onsdag 1. april 2009

Min søsters nye datter


Det har vært uvanlig stille på bloggen de siste dagene. Lange arbeidsdager, med påfølgende maleøkter hos mine foreldre gjør at bloggen er nedprioritert. Maling har rett og slett erstattet blogging!
I vanlig dugnadsånd er min søster med på malerprosjektet. Hun ble forøvrig mor i forrige uke. Eller kanskje jeg skal si at hun ble mormor(*hehe) Det mest utrolige var at hun faktisk var helt uvitende om familieforøkelsen...
Min niese hadde på egenhånd tatt en beslutning om at familien burde utvides med en hamster. Dermed tømte hun sparegrisen, satte seg på sykkelen og syklet til nærmeste hamsterbutikk. Der ble Pernille plukket ut. Hun var tross alt var den peneste hamsteren de hadde, og fikk plass i en lomme på genseren. Så syklet de to hjem igjen. Med nytt bur og utstyr bakpå sykkelen.

Historien kunne jo ha endt lykkelig der. Pernille kunne for eksempel levd et hemmelig liv i sus og dus på min niese sitt rom. Sånn gikk det imidlertid ikke. Det viste seg nemlig at Lille Pernille slett ikke hørte til de snille, men til de ville;)

Samme kveld oppdaget min søster en foruroligende skvik-skvik lyd som hun aldri hadde hørt før. Den stammet fra et lite hjul som gikk rundt i rasende fart. Sammen med Pernille. Jeg kan love deg at min søster ikke var blid. Hun var så rasende at hun ikke kunne fortelle noen om familieforøkelsen før det hadde gått flere dager.
Nå har både jeg og Lillemor vært på barselbesøk til Pernille. Om dagen sover hun ut løpe-i-hjul-rusen. Om natten bråker hun helt til noen dukker opp. Da løfter hun seg opp, og står kun på bakbeina mens hun poserer med Ta-meg-ut-av buret-og-la-oss-gjøre-noe-gøy blikk.
Mine foreldre har fått servert hele historien på telefon og pappa uttrykte stor glede over et nytt barnebarn av den ørlille sorten. Han gledet seg til å komme hjem for å se. Jommen sa jeg smør! Jeg regner med at ny spisestue trolig kommer i skyggen av Pernille. Pittesmå typer kan lage store skygger nemlig:)
Lover å være VELDIG SNART tilbake. Med påsketrekning og litt av hvert;) SO LONG!

33 kommentarer:

Ida sa...

Hihihi.. disse hverdagshistoriene dine, Emmeline :-) Du kan få enhver grå sky til å begynne å lyse av solstråler :-)

Gratulerer - du blir vel filletante du da ??


Klem

Jorid + NOE Blog sa...

Hehehe, så søtt! :-)

Ha en fin dag! Klem Jorid

Anita sa...

Har to sånne løpere vi da, og de er henvist til borteste krok på kjøkkenet, med lukket dør på natten! Ingen som hører de da! Skjønne er de da, men kanskje ikke de mest kosete kose dyrene:0} Når vi kjøpte kjøpte vi forresten 1 hann, men første natten fødte hannen 7(!!!!) unger og vi hadde da,vips, 8 hamstere!!!!! Og det eneste vi da visste at den "store" IKKE var en hanne! Vel, vel, en god historie er det ivhertfall:0)) Har blogget det, i oktober en gang! Våre lyder da navnet Ellen og Tari, forkortelse for Antari med o som gutt;0)Jøss dette ble en laaang utredning, nå må jeg gå tilbake til kjøttkakesteking! Blir skikkelig husmannskost her idag, kjøttkaker og ertestuing! Kos deg!

T:o)ve sa...

*Tji-hi*
De er jo skjønne også da ;o)
Trøst deg med at nyhetens interesse forsvinner fortere fra et lite 4beint dyr enn med nye møbler....? Håper i alle fall det, for overraskelsen høres super ut!

Tara sa...

for oss andre er det jo en supersøt historie da...;)

fantastisk det siste bildet der:)))

klem...

My home is my Castle sa...

Hehehe :)))
Min sønn kom en gang hjem me en kanin uten å spørre oss om lov...
Den ble ikke lenge skal jeg si deg hihi ;)

Klem,Kari

Anonym sa...

Gratulerer "fillehamster-tante"): Hilsen Toril A.

Anonym sa...

Gratulerer så masse som tante eller gammeltante, Emmeline.
Nok en herlig historie fra din penn (eh...taster)! :)

Jeg tenkte på deg i går, Emmeline.
Jeg var nemlig innom Ark bokhandel, og der hadde de noen skjønne påskeharer i forskjellige farger, og dekoren var.....ja akkurat....POLKADOTTER! Hehe.

Ha en flott dag, fru Polkadott, tjihi.

Klem fra Vibeke i Trøndelag

Bo med Lena sa...

Ha..ha..det var som å høre meg og min bror. Han hadde nemlig gjort litt research på forhånd før han inviet meg i planene om hamsterkjøp. Alt var klart da han overtalte meg med i dyrebutikken og 2 stk(!!) hamstere (vi måtte jo ha hver vår) med bur ble innkjøpt og smuglet inn. Det gikk ikke lag tid før vi ble oppdaget, men vi ble tilgitt og hamsterene fikk leve et kort og hektisk liv hos oss:))

Perlehvit sa...

haha så utrolig morsom og koselig historie:)
Herlige bilder da!

Landcharm sa...

Søt, men en liten rakker dette skjønner jeg.

Christine Louise sa...

Hehe så utrolig bra historie. Minner meg om min sønn på 4 år. Som plutselig har flere mus på rommet sitt nå. Vi skulle bare passe dem for min bror. Men tror du 4 åringen ville gi de tilbake? Neida, og min bror var egentlig ganske glad for å bli kvitt de. Det var 4 gutter!?! vi overtok. Men plutselig en dag var de 10. Så ene viste seg å være jente. Nå har vi kun 4 stk. igjen. Og det er 4 søte små jenter :)

Jeg hadde også en liten hamster som het Pernille :)

Klem til deg :)

☆Therese sa...

Hi hi - lettere å få tilgivelse enn tillatelse ;o)
Noen skikkelig søte bilder du har med her da - regner med at disse er av en "snill" hamster !!

Lykke til videre med spisestue make-over`n :O)

Crinoline sa...

Enda en festlig hverdagshistorie fra deg. Ønsker deg en fin påske.

maja sa...

så søtt :)

Anonym sa...

Hei Emmeline
tusentakk for en super Blogg, disse hverdags historiene kune blii en morsom bok til slutt. Jeg er stor tilhenger av din side.
Trine

Anonym sa...

For en nusselig historie. Kunne nesten ha vært skrevet av Astrid Lindgren!

frøken olsens drømmer sa...

ja de barna de barna,kan nesten se henne der hun sykler med hamsteren i lommen,En liten solskinnhistorie var det iallefall :))
klem frøken olsen

Hege sa...

Ha ha sånn en søt fortelling, å så godt fortalt:)
Hils den nye mormora og fortell at hamstrer kan rømme...det gjorde våres lille Todd (ehh som er en jente).Den er trygt parkert i buret sitt nå,da:))

Anita fra hjerterommet sa...

Herlig lesing!

MeyBiMe sa...

Herlighet så de barna våre yngler for tiden :-D :-D :-D
Bra at det ikke er bare meg som er ufrivillig blitt besteforeldre...leeeeenge før tiden :-D
Men....mitt "barnebarn" er heldigvis av denn stumme sorten :-D
Synest litt synd på din søster ja!!!!
Men..kjempemorsomt innlegg..med herlige bilder :-D

LIVS LYST sa...

Så søte bilder!
Hilsen Ljo :O)

Hilsen fra landet sa...

Oj det var en veldig selvstendig niese! Godt at nyheten om barnebarnet ble tatt greit imot av din søster da. Søsteren din virker VELDIG aktiv!! Kjempeflott å hjelpe hverandre :-)

Haust sa...

Hahaha, så morsomt, eg ser det heile levande for meg! *knis*

Ha ein fortsatt fin kveld...

Anonym sa...

utrolig fint bilde av hamstern:O)

Anonym sa...

Ha-ha! En fornøyelig historie! Gratulerer som "tante" da til en liten "dott". Gleder meg til fortsettelsen av både hamster og bord/lampe-prosjektet til din mor.
Jeg ble forøvrig tante selv i går, da min svigerinne fikk gutt nr. 3. Og det er ikke aprilsnarr.
Ha en flott kveld! :)

stjerneglass sa...

Kniiiis!

Hamstere er jo bare verdens skjønneste.

Herlige historier, både om hamsteren og om bursdagsgave til moren din (god plan!). :)

cordelia sa...

Så søt,fikk nesten lyst på en hamster selv;)Koselig historie!!!
Ang dine foreldre,så kommer de til og bli overlykkelig.De er heldige som har deg:D

Klem fra Gørill:)

Janne sa...

Ser det levende for meg.. Og så flink du er til å leve deg inn i et lite barnesinn..

Fikk nesten behov for å kjøpe hamster her..

Janne sa...

Ser det levende for meg.. Og så flink du er til å leve deg inn i et lite barnesinn..

Fikk nesten behov for å kjøpe hamster her..

Anonym sa...

hei jeg er niessen til emmeline pernille har det bare bra men den første dagen for hun under pulten og satte seg til rete der og begynte og spise popkor og salt stenger:) men vi fik tag i henne til slutt

MEI sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
MEI sa...

Søt historie!
MEI.

Related Posts with Thumbnails