lørdag 20. februar 2010

No får du pinadø skjerpe deg altså!



Emmeline henvendt til Emmelinemannen: Kunne du tenke deg å lage noe for meg på sløyden en av dagene? 
Emmelinemannen: Jeg har allerede laget to tallerkenhyller, som bare skal skrus sammen. Jeg lager ikke flere.
Emmeline: Nei, jeg ville at du skulle lage en dukkeseng.
Emmelinemannen: DUKKESENG? 
Emmeline: Ja, til den tynne kaninen ( *les: Maileg kaninen)
Emmelinemannen: No får du pinadø skjerpe deg altså.


Emmeline sier klokelig ingenting. Noen minutter senere går Emmelinemannen ut på kjøkkenet, og skandalen er et faktum

Emmelinemannen: Er du helt SINNSYK? (*ser på Maileg kaninen som sitter midt på kjøkkenbordet med sitt nye strykebord, strykejern og et lite klesstativ der den kan tørke klærne sine;) Har du kjøpt dette?
Emmeline: Nei, jeg fant det i et bosspann nede i veien (Forgive me høyere makter, men det var livsnødvendig med en slik nødløgn!) Så nå tenkte jeg at jeg skulle lage et lite kaninhjem inni skapet i stuen.
Emmelinemannen ser på Emmeline på en slags; du-må-snarest-legges-inn-på-lukket-avdeling-måte.
Emmeline: Derfor hadde det vært veldig fint om du kunne snekret en seng til kaninen! Da kan hun hvile litt, når klærne tørker der på klessnoren....

Men jeg turde ikke ta bilde av kaninen altså....et sted går liksom grensen! De fleste bildene er derfor lånt fra Designerleg:) og nei-jeg er ikke gravid - og ja-jeg har fremdeles bare fire tenåringer - og nei det er ingen som leker med kaniner hos oss, så ja- det ER spesielt!!!  Det var rett og slett et VELDIG svakt øyeblikk! PLEASE FORGIVE ME EMMELINEMANN;) 


83 kommentarer:

Hvit Villa sa...

Haha, ler meg skakk av deg! Vi får trøste oss med at de mennene aldri kommer til å forstå oss likevel :-)
Ha en stålende helg, du og kaninene :-)

Eva sa...

Ai,ai kanskje du finner en kaninseng på Finn om ikke Emmelinemannen lager en i mellomtiden! Ler og ler...

Maya sa...

Var inne på tanken selv i dag, men fornuften tok meg og jeg sto over da jeg har to gutter og ingen av de er noe videre interessert i hverken kaniner eller bamser, så hadde nok fått samme kommentaren som deg av min mann og jeg hadde kommet hjem med en kanin. Du får kose deg med kaninen og tenke på at det snart er påske og tid for både kaniner, egg og kyllinger.

Siris Hjem sa...

Veldig morsomt ;DDD...Følte et øyeblikk at jeg var tilstede liksom ;D
Håper kaninen får sengen sin etterhvert, og sin sårt tiltrengte hvil.
De gir seg gjerne etterhvert!!

Lykke til!

*Siri*

Prinsesse Elin sa...

Du kan slappe av for du er ikke alene om å ikke være gravid og allikevel stå å holde en maileg Kanin i hendene til 500 spenn. Men så tok fornuften fatt og så ble det enda en Madonna figur ( å jeg som ikke klarer å bestemme meg for om jeg liker eller ikke liker madonna engang)
Med madonnaen i posen så vandret jeg hjemover og nå sitter jeg her og tenker på den stakkars kaninen jeg lot sitte igjen i butikken:)

Berit sa...

Herlig! Midt i all OL-hopping og curling og alt det der: DU REDDET DAGEN! Tusen takk for den historien. KOR TAR DU DET FRA, EMMELINE?

Klem og latter fra Berit

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha, ha, herlig. På en måte kan jeg forstå mannen... :-)

Herr og Fru Nordnes sa...

hahaha! eg må le!!! ingen tvil - påskeharen kommer til deg i år (*les:bor :)

Marte sa...

Herlighet, jeg ler meg i hel:)
Kanskje han ombestemmer seg og snekrer likevel;D

God helg!

Fjordheim sa...

Hehehehe.
Du klarer å få det til. Stakkers mann. Men seng får du sikkert, han kan jo prøve å si at det er gave til en niese.
Lykke til :)

Anonym sa...

Vi er heldige vi som har menn OG tenåringer. Man får hele tiden vennlig drahjelp når man sklir for langt ut...hi-hi

liven sa...

hihi....tusen takk for "syk" humor på lørdagskvelden :o)

kallemillelente sa...

Du må jo forte deg og ta bilde av kaninen med en gang! Før Emmelinemannen bytter den inn og handler økologiske grønnsaker til de fire tenåringene deres for pengene. Skjønt - siden du trolig gikk fra kvitteringen i butikken får han vel ikke byttet den... Men skulle det komme dit hen at du må velge mellom kaninen og Emmelinemannen, så stiller jeg meg i kø som oppkjøper. Og tørkestativet og strykebrettet også. For hva er vel en kanin uten slikt tilbehør-?
Du skriver fantastisk morsomt! God helg!

kallemillelente sa...

PRESISERING: Stiller meg i kø for oppkjøp av KANIN, ikke Emmelinemann.

Ingrid sa...

Hehe... veldig morsomt! :)
Det er klart man må ha et kaninhjem i skapet, selv om man ikke har noen som leker med den! :)

mi-rachel sa...

masse god bedring til deg!

Anita sa...

Klart du trenger en kanin seng!!!!!! Men det visste du jo ;0)
KOs deg ihvertfall! klem!

silje-sin sa...

Du har min støtte, det vet du:) Kan vel ikke helt forsvare at vi har 22 eller noe kaniner i hus jeg heller.. Særlig siden ikke ungene leker med dem... Klem ♥

Helene sa...

Ler godt :o)
Mannen her i huset har STOOR medlidenhet med Emmelinemannen og skjønner at han sender deg "lukket avdeling blikket".
Da jeg prøvde å forklare han sa at de kaninene bare er så skjønne, og at jeg vurderte å kjøpe en slik til barnebarnet vårt, fikk jeg et ganske kontant svar at " Å nei du, den kaninen har du nok tenkt å kjøpe til deg selv. Ikke prøv deg" Så den "unnskyldningen funka heller dårlig. Men Mailegg blir det nok alikevell- bruker bare litt kvinelist;o)

Anonym sa...

Ha, ha.. du får virkelig sagt det. Jeg ler godt her jeg sitter :-) Nå har det seg slik at jeg også har en nyinnkjøpt maileggkanin som trenger en seng å hvile i. Jeg legger herved inn en bestilling til Emmelinemannen på Maileggkaninseng , da må han jo først lage en prototype (det pleier alle seriøse produsenter å gjøre). Dermed kan du jo overta prototypen, og maileggkaninen din får en seng å hvile i mens klærne tørker...

hilsen fra bloggløse Eva fra Karmøy.

Jannickes Hjemmekos sa...

Herlig historie, Emmeline. Jeg følte nesten at jeg satt som en flue på veggen og bivånet det hele. Forstår hvorfor du har passert 1 million besøkende. Jeg startet med blogg for vel ett år siden og har passert 12 tusen, men moro er det uansett. Maileg og Tilda... ja, vi går vel tilbake til barndommen hele hurven. God kveld - klem fra Jannicke

Helene sa...

ble vist litt mange skrivefeiler i dag.... ment kvinnelist :o)

Kort og Søm sa...

Veldig bra...*ler*..
Hilsen Fredrikke :o)

Hulda sa...

Huff a meg ;) han mannen din må virkelig igjennom noen prøvelser. ;) Utrolig søte disse små møblene da. :)

♥ Linnie ♥ sa...

Hehehe ;D

Dette var dagens ;)
Jeg elsker måten du skriver på, og jeg så liksom hele "scenen" for meg mens jeg leste ;)

Håper dere har ei trivelig helg.

Klemmer fra nord ;)

Nooria sa...

Du, Tror du han tar i mot bestilling på flere senger når han først setter i gang? Klart kaninen må få en seng å hvile i når klærne skal tørkes!!

Ellemeller sa...

Herlighet, du also!
Eg er ganske sikker på at kjæresten min ikkje hadde nøydd seg med å bruke lukket-avdeling-blikket. Han hadde sporenstreks lempa meg inn i bilen;)

Familien i Fjellborg sa...

hehehe... morsomt.. trur faktisk ham kommer til å lage seng jeg.
kaninene er jo bare så søøte da.
klem Anita S

Karina sa...

haha ler godt her jeg nå ;)
*humrer videre*

beate sa...

ha, ha, ha! skrulle!!!!
jeg vil også ha en maileg og leke med...

klem beate

Trine sa...

You made my day :)

Beth sa...

*Ler* godt her jeg sitter...:-))
Så typisk et "mannesvar"?
Men bare vent til han får tenkt seg om så lager han nok en seng til kaninen din...:-)))

De blir litt "mye" etterhvert disse gubbene vet du...

Klem Beth...

Anonym sa...

Hihi ja du får d sagt! Go klem fra Kalde finnmark

ide-puffen sa...

KJÆRE SØTNOS.
JEG KAN VEL LAGE EN SENG TIL KANINEN DIN VEL!!! JEG HADDE TENKT Å LAGE ET KLESTATIV TIL DUKKEKLÆRNE OGSÅ(og jeg har ingen småjenter heller ha ha) Kanskje jeg skal lage det også til kaninen din?. Seriøst jeg tar utfordringen he he.
Ha det fint i Emmelineverdenen så ordner det seg vet du

Klem klem fra
Randi

Kristin sa...

Hahahha* Takk for en god latter på lørdagskvelden;-)

Mariadatter sa...

Emmeline, takk for at du forlenger livet mitt.....(Ler så jeg griner)....latter forlenger livet og alle skulle hatt en resept med Emmelinemedisin....
PS! På tirsdag kommer påskevarene på Åhl..ja...du vet....tenkte kanskje du hadde for lite egg...he he he....ha en fortsatt strålende helg ***

Tove `blogg verden sa...

: D Stå på Emmeline!! Du får nok sengen til slutt : D
Ha en flott kveld...på lukket avd. eller i sofakroken ; )
klem Tove

mette sa...

Hihi, nå var det like før jeg tissa på meg av latter (og det er faktisk sant - 6 uker etter fødsel kan det skje!)...hihi, du er artig!

Rosemary and thyme sa...

Ha,ha, morsomme deg.
Kjenner meg nok "bittelitt" igjen her,ja!
Og det er faktisk AKKURAT det min mann ville sagt til meg også.Ha, ha. Morsomt!
Ha en fin kveld videre
Klem Tove

Anonym sa...

Hei Emmeline!

Du er så morsom at det går ikke an!

Emmelinemannen har jo et pittelite poeng her, men når galskapen først setter seg så....

Hilsen Elisabeth

Made in heaven sa...

Hahaha..... jeg ler så jeg griner!!

Anonym sa...

Hei Emmeline.
Helt fantastisk historie på en lørdagskveld. Når starter du med standup show? Da vil jeg tro kronene hadde rullet inn = fikse seng til Kanini selv. Imellomtiden tror jeg nok jeg ville hatt Kanini i min egen seng. Bare sånn for å vise at kaniner trenger virkelig en seng;-)
Rita

Yvonne sa...

Hahahahaha!

Sommerfuglen sa...

Haha.
Hvis det er noen trøst, så er det maileg kaniner i studenthjemmet mitt, og kjæresten ble påprakket en maileg gris før jul.

Rosa sa...

og? skulle ikkje Emmeline få lov til å dandere ein aldri så liten kaninheim, utan at det betyr kvite frakkar og rom utan skarpe gjenstandar? Det handlar jo trass alt om interiør, ikkje rollespel og doktorleik...
----------------
mihi, takk for ein god latter, iallefall. Eg håpar Emmelinemannen lagar ei fin lita seng når han berre har svelga sjokket ;)

Karin sa...

Ha,ha,skjønner egentlig emmelinemannen godt,han er jo tross alt en mann.Men jeg tror nok han snekrer en seng til kaninen... Syns virkelig han skal gjøre det ja. Lykke til!

Ruths datter sa...

ja han har det hardt den der Emmelinemannen din.Kan ikke annet enn å le.
Klem

MeyBiMe sa...

Sitter her og ler høyt for meg selv....helt alene her i natten :-D
:-D :-D :-D
Dette kunne jeg også sagt :-D

KATRINES INTERIØR sa...

Hva hadde interiørbloggverden vært uten deg? Det er ingen som skriver sånn som du gjør - du gjør til og med interiør morsomt! Jeg ler meg helt skakk her jeg sitter. Og gleder meg alltid til neste innlegg :D
Du er utrolig morsom! HAHA. Jeg ser det for meg.

Martes atelie` sa...

Du får finne frem "din venn" symaskinen så lenge, å sy en sovepose. Da skjønner sikkert Emmelinemannen at kaninen faktiskt trenger en seng! ;)
Ha en fin fin dag.

Helena R sa...

Ha ha , jeg ler meg skakk:)) Ser det for meg... Klart du må ha en kanin, må jo forberede for fremtidens barnebarn kan skjønne.
Ha en fin dag her i snøfnuggland...

Fru Fjeldhammer sa...

Du er ikke den første som kjøper maileg uten grunn... hehe nydelige greier... min unnskyldnig var åtteåtingen, men hun leker ikke med det og det står i stua!!

Klem klem

Kristine sa...

Priceless!!! :):) Ha en fortsatt herlig søndag :)

/Kristine

Anonym sa...

Ha ha - godt det finnes flere "gærne" damer der ute:) Men det er utrolig hva som kan være livsnødvendig, og det er det ikke bare bare å forstå for en stakkars mann ;)
Lalla

Tone sa...

Hahahahahahahaahhaha:) Ler meg ihjel! Så godt skrevet! Ikke greit å være mann alltid og heller ikke så greit å være interiøridiot (som jeg kaller meg selv). I det minste gir det både oss selv og andre en god latter av og til ;)

Hahahaha:)

Klem Lycheli

Anonym sa...

Emmeline,you made my day! Ler så tårene triller! Måtte lese høgt til mannen og han lo høgt!! Han er også vand med sprø påfunn....
God søndag til heile Emmelinefamilien .

Frå bloggløse Alva.

Anonym sa...

Lurer på hva Yssen ber ektemannen lage til sin kanin, .....har hun kanin tro?

Klem fra en som elsker bloggen din!

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Hihi, du får nok ta turen inn til meg og kjøpe sengen. I forrige innlegget mitt kan du se hvor fint kaninen sover i sengen sin også. Bare sånn at du blir totalt overbevist om at den må du ha.
Jeg skjønner deg godt jeg. Merkelig nok så er jeg stadig å rydder i kaninkroken til minstejenta. Setter kaninen oppi benken med babymus på fanget, ordner i kleskapet og breier dynen over babykaninen:O)

Ha en skjønn sandag.
Klem:)

MiaNostalgia sa...

Hi hi - jeg smiler fra øre til øre, og vet ikke helt hvem jeg holder med i denne saken. Emmeline eller Emmelinemannen... :-) Tror nok MrNostalgia hadde reagert på samme måte som Emmelinemannen.

Ha en fin søndag - med eller uten "kaninseng".

Anonym sa...

Så morsomt å lese bloggen din.At vi er litt "gale" gjør bare samlivet morsomt. For 2 dager siden kom jeg over salg av diverse interiør.bl.a...LD,Durance og også Sebra (interiør for kids). MÅTTE kjøpe "negerdukke" og lilla, stripete bamse. Mann og voksen datter bare rister på hodet av meg, men med 70% avslag må man jo bare, da.
Gleder meg til dine neste innlegg.
Klem Trude Helen (uten blogg)

Anonym sa...

Ka farsken? Du er meg ei fin en, emmeline.

Mita på landet sa...

Menn vil nok aldri forstå oss kvinner helt.. *LER*

Linda sa...

Hei hei. Takker for masse inspirasjon:) Og det gode humør du sprer:) Jeg lurer på noe, jeg har nettopp fått meg en blogg, min galskap gjelder alt som har med hage å gjøre og det er nok ikke sjelden at minmann hever øyebrynene over mine påfunn. Men han vel funnet det lurt å ikke gjør den største innsatsen i å stanse meg heller, he, he:) Men det er såå masse jeg ikke kan i denne bloggeverden... Sånn som å få fine bilder fra bøker og kataloger, sider fra nettet. Du har sikkert mye å gjør og mange å svare, så jeg skjønner om du ikke får tid til å svre meg, men hadde satt utrolig pris på litt hjelp og tips... Min nye blogg heter www.lindashagedrommer.blogspot.com og min mailadresse er lindande@online.no. Lettere å svare meg på mail kanskje... Ønsker deg en fortsatt super søndag:)

Anonym sa...

Hei, her i huset har me berre ein levande kanin, i bur.
Og no har du meg igjen, me selger dokkevogger på ao-senteret, som heilt sikkert kan brukast til kaniner òg...

Klem fra Mai Britt :0)

wenche ringen sa...

Emmelinemannen har min medfølelse, men lukket avdeling er for drastisk må du si til han ( jeg jobber på en).
Han får heller trøste seg med at det faktisk finnes enda større problemer !.....og for oss lesere er det jo til stor underholdning :-)

Anonym sa...

Heisann, det er jo snart påske kan du ikke fortelle han at det er påskeharen?? Kaninen foretar jo bare litt oppryding...Du kan jo fortelle din kjære om at du kan jo kjøpe en seng hvis han ikke vil lage en til deg.....? Kaninene er jo kjempesøte:)

Hos Camilla sa...

Jeg ler så jeg rister... selvom jeg ikke helt har skjønt fasinasjonen av de hengslete greiene - de må jo være søte når det er så mange som har de :-).

Jeg er nok den eneste som ikke tåler greengate og maileg ;)
Men bloggen din digger jeg!

Unknown sa...

Kjære Emmeline! Du må love å aldri ALDRI slutte å blogge! Dine sarkastiske formuleringer, humoristiske tone og innimellom litt giftige snert, muntrer så til de grader opp hverdagen! TAKK!

Anonym sa...

hahaha! lol! Dette var morsomt :-0

Synes jeg ser dere i denne samtalen...har på følelsen av at du ikke får noen seng til kaninen....
hoho!!

Klem

Sanna sa...

Ååååå så fornøyelig Emmeline. Må bare si at din mann må være verdens mest tålmodige.. Men et sted går nok grensen for menn også - å lage dukkeseng til en tøykanin f.eks !!!

M sa...

Du altså! Hybelkaniner får en helt ny betydning..Litt for tidlig for oss å gå i barndommen enda.....men oppløftende at det nå er skjønne kaniner det går i, og ikke porselensdukker...ein gong i framtiden..når barnebarna kommer på besøk ...finnes det et gjesterom med støvete kaniner med alt tenkelig utstyr hihi...

Lillan sa...

haaha jeg tror jeg dævver;)) hihi synes jeg ser ansiktsuttrykket på din mann:O)) Men jeg skjønner greia di..for jeg har slike tanker selv...men så er det noe i meg..som sier stopp etthvert..men det hadde jo vært knallsøtt da!!

Men jeg har en liten jente på 1 år og gjett om hun skal få vokse opp i et mailegrom:) hun har alt en kjempe maileg:)

stå på! vil du ha mailegfamily i et skap i stuen så vil du det! :)

PS: din mann må være utrolig flink med hendene!! du er heldig:) tross alt:))

klem Lillan

Unknown sa...

Hahahahah, så utrolig bra!!!
Kos deg med de herlige mailegene du:o))

Klem Line

Tullefrans sa...

Hehe, herlig! Jeg skjønner veldig godt hva du mener, for jeg har nemlig et helt kobbel av slike skapninger selv. Jeg er imidlertid ganske så priviligert, da mannen her i huset faktisk kjøper klær til dem!

Divamamma sa...

Jeg har nylig kommet over bloggen din, og må si den var en fryd å lese. Så morsom, samtidig så fin! Hehe, deg skal jeg virkelig fortsette å følge. Dessuten må jeg nesten anbefale bloggen din altså.
Divamamma.blogg.no

Anonym sa...

Må jo bare være ærlig her, begynner faktisk å tvile litt på din mentale tilstand...

Emmeline sa...

Hei Anonym:)

Jeg også!!!

Anonym sa...

Var bare en fleip,det med mentale tilstand, men det tror jeg du forsto emmeline, jeg fikk også lyst på en kanin med tørkestativ og strykebrett, så jeg må nok melde meg inn i den samme klubben..( og hvis min mann hadde vært i stand til å lage dukkeseng skulle han sannerlig fått gjort det også)

Emmeline sa...

;) Hei igjen anonym....

Tenkte vel at det var ment som en morsomhet, selv om det dog er noen som tar Emmeline helt bokstavelig alltid...og de sliter jo litt i lengden vil jeg tro!

Henriette M. sa...

Ha ha ha ha!!!! PRICELESS!!!!!

Anonym sa...

Tusen takk for du har slik selvironi emmeline..

Anonym sa...

Hihi..*ler* du skriver ein nydelig blogg, og dette var jo sikkert en sak som mangen kjenner seg igjen i:)

Marit ♥♥♥ sa...

En hærlig og fornøyelig blogg du har!

Related Posts with Thumbnails