lørdag 13. februar 2010

Etthundreprosent stresset de luxe:)


I dag har jeg hatt sølvparty her hjemme. Sølvparty kan kanskje betegnes som et slags Posh Spice innen homeparty bransjen. I kveld var det sånn at en av mine venninner pakket ut alt hun eide av sølv, og så kunne gjestene kjøpe det de ville.



Selvfølgelig hadde jeg invitert en hel drøss av venner og bekjente til det berømmelige partyet. Dermed hadde jeg også satt meg selv under et helt latterlig press, med gnikking og gnuring og kramperydding med høy puls. Jeg regner med at ingen av gjestene fikk med seg at jeg hadde skurt gulvet i kroken bak flaskeboksen, men det hadde jeg altså. Jeg hadde også ommøblert kjøkkenhyllen med stort alvor, men det ble altså gjort på et tidspunkt der resten av huset FLØT! De viktigste tingene gjør man med andre ord alltid først her i huset!



Det er nok et poeng er at det trolig ikke er nødvendig å investere i noen nye kopper og skåler før en sånn sammenkomst. Åtti prosent av gjestene hadde jo aldri vært her før, og for dem var jo alle kopper nye--også de jeg kjøpte forrige måned;)



Nå når alle er vel hjemme igjen, kan jeg slå fast at gjestene mine mente at jeg har fremstilt min nye ugle som en gigant på bloggen, men den er altså ikke særlig stor. Litt verre var det jo at alle var rystet over at det var så liten plass her. De mener at jeg trolig tar bilder hengende fra taket i en slags Karlsson på taket anordning.


Hvis noen av gjestene mine leser dette må jeg få be om tilgivelse fordi jeg ( i faste siste liten rutine) vasket trappene sånn cirka fem minutter før de ankom, noe som er svært dårlig HMS arbeid. For her var alle lårhalser i livsfare fra det øyeblikket de tråkket over dørterskelen!


Den vanlige virkeligheten harmonerer vel ofte ganske dårlig med bloggevirkeligheten. I virkeligheten er nemlig Emmeline skrekkelig dårlig til å vaske. Det er flekker, rot og skrot overalt. Derfor blir man etthundreprosent stresset de luxe av å ha sånne besøk som i dag, selv om det ble knallkoselig og maten smakte bra:)


Mange ville nok ta lærdom etter en dag som denne. Kanskje man bør begynne å vaske regelmessig, slik at man kan ha besøk uten å måtte sende mann og barn på hotell i fjorten dager for å komme seg i havn? Men neida, daglig småvasking ligger ikke for meg. Jeg vasker kun når jeg har kniven på strupen. Dermed blir det god gammeldags lygeblogging resten av helgen, og det eneste fornuftige jeg skal gjøre er å få sendt avsted gavene fra Give Awayen! SEE U AROUND:) 










35 kommentarer:

Bossa sa...

Kjenner meg godt igjen her ja. Ha en fortreffelig helg.
Klem :O)

Ida sa...

Hei=)

Ville bare si at bloggen din er kjempeflott!
Og jeg har laget min egen interiør/hus/hjem/fine ting - blogg idag. Der er det link til bloggen din.
Håper det er greit? =)

Herself sa...

So pretty!

MissMette sa...

Herlig og så flott med et slikt party!!! - den har jeg ikke vært borti før :o) men en strålende ide! Superflott blogg du har, er innom her ofte, men er ikke såååå flink til å legge igjen en hilsen. Ønsker deg i alle fall en strlende helg. Klem fra Mette

Snuskebassa sa...

Sølvparty? Det var i sannhet et sjeldent fenomen :-)
Men det høres unektelig posh og kjekt ut :-)

Ha en fortreffelig lørdag på dine nyvaskede gulv!
Hilsen Liv

M sa...

Right there with you hon..M

Anonym sa...

Herlighet som jeg ler....
Kjenner meg igjen såååååå godt!!!

Hilsen Heidi

Shus sa...

he he,du får satse alle korta dine på oss som bare besøker bloggen, og aldri huset ditt...for oss ser da VELDI perfekt ut!!og vi ser ikkje flekkane du snakkar om! Ha ei strålande helg! Og bruk tida til andre ting enn vasking!!

Bless by Tone sa...

Kan anbefale www.flylady.net for å holde det jevnt reint. Tone

Lillian's hus og heim sa...

Kjenner meg heilt igjen eg og.. Vasker når eg må.. No når vi bygger bad, så mopper eg golvet for støv, men må nok vaske skikkelig når vi er ferdig. Desverre.

Klem Lillian

Ps, digger greengate.. Ønsker meg til morsdagen;D

Marita sa...

stressvasking e det fleire som e go på!! Rart kor masse ein kan få gjort på en liten time om ein virkelig må!!
Gratulerer med nye koppa og skåler!
good helg til deg og dine! :D
klem frå Marita

MeyBiMe sa...

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv!!!!!
Jeg begynner også alltid med det vigtigste først....som kanskje å rydde vaskerommet....for tenk om noen skulle rote seg inn der????.....
Godt å høre at jeg ikke er helt alene i denne store verden :-)'
Håper du får noe igjen av denne lommeboken din snart Emmeline!!!!!
Ha en strålende fin helg :-)
...og.....jeg er heller ikke politi
:-)

Anonym sa...

Hei, godt å lesa at det er fleire som vasker og rydder på skippertakmetoden. Er ganske god på den sjølv.

Det viktigaste er vel at ein slapper av og kosar seg sammen med gjestane, når dei er komt. Og ikkje tenker på det ein ikkje rakk over..

God helg, fra Mai Britt.

Anitas hus sa...

He he, kan vel skrive under på den der jeg også ja. Jobber best under press, ehm, vet ikke helt om mannen min er enig i det utsagne der men...

Ha en fin dag Emeline!
Klem, Anita:O)

Rosa sa...

kvardagsvask er for pyser. Nemlig!
Her kjem òg panikken som eit kvelartak om nokon kjem på uanmeldt besøk. Prøver av og til å gjere noko med det, men det går heller dårlig.

God helg!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan på en OL lørdag!

Åhh, så skjønne krus og herlig pyntet hylle. Slitan med de:)

Her er jo det fullstendig kaos, besøk østfra i helgen + kjøkkenet som du vet. Hjelp!
På toppen av det hele var jeg så lur at jeg bestemte meg for å servere pinnekjøtt i dag, vet jo ikke engang hvor den store pannen befinner seg. Lisbeth i et nøtteskall. Hot dogs hadde vært en bedre idè, varmet i microen:)

Ha en fin helg.
Vi sneikes.
Klem

Monica sa...

Hei på deg.
Sølvparty, helt nytt for meg, men så da riktig så koselig ut.

Nydelige bilder, så utrolig mange flotte "kopper og kar" du har.

Ønsker deg en deilig helg, uten vasking ;)

Anonym sa...

Tallerkenhylla så flott ut, og klart jeg har kikka bak flaskekassen.Det var rent der!Lurer på om hun fikk solgt sølvet, og om du kjøpte noe? Toril A.

Sjuskeline sa...

Er litt sjokkert over at Emmeline er dårlig tilå vaske..... :-P Sjuskeline er ganske flink til å vaske, hun har nemlig en fortid som stuepike på hotell, men Sjuskeline vasker ALDRI, det er jo rene ssisofysarbeid, det blir jo bare skittent igjen...:-/ Kunne også godt tenkt meg å ha link til deg på bloggen min,hvordan gjør man det?????

God helg :-)

Titom sa...

Ble nesten litt sliten bare av å lese. Du får ta det med rot og bare nyte det rene huset resten av helgen.

LindaC sa...

Der traff du spikeren på hodet for min del iallefall!
Vasking forekommer svært sjeldent her i huset, men jeg er veldig glad i støvsugeren da. Selv om den ikke tar flekker... Med to, snart tre, små så blir det jo så fort skittent igjen, at an nesten mister motet av å svinge moppen :p

Sølvparty høres unektelig posh ut! Dette har ikke jeg hørt om før, er det "vanlig" her i Bergen?

Mariann Louise sa...

Hehe, det er såå bra at det finnes flere som meg, jeg har trodd jeg var alene om vaskeproblemet! Siden vi har 14 småhunder og valper, rotete mann, så begynte jeg å få totalt mindreverdighetskomplekser av alle de suuperflotte bloggene.

Begyte seriøst å lure på om jeg virkelig var såå utrolig grisete i forhold til andre, så takk for at jeg ikke er den eneste!! Jammen lettet det litt på selvfølelsen:)

Synes denne vaskingen og ryddingen kan bli et døgnprosjekt her;)
Har aldri funnet dette flote systemet som det ser ut til at andre har her inne, får jeg ordnet et sted, er det 10 ganger verre et sted jeg trodde var OK. Håper det er flere som ikke er perfekte!?

Ha en koselig helg!

Mariann og hundene

Hvit Villa sa...

Hihi. Har aldri hørt om et sånt eksklusivt party før, jeg, men var nok en veldig hyggelig affære kan jeg tenke :-) Ha en fantastisk ikke-stressende helg! Og husk imorgen er det mann og barn som må varte opp mor :-)

Snertne sneller og små nøster sa...

Så utrolig deilig å lese dette :-) Spesiellt i dag - jeg har sittet og tenkt at jeg har ikke lov til å være lat i dag (til tross for at det endelig er helg)- jeg må jo vaske hus...Og så har jeg lurt litt på hvordan alle andre hele tiden rekker å ha det perfekt. Og så, til min store glede, viser det seg at det er flere av oss :-D Ha ei fortreffelig helg! Klem

Ruths datter sa...

Så lurt med et sånt party da. Aldri hørt om før.Det kunne jeg tenkt meg å være med på.Kjenner meg igjen med den vaskinga da. Liker best tiden etter vasken jeg. Pyntingen.
God helg til deg

Fjordheim sa...

Du er ikke den eneste som må vaske og ganske mye før besøk. Her blir det heller ikke vasket jevnlig. Bare ved ekstremt behov.
Tenkte på det denne uka som jeg har bakt en del at jeg skulle vært like glad i å vaske som å bake.
Ønsker deg ei flott helg i nyvsket hus :)

Anonym sa...

Hei Emmeline!

Det var da noe nytt! Sølvparty, da, intet mindre!

Jeg er gammel "Tuppedame" og vertinnen fikk alltid en fin gave. Hva med deg, Emmeline? Fikk du noe sneisent og lekkert i sølv som takk for strevet? Håper det.

Liten plass, sa du? Hah, de skulle bare visst.. Det er lett å dandere seg rundt i et stort hus, et mindre; det krever sin kvinne. Noe du faktisk ser ut til å håndtere meget bra.

Ønsker deg en fin lørdagskveld!

Hilsen Elisabeth

Blått til lyst sa...

Det er garantert selvmotsigende å være pynteguri og vaskebert i én og samme person.
Det bare går ikke.
Vaskeberta blir SÅ sint på pynteguri som plasserer dill og dall på alle støvsamlende steder, at det garantert blir spaltende oppgjør.
Nei, skygg unna muliple personligheter og gjør et valg.
Enten er du pynteguri, eller så er du vaskeberte.

Line fra huset på landet sa...

Hoho..vel, noen og enhver kan vel kjenne seg igjen i dette! :))
Får bare håpe at vertinnen selv koste seg litt også da?!

Med ønske om en god helg,

Klem,Line

ninamor sa...

Hei på deg! Jeg fikk meg en latter i dag også. Det slår ikke feil, din blogg er helt klart en gledesspreder! LIkte godt at du også prioriterer det viktigste først; hylla som skulle bli "ferdigstyla" før slike mindre viktige ting som rot og støv. GOd helg!

Hem och Lycka sa...

Hihi, du skriver så festligt och mysigt. Kul med sånt party!

kram Mia

Anonym sa...

Jeg kom tilfeldigvis over innlegget ditt. Det var virkelig fornøyelig lesning og jeg er sikker på at MANGE kjenner seg igjen her.
MVH IngunnB

liven sa...

Hihi.....må le altså!!
Er også et skippertakmenneske :o)
Litt av en samling av sølv....var det fru Gade eller fru Greve som hadde partyet ???
nydelig greengate....og nå kommer det et nytt mønster i vår som passer knallgodt til det lysblå....du har nok fått det med deg :o)lysblå kant og roser inni......sukk...
ha en flott morsdag Emmeline :o)

helen og gutta sa...

har nylig oppdaget bloggen din og vil bare si at jeg storkoser meg her inne hos deg. Du har en vittig måte å skrive på og masse flotte bilder og det er hauger og lass av inspirasjon å hente hos deg. Håper det er ok at jeg legger meg til som følger hos deg. Klem Helen

Nancy Sæle sa...

Loved your last 2 bloggs!!! Wonderful to see silver in your pictures!!!! A lovely party. Great to see you again and meet your family and friends!klem- Poshsølv!

Related Posts with Thumbnails