fredag 28. september 2007

One of these days..

I dag forsov jeg meg...
Du vet en av de dagene da du våkner med tohundre i puls, stormer inn på badet ser deg selv i speilet og tenker;

HVA I ALL VERDEN???
Jeg hadde fått en slags allergisk reaksjon på det ene øyet, og nå var øyet limt sammen til en strek. Dermed var det bye bye sminke,
-ingen tid til hårvask og en sveis som gjorde meg til Sigmund Grovens tvillingsøster omtrent, huttetu!
Siden jeg har vasket mobilen min i vaskemaskinen (!) fikk jeg ikke gitt beskjed til de andre på jobben om at jeg var forsinket.
-og de som vasker mobilen i vaskemaskinen kan jo tydeligvis bare ha det så godt
-for da klarer ikke en gang mine søte kollegaer advare mot hva som venter... Jeg har nemlig en jobb som gjør at jeg noen ganger får et veldig kjør med tv, radio, aviser osv.
-så i det jeg halset inn dørene, med flatt hår, uten sminke og med et sinnsykt øye -og for sikkerhets skyld en ganske utvasket genser skjønner jeg at DETTE blir en sånn TV dag!!!
Kort fortalt; jeg har bestemt meg for å kutte tv, radio og aviser for en lengre periode.

I løpet av det siste intervjuet ringte min yngste prinsesse; "Mamma, du har fått en sånn englandpakke igjen " Å hjelpe meg..hva kan det være-tenke- tenke-tenke..."
-Lå den i postkassen da, var den SÅ liten?"
Joda, den lå i postkassen og den var liten (!) "-Meg og pappa kan jo åpne for å se?"
Pappa??? Å nei du... (Før man vet ordet av det ender man som en nyskilt tvilling til Sigmund Groven bare på grunn av litt uhemmet shopping på Ebay...)

Vel hjemme kunne jeg åpne pakken og slå fast at denne pakken er en sånn skjebnens ironi pakke!
Disse la jeg nok inn bud på en dag da var livet var som en lek, -øynene var åpne og håret var lett og luftig! Med andre ord; en av de dagene du tenker at jammen skulle jeg hatt noen vimpler for å pynte opp










Men nå lurer jeg på om jeg kanskje skal henge disse vimplene opp på kontoret i neste uke, mest sånn for trøstens skyld!
På grunn av mitt dårlige kamera klarer jeg ikke ta et skikkelig bilde av vimplene fra avstand. Men jeg kan love; de er virkelig supersøte...
De er mer enn nok til å få meg i godt humør, og de lukter helt nyydelig også, for dette er visst lavendel vimpler!!
Ønsker alle en deilig helg!
Hvis du leser dette og heter Sigmund Groven; ikke bli lei deg. -Du har tross alt alltid vært en helt på munnspill!

30 kommentarer:

[morgrethe] sa...

Emmeline.... nå kokurerte du ut Nytt På Nytt. Her sitter jeg "egentlig" å ser på tv, men jeg ler jo mere av innlegget ditt enn av Linn Skåber, og hun er jo ei jeg virkelig ler av. Vimplene var søte de, men jeg ble litt bekymret: har du vasket mobilen din? Wow... Nei nå fortsette fredagskvelden med pop-corn, cola og strikking. Ha ei flott helg. Håper øyet ditt er bedre:-)

Anonym sa...

Å du store, her var det virkelig en "verbal tømming". Morsomt å lese, kjære deg :-) Håper du ellers har det bare bra? Du vet, men lever ikke av skjønnheten, men jeg er sikker på at du tar deg godt ut omstendighetene tatt i betraktning! Ha en super fredagskveld, vimplene var faktisk kjemeflotte!

Helene sa...

Ler så jeg griner.
Alltid like gøy å lese dine innlegg, men jeg holder med deg i at det ikke er noe poeng i å la mannen åpne pakken.
Å la hele ekteskapet gå fløyten bare for "litt" uhemmet shopping blir vel drøyt. Det de ikke vet har de ikke vondt av, for litt gøy må man ha, og DET har sannelig du fått ut av din shopping.
God bedring med øyet ditt, og ha en strålende helg!!

Anonym sa...

Hi hi :) Bra innlegg! Godt skrevet! hi hi :)
Kjekt med pakke i posten da!!!
Ønsker deg en flott helg!!!!! :)

Gunhild sa...

Du skriver så morsomt. Jeg måtte bare le...Men de vimplene var jo veldig søte.

Anonym sa...

Artig innlegg (som vanlig)

Jo, jeg mota meg opp og dro tak i strykjernet og bestemte meg til å stå på badet til jeg klarte få noe på trykk.....Så nå vet jeg hvordan uten jordan

Anonym sa...

Ler så jeg nesten griner! (Men ikke av, med..)Kom til å tenke på "Den dagen det var så bratt".. Godt det ikke er så altfor mange av dem! Fint plaster på såret du fikk i posten, de vimplene var kjempesøte!
Ønsker deg en flott helg, og god bedring med øyet! :-)

Anonym sa...

Herlig start på dagen!
Av og til hadde det vore deilig å kunne krype under dyna igjen og berre starte dagen på nytt...
Men det resulterte jo i morsom lesning for oss andre. For å sjå det positive i det:0)

Hulda sa...

Vet du hva? Du er sannelig utrolig flink til å skrive så humoristisk at jeg sitter her og ler mutters aleine foran dataskjermen! Kan se deg for meg der du stormer avgårde til jobb med gjenklistra øye og det hele, også den englandspakken på toppen av det hele da!! ;) Men, denne gangen var det jo virkelig noe fint du fikk! :) Søte stoff i de vimplene. :)

Gunhild sa...

Hei igjen! Måtte innom igjen. Fortalte mannen min om hva du foreslo jeg skulle gjøre med han :) Jeg lo!!! Tror du han hadde lagt merke til den siste kransen jeg lagde. Neida. Han lurte på hvor jeg hadde hengt opp den. Så gøy å høre at du også fikk lyst til å lage krans. De er jo veldig varige og dekorative både inne og ute. Naboen min er snart ferdigutdannet blomsterdekoratør. Hun foreslo at vi skulle ta en tur ut i hagen til søndag og lage kranser og grille. Høres så koselig ut. Men det er jo meldt regn og jeg er veldig forkjøla, så vi får se. Nå ble dette langt. Skulle egentlig arkivere papirer, men så ble jeg sittende med blogging. Men hvordan får du tid da? Hvis ikke jeg husker feil, så har du full jobb og fire unger.

Anonym sa...

Kjære Emmeline. Nå har eg ledd så heile borettslaget har høyrt. Dei har sikkert trudd at eg grein, men sanninga er at eg lo så tårene trilla og tastaturet er fullt av svarte tårer (ja, for eg rakk sminke meg i dag). Herre gud, dette eg den beste bloggposten eg nokon gong har lese. Til og min litterære sambuar (som fekk høyre meg lese opp innlegget) meinte at du skriv VELDIG bra. Hysterisk morsomt. Vimplane er utruleg søte, så eg syns du har gjort eit varp. Skamgledar meg til neste pakke du får i posten! Klem

Ellie sa...

Utrolig morsomt! Så dette ble en sånn "bad hair-day" med tillegg? Enda godt du fikk vimplene til å pynte opp med. De var jo kjempesøte, da! Og bare til en opplysning, plast på rundballer er en uting, som bøndene burde slutte med! Kan jo ikke være så nøye om høyet blir vått, så lenge jeg får en estetisk opplevelse ;-) Ha en fortsatt fin helg!

elin1976 sa...

HA HA HA HA HA HA Jeg ler så jeg får vondt i magen........Du er ikke sann.
Kos deg med lavendel vimplene.
Er det i rett størrelse denne gangen eller skal de være med på å pynte opp solo festen?
Hvis ikke øyet ditt blir bedre til festen kan jo vi andre også komme uten sminke og for ordens skyld lime igjen det ene øyet, så stiller alle liksom på lik linje...hvis du vil. Liker ikke nor folk føler seg utenfor......HA HA HA HA HA HA .
Pakken kommer nok i dag(lørdag -jeg er jo selfølgelig tidlig oppe:)) For jeg sendte den sammen med Helenes og den kom frem i går.
Her skal dagen brukes til å kose meg her hjemme og lese blogger, rydde, sy og HA FRI!!!:o) me love. Egentlig er jeg jo litt sånn Pippi. Jeg jobber for å ha fri i helgene og ferier. he he.
Jobber så lite men ser alikevel så frem til helga.
Nå skal jeg videre men for å sjekke ut hvordan du hadde det med øyet prøver jeg å knipe det ene øyet igjen.
Dette kalles symati kniping, bare så du vet det:O)

Karna sa...

Ha Ha Ha.....du skriver så morsomt, ser for meg tvillingen løpe gjennom byn, med håret rett til værs...kjempe morsomt skrevet, selv om jeg vet at slike dager er helt forferdelige, alt kommer skjevt ut!!!!

Utrolig fine vimpler, disse er fine i alle rom, og ute også!! Fikk endelig hente lapp i posten i går jeg også, men fra Danmark, og i postoppkrav, enda pengene er trukket fra konto? Kjønner ikke noe jeg, men skal få hentet pakken for å se hva det er,kanskje det er momsen som kommer i oppkrav?

Håper du har en bedre dag i dag, nyt det fine været...ikke noe loppemarked på meg....

Albertines verden sa...

KRAMPE!!!!!! Jeg ler så jeg får helt vondt. -"det er en fin dag for betaling av skatt, det er en fin, fin dag, jeg har ikke sovet i natt" Denne sangen ramlet inn i mitt hode mens jeg leste. ;0D Er bare så glad for at det var litt lavendel i de søte vimplene dine, da går alt så meget bedre. Mobil i vaskemaskinen, ja. Det var jenta si, jeg hadde en fotpleietime for en stund siden. Og med med beina godt plantet i fotbadet, sendte jeg en tekstmelding. Alt vel helt til jeg skulle løfte beina opp av dette badet, mobilen som nå lå i fanget mitt, ploppet rett opp i balja med friskt duftende furunål. Dårlig med summetone etter dette! Jeg skjønner ikke dette med at du ikke får lagt igjen melding, dette har vel du hatt problemer med hele veien? Er det noe jeg kan gjøre, har ikke hørt om noen andre som har møtt samme problemer.
Ha en fortreffelig helg! Klem.

Helene-Årets gleder sa...

Så utrolig fine vimpler, Emmeline.
De var helt nydelige.
Ønkser deg en fin helg, med kjøpestopp og alt ting :-D


:-) Helene

Kreoline sa...

Ha, ha, en god latter på morgenskvisten gjør godt. Ser det hele for meg, men det ser ikke verr ut enn at dagen gikk godt allikevel. Nydelig banner, sikkert flott på veggen og godt med litt trøst den dagen der. Ha en fin helg.

ChatrinesLiving sa...

Flott start på dagen;) Håper det nu går bedre med deg, og at øyet ikke er limt fast enda... Flotte vimpler, og godt at de ikke er i miniatyr(!?) Du skriver så morsomt, så det er bare å sette seg ned å le:)
Ha en flott dag!
Klem:)

Anonym sa...

Iiiiiiiik...det er så deilig å komme inn her å lese slik morsom tekst, og ikke minst så godt skrevet...hehehe, og du vet jo hva jeg mener om god grammatikk...hihihi:) Samtidig har du min fulle forståelse for hva som skjedde med hår, make-up og diverse, man kan trygt si jeg har hatt noen slike dager i 2007...hjeeelp! og det er jo grusomt, men overraskende nok, er det kanskje de mest effektive dagene, og som du sier hvor alt skjer:)) gleder meg til vestlandsrevyen, kan du hinte litt om hva det gjelder kanskje...:)
Og jeg mener skilsmisse pga diverse impulskjøp kan vi jo ikke ha noe av, selv om vi lever i en bruk og kast verden;) det får jo være måte på, men jeg regner med at hele familien lever i spenning pga mamsens mange sprell på nettet...hehe! Jeg mener det er jo tross alt her & nå som gjelder, og det blir ikke mer moro, enn vi lager selv, og det er jammen godt du er her og gir oss humor og glede i hverdagen:))
KOS DEG med vimplene, supersøte, jeg kan allerede nå se for meg dekorasjonen av årets SOLO party, for Tildaene, med sine adoptiv-mødre...hehe;)

Anonym sa...

Jammen, det var jo en kjapp liten kommentar...hehe, jommen godt du ikke har like stor skrift som feen;)
PS! En eggekurv, er allerede lagt til sides;)

Tussaluso sa...

Hei. Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om innkjøps-stopp. Eg har og innført det her. Alt er liksom billigt på nettet, men problemet er jo at det blir litt her og litt der. Du skriver knakande bra. Første gong eg er inne på bloggen din. Her kommer eg garantert igjen.

Anne sa...

Nå har du gitt meg en stund med krampelatter. takk skal du ha, og så er det dog godt å vite at andre også har slike guffene dager.

Ha en fin lørdag kveld.

Anonym sa...

:o) Hihihihih
Du er altså utrolig god til å skrive.....jeg tror jeg vil føle meg som et sprekt menneske i morgen for mine magemuskler er utslitte. Det er så gøy å kikke innom bloggen din. Håper øyet ditt er bra igjen,
Kos deg med vimpler, familie og lørdagskveld
Klem fra Irene
lillerosin71@hotmail.com

Tone sa...

Stakkars deg, kjenner meg virkelig igjen her... Godt at du kan se på det hele med et skråblikk da, det hjelper utrolig mye. Ofte når jeg har det sånn, ser jeg meg selv utenifra, og da kan jeg jo ikke annet enn å le. Og le, det har jeg gjort til gangs her nå, du skriver utrolig bra, om alt fra koppestell til Sigmund Groven. (Får håpe han ikke har for vane å google seg selv... ;-) Anyway, vimplene dine var kjempesøte, ønsker deg en fortsatt god helg :-)

Anonym sa...

Nå måtte jeg le du, så artig du skriver...ser deg for meg...viplene fortjener du, må jo flagge litt for slike som deg!!!Klem

Trines Hus og Hage sa...

Ha, ha, ja, du Emmeline! Du er ei morsom dame. Så herlig!Du skriver så artig, jeg ser det hele liksom for meg. Vi får tro at sveisen ikke var så flat som du følte det selv til tv-intervjuet og at øyet er helt fint igjen nå. Vimplene var jo koselige, så dem kan du jo kose deg med på kontoret.Endelig har jeg skrevet tagge-innlegget mitt. Vet du har ventet litt på det. Fortsatt god helg! Klem Trine

Tilonino sa...

Du skriver utrolig fasinerende. Jar har lest dette flere ganger allerede.... Men jeg ble jo også utrolig nysgjerring på hvem du er...hmmm. Vimplene var søte synes jeg. Har jo fått meg mer enn en god latter av dine tidligere innlegg vedr. ebay.. Ha en deilig søndag. Hilsen en som også kan forbindes med søstera til Groven i dag:)

Hilsen fra landet sa...

Signerer de andre her! Du skriver utrolig bra! :-D

Når det gjelder øyet ditt så var det kanksje heller en infeksjon enn allergireaksjon?!? ... håper det går bedre.

Da vet jeg at vimpler er det som skal til mot høst-deppe-følelse! ;-)

FO - 2 sa...

Håper at helga har vært fin.
Uten intervjuer, med ett "våkent blikk" ;) og kanskje en liten pakke fra Ebay. Hehe.

Silkeline sa...

Hahahaha! Du er ikke sann Emmeline:))
Du skriver så vanvittig morsomt,er det mulig!?... ler så tårene triller jeg! Og så ble jeg veeeeldig nysjerrig på hvordan jobb du har, med TV og greier.....høres spennende ut. Kanskje ikke veldig artig akkurat med et gjenklistret øye, men ellers mener jeg:))

Takk for så artige og hyggelige kommentarer inne hos meg også! Koser meg glugg i hjel når navnet ditt dukker opp her inne:))

Og du, jeg synes vimplene er superfine! Artig med noe annerledes på veggen...

Klem:))
Håper øyet er stort og friskt igjen...

Related Posts with Thumbnails