lørdag 22. september 2007

Jeg har blitt tagget.



Min sin lille Tue og Helene
har utfordret meg med en tagging...
Å bli "tagget", betyr vel i korte trekk å fortelle litt om meg selv. Egentlig skal dette foregå på engelsk, men på grunn av de elendige engelsk kunnskapene jeg har demonstrert i det siste, har jeg valgt å gjøre dette på norsk.

Reglene er som følger:
1. Link tilbake til den som har tagget deg
-og skriv reglene.

2. Fortell 7 ting om deg selv, både seriøse og mindre seriøse ting...

3. Tag 7 andre bloggere og skriv en link til dem.
(-Syv andre? Det var mange..)

4. La disse få vite at de er tagget ved at du skriver en kommentar på deres blogg.

Vel da kommer det litt om Emmeline...

1. Jeg elsker interiørblader -og uten å vite det memorerer
jeg det jeg ser i bladene. Hvis jeg ser et hjem bli vist
frem fem år senere i et annet blad, husker jeg det
igjen -og kan peke ut hva som er blitt flyttet og forandret...
2. Jeg er utrolig glad i å være sent oppe,
men er SUR hver morgen.
3. Jeg er glad i å synge og spille piano, og derfor ønsker jeg meg
piano (-men det skal være svart og holde stemming!)
4. Mitt favorittprogram er Forandring Fryder.
5. Jeg har store problemer med å si NEI, og selv om jeg har
lyst til å rope ut NEEEEIIII hører jeg meg selv si JA istedet!
6. Når jeg kommer hjem til folk som har utrolig mange ting
så kribler det i fingrene fordi jeg får så lyst til å kaste.
7. Jeg kunne gladelig hatt fri fra jobb hele desember, bare for
å pynte, vaske og bake 24 timer i døgnet.

Tja da skal jeg jo utfordre noen til å si 7 ting om seg selv og da utfordrer jeg:













25 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe...jeg sitter nok og jobber;) Legger inn nye varer så jeg er klar for alle pallene som kommer i neste uke...juhuu:)
Koselig å bli tagget, men jeg må få noen dager på meg, hvis ikke må jeg ta et punkt for dagen...hehehe:)
Håper du koser deg inne i dette stygge været! Ser du er glad i å bake, så da får jeg velbursdagskake imorgen...hihi, og kaffe i Spode koppene;) Jeg får alltid kjeft fordi jeg har alltid kaffe igjen i koppen, så de er kanskjepasse str. for meg;) (Har jo aldri tid å drikke opp, og når jeg skal t enslurk, er dn som regel kald...fnys)

Anonym sa...

MELLOMROM er jo en fin ting, hvis man har tid..haha;)

Anonym sa...

Måtte jo le av dine kjøp da... men har du sett noen av miniatyrhusenen, der hadde de jo passet helt perfekt... (ikke greit å ha det morro på andres bekostning - men du beskriver det jo også utrolig morrsomt da)...

Ha en koselig søndagskveld...

Hulda sa...

Koselige bilder du har i dette innlegget, og artig å lese dine 7 svar. :) Enig med deg om desember, hadde vært deilig med fri hele måneden. :)

Silkeline sa...

Hei Emmeline!
Jeg leste det du skriver om deg selv at du memorerer fra interiørblader, og det gjør jeg også!! Flere ganger har jeg kjent igjen et hjem som jeg har sett før, og vet hva som er forandret siden sist. Har kjent igjen noen hjem her blandt bloggere også som jeg har sett i en eller annen hjemme hos repotasje før. Men ellers er desverre hukommelsen min ganske skral....hihi.

Morsomme, fine dukkekopper du har kjøpt deg....haha:=D Kanskje ikke alltid virkeligheten lever opp til forventningene....
Vi bommer noen ganger når vi bestiller varer til butikken fra bilder i kataloger. Når vi så får varen levert, er den slett ikke sånn vi forventet.

Ha en fin søndagskveld!

PS. Jeg tar gjerne en kaffesvett fra de fine koppene dine. Jeg liker nemlig ikke kaffe, så kaffe i miniatyr skulle ha passet meg bra.....hihi:)

Anonym sa...

Ler, jo det var kanskje litt tidlig å ta den i bruk:) Men skjønn var den så den må jeg bare ha. Er den laget i stoff? Du som har? Ang den skrivingen på maskin, du putter arkene i maskinen med rutene ned slik at tekst/bilde kommer på overflaten...? Prøvde det der, men etter å ha strøket slapp bildet faen ikke taket. Jeg ble så sur der jeg stod. Hadde gleda meg SÅ fælt å så skjer det der. Jeg måtte jo gjort noe feil. Trodde det var superenkelt men jeg er tydligvis nokså blond. Tips?

Helene sa...

Morsomt å lese at du memorerer fra interiørbladene. Det gjør jeg også. Legger også merke til om noen av gjenstandene blir flyttet rundt på bildene for å gi et bedre helhetsintrykk. Trodde bare jeg var litt smågal som la merke til sånt.
Å få kaste noe jeg ikke har brukt for er helt topp. Blir helt gal av å se på at folk samler på allslag unyttige ting.

Maria Louise sa...

HO HOOO Takk for at du ikke tagget meg! Det passa bra!! Nå er helgen snart over..søren altså. Det går bare så fort. Jeg må si jeg blir imponert av den der memoreringsegenskapen din...hadde du det når du studerte også? Håper du har hatt en fin helg min venn!! God klem fra meg!

MODERN COUNTRY sa...

Hehe, disse var morsomme :)
Jeg klør også i fingrene over for mye dill og dall. Ikke bare det, men også av ikke matchende interiør med for mange farger og bilder som henger i ulike høyder og bae sånn her og der :)
Men, noe jeg virkelig har lært meg er å si NEI! Hørte du det? hihi..
Ja, jeg var jo ikke god for meg selv før jeg heller, klarte aldri si nei og endte opp med altfor mye jobb, gråtende søstre som plyndra skapet mitt og aldri fred etter klokka 10.
Enig med Desember og, vet du eller, jeg har allerede begynt å glede meg til Jul! Er det rart eller? hihi..Håper været blir bra jeg og at du får en fabelaktig uke, det hadde vært noe det!!
Varm klem fra din bloggevenn (",)

elin1976 sa...

Ja, jeg har bare ikke fått tid til å skrive tilbake.
Jeg har allerede sydd kroppen og klippet klart til kjole og natt lue. Jeg har funnet blå og hvitstripete stoff til denne godnatt engelen. Med pute i det blomstrete stoffet som du liker. Passer det? Å med brunt hår!
Klem fra Elin:O)

FO - 2 sa...

Du er mer "julete" enn meg også du..... ;)
God uke til deg. :)

Ellie sa...

Artig å lese svarene dine. Også måtte jeg jo bare le av Ebay-kjøpa dine. Er spent på hva mer som kommer :-). Men de dukkekoppene var jo veldig skjønne, da! Og det andre også, forresten.

elin1976 sa...

Jeg kjenner såååååå igjen det med ryddingen. Å så er jeg litt sånn at når jeg kommer inn til noen som kansje ikke er så opptatt av interiør enn meg så har jeg omtrent ommøbelert stua før de har fått satt seg ned. he he. Spurte feen i sted og deg nå men har dere omtrent starta en klubb for minjatyr saker. Hun har jo kjøpt et piano som du sikkert ville like. he he. Ha en super dag. Klem fra Elin:O)

Karna sa...

Dette må tenkes på, har svart på en slik før, og hadde store problemer med å finne på noe...he,he...

Helene sa...

Hei
Jeg bor ikke så langt fra Mosters Hus. Bor på Feda og nå som den nye veien er åpnet og man slipper kvinesheia er det et bare et lite rykk så er jeg i Lyngdal.
Jeg og en veninne er der ganske ofte, og så avslutter vi handleturen på Jonas B.
De har så god pizza at jeg kjenner at jeg blir kjempehol bare jeg skrev navnet.
Ha en fin dag!

Trines Hus og Hage sa...

Hei! Ja, da vet vi litt mer om deg, Emmeline, og det var slettes ikke noe avskrekkende heller. Både fine og morsomme egenskaper. Jeg tar såklart utfordringen, men det går vel noen dager tenker jeg. Blogges!

Anonym sa...

Så fin ny blogg du har:0)
Eg har tagga deg, men ser at du allerede har fått utfordringa...

Anne sa...

Ha, ha... Jeg lo godt av tagge-kommentarene dine! Kjenner meg igjen, ja. Jeg ønsker meg også piano...synger du også i kor? I går kveld var jeg altfor lenge oppe i denne bloggverdenen, men det var ikke morsomt klokken 6 i dag morges da babyen min kløp meg i føttene og var lys våken. Enig med deg at man burde ha fri hele desember bare for å lage jul. Håper du lager julebok på bloggen din også, så jeg får sett hvordan din jul er. Koselig!

Anne sa...

Spennende lesing det gitt.
Kjenner meg faktisk igjen i flere av dem.

Til tross for at jeg ikke har en mnd fri før jul, gleder jeg meg som en unge allerede. elsker førjulstiden jeg også.

åsemor sa...

Hei på deg, jeg har tatt utfordringen din.
Jeg tar meg en tur på kaffe likevel jeg, er veldig glad i espressokaffe så det skulle vel passe til de nye koppene dine :)
Enig med om fri i desember, satser på at jeg kommer bedre ut i år, ifjor var det et pes uten like og det er ikke bra for en juledame som meg.
Ha ei fin uke :)

Mia sa...

Jada, her var det noen likhetspunkter mellom deg og meg (jeg er heller ikke noen morgenmenneske, og overfylte hjem får det til å krible i fingrene mine også...) Det var veldig hyggelig av deg å tenke på meg og tagge meg. Jeg er dog litt ambivalent med tanke på hvor mye jeg har lyst til å "utlevere"... vi får se...

Anonym sa...

Utfordring tatt :)

@afjo72 sa...

Hehe, så flotte kopper du har kjøpt deg! Jeg får si meg enig med Lilly; til meg er det akkurat passe størrelse på en kaffekopp. :o)

Ha en super dag!

[morgrethe] sa...

Å være sent oppe, gusj, det er så godt. Men det kan være at det er da du har ro og tid til å ha Emmeline-tid. En må jo ha noen pusterom i hverdagen for seg selv, men sur om morgenen....forferdelig å stå opp da. Åååå.... jeg kjente så godt på kroppen akkurat det punktet der. Prøver å snu denne trenden hos meg nå når jeg er hjemme, men du store min, så vanskelig det er. HA en fin og muligens en tidlig bursdagskveld Emmeline.

Anonym sa...

Godt å se at det er flere enn meg som er sure om morgenene. Min kjære begynner, ifølge ham selv, HELDIGVIS så tidlig på jobb, at vi aldri snakkes før rundt 10 om morran....Hmmm! Men det har sine fordeler,jeg får om regel ligge lenge på felles fridager!!!

Related Posts with Thumbnails