lørdag 6. februar 2010

Kjipt


I natt, mens vi sov, har vi hatt ubedte gjester hos oss. De har spasert inn i huset her og tatt med seg  min lommebok og bilnøklene. Dumme meg hadde lagt fra meg alt på spisestuebordet, og det var det eneste som var tatt. Jeg bør jo være glad for at jeg hadde speilreflekskameraet mitt på soverommet, men det eneste jeg tenker på er at min nye Cath Kidston lommebok er borte vekk.


Nå sitter sikkert tyvene på Ikea og drikker gratis kaffe med mitt Ikea Family kort. Etterpå går de nok på spinning på Paradis Sports senter, eller kanskje de bare shopper litt med mine 800 kroner i kontanter. Jeg håper de kjøper seg en fin pute og noen fine kopper, eller kanskje et sjal som matcher den fine roselommeboken. Hvis de skal låne noen bøker på biblioteket blir de nok forskrekket når de oppdager at Emmeline skylder femti kroner fordi hun leverte sine uleste julebroderibøker inn i seneste laget.


Beklageligvis har jeg sperret alle bankkortene mine, men hvis tyvene leser dette og har tenkt seg på kjøretur, må dere kjøre forsiktig med sertifikatet mitt. Jeg har riktignok musefletter på sertifikatbildet, men kan love at jeg nok ikke er like fager og mild hvis jeg møter en tvilsom type med lekker lommebok, som forsøker å ta ut mitt kjøpeutbytte på Obs for eksempel....


SUR? Ja!!! Da er det et lyspunkt at jeg i løpet av kvelden, natten eller morgendagen er tilbake med en million besøkende feiring og stor trekning! Bilder er fra mitt ekstrempåskepyntede kjøkken, som står i fin kontrast til naboens julelys, som henger ute enda;) Vasene og lyslyktene kommer fra House Doctor, er kjøpt for lenge siden men går inn i kategorien favorittkjøp! Ha en fortsatt fin lørdag alle sammen!
SEES SNART IGJEN:)


89 kommentarer:

Frydenstrup! sa...

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Vaaknet-av-tyv-1021589.html

kanskje det er disse, og du kan få tingene dine igjen? krysser fingrene!

Elin Eikaas sa...

Forferdelig følelse å bli robbet, og man føler seg utrolig naken og hjelpesløs uten lommebok. Har aldri sett PENT påskepyntet kjøkken før, har liksom bestemt at påskepynt bare er ugly, men har nå kommet på bedre tanker, og må nok ta en tur til en av mine lokale interiørleverandører, feks Annas Rom, for å se om de har noe som kan gjøre mitt kjøkken like snaisent :-) Gratulerer med millionen!

Fjordlykke sa...

Fy f!!!!
Og så den nye stilige lommeboken da! Makan til frekkhet. Jeg hørte utrolig nok på radioen i morges at antall tyveri i Bergen var halvert. Kanskje det er i ferd med å ta seg opp igjen? Skulle puttet
hele banden inn i disse båsene til det gamle fengselet du viste oss !

Klem:)

Hjertedamas blogg sa...

Min dypeste medfølelse! Trist når folk ikke har respekt for andre folks eiendeler!!!! Men det er vel derfor de kalles for tyver.......

Klemz Grethe

Anonym sa...

Hei Emmeline, er en flittig leser av bloggen din, og i dag var det leit å høre om tyveriet. Folk er jammen frekke. Ser du har noen flotte tulipaner på kjøkkenet, bare et lite tips, ikke fyll vasen så full med vann, bare litt vann i bunnen av vasen og rett snitt på tulipanene så varer de lenge og blir ikke så lange og hengslete. Ha ei flott helg. Hilsen Kristin uten blogg

Anonym sa...

Dette var trist å høre :(
Håper du finner noe å trøste deg med på IKEA!
Hilsen vivi

Lisbeth sa...

Kære Emmelinefamilien...dette var da vemmelig!!!
Bare tanken på at noen fremmede har gået rundt i ens hus mens man sover...gyyyyyyyyyyyyyssssssssss

Tok de den fine nye bilen din også?
Så er det om at få noe alarm på huset...her i Danmark har vi en masse av disse hjemmerøverier...og de fleste blir begått av folk fra østblokklandene...

For flere år siden prøvet vi også å ha innbrudd og jeg kan huske at jeg måtte bare skure og skrubbe huset mitt efterpå...ikke fordi de hadde gjort herværk..men for at vaske de ubudne gjester ut av huset...det var motbydeligt!!
jeg håper at du får dine ting tilbake i god behold!
Ja leste Frydenstrups indlegg og vi håper at dette er de samme som har vært på spill?
Jeg håper at dere ikke er for sjokkeret, og spesielt barna?

Klem til hele familien fra Lisbeth i Danmark...:-)

Anonym sa...

Noe så ekkelt! Håper noen av fansen din ser lommeboka i bruk og varsler deg. Kanskje verre for andre med slik lommebok, de tør neppe bruke den mer. Hadde du låst dørene? Jeg vokste opp med en kleptoman veldig nært og er nok varig "skadet".Jeg må alltid ha døra låst om natta, selv på hytta på fjellet!?! Toril.

Hem och Lycka sa...

Näää, fy vad tråkigt och obehagligt! Det måste kännas riktigt otäckt!

kram Mia

Anonym sa...

Så kjedelig med tyveriet! Kanskje endre litt på låserutinene?Tok de bilen og ? Hvis ikke ,kan vi jo slå fast at du hadde lykken med deg.Passer bra på millionbesøkdagen din!
Randi og Kristense.

Ingunn sa...

Så utrolig frekt!!!!! Jeg blir så skikkelig sint her jeg sitter.

Håper tyven(e) har dårlig karma resten av livet.

Grrrr...

Ha en fin dag videre (tipper du klarer det), og gled deg over suksessen din på nettet.

Hilde sa...

ÅÅÅÅÅh så ekkelt! Det blir jo så mye ekstra arbeide også med nye kort og likn som må anskaffes - lykke til med handel av ny lommebok...
HIlde

Anonym sa...

Oj så grusomt.. ikke noe stas å ha fremmede i huset når en ligger og sover
Håper de blir tatt og at tingene dine kommer til rette igjen.

Fru Fryd sa...

Så fælt, også så utrolig frekt!! Håper tingene dine kommer til rette, og at tyvene blir tatt!! God lørdag, og heldige deg som har fått det så vårlig og pent i heimen.

Anita J sa...

Uffa meg... Stakkers deg. Så kjipt å miste lommebok, men enda verre å vite at noen har vært i huset ditt. Ekkelt.
Forøvrig nyter jeg å lese bloggen din og så kjekt at du også er på facebook. God helg fra meg

Beth sa...

Usj..., så ekkelt å tenke på at noen har vært i huset mens dere lå og sov? Jammen godt de ikke har rotet og ødelagt noe og at de ikke har forskynt seg av flere av tingene deres.
Ille nok med en tapt lommebok og bilnøkler...

Jeg har nettopp hatt innbruddsforsøk i bilen min og det hadde jeg på samme til i fjor også. De kommer ingen vei for jeg fjerner alltid en ledning i moteren da jeg parkerer, men de ødelegger sånn og det kostet meg 3000,- rett ut av vinduet i fjor og det samme i år, ergelig!
At ikke folk kan forstå forkjellen på MITT og DITT!

Får håpe dine ubudne gjester IKKE kommer tilbake!

Rita sa...

Uff, ikke kjekt. Håper at alt kommer til rette igjen. Ha en flott lørdag. Utrolig moro å lese bloggen din :-)

Berit sa...

Uff, så ekkelt! Noen innom mens dere sov! Du får ta en tur og se bak nærmeste snøfonn, så finner du kanskje din blomsterlommebok. Jeg skal i hverfall se etter på Flesland i morgen om det er noen som sitter der og venter- med blomstret lommebok. I morgen tar vi et tidlig fly til Tenerife og forhåpentlig snøfrie gater. Ha det fint mens vi er borte. Skal ta med meg i tankene dine flotte vårbilder.

Ruths datter sa...

Så ekkelt at noen har vært i huset mens dere var der også.Hva feiler det folk.Masse styr for å få nye kort osv.Stakkars deg.Får håpe du kan ordne deg en ny sånn vakker lommbok da.God helg

fie & Co sa...

Åh hvor er det forfærdeligt og utroligt, at man ikke kan have sine ting i fred! Jeg håber du finder frem til det igen.

Rigtig dejlig weekend trods alt;0)

Guttemamma sa...

Så utrolig kjipt og så ekkel følelse at det har vært folk i huset på natterstid..:(

Nina sa...

Heisann!

Det var ikke kjekt å høre at dere har hatt ubudne gjester. En skikkelig ekkel følelse å oppdage at noen har vært inne mens en sov! Folk er jammen meg frekke. Håper at tyven er tatt.

Håper at dere klarer å kose dere til tross.

Klemmer fra Nina i Stv

Christine C sa...

Noe så utrolig frekt - jeg ble utsatt for det samme for et par år siden og det er en skikkelig vemmelig følelse!

Håper du allikevel får en fin helg - og gratulerer med den snart passerte millionen :)

Anonym sa...

Hvordan gjør du det med bilen nå? Det må jo være et problem.Kanskje det er mindreårige som ikke torde ta bilen, som har vært på ferde. Da kan de jo låse seg inn i bilen en annen gang eller selge nøklene. Huff og huff Emmeline! Her må det kanskje spaning til. Lykke til! Toril.

Ocean showroom sa...

Fysj og fy! Folk er bare så frekke! Og for en vemmelig følelse at det har vært noen i huset mens man ligger og sover!!! Jeg hadde fått helt panikk ihvertfall!
Vi får håpe tyvene blir fakket og det vakre lommeboken din kommer til rette igjen!
Klem, Lene

Herself sa...

Oh E! How horrible! I know the feeling very well, since it happened to us once. UGH! I hope the police catch them!

♥ Linnie ♥ sa...

Huff så forferdelig kjipt og ekkelt da.
Håper de blir tatt, men slikt blir vel dessverre ofte henlagt =/
Glad de ikke gjorde hærverk eller noe slikt da, tross alt.

Nydelig pyntet kjøkken iallefall, det må jeg si :)
De tallerknene dine er skikkelig freshe :)

Håper helgen din ikke er helt ødelagt pga disse simple tyvene.

Klemmer fra nord. =)

På landet sa...

Folk er f... meg frekke!!! Jeg har selv vært der, men tyven tok den fra barnevogna. det var 5 fingre å ett napp så løp han i 100. men jeg fikk lommeboka og alle kort tilbake,men ikke pengene.

Huff håpe den dukker opp igjen å at han/de setter kaffen i halsen.

Anonym sa...

Fy fillern så dårlig gjort!!! Håper tyvene må betale for overtida på biblioteket når de kommer seg dit! ;-) hi hi... Men du har en fantastisk hærlig blogg, som er blitt dagens høydepunkt etter at jeg oppdaget den:-) hilsen Anne Marie, uten blogg

Anonym sa...

Tristeline!
Fy søren, lov å være litt SUR nå, frekkhet vil ingen ende ta....Det som er så ekkelt er at det har vært noen inne hos deg som du slett ikke har innvitert, tror du de leser bloggen?
T.

Anonym sa...

Tristeline!
Fy søren, lov å være litt SUR nå, frekkhet vil ingen ende ta....Det som er så ekkelt er at det har vært noen inne hos deg som du slett ikke har innvitert, tror du de leser bloggen?
T.

FruLisa sa...

Æsj - så ekkelt å tenke på at noen har vært inne hos dere mens dere sov.... Håper de tar kjeltringene!!

Casahelene sa...

Å nei så kjedelig! Å valse inn på på andres eiendom er toppen av frekkhet!!!! Det er sååå kjedelig å miste lommeboken. Er som regel ikke pengene oppi som er det verste, men alle kortene. Det tar en evighet å få nytt alt. Huff.

fru Dyregod sa...

Å, så ekkelt det må være å vite at dere har hatt fremmede i huset mens dere sov og ante fred og ingen fare! Godt de ikke tok med seg mer, da!

MallaKla´ra sa...

Å nei så ubehaglig.. Aldri kjekt og ha ubudne gjester i huset når en sover.. Håper tingen dukker opp igjen.
Herlig påskepynta hylle på kjøkkenet ditt.. E på en måde det som komme nå... glede meg selv til og finne frem maileggene mine:D..
Jeg er en ivrig leser av bloggen din,men ikke like flink til og legge igjen spor.

Ønske deg og dine en flott lørdags kveld:))

Marita sa...

Buuuhuuuu haha- jeg tittet innom og der var jeg nr 999999 gitt !! Så tenkte jeg om jeg legger ned siden og åpner igjen DA skal det gjøre susen.. men hvilket nett tror du var nede et bitte lite øyeblikk da.. JO da mitt ;) Men uansett gratulerer med 1000004 besøkende som telleren var oppe i no !! stå på videre- for nr 2000000 det bli meg :o) !!

Maya sa...

Så utrolig kjedelig! Men artig at du har passert 1 000 000 besøkende da!! Gratulerer!

Tonje sa...

Æsj! det meste kan erstattast, men tanken på å ha hatt nokon inne i huset... Kanskje du møter Polo`en på biltur eller Cath Kidston på OBS? Uansett veldig trasig!

Marte sa...

Fy så frekke! Og så ekkelt at de faktisk har vært der mens dere sov! Huff huff!
Men det er jo litt herlig at du har en humoristisk vri på dette også, måtte jo le litt , selv om det er alvorlig kjipt! Håper tingene dine dukker opp igjenn!
God helg!

Marte

Trine sa...

Gratulerer med 1 Million besøkende !!!

Kjipt med tyveriene :(

Anonym sa...

Å, jeg ble besøker 1000000, artig. Gratulerer med så utroloig mange besøkende
Ja det er virkelig ubehagelig å vite at det har vært noen inne i huset og tatt noe. Vi hadde innbrudd for noen år siden, vi var ikke hjemme da. Etter en runde for å finne ut hva som var borte startet jeg med å bytte sengetøy, tannbørster etc. Jeg synes at det var det værste med det hele at det hadde vært noen her. Fant ut hvem det var, men saken ble likevel henlagt:( Ønsker deg bedre lykke, håper du har sørget for å sperre det som kan sperres.
Håper det dukker opp igjen, god helg.
Klem, mette

janicke randmæl sa...

Hei Emmeline:-) Du er jo bare fantastisk, du snur alle negative opplevelser til noe morsomt. Fantastisk, jeg ser for meg tyven stå på biblioteket og blir tvunget å betale straffegebyret ditt, og akkurat når han drar opp din flotte lommebok, blir han arrestert av bibliotekaren, for hun skjønner at den lekre lommeboken ikke kan tilhøre en mann utkledd som b-gjengen. Han blir slått hardt i hodet av en grå og belest bibliotekar med en tung og kjedelig bok. Og snipp snapp snute så er historien uten . ute..... Lykke til med en fantastisk blogg som leses hver dag. Klem klem fra Janicke R.

Anonym sa...

Fy flate hvor kjipt å bli ranet i sitt eget hjem mens man ligger å sover...

Det er et nydelig påskepyntet kjøkken du har, skikkelig flott

God helg:)

Hilsen Marit som ikke har egen blogg, men som følger med din daglig:)))

Anonym sa...

Å, nå ble jeg lei meg på dine vegne.... :-(

Trøsteklem...
HildeS

Unknown sa...

Sympatikommentar. Skrekkelig ekkelt at nokon har luska i gongane mens de sov. Håpar dei vert funne, avkledd og rulla i decopagelim og mumifisert med storblomstra serviettar....
Må no få gratulera også med runninga av 1 mill...da e stort og vel fortent. Eg kosar meg her kvar gong noko nytt kjem...kjenner litt rusk på tunga her eg sit og skriv...men når det er sant bør ein kanskje også ha vet til å seie det :)

Britt

Ramme Alvor sa...

Oi..litt feil profil der...unimicro det var meg...

Anonym sa...

Æsj så kjedelig å bli frastjålet sånne ting!! Håper d går i orden.
Stor klem fra fast leser av en koselig blogg

ANETTESHUS.COM sa...

Nei, FY! ... og huff så ekkelt!! Har de gått rett inn i huset og tatt lommeboken din mens dere lå og sov?! Makan til frekkhet!?!

Min dypeste medfølelse.

Klem
Anette:)

Anonym sa...

Gratulerer med over en million besøkende. Helt utrolig, men så har du jo en utrolig flott blogg også. Jeg er #dessverre# blitt helt avhengig av bloggen din og er inne daglig og sjekker om det er nye innlegg. Virkelig kjipt med tyveriet, må være en ekkel følelse å vite at en har hatt besøk mens en sov. Håper turen til Ikea kompenserte litt for den kjipe hendelsen.

Hilsen en bloggeløs leser og fan på facebook.

I tilfelle jeg blir med i trekningen, og skulle være så heldig å vinne, kan jeg kontaktes på eva.leirbaek@hsh.no

Anonym sa...

Uff,da! Triste greier med tyveri - og innbrudd...og det samme dag som du rundet millionen. gratulerer med det i alle fall!
Inger Johanne, Østfold

Anonym sa...

Gratulerer med 100 000 treff! Et lite plaster på såret i dag. Nå er det mange som er spente på fortsettelsen. Hilsen Toril A. ps Det er visst 3. innlegget mitt i dag:)

Unknown sa...

Fy a meg så kjipt, man kan ikke være trygg for noe lenger og det må være ille å vite at det har vært noen inne i huset mens man sover...grøss! Regner med at det blir alarm på alle potensielle innganger etter denne opplevelsen?

Selv om det er en fattig trøst så gratulerer med å ha passert millionen;)

Klem fra Grete

Charlotte sa...

Hei Emmeline!

Vil bare gi deg en trøsteklem og håpe at den vonde opplevelsen snart går i glemmeboken. For dette fortjente du virkelig ikke!

I natt skal jeg sette på husalarmen vår når jeg legger meg, da våkner vi i hvert fall med èn gang noen kommer inn i huset i første etasje. Bare jeg ikke blir liggende våken og være nervøs for at jeg skal glemme å slå av alarmen i morgen tidlig, sånn at vi vekker hele halve Hjellestad med den "herlige" lyden av alarmen... det hadde tatt seg ut! Tenk hvis jeg vekket Herman F?! Nei, nå tuller jeg fælt her. Det går nok bra skal du se, og som regel ordner det seg for snille jenter (sånne som du :D)

Klem fra Charlotte

Christin sa...

Stakkar deg, skikkelig kipt gjort. INGEN får k.... med vår supergreie Emmeline.

Anettes drøm sa...

Utrolig kjipt! Spesielt det å ha uvedkommende luskende inne i huset. Godt du snur på det negative. Hadde kanskje vært greit om litt av pengene hadde gått til nedbetaling av biblo gjeld (minner meg på at jeg må ta en tur dit selv ;-))... Tyvene var tydeligvis ikke interiørbevisste, da hadde vel hele samlingen med GG forsvunnet også - hell i uhell!
Ha en så fin lørdag som dere kan og kos deg med haugevis med besøk!

Klem Anette

Anonym sa...

1000296 treff til nå:)Ja,du får det til. Tidige kommentarer og skjeve blikk på hverdagslivet.Grattis C, og grattis te familien som henger med.

Kristense og eg e gjerne med på trekning,(hvis vi e kvalifisert:)
Randi.

Anonym sa...

Vil bare si at jeg tenker på deg i dag og håper du får tilbake lommeboken din. Klem fra Katy :)

Unknown sa...

DU får det til du.. uansett hvor tragisk det som har skjedd er, så sitter jeg nesten med et lite smil om munnen.. pga dine fantasier om tyver som nyter gratis kaffe, går på spinning og som må betale for deg på biblioteket :)

Men fy f. for noen frekke folk! Håper den fine lommeboken din kommer til rette..MED innhold..og at bilen fremdeles står på plassen sin!?

Gratulerer med MANGE besøkende! Ha en så fin lørdagskveld som mulig!! KLem

Anonym sa...

Hei, kjempekjedelig å oppdage at noken har vore inne i huset medan heile familien var heime.
Håper det går bra med alle etter den opplevelsen, all honnør til deg som til og med klarer å skrive om det med humor.
Håper de får ein koseleg kveld likevel, klem fra Mai Britt : )

Anonym sa...

Så ekkelt at noen har kommet seg inn på natterstid - håper de blir tatt fort!!

Hilde

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Huffa av meg. Skikkelig skummelt. Uvedkommende inne når en ligger og sover er bare ekkelt.
Håper de blir tatt.

Superduper helg til deg.
Klem:)

Anonym sa...

Det va triste greier. At nokken kan gå inn i hus sånn. Ellers må eg berre sei at din blogg er den første eg sjekker om morgenen, nesten før eg kan ete frokost. Er så gøy å lese og at du snakker rett fra levra so vi sei her. Eg har ikkje blogg sjøl, men veldig moro å sjå kor mange kreative og flinke damer det fins i landet.
mvh sølvi

Minka sa...

Nei så surt...Og frekt..Ja dessverre finnes de og. Men var godt det ikke var noe mer tatt eller noe skade...Ha en fin helg, klems..

Anonym sa...

Uff så kjiper`n!! Noen så grusomt at noen går inn i huset.... VELDIG fint påske pyntet kjøkken da! Og GRATULERER med de 1000000 besøkende! Det må være gøy:)

Tine

GAWO sa...

Så forferdelig ekkelt å få folk inn til seg når en ligger og sover. Etter noe sånt hadde jeg ikke følt meg særlig trygg. Håper du takler dette bra. Og lommeboken håper jeg du får igjen snart. At folk kan være så frekke.

Jeg er nå besøkende nr 1000521, og det er mye kjekkere og besøke deg her og si i fra hvem jeg er. Fantastisk at du har nådd et så høyt besøkstall. Gratulerer med millionen+
Den neste kommer sikkert før du vet ordet av det!! Millionen altså

Anonym sa...

Hei Emmeline.

Håper du får tilbake lommeboka di!!
Ekkelt å tenke på at noen har vært inne i huset når man ligger å sover.

Gratulere så mye med millionen...

GOD HELG fra Hege Anita uten blogg

Anonym sa...

Jeg hadde også en tyv i huset engang. Tok min veske og det som var i den. Viste seg å være en ung gutt på narkotika!
Synd dere ikke feirer Valentine (røde hjerter) og St. Patricks day (alt grønt) i Norge. Da hadde du sluppet å hoppe helt til Påsken. Det er nå pent med det gule, det er ikke det.
Håper du får lommebok og alt tilbake. En føler seg så snytt av mennskligheten når slikt skjer.
Hilsen Ranny i Virginia hvor det snør og snør og snør som aldri før!

Bestemor sa...

Gratulerer med millionen og håper lommeboka dukker opp med eller uten innhold.
Flott blogg du har.

Christel sa...

Stakkars deg!! Det er jo helt forferdelig!
Du har en hyggelig blogg som alltid har morsomme innlegg ihvertfall. Det er ikke en mager trøst en gang, men det var det jeg kom på i farten:...Hmpf makan til frekke folk altså!!!

huset på øya sa...

Kjedelig m innbrudd. Ekkel følelse å ha hatt noen uvedkommende i huset. Opplevde selv å få uvedkommende inn i entreen på dagtid mens vi var hjemme. Jeg synes jeg hørte noe og gikk til gangen for å sjekke. Da stod utgangsdøren litt på gløtt og en skikkelse som løp avgårde. Fikk ikke signalement bortsett fra at han var en røyker...det luktet nenmlig røyk i gangen (i et røyfritthus...)
Håper du får tilbake lommeboka! Herlige bilder som vanlig. Første gang jeg legger igjen kommentar hos deg - men har tyvtittet lenge! God Lørdag Videre! Vibeke :0)

Unknown sa...

Uff, så ekkelt!
Bare det å vite at fremmende har vært inne i huset!! Kreepy!!

At ikke folk kan la stakkars interiørbloggere ha lekre lommebøker i fred?!
He he!
Håper tingene dine kommer til rette igjen1

Ha en fin lørdagskveld:)

Familien i Fjellborg sa...

Å sånt er kjedelig og ikke minst ekkelt. Hadde innbrudd her for litt over 3 år siden vi og de fikk med seg mange småting som laptop, smykker og klokker. Vi får håpe du har bedre lykke enn meg til å tingene dine tilbake.
Gratulerer med millionen i alle fall, klem Anita s

Line A sa...

Hei
Gratulerer med over 1 million tittere !!! Imponerende.
Følger bloggen din hver dag, fått oss mang en god latter.
Klem Line A

Anonym sa...

Frekke folk altså! Og så jeg som reiste helt til London for å kjøpe den lommeboken til deg ;)
Tenk hvis de har sett på dere når dere sov? Uææææ - så ekkelt!
Håper den dukker opp igjen og grattis med millionen!
Hilsen Mona Bellona

dolamorola sa...

Huff da! Så vemmelig det må være å vite at det har vært noen fremmede i huset uten og ha visst det! Huff!! Egentlig litt rart at det ikke var mer som ble stjelt da.. men det er jo bare bra for din del selvfølgelig ;) man må passe på å låse døra nå.. for man vet jo ikke hva slags idioter som går rundt å sniker...

Men jeg tror jeg hadde verdens beste flaks for noen uker siden.. da jeg dro ifra leiligheten med døra vid åpen, ikke bare ulåst, men på vidt gap ja.. også var jeg borte hele dagen! men ingenting vår stjålet!! :) og det er jo helt utrolig! med tanke på at alle kan se rett inn til oss fra veien.. haha!

Men håper alt går bra, og at dere ikke finner ut av at noe mer er stjålet!

Håper du får en god helg allikevel da! :)

Timoteia sa...

Huff, stakkar dere! Ubudne gjester med usle planer er ikke akkurat noe man setter pris på i sitt eget hjem om natten. Forferdelig følelse, dessuten er lommeboken så viktig i ens liv, full av alt man trenger i løpet av en dag. Håper de får tatt tyven(e)!

Jeg synes påskepynten din er herlig :)

Ha en fortsatt fin helg! Klem fra Ragnhild

Anonym sa...

Hallo hallo.Håper du får tilbake tingene dine.Som jeg sa til deg før jul--leser bloggen din hver dag.Koseligt m vårfarger.Fra Grete.

Unknown sa...

Vilka tryper. Hoppas Du kan sova gott på nätterna i fortsättningen och att tjuvarna tappar plånboken så att någon vänlig själ kan hittad den och återbörda den till Dig!!!!
Kram,
Petra

Evami sa...

Fy søren så kjipt! Vi hadde forsøk på innbrudd i fjor vår,heldigvis kom de ikke inn hos oss,men hos naboen hadde de klatra inn et 40*40 vindu 2-3 meter oppe på veggen og tatt med seg lommebøker,pass,mobiler osv....

Håper at de tar tyvene!De som var her,var fra øst-europa,for de rakk å ringe med den ene telfonen!!! Men hva gjorde politet? Joda,de henla saken etter bevisets stilling!!!! Og det er for kjipt at man ikke får etterforsket noe som er en traumatisk opplevelse!

Orlaug sa...

Gratulera!
Eg vil òg gjerne vere med på dette........vert nok mange "om beinet" her.

Anonym sa...

Så leit, Emmeline! Utrivelig er det at noen har snoket i huset ditt!!

Hilsen L;-)

Anonym sa...

Kanskje vi kan avsløre tyvene på lommeboka?? Håper i allefall de blir tatt. Jeg er nok en av dine størte fan, som synes det er stor stas hvis jeg feks ser deg på Lagunen.Har du forresten vært på Ålehns i det siste?? Hvis ikke må du dra dit og bli fristet!!!!

Hilsen Vinterjenten ;-)

M sa...

Stakkars deg som fikk ubudne gjester inn til deg.....folk er så frekke!
Så leit at lommeboken din forsvant!
Den er sikkert lempet i nærmeste bossbøtte....banna pakk...!!
Det var da enda godt at de ikke gjorde mer, eller forvoldte mer skade.
Jeg hadde dødd om noen hadde vært hos meg mens jeg sov!!!
Klem,M

Anonym sa...

gratulerer masse med en million(!!) besøkende;.D du er jo allerede på god vei til nr. to millioner!;.))

hilsen cupcake (forøvrig uten blogg);.D

Nina B. sa...

å nei, så kjipt :(
Og så ekkelt og...huff.

Håper de finner tyvene, slik at du om ikke annet kan kose deg igjen med den fine lommeboka, og gratis kaffe på Ikea!

tvi tvi!

Martha i Farta sa...

Stakkars deg da! Jeg har opplevd det samme, man føler seg helt hjelpeløs når lommeboken er stjålet. Håpet er jo at de har tømt den for kontanter og slengt den fra seg i nærheten. Kanskje noen naboer plukker den nydelig blomstret lommeboken opp og tenker "Den DER tilhører Emmeline" ;-)))
God klem***

Sara sa...

Å vilka underbara bilder!
Alldeles alldeles ljuvliga!
Tack för en otroligt mysig blogg
Kram S

Renate sa...

æsj så guffent ,håper tyvene blir tatt og at du får tilbake dine saker . evt om det skulle dukke opp noe nytt i din vai .
Guffen følse når noen sniker seg inn slik .
Håper du finner roen igjen da så dette ikke henger i i alle fall

Blomster-berta sa...

Så kjipt!! Har tidligere hatt innbrudd i huset mitt selv, og det er ikke noe kjekt å oppleve! (Det viste seg faktisk at det var noen i nabolaget som var de skumle innbruddstyvene, forøvrig en tragikomisk historie, så man vet aldri....) Som forhenværende blomsterbutikk-dame, så må jeg bare komme med et lite tulipan-tips. Tulipaner drikker vann med hele stilken, og det er derfor lurt å ikke ha så mye vann i vasen (bare litt nederst)så holder de seg mye bedre og "freshere", dessuten liker ingen snittblomster å få bladene nedi vann, da blir de fortere vissen og slapp. (Det ser kanskje litt finere ut når vasen er fylt opp, men det er jo en annen sak.... ) Tusen takk for en superfin blogg, og gratulerer med millionen :o)

Related Posts with Thumbnails