søndag 30. september 2007

Søndagssysler

Forrige helg lånte jeg to bøker på biblioteket, med oppskrift på hvordan man egentlig syr hjerter! Nå har jeg prøvd igjen og de ble nok ti ganger bedre enn hjertene jeg har sydd før.Takk Prinsessa for at du tipset meg om å sy før man klipper... Det gikk mye raskere også!
Mannen min lurer på hva jeg skal med alle disse hjertene...
-men disse kan jo bli små ekstragaver til jul,
sammen med en liten såpe kanskje?
Jeg har alltid likt Alexandra Villefrance,
og derfor lånte jeg også hennes bok Styling.
Huttetu: Dette skal liksom være inspirerende-spør du meg så er dette "Velkommen til loppemarkedet i vårt hjem!"

Denne boken har en filosofi om at løsning på interiørmysteriet er å rydde og kaste -så da skjønner jeg ikke helt at dette ble resultatet?

I dag er det søndag. Nå skal det males, bakes, vi skal stille på basketdugnad og gå i familiebesøk.. Med andre ord; det er liten tid til å grue seg for morgendagens TV sendinger!Ha en fin søndag alle sammen -og takk for alle koselige hilsener!

31 kommentarer:

Anonym sa...

Supersøte hjerter,det aner meg at julen er i anmasj. Enig med deg i den filosofien ang boken; selv priser jeg meg lykkelig over at vi har skyvdørsgarderobe i gangen,utrolig hvor mye rot man kan gjemme i en slik... Ha en flott søndag!

[morgrethe] sa...

Du er da venn med symaskinen du. Du har lurt oss du! Fine hjerter var det. Jeg skal kose meg med symaskinen min jeg også i dag, før familien velter inn her om noen timer. Må bare bli ferdig med bloggerunden min først... ha en fin søndag Emmeline. Kan jeg se deg på tv i morgen?.... fortell....fortell

Anonym sa...

hahaha...ja det kan du si, ikke helt i min gate, og ser ikke helt ut som de da følger sin egne gate heller...hehe;) ja, det var huttetu!
Hjertene dine derimot var jo bare råsøte:))
Og her sitter jeg og skal skrive disse 7 tingene om meg, og et av punktene er at jeg "alltid" må havne i sånne David/Goliat situasjoner, fordi jeg ikke klarer å holde kj...! Ikke nødvendigvis på mine vegne, men på alle andre sine også, og jeg blir jo ikke alltid like populær overalt da, men jeg mener hvis vi alle skal gi opp for overmakten, hvor den enn måtte befinne seg, og bli apatiske, ja da mister vi jo alt håp, og egoismen, og pengemakten vinner...HA så det så! Puh...godt å få det sagt...hehe;)
Vel, tirsdag er jo en fin dag, hvis du har tenkt å ta deg en tur, da kan jeg jo kanskje få autografen også, siden du da sikkert er kjendis...hihi:))

Og Flettfrid har kommet hjem, og jeg er bare SÅ fornøyd, tror nok hun vil kreve Spode kopper i normal størrelse, hvis ikke det er mulig å få tak i noen Burleigh...kanskje, jeg mener ebay er jo åpen 24/7...HAHAHA!

Anonym sa...

Sitter å legger ut varer, og enda mere varer, så det passet veldig bra med et lite avbrekk...bitte lite;)

Trines Hus og Hage sa...

Kjempefine hjerter!!!! Skulle ønske jeg kunne. Føler jeg ikke har tid til å begynne ved symaskinen. Når får du gjort alt Emmeline? Helt enig med deg når det gjelder den boka. Det prinsippet med rydding og kasting måtte være litt misforstått. Ville ikke hatt det slik som det var på bildene iallefall. Selv om vi har flere kaosområder her også... God uke til deg! Husk jeg har svart på taggeutfordringen din. Klem

Anonym sa...

Hjerter får man aldri nok av:) En god ide å låne seg en bok om hvordan det egentlig gjøres. Prøvde meg men det ble jo katastrofalt skakt da...

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Utrolig flotte hjerter du har laget deg , veldig flink !!

Anonym sa...

Helt enig med deg ang.boken. Den skuffet meg ganske mye faktisk.Synes Shabby er en flott butikk og forfatteren av boks veldig flink, men det er få av bildene som appelerte til meg.Men alle kan jo ikke like alt.

Cornelia

min sin lille tue sa...

Hei på deg:)
Søte hjerter du har laget, det må da bli flotte julegaver det.
Syns jeg ser for meg den brå-våkne-skrekk-og-gru-morgenen din:) Humre:) Er det ikke sånn at noen ganger går alt galt som kan gå galt? Og du, det med mobilen- du kan jo skylde på at du bare hadde bruksanvisning på engelsk vel? *fnise* Nei, ikke vondt ment altså, fort gjort sier jeg bare.
Nyt søndagskvelden:)

elin1976 sa...

Hei på deg.
Først må je si meg enig med deg. Har styling selv og første gangen jeg bladde igjennom den var den ok men neste gang, da jeg begynte å se etter så likte jeg nestenikke noe i det hele tatt. Et par bilder var ok men ikke mer. Denne boka er rett og slett oppskrytt.Boka hadde megt dystre bilder.
Kjøpte den andre boka hennes og den var mye bedre den om bordekking. Her var det inspirerende bilder i fleng og man skulle nesten ikke tro det var samme dama som hadde skrevet denne.
Har du fått pakken fra meg? Håper iallefall den dukker opp for jeg sendte den før Lillys sin og hun har fått den.
Hjertene dine er nydelige. Så koselig å kunne pynte med sånne rundt okring hjemme når det nærmer seg jul.
Og ifallefall artig å få som tilleggspakke til jul.
I dag har jeg sittet å sydd nesten hele dagen. Har sydd(ikke montert) 3 kaniner og 2 thildaer. he he. Må jo ha noe å vise på denne messa. Synes jeg har for lite så her er det sying spm står i hodet på meg. he he. Ha en super dag, vennen. Klem fra Elin:O)

ChatrinesLiving sa...

Søte hjerter! koselig å gi vekk i gave:) Kjenner godt til hvor mye rot man kan gjemme inni skap... Jeg har visst et par boder som ikke er helt ryddig heller...Jaja, jeg setter meg ned å nyter søndagskvelden, å lukker dørene:)
Ønsker deg også en kjempefin søndagskveld!
Klem:)

Helene sa...

Oh my god, den som skrev denne bka har vist misforstått totalt. Gav iallefall ikke inspirasjon, og ikke ville jeg at andre skulle ha kjøpt ei bok der jeg viste bort mitt værste rot. Ja, ja godt vi er forskjellige.
Ser du har fått dreisen på hjertene. Har også klart meg mye bedre etter at Elin instruerte i "sømens mysterier" he,he.
Gikk jo mye bedre da jeg klippet etterpå, men hvordan skulle en stakers uviten fjott som meg vite sånn??
Begynner nesten å tro at du er tv2 kjendis. Har du noen hotte tips om når jeg bør holde meg forran tv-skjermen?

Karna sa...

Skjønne hjerter, er veldig fine til pynt på pakker også...som en liten ekstra gave, og det gjør seg jo under juletreet også...

Fniisss...den boken har jeg, ikke min favoritt heller, enda jeg også digger AV....

Ha en travel og fin søndag!

Karna sa...

Ja og så må jeg jo ikke glemme å se Vestlandsrevyen i morgen, lykke til!!

elin1976 sa...

Hvis vi har sånn tv som vi har får vi inn
vestlands revyen da?
Ååååå dette ble litt feil.

Vi får inn alle de lokale sendingene, får jeg se deg på tv i morgen da? Blir dette sendt i morgen kveld eller på reprisen.
Må jo se Emmeline og hvem det er som kommer til å gå til sak mot meg om ikke en viss tøyrid dukker opp i Bergen snart. he he.
snkkes:O)

silje-sin sa...

Hei:) for en koselig blogg du har! Også så morsomt du skriver,sitter og humrer for meg selv når jeg leser innleggene dine! Ha en fin kveld! hilsen silje

Anne sa...

He, he... Jeg har sittet og fått meg en god latter ved å lese dine siste innlegg! Flotte hjerter!

Silkeline sa...

Flotte hjerter du har laget! Jeg syntes jeg så et sted på siden din at du er uvenn med symaskina!? Det kan jo ikke stemme. Jeg har da sett fantastiske puter og nå disse supersøte hjertene som du har kreert:)) Tyder på at du og maskinen er venner igjen, ikke sant?
Flotte julegaver blir det i hvertfall!
Jeg er stadig like nyskjerrig på om jeg kan slumpe å se deg på TV! Må nok sitte klistret til skjermen i morgen skjønner jeg....jeg kan jo bare se etter en søt dame med et gjenklistret øye...*fnis*
Ha en fin uke:))

Silkeline sa...

Glemte å si noe....
Enig med deg i at den boka kanskje ikke var så inspirerende?! Ellers så liker jeg også hun Villafrance dama, men tror kanskje ikke disse bildene du viser tiltaler meg så veldig, nei...Har nok av rot her hjemme i grunnen, men likevel ikke så mye som på bildene i boka. Det var jo forsåvidt godt å se da. Kanskje jeg egentlig har det ganske ryddig?...

Silkeline sa...

Bare meg igjen!
Ser nedover her tegn på at du kommer på Vestlandsrevyen, og det får vel ikke vi inn her.... Søren og! Hadde vært artig å sett et glimt av deg da....
Nå skal jeg gi meg. Ikke flere kommentarer fra meg i dag....hihi:)

åsemor sa...

Oiiiiiii, og jeg som ikke har sett TV i helga, har jeg gått glipp av deg ?
Så fine hjerter du har sydd igjen, ser ikke forskjell på de forrige og disse jeg for min del da.
Noen vimpler kan det alltis være greit å ha :)
Ønsker deg ei fin uke, med nykjemmet hår, freshe klær og et klart blikk :)
(Ja, så var det det store spørsmålet da, når kommer du på tv?)

Anne sa...

Nå skjønner jeg ingenting her jeg sitter. JEG VIL bli oppdatert på dette med tv du.... !!! Fortell fortell...

Enig i alt du skriver i om boka. Noen liker mora og noen liker dattera.
Pia Dann, mora, hun har jeg virkelig sansen for. Alexandra derimor, det blir litt for mye rot, og alt skal være fremme greier spør du meg.

Anonym sa...

kjempesøte hjerter du har laget i dag!
Ha en flott uke med kamerane... hi hi :)

Mia sa...

Heia Emmeline! Sååå mange flotte innlegg du har hatt siden jeg var innom sist. Nå har jeg kost med med dem og må bare nok en gang le av din sans for humor og det hele...

Hjertene dine i dette innlegget er bare så søte, blir nok kjempefine som tilleggsgaver til jul (huh, jeg burde begynne å tenke på jul, jeg også...) Jeg har også sansen for stilen til Alexandea Villefrance, men den "Styling"-boken var jeg ikke så imponert over...

Emmeline sa...

Jeg har en plan og det er å sende ut en troverdig hjemmelaget UFO over Norge i morgen tidlig, så blir det ikke så mye sendetid...
-evnt bare bombe litt forsiktig et sted uten at noen blir skadet!

For dere på østlandet, i nordnorge og på Sørlandet så er det
(forhåpentligvis) sorry...
Jeg forblir mystiske Emmeline, lang, slank og vakker..
-Takk og lov!

For dere som får inn Vestlandsrevyen blir det :
Å hjelpemeg, jeg tror det der må være Mummimmamma/Sigmund Grovens tvillingsøster som står der og forsøker å skjule seg bak en liten veske....

-Men det kan jo være mulig at NRK skåner meg med en stor svart sladd selvfølgelig!!

Og til orientering...
I dag sitter jeg her med krøllklemmer i håret, som den rene 50 tallshusmoren! Klærne jeg skal bruke i morgen er nystrøket... Kanskje NRK skjønner at et NYTT innlegg vil være på sin plass når de ser meg??

Karna sa...

Du får sende inn et etterbilde, og si at de versågod får vise det bildet etter at de har vist innlegget...fniisss....å sitte med krøllklemmer er jo bare helt forferdelig, husker enda min barndom med tapre forsøk på å få litt krøller før vi skulle i teater. Alt som het krøller eller spor av krøller var borte etter ca. 4 1/2 minutt....

Ellie sa...

Kjempestilige hjerter! Klart du får brukt dem til noe! Hadde tenkt litt på å kjøpe denne boka, men nå tror jeg jammen at jeg bare skal låne den på biblioteket i stedet. De to siste bildene hadde en viss sjarm, synes jeg, selv om jeg ikke hadde orket å ha det slik selv. De to første -hva gjør de i en interiørbok, egentlig?

Anonym sa...

Kjempesøte hjerter...
Jo du, lakenskrekken bedrer seg ikke med årene, men jeg vaske ikke på natta lengre da, før så ble alt "kjedelig" husarbeid gjort unna på natta...
Skulle gjerne hatt noen tips ang. rot i gangen ja... her er det bagger, klær og sykkler som tar plass... og en haug med sko da...

Ha en koselig dag...

Lynetmor sa...

Hei, så super fine hjerter du har laget :-)

@afjo72 sa...

Haha, nei den boka kan umulig leve opp til reklamen sin. :o) Makan til rot og kaos!! Jeg hadde vel fått FNATT og en halv hvis det så ut på den måten hjemme hos meg...

Hjertene dine ble virkelig søte. Supre julegaver, så absolutt. :o)

Anonym sa...

Hei du, hva het den boka??? ps. takk for tipset fra Prinsessa om å sy før man klipper, det skal jeg prøve på... jeg sliter sånn når jeg endelig prøver en gang i blant! :)

Related Posts with Thumbnails