søndag 1. august 2010

Realitetsblogging


Emmeline har en venninne som stakk innom her en kveld. Hun mente at det var alt for lite realitetsblogging på bloggen. Folk går rundt i villfarelse sier hun. De tror du har det shinet all-the-time. Tenk så skuffet de blir når de kommer hjem her og ser huset ditt live! Du bør ta noen bilder av hvordan tingenes tilstand EGENTLIG er hos deg....


Av en eller annen grunn liker Emmeline denne tanken svært dårlig. Sikkert like dårlig som Hollywoodstjerner som blir knipset når de skal kjøpe melk og brød. Uten sminke. Man har tross alt et image å bevare!! Derfor et utsikten fra altanen et ganske safe bloggemotiv...Der trenger man ikke rydde før man knipser! 



Da jeg skulle oppdatere bloggen min i går, var det ikke mulighet til å ta bilder på et eneste sted. Alle rommene var fyllt av virkelighet fra ende til annen! Emmelinemannen hadde nemlig tømt DVD-skapet sitt og innholdet var flyttet til stuen og spisestuen.


Nå skal samlingen katalogiseres med navn og nummer på data -og så skal han skrive et kryss på alle filmene han har sett...







 -og Kjøkkensjefen er ansatt som "skrive nummer på klistremerke og klistre på film-assistent" 



Jeg trenger vel ikke å si hva jeg tenker om prosjektet, men håpet er at det vil sette mannen i godlune på en sånn måte at han kommer til å henge opp spisestuelampen når han er ferdig. I gledesrus! Det er jo lov til å håpe...! Dermed flyttet Emmeline seg ut på kjøkkenet som på bloggen gjerne blir presentert som dette: 


I virkeligheten er kjøkkenet fyllt med Emmelinesønnen og hans kamerater som spiller kort. Dermed er det ikke mulig å blogge der heller. Jeg hadde nemlig tenkt å knipse bilder av dagens bakst--og gårsdagens bakst. Men det gjør man ikke med en hel drøss med syttenåringer som publikum!!



Dermed ble dette altså en liten form for realitetsblogging likevel...Siste bildet er av Emmie -en bloggegris som i sin tid ble laget av Annettenett og som pleier å vokte Emmelinemannens DVD samling. Det ser ut som om den har gjort en dårlig jobb, når man skuer utover DVD-slagmarken som råder grunnen her. Er snart tilbake... Kanskje flere tar utfordringen og viser litt ekte realitetsblogging..uten pynt??? Jeg regner med at det er flere som har litt å ta av;)


39 kommentarer:

Jill sa...

Reality bites:-)
Jeg blogget meg selv for første gang.

Refleksjon på livsvegen sa...

Å ja dei fleste er vel klar over at i blogglandia finst det ei virkeligheit som vi ikkje seier så mykje om..
Og du er no så flink til å sette ord på ting..

Camilla sa...

Høres ut som noe min mann kunne funnet på også.. Når det skal ryddes hjemme, så blir det veldig ofte katalogisering av dvd filmer som er det mest nødvendigste ;)
Ha en super søndag!

Unknown sa...

Hehe, min realitetsblogging ville nok vært litt verre enn din..:P

mymlen og my sa...

Må bare si at det finns ikke en eneste centimeter her i mitt hjem som er bloggbart.Her er det virkelighet for hele beløpet.
Det måtte kun være noen små plasser på kjøkkenbenken, der jeg tar bilder av kakebaksten.
Først hadde jeg som mål å få ryddet til sommerferien, nå er målet å få ryddet til jul. Og jeg er ikke i familie med Sjuskeline, men nesten. Hils kjøkkensjefen, kanskje du kan sende henne hit som katalogiseringassistent.
Ha en fin dag.
Hilsen Mymlen og My

Gry sa...

Hvem vil vel vise fram realiteten, det er mye mer hyggelig å blogge om slik man skulle ønske det kunne være 24 timer i døgnet....rømme litt fra hverdagen...

Prinsesse Elin sa...

Her i huset er det alltid et eller annet rom som ser helt bombet ut.
Det rommet som ser bomba ut blir aldri tatt bilder av.
Jeg tror heller ikke jeg ville hatt funnet særlig mye inspirasjon av å se på rotete hus på bloggene. Jeg tror jeg liker best blogger som viser fine, ryddige og bloggfiserte hus. Her er det klesskap som blir ryddet. Nå før skolen starter. Synes det er greit å ha litt orden før kaoset starter. Tudeluuuuuuuuu

RoseSommer sa...

Jeg synes ikke kjøkkenet ditt så uryddig ut med alle de kjekke kortspillende gutta.
Er det det vi kaller ROTløs ungdom??
Og hurra for mannen din som koser seg med rydding. Han er nesten litt ERNST (fra svensk TV).

Det lille huset med druehagen sa...

Joda. Sånn er det nok for oss alle:)
Var litt lei her en søndag for en stund siden, og lagde et blogginnlegg om hvordan det egentlig er hos meg. Som regel flytter man rundt på rotet når man tar bilder, men det gjorde jeg ikke den gangen. Det er også en grunn til at det sjeldent er bilder fra rommene til gutta;)
Klem Gro-Beate

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Kjempebra! Men jeg skulle ønske du hadde litt mere rot jeg...Og støv :D Sånn som jeg har det for eksempel! Jeg har inntrykk av at "alle" rydder og shiner før bloggebildene tas, gjør det selv jeg :)
Klem Anita

Anne (Moseplassen) sa...

hehe, vel, det ble jo ryddig i bokhyllene da i det minste ;)

Jeg er litt slik jeg og, må rote masse for å få rydda litt...

Karina sa...

Herlig :) Vi vet vel alle at det kun blogges bilder fra ferdigbloggifiserte rom og kjøkkenbenker. Jeg gjør det jo selv. ;) Men kanskje man av og til skulle vist hvordan det _egentlig_ ser ut, bare for å vise forskjellen om ikke annet? hehe!

Synes du har det ryddig i rotet ditt uansett jeg :)

Ha en herlig søndag!
Klem Karina

Blått til lyst sa...

Er det egentlig mulig å finnne triveligere, og mer forbilledlig, motiv enn far og datter i harmonisk samhandling og kjekk ungdom som trives med å spille kort?
Hæ???
Hadde det enda ligget noen sneiper under kjøkkenbordet og en halv rev mellom dvd'ene....

beate sa...

*ler*
morsomme bilder hvor en så vidt kan skimte emmeline-lysestakene blandt dvd-skyskraperne.

klem beate

Jane sa...

Realitetsblogging og realitetsblogging... Må si det så ganske så shinet ut alikevel hos deg da men ;0)
Her er det veldig striglet innimellom. Og da understreker jeg INNIMELLOM. Med 3 barn i hus på 4-5 og 7 år som jeg er helt sikker på at fant opp rotet, så er det så og si en umulig oppgave å holde det helt sånn som jeg skulle ønske at det var til enhver tid.
Men litt realitetsblogging har da aldri skadet noen :0)
Vi er da vel bare mennesker...eller hur? ;0)

Klem Jane.

Photo-Me-Life sa...

Hehe, ja du føler deg ikke alene om dette. Man vil jo vise seg fra sin beste side men det er jo egentlig nokså umulig å bo i ett stillben. Jeg holder på med et prosjekt her hjemme nå, tenkte ta bilde av kjøkkenet fordi det så ut som lynet + litt til hadde slått ned slik at folk kunne se at jeg faktisk levde her. Det hadde nesten vært artig å blogge om det værste man ser hjemme:) Da jeg holdt på i boden i går tenkte jeg gud nå skulle folk sett hvordan "living white" egentlig er...hohooo.

med blanke ark sa...

hehe kanskje jeg skulle blogget litt om hvordan fine kjøkkenet ser ut når mannen lager mat...Dét er realitetsblogging det, for da kjenner ikke engang jeg igjen benkene! :)

Noatunfrua sa...

Her ser det helt bomba ut etter en ukes feriebagasje er pakket ut og strødd litt her og der i påvente av tur i vaskemaskinen... Derfor har det ikke blitt noen nå-er-vi-kommet-hjem-igjen-blogginnlegg... ennå... Det måtte i tilfelle bli med lånte bilder, senere i kveld ;)

Kategorisert og alfabetisert dvd-samling, gitt... det får en si... Det må være for spesielt interesserte... :)

Heidi sa...

Haha, hadde det enda vært dvd-filmene som hadde blitt katalogisert her... Mannen har nemlig bruk helga til å katalogisere MODELLTOGENE sine. De har til vanlig plass i kjelleren... ;o)

No.15 sa...

Rot? Skjønner ikke.....

*kremt*

helen og gutta sa...

hos meg er det nesten som om folk kommenterer om det er ryddig hos meg *flau* , men det festes aldri på film, bortsett når jeg tar bilder av guttene og alt rotet sees i bakgrunnen uff og uff. ønsker deg en fin søndagskveld videre

HusmorDronninga sa...

Her er det virkelig nok å ta i om dagen! Kanskje også derfor det ikke har blitt noen bilder fra leiligheten etter at vi flyttet...
Men man kan jo håpe på.. at det kommer seg utover høsten da.. ;)

Ramme Alvor sa...

Trur ikkje bloggverda er klar for røynda, eller fakstisk vil ha den. Me vil ha harmoni og estetikk. Røynda har me heime alle saman, me ser den kvar dag...nokre ville gje so langt som til å kalle den ein svinesti... ;)

Torill sa...

Mannen din har alt for god tid...

hannem sa...

Dette var ganske befriende, Emmeline. Så ryddig som det er på bildene på bloggen din kan man ikke ha det hele tida. Men mitt problem er at det aldri er så ryddig hos meg. I år er jeg ikke en gang ajour med å rydde bort vintersko og -tøy. Og når vi er begynt på august er det i hvert fall ikke noen vits.

ralfefarfars paradis sa...

Jeg foretrekker bilder av utsikten- fremfor bilder av rot..det er jo klart at de aller-aller-aller fleste har rot- en eller annen plass..men det vi drømmer om er feng-shui i alle rom- at alle ting har sitt hjem der- og at de kommer seg hjem helt av seg selv...
Jeg vet jo egentlig at dette er umulig- men jeg har så lyst til å få det til- en vakker dag- og hvis man da ser at alle bloggene er fylt med rot og støv og skitne gulv- vel da er alt håp ute tror jeg;)

Jeanette Jess1 sa...

Det er så godt å høre at du er en av oss vanlige dødlige som har både mann og barn som forstyrres de pene overflatene ;)
men det hadde vært utrolig kjedelig uten dem...

Ett spm;
Hva het den plassen på vestlandet som du var på i fjor vår?
Jeg skulle så gjerne harr en mailadresse dit...

June J. Larsson sa...

Du kan nok være veeeldig trygg på at de fleste av oss ikke er så flinke til å blogge om eller vise bilder av hverdaglivets realiteter! De aller færreste har det strøkent rundt seg hele tida!

Skulle vært artig å utfordre bloggdamene til å vise virkeligheten - UTEN styling!!

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Mita på landet sa...

Mulig det er litt sent, men kunne jo vært en ide med for eksempel programmet DVD-profiler og en strekkodeleser...Et lite blipp så ligger bilde av cover og info inne på pc:) Du/Emmelinemannen kan lese mer her:http://avforum.no/forum/dvd-filmer/24247-program-holde-orden-dvdene-dine.html
Jeg er forøvrig stor fan av realitetsblogging!:)

Prinsesse Elin sa...

Slår du den cecilie:))( bananen altså ha ha)

AA sa...

Håhå, min virkelighetsblogging skal ikke foregå nå, jeg tror nemlig det kan passe best i det nye Tv3-programmet om de som roter og samler på ting... Ville bare si at jeg har stemt på deg (selvfølgelig) på Dagbladets kåring for blogger denne mnd. Jeg storkoser meg når jeg leser her, og har tipset flere andre om din blogg også :) Ha en strålende uke!

My life in pictures! sa...

Fine bilder og blogg :)

MissMette sa...

Utrolig bra, Emmeline :)
jeg tok utfordringen jeg...

se:
http://mettesinlilleverden.blogspot.com/2010/08/realitetsblogging.html

Ønsker deg en fortsatt fin uke,
klem fra Mette

Stines Hjem - Livet på landet sa...

For et herlig innlegg :)

Du skriver innmari bra synes jeg, veldig morsomt å lese innleggene dine!

Her skal jeg følge med videre :)

Hilsen fra Stine

HegeT sa...

Å, så godt å høre at det er hverdager hos deg også.....med alt hva det innebærer....
Er det ikke sånn at en setter litt mere pris på et ryddig hus/rom, når det har vært skikkelig rotete en stund.... (ivertfall det jeg trøster meg med innimellom)
Koselig å se gutta rundt kjøkkenbordet.

mandagshilsen
HegeT

Sjuskeline sa...

Realitetsblogging.... Overlat det til Sjuskeline. Sånne som oss trenge illusjonen om den perfekte kitchn aid og prikkete kopper tilværelsen for å ha noe å strekke oss etter......

Fortsett det gode arbeidet med å spre skjønnhet og husmorperfekthet til verden :-)

Elsker bloggen din, men det vet du jo! Kun de aller største artister blir parodiert ;-)

Creative By Helena sa...

oooooooooooooooiiii, Darius-mannen min hadde vært missunnli på den dvd-samlingen der...

Kult med litt virkelighetsbilder. Men hadde jeg tatt virkelighetsbilder her i huset hadde folk fått litt sjokk... en 1-åring som elkser å rote, grise leverpostei, bleier... nei.. eg tror eg rydder før jeg tar bilde... hvertfall i 16 år til ser det ut som;-)

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Emmeline
Jeg ville bare si at jeg heller vil dø enn å blogge realiteten i vårt hus akkurat nå!
God tur på ferie og takk for stemmene dine!

Christine

ABE sa...

En kjempefin oppfordrinmg. Jeg skal se om vi får mannet oss opp til litt ekte realitetsblogging her en dag. Gruer meg allerede :)

Related Posts with Thumbnails