tirsdag 18. september 2007

Et Ebayeventyr



Det var en gang en jente som ble veldig begeistret for ebay og startet å by i alle retninger.

En dag fant hun noen fine ting på nett, og sendte en melding til selgeren for å spørre hvor mye det ville koste å sende disse tingene fra England til Norge. Selgeren svarte at han ville gi jenten en veldig god pris.


Jenten (-som nok ikke var så veldig lur) syns dette var et godt svar og la så inn bud på selgerens ting. Da auksjonen var avsluttet var jenten veldig fornøyd fordi hun hadde vunnet alle tingene til en god pris, og hun ønsket dermed å betale. Samme dagen tikket det inn en melding fra selgeren.


Han mente at det ville koste 600 kroner å sende tre små krukker fra England til Norge. Jenten ble veldig overrasket; "Det kan da ikke stemme, svarte hun, du skulle jo gi meg en god pris? Jeg har betalt mellom 60 og 100 kroner for de andre pakkene, dette kan vel ikke være en god pris. -Iallefall ikke for meg... "Joda," svarte selgeren (-som nå hadde tatt av seg fåreklærne og viste seg i hele sin ulveprakt..) det koster 600 kroner og betaler du ikke så melder jeg deg til sjefen for ebay og da blir du svartelistet.


Jenten ble littegranne usikker av dette; skulle hun betale?? Men så kom hun på at hun faktisk hadde kjøpt så mye på ebay at det egentlig ikke spilte så stor rolle om hun ble svartelistet. Dermed sendte hun et svar til ulven som var sånn: SORRY ULV, men hvis du tar 600 kroner for å sende disse tre små tingene og mener at det er en GOD PRIS så burde DU vært svartelistet selv din tosk, hadet på badet din gamle sjokolade... Sånn cirka omtrent skrev hun!...iallefall nesten!

-og nå er hun pittelittegranne usikker på om det sitter en liten sjef inni datamaskinen som viser seg å være sjefen for ebay, og før hun vet ordet av det så blir hun svartelistet...jaja! Derfor er det bra at jenten skal på klubb i dag og der skal hun kose seg, og ikke tenke mer på hverken ebay eller ulven eller svartelistesjefen! Ha en fin kveld dere også.


19 kommentarer:

[morgrethe] sa...

*ler* Kos deg på klubb om du er svartelistet eller ikke.

Anonym sa...

Liten kommentar sånn utenom innlegget:Ja, husker du hva vi snakket om i butikken? Er det mulig å være kreativ på sin egen måte liksom??? grrrr...
Fasinerende;)Jeg har tydeligvis min egen lille ulv;)

[morgrethe] sa...

Du.... jeg glemte å si. Takk for alle de koselige kommentarene du sender meg, blir så glad. Å ja... jeg blir med deg, du er en av mine favoritter.... så ikke vær redd for det. Og til slutt: hjertene dine er da kjempefine, tror du undervurderer deg selv når det gjelder sying. Du kan da du, det har vi da sett mye av i det siste. Klem

MODERN COUNTRY sa...

Hahahaha...Ler så jeg detter av stolen her. Ja, jeg skulle lese historien igjen til min samboer men han hørte ikke hva jeg fortalte fordi jeg lo altfor mye :) :) :)
Du altså, jaja..han får ha det så bra på badet da den dumme ulven i fåreklær. 600 kroner er da svindyrt bare for 3 krukker!! Nei,stå på ditt og dette er ifølge meg bare en tom trussel for å presse deg til å betale.
Velkommen inn hit på blogspot forresten, ja, jeg fikk ikke med meg flyttinga jeg. Koselig med dine meldinger alltid, blir så glad kan du skjønne min Emmeline!!
Kos deg i kveld på klubben! Klem (",)

Albertines verden sa...

Jeg synes du er tøffere enn toget, jeg. Frekke ulver i fåreklær trenger en smekk over snuta. Han tør nok ikke svarteliste deg uansett, grisk som han var. ;0)

Line sa...

He he...hysterisk morsom historie!!! Uff ja det er lett å ble overvrig på Ebay, men jeg tror nok du slipper svartelistingen :)

Helene-Årets gleder sa...

Ha,ha,ha,ha....du skriver godt:-D
Dumme ulven:-D


Må si at bloggen di er vakker:-)
Deg vil jeg besøke ofte.
Håper det er greit at jeg legger deg til på siden min:-)

Mvh Helene

Anne sa...

Ha, ha! Det var en spennende historie om en tøff jente! Håper det ordner seg. Mannen min kjøpte i våres en antikk lampe på nettauksjon til 1100,-. Problemet var imidlertid at han ikke hadde tenkt på hvor mye det kostet å frakte lampen fra Danmark til Norge. Det viste seg at å frakte med antikkfrakt var mye dyrere enn selve lampen. Det kostet han nemlig 2500,- i frakt! Det er synd, for man kan få mye for en god pris. Men å frakte det er svindyrt! Takk for koselige kommentarer hos meg!

Trines Hus og Hage sa...

Hei Emmeline! Veldig lenge siden! Har det bra, men dagene har blitt kortere for meg merker jeg. Dette blir derfor bare et lite livstegn (men jeg la ut nytt innlegg i dag. Velkommen).Grattis med nye lokaler og flott blogg! Håper du koser deg i kveld. Synes du gjorde det rette med uleven i fårekær, svartelistet eller ei! Går nok bra med hele eventyret. Alle eventyr ender jo bra tilslutt! Trine

elin1976 sa...

Du er rett å slett spik spenna gal. HA HA HA. Skulle likt å sett ansiktet på fyren som fikk denne beskjeden. Ha en fin dag. Klem :O)

Ellie sa...

He he, historien er jo morsom, men den fyren burde bli svartelistet sjøl, spør du meg! Greit at frakt koster en del, men hvordan klarer han å få det til å bli 600 kr. for tre små krukker?? Det tyngste jeg har bestillt fra Ebay var et dessertservise med en stor bolle og seks små. Tror det var ca. 120 kr. i frakt. Nei, du har nok ditt på det tørre der, og slipper nok å bli svartelistet. Så bare fortsett å by, du ;-)

åsemor sa...

Hmmmm, det vil vel bare føre til at det blir litt mer plass i skapet ditt :)
Fortvil ikke, du blir nok ikke svartelistet, slike ulver vil gjerne ha pengene dine en annen gang.
Må si jeg humra når jeg leste innlegget, skal ta smilet med meg til sengs for nå må jeg legge meg. Kikka ut når jeg låste døra, og det var FROSSET på bilen( som naturligvis står ute, da garagen ikke er rydda)! Må beregne ekstra med tid imorgen, ja jeg har fortsatt sommerdekk.

elin1976 sa...

God morgen.
Nei jeg gikk ikke opp i fyr. Dukke nr. 2 fikk brannskader. he he. Derfor kunne det være flott med en burka på henne. Men jeg fikk angst et lite øyeblikk der når arm, hår og ansikt ble svart.
Nå er jeg så utsovet....har sovet i 6 timer. Så er det på an igjen. Er det rart humoren min når et høydepunkt sånn i 24 tiden på kvelden? Da blir jeg så morrsom atte. he he.
Å denne ebay mannen hadde fått hørt det fra meg om det hadde vært jeg som hadde vært i dine sko. Å da hadde han virkelig fått hørt det. Jeg blir så sint når folk holder meg for narr på sånn en måte(det finnes en grunn for min elskelige mann kaller meg for en ilder)Du må ha en fin dag. Klem fra Elin:O)

Hulda sa...

hehehe.. :) artig! Du skriver skikkelig levende og bra også, en sann fryd å lese. Så spørs det da, om du blir utestengt fra ebay. ;)

Anonym sa...

Jo, ingenting galt med Tøyfrid, men hun må bare vente litt i køen...HAHAHA;)

Silkeline sa...

Hahaha! Den var god Emmeline! Du forteller så fantastisk bra, og sannelig er du tøff, jente!
Ja, han fikk som fortjent, skulle gjerne vært flue på veggen når han åpner brevet ditt....*ler*
Har aldrig turt å by på Ebay jeg, men har handlet to ganger på QXL.
Håper du ikke er blitt svartelistet og at du har kost deg på klubb:=)
Klem:))

Interiørhuset sa...

huff stakkars lille jente....drittsekk den ulven....

Anita sa...

Stakkars lille jente! Hun får låne identen til noen i nærheten da vettu! Så kjenner ikke ulven henne igjen!! Kanksje jegerens!!
God klubb til deg!!
Klem!

thesyt sa...

Read Full Article replica dolabuy more info here my website get more informative post

Related Posts with Thumbnails