tirsdag 16. februar 2010

Et koppeliv


Så var dagen kommet. Ny GreenGate kolleksjon er endelig å finne i butikkene. Jeg har sett at de svenske bloggerne begynte å vise frem sine nye kopper for noen uker siden, og i går var nyhetene endelig på plass hos min lokale leverandør Berthas Oldebarn.


GreenGate er flinke til å fornye seg, og sommerkolleksjonen for 2010 bobler over av sommerlig inspirasjon. Samtidig ville det jo være å lyge om jeg sa at Emmeline trenger flere kopper. Jeg kjøper vel strengt tatt kopper fra den nye kolleksjonen som en ren kuriositet. Samlingen min blir liksom ikke helt komplett uten.


Det skulle tatt seg ut om jeg hadde sagt høyt at jeg ikke liker å drikke av kopper uten hank. Jeg har faktisk
t r e t t i t o lattekopper som bare fungerer som pynt i det Emmelinske hjem. De gir likevel MYE glede. Jeg smiler når jeg ser på alle koppene som står der pent på rad, og slike hverdagsgleder bør ikke undervurderes.


Siden jeg har ganske mange kopper som bare står på stas, er det godt at jeg i det siste har løftet samlingen til nye høyder. Jeg har nemlig fått meg nye kopper fra Cath Kidson. I Norge kan du kjøpe disse koppene hos nettbutikken Sweet Memories, og koppene er både lekre og praktiske med hank og matchende mønster.


Den lille koppen med roser på turkis bunn har blitt opphøyet til dronningen i koppesamlingen. Den har rett og slett fått heltestatus på kjøkkenet og er bare HELT PERFEKT -En liten supermodell blant alle hverdagskoppene. Hjertet mitt banker litt ekstra når jeg ser hvor pen den er! Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Det er mye herlig hverdagslykke i en pen kopp!



Mine nye Cath Kidston kopper kommer fra Sweet Memories, og har seilt opp til å bli mine nye ynglinger. Emmelinemannen skal jo som kjent snart reise til England ( *nei--han har ikke reist enda) -og da står flere av disse koppene på ønskelisten, med rosemønster vel og merke. Nå tenker du kanskje at det er litt spesielt at jeg skal ha enda flere kopper, men det er ikke spesielt i det hele tatt. Det både viktig og helt riktig!


For oss som venter på våren, hjelper det iallefall å sette noen pene sommerkopper på hyllen og krysse fingrene for at tiden skal gå fort. Så kan man drømme om late dager i solstolen, med varm kaffe på turkis termos:) Har du tatt frem sommerdrømmene dine, og satt dem på en hylle nær deg? Det anbefales! 


PS: Må jo huske å hilse fra Bollerina, som takker for alle koselige hilsener. Hun har laget en helt superduper reklame. Mens bilder og tekst ruller over skjermen synger Bollerina Olle Bolle i duett med Odd Børretzen i bakgrunnen.UBETALELIG:) 

 

39 kommentarer:

Snuskebassa sa...

Hei.
Jeg liker kopper uten hank. Oppdaget dem i Nederland for en god del år tilbake, og øynene rullet nok litt uhøflig i hodet når jeg tenkte på hvor primitive de kunne være som serverte glovarm te i suppeskåler...
Men slik var det altså ikke.
Ellers må jeg si at du er priviligert som har en mann som er villig til å bruke tide til å gå på koppehandel. De mannfolk jeg kjenner rapper med seg ølglass fra puben :-)
Kos deg videre du Emmeline :-)
Klem fra Liv

Emmeline sa...

Da jeg møtte Emmelinemannen hadde han også en anseelig samling ølglass som var rappet fra den lokale puben. Glassene ble så benyttet som vanlige melkeglass på Studenthybelen. Vi dro med oss alle de FORBASKA ølglassene i mange mange år, helt til vi skulle ha nytt kjøkken. Da leverte jeg alt som kom fra ulike prestegjeld til Freetex og Emmelinemannen ble derfor sur...Han fulgte opp med å kjøpe et nytt GIGANTGLASS på Lidl som den gangen hadde salg på tyske ølglass. Du kunne ha 1,5 liter øl i det ene glasset... Av en eller annen merkelig grunn forsvant halvtannetliters glasset som dugg for solen etter en stund. Aner rett og slett ikke hva som skjedde med det, men det rømte muligens hjem til en ølfestival i Tyskland? Hva vet jeg????

Silje Andrea sa...

Hei Emmeline!

Så fine kopper du har - skulle gjerne arvet noen av deg. ;)

Hvor har du fått tak i den veggvitrinen man ser på det siste bildet? Er på utkikk etter et slikt.

Janne Lillian ♥ sa...

De nye koppene er nydelige ♥ Jeg var så heldig å få noen i gave i helgen.. det frisker opp :) Men jeg har fortsatt en vei å gå for å ha en koppesamling..men litt her og litt der blir noen kopper etterhvert ♥

du har en fantastisk blogg som jeg er innom hver dag, men har ikke vært noe flink til å legge igjen kommentarer... Det skal det bli slutt på :)

For å si det slik er din blogg samtaleemne støtt og stadig.. både min mann og mannen til ei venninne har vært innom... de må jo følge med på hva vi liker og er opptatt av ♥ Jeg har og en mann som på jobbreise til Danmark gikk inn i hver interiørbutikk å spurte om de hadde Green Gate.. mulig de ikke skjønner sørlandsk (eller engelsk for den saks skyld) men han kom desverre tomhendt hjem..men han skal ha for innstatsen!!

Ha en strålende kveld ♥

Janne Lillian

Lille Persille sa...

Hadde vært morsomt å sett samtlige av koppene dine sammen! Hvordan ville denne salige koppeblandingen sett ut?

Klem:)

Helena R sa...

Ha ha, er helt enig, liker heller ikke å drikke av de uten hank... men har jammen noen av de selv.. i rettferdighetens navn, det er masse annet man kan bruke de til. Perfekt nøtteskål på et trangt skrivbord f. eks.
Kos deg med koppene dine du :))

Siris Hjem sa...

Hei Emmeline ;D

Første gang jeg legger igjen en kommentar hos deg, og da sier jeg;
Lykke kan kjøpes for penger!!
Så enig så enig. Hvis noen kunne forklare til mannen min at det faktisk er NØDVENDIG å kjøpe enkelte ting bare fordi de er pene, så ville jeg blitt glad.
Ha en fin kveld sammen med koppene dine.
Klem Siri

Anonym sa...

Du og koppene dine, Emmeline! Helt ubetalelig!

Jeg like den med rosemønster, minner meg om gamle engelske kopper med lusterdekor. Gøy å se at noen bruker det mønsteret igjen (etter ca.180 år)

Jeg misunner deg mannen din som lydig vil gå og gjøre innkjøp for deg. Kanskje jeg ikke skulle skrive det, han leser vel her. hihi...

Vel, vi ønsker alle å se hva han tar med hjem. Til Emmelinemannen: vi stoler på deg!!

Hilsen Elisabeth.

Villa von Krogh sa...

Lekker kopp fra Cath Kidson. Jaggu mei fikk jeg ikke en ting til på ønskelista mi! :)

Takk skal du ha... :)

Ha en fin uke!

-Anine-

liven sa...

Nyyydelig!!
Latte koppen til venstre er noe jeg vil ha!!!Den passer jo fantastisk til det lys blå prikkete.....ja det er det visst mer som gjør!!Måtte innom sweetmemories jeg nå men den koppen jeg så etter var utsolgt :o(

Nooria sa...

Jeg får en sånn deilig vårstemning av koppeinnleggene dine :-).

Unknown sa...

De nye koppene er kjempefine ♥
Misunner deg alle de flotte koppene dine, jeg har begynt og spare jeg og, men har foreløpig bare 4 kopper og 3 skåler:o)) Men, men, et sted må man jo begynne!
Jeg er som deg, liker egentlig ikke kopper uten hank, så de er mest til pynt og blomster:o) Velger noen andre og drikke av:o))

Dronningkoppen din var nyyydelig ♥

Ha en herlig Tirsdagskveld!
Klem Line

Ellemeller sa...

Når vi sit på gamleheimen og ser på Noreg Rundt so kan eg stolt fortelje at eg nesten dagleg las bloggen til ho dama som har gitt vekk koppane sine til Verdas Største Koppeutstilling. Det blir stas!

Dei var lekre desse nye òg... eg er glad eg ikkje har byrja å kjøpe av dei, for kjenner eg meg rett so hadde samlemanien slått til hardare enn ellers:)

Christinas låvebutikk sa...

Veldig fine ja!!
Nydelig uke ønsker jeg deg!!

Emmeline sa...

Hei EllerMeller:)

Gaven din ble sendt i går, er spent på om den kommer hel frem, valgte en ganske utradisjonell løsning som må ikke kommer i GUINESS REKORDBOK for vakreste innpakning. SORRY---håper likevel den kommer vel frem:)

Anonym sa...

Hei.
Bare et lite tips om at de har mye kopper og forskjellig varer fra Cath Kidson på butikken - Mitt Rede, som er på Frekhaug litt utenfor Bergen... :)

Anonym sa...

Ja kopper kan det være mye glede i! De koppene fra Cath Kidston var nydelige...jeg skal til London i slutten av mars, da MÅ jeg bare finne en CK-butikk....gleder meg!

Monicas Univers sa...

Skjønner den gleden ved å bare "ha" pene kopper ja. Elsker å gå å kikke på mine søte kopper og skåler, der de står på hylla/i skapet og bare er skjønne.. Blir helt mo i knærne og varm om hjertet når jeg ser dem ♥

På siste bildet ser man ei superskjønn matte på gulvet, blå med roser på om jeg ikke tar helt feil.. Hvor har du fått tak i den? Den var fantastisk søt!! ♥

Klem Monica

Prinsesse Elin sa...

Hey hey hey jeg kan ikke unngå å lese hva su skriver til Liv. Jeg har også en staselig samling med forskjellige øl glass. Stjålet fra diverse puber rundt om i det langstakte land. Kanskje jeg og Enok skulle hatt byttet. Hvis han har flere fra samme pub som jeg ikke har vært på og visa versa. Jeg har veldig mange fra En pub på Hamar som heter Docile! Har Enok noen derfra???

Unknown sa...

Herlige kopper Emeline...jeg kommer virkelig i sommerstemmning.
God uke til deg!
Klem....Ellen

Emmeline sa...

Hei Monica:)

Jeg har to sånne matter/tepper med roser som ligger på hytten. ( De to siste bildene er hentet derfra)
og det kommer vel som en stor overraskelse at disse kommer directly fra GreenGate, tror det er fra sommerkolleksjonen 08 hvis jeg ikke tar helt feil;)

Silje Andrea: Veggskapet fikk jeg i gave av en god venninne den sommeren da vi hadde kjøpt hytten. Det var sommeren 96 og vitrinen var i furu og trolig kjøpt på Bohus eller noe sånt. For noen år siden malte jeg skapet hvitt, og det var et SOLID pirkearbeid. Tror disse vitrineskapene er lett å få tak i på FINN, Freetex og loppemarked.

Elin: Jeg gav bort ALLE ølglassene en gang i 2005--og da hadde de stått LENGE i en kasse i boden først. Jeg mener bestemt at det var RINGNES som hadde majoriteten av merkene på de glassene, så vi går ikke glipp av noe for å si det sånn!

Anonym: Takk for tipset om Mitt Rede. Jeg har vært der en gang før og det var en veldig fin butikk:)

Anonym sa...

Emmeline; DU gjør livet rett og slett BEDRE!

<3

Ann Kristin

Kristin sa...

Det er sååå inspirerende å titte innom bloggen din! Det er så freshe farger at jeg blir glad, og smiler* for meg selv. Jeg har litt å lære når det gjelder å friske opp med farger. Takk for inspirasjon. Natta*

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så mange flotte kopper!

Klem

M sa...

Veldig fine kopper fra Cath Kidston! Til å bli glad av!
Ønsker deg en fiiiin dag i mårra!
Klem,M
Ps. Tidig med ølglassene.....been there, done that....Og heldigvis er det lenge siden...hihi..

kallemillelente sa...

Emmeline: En gang har du avslørt at din mann stammer fra Flekkerøy (selveste spenna på bibelbeltet), og jeg regner det som høyst sannsynlig at de stjålne ølglassene IKKE stammer fra omtalt øysamfunn. Gjør de derimot det, vil dette være stor og spennende nyhet blant din fangruppe her ute i sjøgapet. (Du regnes med veninneflokken, faktisk. Litt creapy kanskje, men også veldig koselig. At min mann nettopp har stått fram som hemmelig leser, stolt sådan, betyr likevel ikke at vi regner deg som del av ekteskapet. DEt hadde jo vært litt rart.)
Vel,uansett hvor ølglassene stammer fra, dette skal jentegjengen diskutere over noen glass vin (mens vi gjemmer oss bak gardinene).
Forresten trodde jeg ikke at jeg trengte flere Green Gate kopper akkurat nå. Men så fikk jeg heldigvis sett denne termosen. Og det TRenGER jeg virelig. Hurra! Hilsen del av heiagjengen i sør.

Bulldog Barock sa...

Hehe...så sant, så sant! Men jeg ER virkelig fornøyd altså!

Du er hjertelig velkommen på besøk! Kart og kompass utleveres dessverre ikke på en bensinstasjon nær deg, men google maps funker den også! Ellers er det bare å ringe, vi er vant til å guide!

Ha en flott kveld Emmeline! See you when you get there.. :-)

Anonym sa...

Førr ei naturlig vakker datter du har. Sjelden man ser slike naturlig vakre ungjenter. Hilsen mamma til 17 årig gutt, som også syns ho var helt nydelig :-)

Nina i Paradiset sa...

Angrer litt på at jeg ikke bestilte koppene fra den nye GG-serien med sommerfugl inni til butikken min, men jeg har jo litt plassmange, så det må liksom begrenses...
Liker den nemlig bare mer og mer.
En ting jeg IKKE liker er GG's stand på messa!
Tro det eller ei, men de har KUNSTGRESS som dekke under hele standen sin, og en belysning som gjør at du føler deg som å gå inn i en rar drøm....
(mulig det var en drøm??)
Herlig den kjøpmannsdisken med blårutede skuffer da! Me like it!!

Kos deg i kveld, for den er enda ikke over>!!
;)

Creative By Helena sa...

Helt enig med din beskrivelse av hverdagslykke!!! De små tingene rundt meg; en kopp, en skål, en blomst... er prikker over ièr i en travel og fargerik hverdag:-)

S. sa...

Takk for at du forteller mer om "Dronningkoppen"! Den lyste mot meg i all sin skjoennhet i et tidligere innlegg. Veldig fin!

Ingunn sa...

Flotte og fargerike kopper som gir en følelse av lys og vår.

Ha en fin onsdag.

Klem ingunn

ØSTRE ROER sa...

Det er bare helt nydelig i hjemmet ditt. De pastellfargene er til å smelte av. Skulle ønske jeg kunne hive ut CD'ene og DVD'ene fra veggskapene i glass til fordel for slike vakre farger som du stiller frem i ditt hjem, men det blir vel krise for samboeren om jeg hiver ut hans HiFi-avdeling. Personlig får jeg helt mark av den sorte stueavdelingen med høyttalere så store som blokker, men jeg må nok bare leve med det. Han lever jo med min interiørinteresse. Husket er aldri det samme når han kommer hjem fra jobb, stakkars:)

Anonym sa...

Begynner ikke disse koppene å bli så pene at det er helt ironisk nå? Penkoppen her nærmer seg vel kitch?
Syns enkelte Greengatemønster har overskredet søtt... Men jeg har da noen fra GG jeg også!
Hilsen Bentemor

Hilsen fra landet sa...

Merker veldig godt at jeg er glad for at jeg ikke har koppedilla - men jeg nyter å se på dine kopper likevel. Men jeg slipper altså å ut å handle dem selv!! :-D

Ellemeller sa...

Tusen hjarteleg takk for nydeleg pute! Eg sa det høgt til kjæresten då eg pakka opp: "Emmeline har sikra arbeidsplassane til tre ansatte på tapefabrikken med denne pakka!" *knegg*
Etter at eg fekk opp all tapen so måtte eg gjennom eit lag med pose og DER! Nei, enda ein pose... men DÅ dukka den nydelege puta opp. Heil og fin!
Perfekt! Og so er eg den stolte eigar av eit av dei sagnomsuste visittkorta, MED hyggeleg helsing på:)

Ha ein flott dag!

Frøken Rosa sa...

Dette var herlige bilder!!! Som sukkertøy for øynene, og i tillegg får man skikkelig sommerfølelse:) Fantastisk!!!
Klem Frøken Rosa

Anonym sa...

Kjære søte emmeline, du må jo bruke en formue på kopper!

Anonym sa...

Min nærmeste kollega, som forøvrig er et utmerket menneske, samler også på kopper, men de er milevidt fra dine kopper emmeline. Sist jeg fikk repport hadde hun 120 stygge, grusomme krus hjemme, og hun var veldig fornøyd. Her på vårt felles kontor blir jeg tvunget til å forholde meg til ihvertfall ti av hennes utrolig lite flaterende bøtter av noen krus. Så du skal bare vite hvor stor pris jeg setter på å få lov til å besøke siden din og så på alt det pene du har.

Related Posts with Thumbnails