mandag 8. november 2010

Underveis


Allerede tidlig i juni flagget jeg på bloggen at spisestuen skulle få et løft. Jeg kjøpte inn massevis av blått stoff, og planla i vilden sky, og neste dag var det bom stopp for hele prosjektet. De som har fulgt med på Emmelines blogg, har vel erfart at Rom ikke var bygget på en dag, iallefall ikke her hos oss.


Neida, det er en voldsom planlegging av det ene og det andre, men så må man vente på "ånden" som går - og den er stort sett ikke-tilstedeværende. Da er det bedre å ta viljestyrken fatt, den holder lengre enn ånden!


Spisestuen ble kjøpt i 2003 på Bohus. Det var i grunnen før hvite møbler hadde blitt poppis. Derfor var det få hvitmalte møbler på markedet.



Selv om jeg ikke var helt fornøyd med den såkalte hvitfargen (!!!) på møblementet, eller det gråmelerte stoffet på stolene, tenkte at det bare var å ta malerkosten og stiftepistolen fatt... Det skulle vise seg at det tok syv år før jeg kom så langt!


Men nå er jeg underveis og det blir ganske bra. Det blå stoffet får vente til sommeren. Nå er det åtte hvitmalte julestoler med røde GreenGate håndklær som gjelder. Jeg er til og med i rute til lampedagen på torsdag og gulvmalingsdagen på fredag:) Håper dere har en fin dag dere også -med eller uten malerkost! 


40 kommentarer:

Huset på toppen sa...

Jo, hvis kan TTT :) Men du så fine stolene deres er blitt :)Lykke til med resten av jobben, jeg flikket over våre stoler på kjøkkenet i september :)
ha en fin fikse ferdig uke, C
Klem Linda

Kjersti sa...

Så utrolig lurt å bruke hånkler fra Green Gate til setene! Den skal jeg huske :) Lykke til videre med oppussingen!
Klem, Kjersti

RoseSommer sa...

Dette var koselig. Har fått NY spisestue, jeg og har også innlegg om den. Gjett om det er forskjell på stilene våre! Men hadde ikke en gammel skjenk styrt mitt møbelvalg, så hadde jeg nok hatt slike hvite møbler som deg. Veldig, veldig koselig, Emmeline. Trekkene er til å bli i godt humør av.

Snuskebassa sa...

Så flotte de ble!
Jeg har ennå det grønne Fretex bordet med tusjede streker i håp om å kamuflere diverse hakk og riper....men det er jo meg.
Veldig smart å bruke håndkle trikset!
Klem fra Liv

IngridB sa...

Så fine stolene ble :)
Ha en fin dag!
- Ingrid

Fru R. sa...

De ble kjempefine. DU ER FLINK !!!!

Klem

Lottemora sa...

Så lekkert det ble!

Klipper du i stykker håndklærne eller stifter du dem bare rett på?

Alfa sa...

Så fine de ble:). Lykke til videre.klem

Hege sa...

Så kjekt å høre at TTT hos andre også;-D
De ble kjempe-fine - og lurt å kunne bytte til sommer`n da!
Ha en fin start på uken,
klem Hege.

tante fiolett sa...

Det blir kjempefint!!!
Ja den ånden er nok ikke fraværende bare hos deg;)
Skulle malt en kjøkkenvegg, noen stoler og et bord jeg, meeen jeg vet ikke helt hvor viljestyrken tok veien heller hehe;)
Ønsker deg en flotters og produktiv uke!!
Smil & klem fra Jeanette:)

Beth sa...

Ååå, såå lekkert!
Her også går nesten planleggingen for alle prosjekter over laaang tid...
Men jeg bruker si at da blir det som regel vellykket også da når en ikke bare kaster seg ut i det...; ha, ha...
(litt selvtrøst over å være så treig må være lov vel...??)

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Hold op hvor er de blevet flotte.
Tillykke med dine nye stole...
Knus Fra Susi

Fjordheim sa...

JAmmen går det unna når du først får satt igang. Så flotte stolene blir med røde stoff.
Lykke til med resten av jobben :)

Breivik Samfunnshus sa...

So far sooooo good Emmeline,
de blir kjempefine !!!

tenker den spisestua blir litt av et syn når du får ordnet til julehøytiden !!!

Ha en flott mandag !
-maren-

Mitt hvite hus sa...

Planlegging er halve jobben... resten kan Ta Tid ja... kjenner til det,,,

kjempeflotte stolene ble.. ga meg en ide om et par stoler her i huset,,

Nyt kvelden =)

STYLIZIMO sa...

Stolene ble superfine etter forvandlingen! Kjempesmart av deg aa bruke kjokkenhandklaer fra Green Gate :)

Ha en fin kveld, Emmeline! Haaper du tar deg en velfortjent hvil i sofaen naa :)
klem Nina

Landcharm sa...

Disse ble da virkelig flotte!

Barbros lille atelier sa...

He, he, her er det med malerkost:-) Har en del umalte furudører som venter på å få maaange strøk med maling....

Spisestuestolene ble rålekre! For en forskjell! Den som venter på noe godt...:-)

Klem

Supersnuppa sa...

Jeg liker det du har gjort med stolene! Sprekt med ulike stoffer. Veit ikke om jeg noen kan tørre å gjøre det selv, men jeg liker det godt hos andre:-)

Lene sa...

Så utrolig flotte stolene ble, snakk om forandring!! De ble bare så lekre, ser jo helt nye ute;)

Verdt å vente på i noen år da:)

Ønsker deg en fin uke:)
Hilsen fra Lene.

Fru Ruud sa...

Kjempe fine stolene blei!! Så smart å bruke håndklær til trekk!! Veldig fint!! Godt å høre at ting kan ta litt tid andre steder også! Uansett det er viktig med planer....
Ha en fin mandag!
Klem Annette

Miranne sa...

FOR eit løft! Fint blir det - om det har teke tid :o)

Anonym sa...

Så flott det blir Emmeline!
Og så smart å bruke håndklær fra greengate!
Flink du har vært!
klem Laila

Guro sa...

Uten malerkost her også i kveld, juhuuu! "bare" spisebordet som er under malingsconstruction her da. Det dumme er at selv om det er ferdigmalt (i dag!) så må det stå å herde i en liten uke... :/ Ikke like enkelt å håndtere det for utålmodige sjeler.

Stolene dine ble kjempefine! Flinka :)

God mandagskveld!

Ramme Alvor sa...

Det vart nesten happy products for happy people...herleg og lukkeleg!

britt

lillpastill sa...

STILIG! Ting tar tid, men den som venter på noe godt venter jo ikke forgjeves! :)

Forandring fryder og skal si det ble lekkert!

Klem fra meg

fru Dyregod sa...

Det ble julestoler, det! Kjempeflotte!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Knallfint ble det...så lurt med håndklæær da...

Ha en super dag og uke...

Anonym sa...

Kjempegod ide å bruke Green Gate håndklær til stolene. Ble skikkelig fine!
Flott blogg du har!:)
Karin

Julia sa...

Ahh det er godt det er flere! Vi kjøpte spisestuemøbler for 5 år siden som med en gang skulle males og få nytt stoff, men som heller ikke gjort noe med. Men jeg har tenkt mye på det i det siste og setter meg som mål å få dette gjort før jul.

I den annledning lurte jeg på hvilken maling du bruker? Jeg antar du bruker vannbasert maling? Jeg synd den blir så tykk og så er den vannskelig å få fint. Kan man tynne den litt ut på noe vis, vet du det?

Elin N.M sa...

Morsom og inspirerende blogg du har! Ett spørsmål: hvilken farge har du på veggene i spisestuen? Holder på å skal male stuen, men klarer ikke å bestemme meg for farge... Så derfor sitter jeg ikveld og studerer bilder fra diverse blogger i håp om å finne den perfekte farge ;)
Elin

Mie fra Mies Mirakler sa...

Stolene ble kjempefine, spesielt det prikkete stoffet var veldig søtt. Her i huset er det fint lite rødt, i jula er vel eneste tiden, men det er jo veldig fint hos andre :D Nok av TTT prosjekter her også. Et stort skap med ekkel kvae på foreksempel. Har jo ikke lyst å begynne på den grisejobben med å få vekk kvaen ærsj... får vel ta det til sommeren når man kan ta det ute på terrassen :) *♥*

Emmeline sa...

Hei Julia. Denne gangen bruker jeg heftgrunn først og så bruker jeg vannbasert maling på andre strøket. Syns det funker helt greit har ikke gjort meg noen erfaringer med at malingen er for tykk... Men så er jeg ikke så nøye på det;)

Lottemora: klipper av et lite stykke på kanten og stifter rett på.

Hei Elin. Fargen på veggene--og gulvet--og møblene--og listene-- er HVIT. Enkelt og greit! Kritthvitt...

Julia sa...

Takk Emmeline! Sikkert bare jeg som har en litt gammel maling da.. Har et 3liters spann som har blitt åpnet og lukket en milliard ganger, så er nok det=)

lillpastill sa...

Jeg fikk forleden dag min første award og da var det ikke vanskelig å gi den videre til deg - ta en titt hos meg!

Gleder meg til å titte innom igjen snart, er alltid så super duper kjekt!

Klem fra meg

irina sa...

Det trur jeg blir kjempefint ja. hdde jeg hatt plankegulv som dere ville jeg også malt det hvitt. Det syns jeg er lekkert...det skaper nyanser. men jeg er ikke spesielt opptatt av å male parkett..kjedelig jeg da sjø----og er enig med deg...ikke si det til noen. jeg syns det ble ok. men skulle jeg ha bodd der selv ville jeg hatt mer gråhvit. Men jeg prøver å selge inn ett hus her...ha ha...kan ikke skrive at det ble styggt...det ble det ikke. Folk liker det, men det er nok ikke så mye meg. Jaaaa hadde jeg hatt en ny plass å flytte inn. ...håper jeg får det engang da....

Villblomsten sa...

De ble flotte :-)
og du skriver hærlig som alltid :-)

Sissle sa...

Hei ;)

Angående den julebrusen så sier CBmannen min at det er lite trolig du finner det i Bergen. Hans beste tips er lagerbutikken hos Hansa, men han tror ikke de har den inne.

:)

Lykkehuset sa...

Kjempe lekkert og kreativt!!

Anonym sa...

Så flott du har det!
Jeg forelsket meg totalt i bildet over spisestuen. Hvor har du fått det fra? Så ganske dyrt ut, men ser også ut som det er verdt det! :-D

Klem, Sigrun

Related Posts with Thumbnails