tirsdag 24. august 2010

Jabbadabbadu

Ferien er over, hverdagen er tilbake og tradisjonen tro går Emmeline inn i sin faste bloggetørke. Det blir liksom så trivielt å knipse bilder av to pelargonium, en pute eller kopper på en hylle. Dermed vandrer man hvileløst rundt og lurer på hva man skal blogge om. Alt er jo allerede bloggifisert fra før...

Sånn er det jo hver eneste gang jeg har hatt ferie og motivene har stått i kø. Man kommer tilbake til huset sitt og tenker: Hvordan i huleste har jeg klart å holde det gående med daglig blogging om ingenting i tre år? Derfor går Emmeline en runde med kameraet sitt, uten å ta et eneste bilde.


Så setter jeg en deig til heving, og tar turen ned til nærmeste stopp på Bybanen. Emmeline har nemlig oppdaget at hun har en skjult fasinasjon for skinnegående materiell. Hun tar bybanen for å oppnå indre balanse. Derfor lider bloggen, mens Emmeline kjører seg en ettermiddagstur. To stopp opp og to stopp tilbake igjen, som en slags meditasjonsøvelse. Hjemme igjen triller jeg ut brødene mine og funderer på hva jeg skal blogge om....-og sånn går no dagan!


Når det gjelder kjøkkenplanene til Emmelinbroren kan Emmeline melde at stilig lyseblått retrokjøkken for lengst er gitt bort til de som ville ha det- via finn- i ren gjenbruksånd. Emmelinebroren holder ellers fast på sin plan om å ha 57 kvadrat stue med 10 kvadrat kjøkken, istedet for 20 kvadrat kjøkken og 47 kvadrat stue. Emmeline bare rister på hodet, men så er det heldigvis ikke mitt hus...


Som dere skjønner er det LITE å melde om her for tiden. Det er INGENTING å melde om faktisk. Det er NULL NIKS ZERO å blogge om. Det er så gale at Emmeline har brukt gamle JULEBILDER som illustrasjon i august. Med andre ord; Det er så gale at det griner! Håper derfor å være tilbake med inspirerte gøye innlegg før eller siden. Som en trøst får jeg heller avslutte med Gullars og Herman sin informasjonsvideo om Bybanen. Bergens nye meditasjonsavdeling, for oss som liker skinnegående materiell:) SO LONG!

36 kommentarer:

Lottemora sa...

Så herlig å se Gullars igjen da <3

Fräulein Glückspilz sa...

Tolle Bilder!
Great Pictures!

:-)


Gruß
Nicole

Anonym sa...

Har du begynt å ta bybanen mens du hever brød Emmeline? Du er jammen ikke riktig klok. Trodde du hadde en sånn vei på gulvet som skulle ha vært malt jeg. Eller en bringeduk som skulle vært brodert? Kanskje det ble ferdig i natt?

Hilsen K N --your friend!!!

Emmeline sa...

Heisann KN my friend liksom...

Jaddamasa. Har både usydd bringeduk med belte og vei på gulv uten maling og lampe på bord uten monteringsvillig mann.

Liker likevel å ta Bybanen litt innimellom.... Det hjelper på humøret;)

Anita sa...

Og som alltid går det seg til igjen til ALLES glede ;0)) Har du sett denne?? http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=23901893, vel verdt noen timers studie :0)
God tirsdag! Klem!

Fjordheim sa...

Syns du klarer å formidle en god del til å ikke ha noe å blogge om.
Så dumt at bror din ikke ville lage litt større kjøkken. Vårt kjøkken er vel ca 15 kv Skulle gjerne hatt det enda større pga flere dører og en dum romform. Men som du sier ang din bror, det er hans hus og han får bestemme selv. Du kan bare si hva du mener siden han har spurt om dine kjøkkenråd.
Fortsatt lykke til :)

Storesøstra sa...

Selv når du ikke har noe å blogge om, er det god underholdning å lese innlegget ditt! Du er fantastisk til å fortelle!

:-)

Franske drømmer sa...

hehehehe, fantastisk filmsnutt av hermann og gullars, da!
Må si jeg er misunnelig på alle de fine zinkhusene dine.. De tar seg så godt ut både på peishyllen og verandaen :-))
Klem fra Trine

Jannicke sa...

gåttabanen så vittig :o) hahaha, jeg ler meg ihjel av Gulars :o) av en eller annen grunn hadde denne info videoen gått meg hus forbi.. så takk for at du viste den her.
Klem J.

Anonym sa...

Anbefaler deg en titt på Finn.no eiendom,ja..hvis du kjeder deg. Her må du virkelig klø i fingra etterpå! Villaen på Singsaker er vel verdten titt!!



mor til 4

Sjuskeline sa...

Sjuskeline synes det er HELT på sin plass å begynne med Julebloggebilder nå, i dag er det faktisk bare AKKURAT 4 måneder til jul.... :-)

Ang. kjøkkenet til Emmelinebroren, ville nok Sjuskeline anbefalt 20 kvm stue og 47 kvm kjøkken dersom hun hadde vært sjef der...:-)Kjøkkenet er det beste rommet i huset!

Klem.

Lin K sa...

Du er nå bare fantastisk god! Hele blogginnlegget (bortsett fra banereklamen) dreier seg om at du ikke har noe å fortelle - likevel sitter jeg og flirer meg igjennom innlegget. Nei, fortellerevnen din har ihvertfall ikke tørke :)))

Kan du ikke lage litt "før og etter" reportasjer fra de forskjellige prosjektene dere har hatt i huset de siste årene? Eller hvordan hyllene skifter utseende gjennom året... Alltid gøy å se igjen fine bilder ;)

Hilsen en fremdeles humrende Linnette

Lin K sa...

Forresten, tusen takk for at du ga meg et helt nytt syn på det å reise med bane. Jeg har ikke gledet meg spesielt mye til å tilbringe 5 timer på tog for å komme meg til Gave- og Interiørmessen i morgen. Nå har jeg jo skjønt at det blir en 5 timers meditativ og balanserende opplevelse - for en luksus :)))

Anonym sa...

Åpner du da for forslag? Jeg foreslår en virtuell tur gjennom huset. Start med hagen og ytterdøren en dag, gangen neste dag, kjøkken, stue, bad, vaskerom, soverom tenåringsrom, loft, og fortell litt om løsninger og utfordringer. Da får du ihvertfall ryddet, sånn på veien... Hadde vært spennende for oss som er faste lesere det!

Anonym sa...

Selv når du blogger om "ingenting" syntes jeg det er en fryd å lese innleggene dine. Du kan jo ta det med som en trøst på en av dine turer med bybanen :-)

Gleder meg til flere innlegg om alt og ingenting!

Hilsen trofast leser

sylvia sa...

hei Emmeline,ja nå er det jommen på tide at jeg legger igjen en kommentat her,
syntes nå du er riktig flink å få til et innlegg ,bloggtørke du liksom,
bestandig fine innlegg fra deg,
kos deg på bybanen å ha en nydelig dag.
klem fra sylvia

JK sa...

Kjære deg :)
Bildene dine er like kjekke å se hver gang, uansett om de er gamle eller julete!

Uansett, du er så flink med ord og historier, og jeg koser meg hver gang jeg leser bloggen din :)

Og det er fullt lovlig med en bloggtørke av og til, jeg har hatt maaange!! hehe

Ha en flott Tirsdag!

Lobeliadamen sa...

Heisann,

Jeg lurer litt på den kjøkkenbenken din (valnøtt) var den ferdig kjøpt i den fargen eller har du oljet den slik? Vil ha sånn farge på min da jeg har en vitrine med lignende farge på platen. Men det er jo klin umulig å finen olje i den fagren jo! Eller er jeg bare blond????....hmmm...

Ha en fortreffelig dag :-)

W

Tove sa...

Det ble nå et ikke så allerverst innlegg allikevel da. Selv om du har bloggtørke om dagen.
Ha en fin ettermiddag
Klem Tove

Anonym sa...

Strålende Emmeline!... Harmoni, balanse og tyngdepunkt må oppnås før travelheten og jaget tar en bort på ... gave- og interiørmessen for eksempel. :-) Hilsen Abelone

Unknown sa...

Hi hi, så göy å se Gullars igjen!!
Ett härlig innlegg!!♥
Önsker deg en knallfin dag!!:)
Klem Anki

Blomsterpiken sa...

Men morsomt skriver du!

Neste gang kan du jo legge ut teksten på "Indigo, Indigo, ta meg med!" :-)

Kjempefine lyshus - hvor har kjøpt de? Slike vil jeg også ha!

Livet i Fattighuset sa...

Bybanen og Gullars er jammen verdt å blogge om!

Marie

Ruths datter sa...

Ja er det ikke sånn da. Ikke alltid lett å vite hva en skal blogge om. Hos meg har det gått en uke siden sist nå.Håper på stor inspirasjon snart.Kanskje jeg må hive meg på bybanen. Bussene er jo så forvirrende for tiden. Nye nummer og nye stoppesteder. Usj og æsj.
Klem

Birgitte sa...

Jeg nyder dine indlæg og dine historier og syntes aldrig det er travielt - tværtimod . :-)
Klem Birgitte

Snuskebassa sa...

Hmmm, så Bergen er stedet å dra til om trenger litt indre ro :-))
Nice!

Anonym sa...

Jeg må bare støtte meg til de andre kommentarene her. Du har kjempeinspirerende innlegg uansett bloggtørke eller ikke Emmeline:) Jeg gleder meg alltid til å lese innleggene dine.
Ha en fin kveld:-))
Klem fra Vigdis

Line fra huset på landet sa...

Hehe...skjønner. Vel, det er fortsatt ikke alle som har begynt å blogge igjen for alvor etter ferien ser jeg..så kanskje du skulle ta "en hvit en" og si at du skal på ferie en uke...blogges snart liksom :o)
Så kunne du brukt uka for å finne ut noe lurt ;) men når det er sagt, så er jo de aller morsomste historiene dine synes jeg alle opplevelsene dine da. Agurkmannen for eksempel. Åhh...ler så jeg rister bare jeg tenker på historien. Men..man har sjelden slike opplevelser hver dag, da så;)
Ta tiden til hjelp.
God klem fra Line

Anonym sa...

Hei, har nettopp begynt å følge bloggen din, - du skriver fantastisk og har mye flott og hvile øynene på. Lurer på hvor du har fått tak i alle de fine husene med te-lys?? Me like ;)
- R

RoseSommer sa...

Emmeline, du har ledd av et morsomt innlegg hos meg før, og idag har jeg ett til!
Håper du har tid til å lese innimellom turene dine.

NIB sa...

hello hello frk "jeg lager supre innlegg selv om jeg har bloggtørke":)

you've got mail!

Shannon Fricke sa...

Love your blog.

Fru Usken sa...

ååååå eg elske di zinklyktene!!! Kor har du handla di henne?? har bursdag snart å sånne står høgt på ønskelistå;))

Britten sa...

- Tenketurer på Bybanen , det ville jeg også tatt om jeg bodde på de kanter ...

- Se det som studieturer , før eller siden opplever du noe der som er "bloggifiserbart" , kanskje har du opplevd noe allerede ... ;-)

Violetta sa...

Det er jo ikke farlig om du har bloggtørke da, du klarer jo lage gripende innlegg likevel :)

RosaVerden sa...

Til og med når du ikke har noe å skrive om, så er bloggen din underholdende :-)Som nevnt av andre som har kommentert, har du en veldig god fortellerevne og jeg humrer og trekker på smilebåndet daglig når jeg leser innleggene dine :-)

Related Posts with Thumbnails