lørdag 2. juli 2011

This town ain`t big enough for the both of us

Ferien er i gang. Emmeline har, for andre helg på rad, drasset med seg en Kitchen Aid som heavy håndbagasje på flyet. De som kjenner meg, vet at jeg alltid har drømt om en turkis Kitchen Aid. Derfor var lykken stor da jeg vant en forrige helg. Jeg er nå den lykkelige eier av TO kjøkkenmaskiner, og den hvite kjøkkenmaskinen har fått et nytt hjem på hytten:)


Kjøkkenmaskinen er allerede innviet av Kjøkkensjefen som har laget sjokolademousse. Emmeline hadde egentlig tenkt å kaste seg på en slags bakebølge, men hadde selvfølgelig helt glemt at vi ikke har stekeovn som virker her på hytten.

Denne uken skal vi derfor kjøpe stekeovn nummer TRE, siden elektrikeren er ovebevist om at begge de to foregående stekeovnene har samme feil- Å neida, det er INGENTING feil med det elektriske anlegget... Det er bare alle steikeovnene som har samme feilen!!

Ellers er det som vanlig en stor overgang å sette inn sommerhusgiret. Emmelinemannen har plantet blomster i ALLE slags farger, mens jeg har vært borte. Her står knallgule og mørkelilla blomster side om side med rødt og rosa.


Det er lav pion-, rose- og romantikk-faktor, og stor økonomifaktor med barklegging både her og der. Det er sånn at en gjennomsnittlig estetiker lett kan kan gå på en liten smell. Regner plasker ned, og Disney Channel kjører for full hormmusikk- hu hei for et ferieliv!

Da er det bra at Emmeline har investert i et mobilt bredbånd som kom i en pakke som tilsa at det skulle være 3G Turbojet, extraordinært supertempo på nettet. Imidlertid har Turbojeten også tatt ferie, så da gjelder det å smøre seg med tålmodighet. Håper dere koser dere med eller uten ferie dere også! Er tilbake så snart Turbojeten tillater det! SO LONG:)

32 kommentarer:

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Heldige deg som har TO (!!!!) aggitt :)
Synes jeg så en viss likhet mellom deg og snuppa på bildet ;)

Kos deg med ferie!

Klem Anette

Liv sa...

Uansett vær,koos deg masse i ferien din:D

Fjasevas Huset sa...

Kos deg med sørlandsferie:-) her er det godt å være! Imorgen kommer sola!! So hang in there:-)

Luksus å ha kitchen aid på hytta du! Velfortjent premie:-)

Stor klem til deg og med ønske om en superduper hytteferie!

Anonym sa...

Håper virkelig at du deler bilder av den fargerike floraen som mannen har beskaffet!
Ha en fin-fin hytteferie :)

Helene sa...

Nå mangler du bare en RØD som du kan dra fram til jul;-))

Desirée sa...

Ja du tok den hvite til hytta! Det var jo smart :) Den turkise var jo bare knallfin! Elsker min rosa jeg :) Men synes du burde ha en rød en fremme i jula, det hadde vært bærre lækkert :)

God helg til deg og dine!

Klem fra Desiree

Kort og Søm sa...

God ferie! :O)

Pink lady sa...

Jeg tenkte meg at den hvite fikk reise på hytta!! Heldig du som er på plass på Sørlandet. Selv om jeg hører at det har regnet der nede når jeg har blitt solbrent i Bergen! ;)

Jeg skal selv en tur til Sørlandet om drøye to uker! Gleder meg til det. Jeg passer alltid å legge inn en tur til Lyngdal med litt interiørshopping. Ellers anbefaler jeg en tur innom Skipssekken i Farsund, de har masse Greengate! ;)

Klem Pink lady

Hjemmekjær sa...

Heldige du!! To lekkerbisker av noen maskiner det der!!
Nei, tenk her er ikke mye godt vær på sørlandet....Begynte bra i dag, men så kom regnet.... Blir det slik fremover, er jeg redd det kan bli mye shopping....!
Å er det noe trøst, så har vi ALLTID dårlig nett her!! Bor langt oppi skogen. Hører rykter om noe fiberkabel i nærområdet, men den kommer neppe helt opp her til oss!

Kos deg på hytta lell.
(Venter jo i spenning på å se den flotte hekken;D)

Monica sa...

Herlig med hytteferie, selv bladt blomster i alle farger :)
Heldige deg som har to kitchen aid-er! Jeg vurderer nå om jeg skal ofre bunadscape mot en kitchen aid til 30-årsdagen :P Har heldigvis 1/2 år på å bestemme meg :)
God ferie! Kos dere, og lykke til med stekeovnen - alle gode ting er 3?
Klem fra Monica

sa...

Hei hei! :O)

Takk for fantastiske innslag på glansdagen og gratulerer med pris :O) Det var litt av en fest!! NIB jentene har virkelig fått det til og gjorde dagen uforglemmelig:O) Kåseriet ditt var helt fantastisk. Lo så magemusklene virkelig fikk trent seg!

Nå har jeg bladd meg nedover og lest de siste innleggene dine og ironien din er det ingenting feil med! Haha.. satt jo der under kåseriet og lurte litt på hva du egentlig skrev om.. men her ser jeg både mailegkaniner og også et eget innlegg om hva du skulle ha på deg på GLandagen... :O)

Gleder meg til å følge deg videre.

Nyt sørlandet uansett vær. Det er herlig med fridager!

PS! Gleder meg stort til å se bilder av den fargerike hekken som mannen din har kjøpt inn :O)

Nyt lørdagen!

Klem Carina

Nin sa...

Du og du..Du skriver så herlig at jeg må bare hive meg med de 3000 andre som trives så særs godt her inne at de følger deg ,du har fått enda en..Prisen(e) er vel fortjent!Gleder meg til å se den hekken!Jeg vurderer løvetannhekk..Så slipper jeg å slåss mer med den plenklipperen..Fin lørdag og god sommer på deg og dine!

Hobbymegher sa...

Ååååhhh! Herlig farge!!

Jeg vil også ha, men skal man velge turkis eller rosa?? :P

Tove `blogg verden sa...

Tenk å være så heldig :D Jeg har den isblå på min ønskeliste ;) Nydelig er den!!!
Kos dere masse på hytta
Klem Tove

Hege sa...

Gratulerer med vel fortjent pris.
Flott blogg du har, her er det bare å legge seg til med en gang;)
Du skriver så go`hjerta at du kommer til å forlenge livet mitt og lindre mine plager:)
Gleder meg til å følge deg.
Må du og dine få en god ferie:)
Stor klem

kardemumma sa...

Underbara bilder!!! Vill ha allt speciellt den turkosa KA.
Kram på dig!
Carina

Annelive sa...

Åhh har lenge ønska meg en rosa.
Kom tilfeldigvis innom bloggen din da jeg søkte etter interiør stckholm, flott at du har mange tips og lenker, takk det var underholdende lesing.
Kommer nok innom flere ganger:-)
Annelive

Tonje sa...

Herlig innlegg!! Blir i skikkelig godsteming. Syns du har en flink mann jeg, min hadde ikke rørt blomster. "like fint å asfaltere hele hagen vel?"-type her.

God ferie!

Tonje

Connys Cottage sa...

I love the kitchen ade.


hugs Conny

emmashem sa...

Vilken underbar blogg så härliga färger och bilder! Du har så mycket fint...jag drömmer fortfarande om min första Kitchen aid.
Hit kommer jag tillbaka, du finns nu i min blogglista.
Ha det bra!
Kram Emma

Rosa sa...

Kitchen Aid på hytta må jo vere bra, sjølv med feil på el-anl......steikeovnen!
No gler eg meg berre til bilder av den fargerike hekken!

hobbyvimsa sa...

Heisann!!

Hørtes ut som en perfekt ferie på hytta:)

Håper dere får bedre vær!!

Nyt ferien:)

Klem Linda

ANNEPÅLANDET sa...

Høres ut som en deilig ferie! Og husk at i naturen vokser alle slags blomster og farger hulter til bulter, og det er jo alltid perfekt og vakkert! Fortsatt god sommer!
PS: Vi vil gjerne høre mer om hekken - bilder + hva slags planter?

♥ Stines hverdag sa...

Så heldig du er som har Kitchen Aid både hjemme og på hytta!

Nyt ferien!

May-Helen sa...

Så koselig det så ut på hytta di. :)
Håper at ny komfyr blir bra. :)
ha en fin sommer.

Klem May-Helen

Ruter & Hjerter sa...

Hytta di er bare faantastisk!! Kunne flyttet rett inn uten å røre noe!!
Ha en god sørlandsferie:)

Linda sa...

Kjempekoselig kjøkken du har på hytta! Og din datter ligner kjempemye på deg!

Grip dagen sa...

Kan du hjelpe???
Til helgen drar vi til Danmark. Jeg googler interiør og antik og skriver ut kart. Ingen skal si at jeg ikke er forberedt...!
Et av treffene jeg fikk var en blogginnlegg fra deg!
Du skrev at du i hui og hast fant "interiørdelen" av Ålborg...
Kan du enkelt forklare hvor den er???
Ellers håper jeg dere får fine dager der sør. Håper også dere får gang på bakingen, det er en hyggelig sommersyssel!
Koselig å se skiltet ved siden av komfyren...!
Klem Marit

ann-helens hjem sa...

Gratulerer med fin premie og tittel! og det er virkelig velfortjent!

Jeg må bare si at jeg synes du er UTROLIG dyktig på interiør og du tar helt himmelske bilder.

Jeg har ved gjevne mellomrom tittet innom bloggen din, og nå har du inspirert meg til selv å lage en interiør blogg.

Kos det med hytteprosjektene og ha en fin tirsdag!
Klem fra ann-helen

Villavoni sa...

Heisann! Det var bra at du fikk den fargen du alltid har ønsket deg da:) Det var vel fortjent. Jeg har lagt en link til bloggen din, på fine blogger lista mi. Bloggen heter www.villavoni.com. Jeg blir veldig glad og stolt hvis du kunne ta en titt innom bloggen min, og kanskje legge til meg på din liste, hvis du liker den da selvfølgelig:) God sommer

Anonym sa...

Hei! Koselig og artig blogg :-)
Kakebunner kan stekes i aliminiumskjele på en plate på ovnen (ikke stål!). Smør kjelen i bunnen og litt oppettter sidene, klipp til et smørpapir som dekker bunn og litt til,smør det også. Hell kakedeigen i,sett på lokk,sett platen på 3 (250-300C)og la kaken stå i fred og ro til den er stekt (fast og fin,løsnet fra kantene).Bruk en kjele som passer til platen. Bruk et lokk eller lign. som går inn i kjelen,snu kaken ut på det.Det blir flotte helt jevne kaker :-)
God Ferie!

Anonym sa...

Hmm en skriveleif ble til.. det skal være aluminiumskjele selvsagt...

Related Posts with Thumbnails