og her hjemme sitter døtrene og surfer som gale på ZARA sine sider og sender LANGE ønskelister på mobil... hehe!

Rosa sa...

Det eg lurar på er kva i all verden han skulle med nye - og nypreparerte - ski når han skulle til liverpool? Gå på ski over grasmatta er vel generellt eit dårleg stunt, om ein då har eit ynskje om å komma tilbake?

Anyways, håpar han finn både rett veske og ikkje hylver innpå meir "paints" enn at han finn dei rette tinga hjå CK!

Søstrene Andersen sa...

Herregud, jeg ler så jeg griner:) Du skriver utrolig bra, og jeg koser meg...:) Nå bør det vel bli BÅDE dukkeseng OG veske på deg spør du meg;)
Ha en fin aften:)
H

Anonym sa...

Et lite spørsmål til, Emmeline. Du er jo en guru på interiørfronten- hva tror du vil prege interiørbildet nå i vår ? Har du noen trendtips ? Mvh Karoline, Bergen

Unknown sa...

Hei:o)
Håper virkelig mannen kommer hjem med de rette tingene, etter og ha ødelagt strykejernet, kjøpt seg nye ski OG tar turen til Liverpool:o)) Gleder meg nesten selv jeg, til han kommer hjem, for å se hva du får:o))

Jeg slenger på et par spørsmål til som du gjerne kan ta med i morgen: Hvor får man kjøpt GreenGate påskeegg (på nettet??) pg hvor er de nydelige eggene som er på bildet i dag sammen med mailegen din kjøpt?

Ønsker deg en herlig helg, og gleder meg til Emmelines svar-innlegg i morgen:o))

Klem Line

Ida sa...

Skulle gjerne visst om en nettbutikk e.l. hvor man kan kjøpe Maileg-påskeeggene du har, de er jo knallsøte!

Ellen sa...

Hello Emmeline,

You have an amazing Blog. I spend 2 hours to look around;-), beautiful pics!!!!

Hugs and have a nice weekend,
Ellenxxx

Kaylovesvintage sa...

nice home you got so cozy

Anonym sa...

Super blogg Emmeline!

Klem

Anonym sa...

Hei :) Kom inn tilfeldig på din blogg og ble fasinert med en gang. Masse flotte bilder og spennende det du skriver. Ser green gate har masse flotte varer. Er det noe mulighet å få bestilt varer på nettet eller bestilt katalogen som lå på nettet? :) utrolig masse lekkert!!
Hilsen Line!

Mari uten blogg :P sa...

Hei emmelinedamen:) Kom over bloggen din for noen dager siden og må bare si at du har skapt mye latter i mitt hjem de siste dagen, du skriver fantastisk bra:) Ler meg i hjel av å se for meg mannen din med leke strykejernet, haha:) herlig! Jeg lurte på hvordan farger du har på veggene i huset ditt? og har du et godt tips til en fin lys farge på veggen? holder på å pusse opp ett helt hus nå så er på konstant fargejakt, hihi. Håper du får masse fint stæsj fra england:9 ha en fin helg!

Minka sa...

Hehe..de mennene avogtil...men jammen er de gode å ha og...Håper han har med noe lekkert til deg når han kommer hjem..kanskje ett nytt strykejern også...hihi, klems...

Annie sa...

Jeg lurer veldig på om emmeline eller emmelinemannenen har "oppskriften" på tallerkenhylle?
Fikk med meg i et tidligere innlegg at emmelinemannen hadde snekret disse selv.
Kanskje han har lyst å ha et eget snekkerinnlegg på bloggen?
;)
Fortsatt god helg!

Emmeline sa...

Hei Krompemamma:)

Jeg skal spørre når han kommer tibake. Tror ikke det var så veldig vanskelig. Kan sikkert lage et innlegg:)

Hem och Lycka sa...

Åå så fint du har det, hoppas maken kommer hem med Cath K-påsar!

kram Mia

Related Posts with Thumbnails