mandag 26. juli 2010

Tilbake til hverdagen


Så var den korteste sommerferien i Emmelinefamilien over for denne gang;) Det ble ikke den helt store swungen på hyttelivet i år, ikke plantet vi og ikke malte vi, men jeg fikk iallefall sydd to rette sømmer med symaskin. For å være meg er det slett ikke så helt gale!  Da jeg skulle pakke i går, ble jeg veldig forfjamset. Hele knaggrekken var fylt til randen av Emmelines mange vesker.


Emmeline har ikke fått med seg at jentene har lånt passende vesker da de skulle reise på ferie. Men det hadde de altså:) Det verste av alt er at jeg har så mange blomstervesker, at jeg knapt nok merker om noen forsvinner -Det var faktisk enda flere enn disse som er med på bildet, og enda flere ventet her hjemme! 


Det er på slike dager Emmeline føler seg litt som Gorgon vaktmesters kone, som ikke klarer å holde orden i (v)eskene sine! Mine esker mine eeeesker mine dyrebare eeesker:) 



Siden vi dro hjemover med to biler, hadde vi også plass til ekstra mye dill og dall. Da gjelder det å benytte sjansen til å kjøpe med seg to oliventrær fra Spar til den nette sum av 69 kroner per stk. At Emmelinemannen har uttrykt sin irritasjon og forbannelse over at Emmeline har kjøpt noen "visne kvister" spiller ingen rolle. Nå skal bare Emmeline finne en oliventremanual på nett, sånn at trærne forhåpentligvis varer i mer enn en liten uke!


Emmeline har også drasset med seg sin elskede dobbeltlampe hjem. Emmelinemannen ignorerte dobbeltlampen i hele påsken, og fortsatte ignoreringen i juli. Dermed har jeg nå en stilig dobbeltlampe plassert midt på spisebordet hjemme, så den har dere garantert ikke hørt om for siste gang;)


Helt til sist må jeg nesten få ta med noen bilder av våre nærmeste naboer på hytten, som har fått mange besøk av de yngste Emmelinebarna disse ukene. Den mørkebrune hesten er altså moren til en liten ponny (*Høres sikkert litt tvilsomt ut, men dette er altså forklaringen til min lille niese på seks år -og hon går på RIDING FAKTISK!) Uansett så ville ikke denne hesten dele kos eller mat med små eller store hester.


Den bet de andre hestene når Emmelinebarna kom med mat. Det hjalp ikke at Bollerina sto inne i gangen og brølte ut til hesten: ER DU HELT GAL; HVILKET SAMFUNN SKAL DET BLI NÅR DU HOLDER PÅ SÅNN? (*man kan jo aldri vite, kanskje hester reflekterer mer enn man skulle tro?) 


Hesten delte likevel ikke og Emmelinebarna måtte mate fra alle kanter for at alle skulle få smake.*Noe som ikke er helt enkelt, da Bollerina er best med hest på avstand- og helst vil drive politisk hesteoppdragelse uten noen form for nærkontakt!


I morgen er det jobb igjen. Langt fra fluer og kuer og ulydige hester, men heldigvis et sted der internett ikke bare er en liten hvit dings som blinker grønt uten å gjøre så mye mere!  Det skal bli spennende å se hva alle mine bloggevenner har gjort på de siste ukene! Er snart tilbake:) SEE U!


22 kommentarer:

Myrtausa.. sa...

Flott lesning, som alltid Emmeline!! Måtte virkelig le da jeg leste om hestesamfunnet, hun har jo rett for seg jenta ;) Gleder meg til fortsettelsen på lampen din :)

Nostalgia sa...

JA, endelig, et Emmeline-innlegg!!
Ved nærmere ettersyn, ser jeg at det er kun to dager siden forrige innlegg, men når Nostalgia har ferie, og Nostalgiamannen SKULLE hatt ferie, men likevel er på jobb, blir det tilbragt mange "furte-timer" på nettet..
Gleder meg til å høre om Emmeline-mannen klarer å ignorere lampen på spisebordet over lengre tid, eller om Bollerina serverer muffins i lampeskjerm etterhvert, og sist men ikke minst til Emmelines fantastiske betraktninger av det hele..
Og skulle du mot ALL formodning bli lei hele lampen, før den har kommet noe sted som helst, vet jeg om et Nostalgisk hjem, som kan fungere som fosterhjem for oversette lamper.. ;-)

RoseSommer sa...

De olivernkvistne dine ser ikke så kvikke ut, så der må jeg være enig med din kjære.
Tror du ikke baljen hadde vært finere med en stor rosebukett....FRA HAM??!

Men mannfolk tar jo ikke hint om du så tatoverer det i panna på dem, så.

Lille Persille sa...

Deilig lesing poå morgenkvisten:)

Ha en fin-fin arbeidsuke!

Anita sa...

Koselig med ett nytt Emmeline innlegg! Fiine bilder :0) her sitter vi ENNÅ en dag og håper på båtvær, men nå regner det! Tror jeg skal pakke med meg familien og dra på hyttetur, for å gå sånn her og håpe det blir bare.... Ha en flott avslutning på sommeren! Klem!

Heidi sa...

Hei,

Jeg er også tilbake på jobb etter ferien så det er deilig å lese at andre også skal gni ferien ut av øynene i dag...

Ha en fin jobbdag :)

fru Dyregod sa...

Hi-hi! Morsom lesning, som alltid!
Hadde helt glemt Gorgon vaktmester-konens pasjon for esker, jeg!

Line fra huset på landet sa...

Absolutt helt nyydelig ny dobbellampe!!Sukk. Ønsker meg.
Det ser virkelig koselig og sommerlig ut på hytten deres (som faktisk har det samme navnet som eiendommen vår her hjemme :) )
Når det kommer til vesker, så mener jeg at man bare ikke kan få for mange av akkurat det!!

Når du får tak i manualen til hvordan å holde et oliventre levende mer enn en liten uke du.. kan du ikke legge det ut ? jeg vurderer å kjøpe det samme, men vet neimen ikke om jeg skal kjøpe et plastic fantastic eller tørre å bevege meg ut på et ekte et! Jeg har IKKE grønne fingre nemlig. Så jeg trenger et nogelunde lettstelt vil jeg tro.

Håper tilbakevendingen til arbeid igjen blir så lite smertefull som mulig;)
God klem fra Line

Allis i Eventyrland sa...

Så fine bilder, ser ut som om dere har hatt det fint :) Og for en nydelig lampe! :D

Tee of Vinnord Cottage sa...

Åååå fine hestene... nå er jeg ny-hesteier av verdens søteste ponni-føll :) så jeg smelter nå hver gang :)
ps. er mulig å få ponni-føll ut av stor mor :) Hvis far er ponni :) :) :)

Birgitte sa...

Flotte billeder og dejlig læsning som altid Emmeline.! :-)
Klem, Birgitte

Hilde sa...

Jeg leser og nikoser meg med betraktningene dine - ikke helt uten en stor posjon gjenkjennende effekt og hodenikking....

Men når du begynner å skrive om Fru Gordon vaktmester så tror jeg nesten du må ha tatt deg en tur innom min enkle hjerne ;) For Fru Gorgon vaktmester er min tvillingsjel og medsammensvorne - og hun dukker nemlig alltid opp når jeg rydder i veeeeskene mine (eller skoene mine - eller garnnøstene mine... eller eller eller)for ikke å snakke om hennes tilstedeværelse når jeg var midt i fertilitetshysteriet med alle eeeeeeeggene miiiiiiiine...

Ha en herlig dag Emmeline - og takk for alle herlige betraktninger som lyser opp hverdagen ;)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Man kan da aldri få for mange vesker!

June J. Larsson sa...

Lattermild og oppkvikket kan jeg konstatere at det å "svinge innom" Emmelines Blogg en regntung sommerdag var akkurat det som skulle til for å få fart på humøret! TAKK!

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Unknown sa...

So, so in love with Cath Kidstone!!! We do not have a store here in Brazil...pitty!! Are the two sweetie your kids?? So cute! Have a lovely week, dear Emmeline! Bela.

Sommerhusstil sa...

Flotte tasker og dejlige billeder :o)Klem Betina

Alberte sa...

Du skriver som en gud!!
Takk for en titt inn og deilig underholdning

Camilla, Casa de Bach sa...

Herlig innholdsrikt innlegg som vanlig!

Lekre vesker og kupp på oliventrær!! Mitt kostet noen ganger mer kan du si... Så jeg håper oxo at det skal vare noen uker! ;)

Go siste-juli-uke!

Hilsen Camilla

Rosa sa...

hihi, herleg samfunnsbetraktning frå Bollerina!

korleis gjekk det eigentleg med Emmelinemannens sommarsykkeltur? Var det ikkje eit veddemål knytta til den?

Anyway, god veke, og håpar jobbstarten gjekk fint. Her er det "ferie" i to veker til, med sparkling, maskering, maling og andre koslege ferieaktivitetar ;)

Siw sa...

Alt til sin tid, de lampene kommer nok opp ... :) kjenner jeg deg rett! Ferie er deilig, men så er det også godt å komme hjem igjen. Jeg kjente meg hoppende glad, ihvertfall! Man kommer hjem med sine godbiter og minner, og slapper herlig av i vante omgivelser før man må gi på, igjen. Fortsatt god sommer, nyt dagene og kos deg på jobb :)

johanna sa...

hahaha, jeg ler! du skriver utrolig godt og fengende! veldig fin blogg :)

Anonym sa...

Hei Emmeline,

Er ikke spesielt plantekyndig, ei heller er jeg Gorgon Vaktmester eller Gorgon Gartner, men jeg har hatt to like oliventrær i 2 måneder, det ene plantet i stor selvvanningspotte, det andre i stor vanlig potte med god drenasje. Forøvrig like vekstforhold med mye sol,sandjord og type kugjødsel. Etter 2 måneder kan jeg slå fast at selvvanningspotte er best, dette treet har lange, fine skudd og mange oliven. Det andre treet har ikke vokst like mye og har færre og mindre oliven. V lange og sterke vestlandsregnskyld må sette selvvanningpotten under tak så det ikke blir oversvømmelse i potten.
Lykke til og takk for en blogg med betydelig underholdningsverdi!

Hilsen Elise

Related Posts with Thumbnails