mandag 17. januar 2011

R E S P E C T


Emmelinebarnet: Pappa, pappa, mamma har fått mail fra Einaren!!!!!
Emmelinefaren: Einaren????
Emmelinebarnet: Ja, Einaren. Han med krøllene som mamma liker så godt!
Emmelinefaren: Einaren...? 
Emmelinebarnet: Ja, han som er så vittig i Tid for hjem. Han som maler...
Emmelinefaren: Å ja, Einaren ja, har han skrevet til mamma???
Emmelinebarnet: Ja, han skriver at vi ikke må ha bod-dør på hytten. Han skriver at vi må finne en oldgammel dør fra en container, eller noe sånt. 
Emmelinefaren: No lyger hon godt !
Emmelinebarnet: Nei, han har skrevet en lang epost. Mamma er overlykkelig!!!
Emmelinefaren: Skrev han at vi måtte finne en gammel dør????
Emmelinebarnet: Ja, det gjorde han, og når Einaren har sagt det, må vi gjøre det. Han har jo krøller og er vittig, og han kan alt om dører. 
Emmelinefaren: Ja, jeg tenker at din mor er fornøyd no...



Og det er hun. Epost er printet ut som bevisførsel, og hele familien har lest med stort alvor. Det er ikke hverdagskost at man får epost fra en kjendismaler. Dermed har vi også bestemt oss for å ta prosjekt hyttedør til nye høyder! Einaren har (*uvisst av hvilken grunn -er det vitsene, krøllene eller malerkompetansen?) fått Emmelinemannen på gli, så nå skal vi inspisere Miljømarkedet til Oddekalven på jakt etter en bra Empiredør! Her et lite utdrag av alt det fornuftige som Einaren har skrevet til Emmeline:


Døren (hoveddøren) til et gammelt hus er jo som speilet av sjelen, på et vis. Den BØR vise at de som bor der bryr seg. Det finnes alt for mange folk i alt for mange hus som litt sånn tankeløst bytter ut sin opprinnelige dør fra 1800-tallet med en billig dårlig en fra Byggmakker. Fordi den gamle trenger å restaureres eller mangler dørstokk eller har noen dårlige partier osv. Vi trengte ny hyttedør (1924) og jeg var ofte på Oddekalv sitt Miljømarked på Møhlenpris. Her kommer stadig inn litt av hvert, så du skulle kunne finne en bra empire-dør om du er litt tålmodig. 




Einaren har forøvrig startet sin egen blogg, som jeg anbefaler på det varmeste. HER finner du bloggen som også gutta kan få utbytte av (*lav pute og koppefaktor) Einaren gir gode gjør-det-selv- tips og viser frem bilder fra sine mange spenstige prosjekter!!  


Trenger jeg å si at jeg er fornøyd??? Så fornøyd at jeg ikke bryr meg om at Barometerlampen som jeg kjøpte på Ikea på lørdag, nå er på halv pris. Dermed betalte jeg 298 kroner for noe som koster 149 kroner to dager etterpå:) Jaja. Hva betyr det når man har fått en elektronisk hjelpende hånd fra Einaren;) SEE U! 


 



23 kommentarer:

Birthes Verden sa...

Wow, mail fra Einaren er ikke hverdagskost nei.
Du har bare en så herlig måte å skrive på
Kan se for meg samtalen *ler*

Håper du finner døren du leter etter :)

Elliephant sa...

Jippi;o) Bloggen til "Einaren" er lagret under mannens favoritter, så håper vi han tar hintet;o)

Tusen takk for flotte innlegg, HVER gang!

Elliephant c",)

RoseSommer sa...

Skjønner godt din reaksjon. Det er sånn vi amatør-bloggere reagerer når vi får kommentar fra vårt store bloggeforbilde krembloggeren "Emmeline".....

Ha en fin uke!!
Forsiktig på glatta!

Frøken Miks sa...

Du slette tid! Den e-posten ville jeg satt i glass og ramme, var jeg deg:D
Kos dere på dør-leting!
Og nok en gang takk for god lesning:)

n i n a s hjem sa...

Sååå moro!!!!

Ja, da er det bare å ta fatt på prosjektet! :)

Nina

Barbros lille atelier sa...

Du verden, så gøy! Sånn er det når man er kjendisblogger:-) Og Einarens ord er selvfølgelig lov. Da lytter til og med mannfolkene. Skjønner godt at du er fornøyd:-)

Klem

Lotta sa...

Her ligger jeg m omgangsyke og ler og smiler som jeg var gal. Takk for din herlige blogg! Naar det gjelder buss innlegget lenger med her gaar jeg nok i kategorien " stirrer" haha. GLaner livet av meg vet du. Hoho!

Ha en fin tirsdag!
Klem lotta

Rosehagen sa...

Hærlig:) Så superkjekt å få støtte av noen. Å så av "Einaren" da. Da må jo bare mannen i huset være enig.
Jeg har fått beskjed av min kjære( ) at nå var det slutt på å ønske seg... Jeg vil så gjerne ha større vindu ved spisestua på hytta.
Vi får vente å se hva det blir til:=)
Lykke til.

Whitebite sa...

jammen halloen, du bytter bare lampen -får pengene igjen. kjøper lampa på ny -til halv pris! piece of cake;o)

Unknown sa...

Så moro å få en mail i fra Einaren...
Og med så mye krøller, vet han alt, må vite..
Da er det jammen ikke mye jeg vet, iallefall.. :-)
Kos dere på dørjakt. Moro å være enige, og lete sammen

ANETTESHUS.COM sa...

Så fantastisk, Cecilie! Einaren er nok himmelsendt;) Selvfølgelig må det koselige sommerhuset deres ha en GAMMEL dør!!!! Nei, slå i bordet med mailen og sett Enok på plass!;) Billig boddør fra Byggmakker får han bruke på vedboden!

KLEM KLEM:)

Lisbeth sa...

Jeg har skrevet indlæg hos Einarn!
En mand der kan få Emmeline manden til at nikke JA...imponerer mig utroligt..:-o)
Og jeg kjenner ham jo ikke heller..hihi..
Men guuud hvor har han ret, sådan en dør vil passe super til sommerhuset.
Han havde et indlæg med den danske Panthella lampen og den har jeg.
Her havde han et godt råd, hvor man skulle bruge bilvox..:-)
Men krøller eller ej....Emmelinemanden har flottere krøller end Einarn!!!!
Synes jeg..:-)

Klem fra Lisbeth

Naturally Carol sa...

I love what he had to say about a door fitting the era of the house...very good advice! Happy door hunting!!

Anonym sa...

Så flott Emmeline!
Og en må jo bare si seg enig.
Det er ikke alltid det passer med en Byggmakker dør!
Lykke til med jakten!!
Leste ditt forrige innlegg, og er like enig der...
Det er som å holde på med et evighetsprosjekt! Det tar aldri slutt på klesvask og oppvask...
Ha en fin dag Emmeline!
klem Laila

Elin sa...

Dæsken tenk å få mail fra en kjendis da gitt;)
Lykke til med dørvalg etterhvert da, blir spennende å se hva dere ender opp med:)

Funker lysslynga enda;)

Ha en strålende dag:)

Klemmer Ea

Catje sa...

Gratulerer med mail fra Einaren, men du er nå nesten like stor kjendis som han, blitt :) Men skjønner at mannfolk har mer respekt for han og nå kan jo ikke mannen din gå imot dette, nå er det jo blitt en sak for hele nasjonen snart :) Lykke til med dør-leting!

Catje

Anonym sa...

Hvis du tilfeldigvis skulle befinne deg i Mosseområdet, for eksempel på vei til Sverige i sommer, så kan du ta turen innom Gjenbruket. Her har de masse gamle dører stallet opp i en egen avdeling :)

Casahelene sa...

Hahaha. Fantastisk bra. Jeg må si meg helt enig med deg og Einaren. Den hytten dere har er jo bare fantastisk sjarmerende og fortjener en flott dør som står i stil til resten. Lykke til med jakten!

M sa...

Stiliiig! Han e så skjønn! Skal inn på bloggen hans og klenge meg på..Lykke til med dørjakt...Og så bra at du skrev at lampen er på salg...jeg har storebroren...og vil gjerne ha an i liten...har fri på lønningsdagen...bad combo....
Ha en fin dag!
Klem, M

Anonym sa...

Jeg er så glad du skrev om lampen, den er nå ferdig montert og passer perfekt inn på mitt nye, singel-soverom.

Vingesus og Julebrus sa...

Den samtalen som er gjenngitt (om den fant sted eller ei..?!) er knallbra!! Syns jeg hører dem!
: )

Jitka sa...

Hi,
I send greetings from Prague.
The blog is wonderful. Beautiful inspiration.
Thank you and look forward to the next.
Jitka :) :) :)

Rosa sa...

Jysses! Mail frå sjølvaste Einaren skal ein ikkje kimse av, og det er jo fantastisk å sjå at slikt gjer inntrykk på Emmelinemannen òg ;) Lukke til i leitinga!!

PS: sa han ikkje noko om ovn, altså? Kanskje du skal be han skrive ei lita avhandling om det òg?

Related Posts with Thumbnails