fredag 10. juni 2011

Skrekkblandet skrekk og littegranne fryd


I dag har jeg ventet helt til midnatt før datamaskinen omsider var ledig (*3 lange timer), -og jeg kan konstatere at EGEN datamaskin trolig bør føres høyt på feriepenge-ønskelisten! Å dele en stasjonær pc med to tenåringer pluss ektemann gjør ingen bloggevår.  Nå skal det jo sies at bloggebilder også har blitt knipset i seneste laget i dag. Ser man nøye på klokken viser den 20.35 om kvelden!


I dag er det også nøyaktig to korte uker igjen før den store GLANSDAGEN kjøres i gang i Oslo. Interiørbloggere fra hele landet skal samles i Gamle Logen i Oslo, og jeg skal selvfølgelig også være med.


En eller annen gang i løpet av vinteren har Emmeline også vært så innigranskauen dum at hun har sagt ja til å være gjestekåsør. Så har månedene gått, og Emmeline har sust avgårde i livet uten å skjenke kåserigreiene en eneste tanke!


Før man plutselig ser i sin egen almanakk og tenker:; ØH? Kåseri? I Oslo? Foran noen hundre interiørdamer?  Hmmmm! Ja, det blir jo lett gitt. Det går nok som fot i hose gitt!!  Det var jammen en glitrende gøy ting å være med på gitt!! Det var superdupergenialt å melde seg frivillig til!!! Å gubbevaremegvel så innigranskogen jeg gledet meg nå plutselig!!


Så går man inn i en slags tenke-så-det-knaker-situasjon. Akkurat sånn som fiskene sikkert gjør, når de først henger der på kroken. Man legger planer i kategorien:  Kanskje jeg skal ringe å si at jeg er døende og oppdaget det for noen minutter siden? Så jeg kan dessverre ikke komme! 


Eller kanskje man bare skal lage seg et slags kostyme for å forsvinne i mengden. Man kan for eksempel kle seg ut som en gigantisk såpedispenser med strykemerke og decopageeffekter. Så kan man gå rundt i stillhet der under korken!


Plutselig midt i hele kåserimarerittet oppdager man at det også skal være KÅRINGER på denne tilstelningen, og at Emmelines blogg er nominert i to kategorier. Dermed blir man jo både stolt og glad - og må jo nesten bare ta seg kraftig sammen! For meg er det ekstra hyggelig å bli nominert denne våren, da livet mitt har vært litt sånn at jeg ikke har kunnet blogge like høyfrekvent som jeg kunne ønske.


Så nå sitter jeg her da. Med manus og greier, mens jeg syr kostyme til det berømmelige kåseriet, og alle som kjenner Emmeline vet jo at hun er USEDVANLIG god på å sy! Rene raceren bak symaskinen faktisk! Men hva skal man gjøre? Man kan liksom ikke kåsere uten effekter, og det blir på en måte litt merkelig å bare stå der under korken!


Så er det også sånn at jeg håper mine lesere har lyst til å gi meg en stemme i kåringen. Emmelines blogg er nemlig nominert i kategoriene: BESTE INTERIØRBLOGG 2011. I tillegg er jeg nominert i kategorien: LANDLIV.  Mange av mine egne favorittblogger er med i kåringen, så jeg har ingen forhåpninger om å gå til topps, men det hadde vært utrolig hyggelig om dere som stikker innom her hadde hatt bryet med å gi meg en stemme:) Det kan dere gjøre HER! 


Nominasjonen betyr jo også at jeg må skjerpe meg med bloggingen. Så da gjør jeg det. Fra i morgen av vel og merke.... For deg som tenker; Hva i all verden har hun tatt bilde av i dag egentlig? Vel, dagens bilder er stort sett hentet fra kjøkkenet der jeg har testet et stryketrekk som jeg bestilte fra Cath Kidston i England. Stryketrekket skal jeg gi i gave, men muffinsformene skal jeg ha selv. (Emmeline passer alltid på å bestille for 200 kroner- for å få full valuta for transporten!)


I morgen er jeg tilbake med kaninhistorie fra virkeligheten, og i mellomtiden krysser jeg fingre for at noen vil stemme på meg HER og der kan du visst stemme en gang daglig de neste to ukene! Skal forresten du være med i Oslo? Du trenger ikke være interiørbloggedame for å være med! Hvem som helst kan være med, og jeg tror det er ledige billetter:) Vi sees kanskje?

 

39 kommentarer:

Lin K sa...

He, he - ja det hender man synes det er lett å si ja til noe som er langt fram. Og så plutselig snur det til et marerittlignende scenario når deadline nærmer seg med stormskritt!

Du har da så uendelig mye å ta av i bloggen. Emmelinedelen din viser mange fine bilder, absolutt - men jeg vil tro at det er flere enn meg som elsker de hysteriske historiene som gjør at pcen hopper opp og ned på fanget mens vi hiver etter pusten. Det er mange av dem som tåler en reprise!!!

Litt polkadotterhistorier, litt Green Gate og Cath Kidstone smuglet inn i heimen og mye hverdagshumor. Det er Emmeline for meg, og sikkert for mange andre også :)

Masse lykke til, jeg skulle ønske jeg kunne hørt på deg i Oslo!

Klem Linnette

Anonym sa...

Da har du fått min stemme!
hilsen fra Prusseluskan

Fjordheim sa...

Veldig lett å si ja til ting som ligger langt frem i tid, for så å lure på hvorfor en egentlig var så dum når det nærmer seg. Men jeg tviler ikke på at det kommer til å gå kjempebra. Skulle gjerne ha vært der å hørt på deg og alle de andre. MEn det passer desverre ikke.
Ønsker deg lykke til og ei flott pinsehelg :)

Unknown sa...

Du har fått min stemme! Du skriver kjempebra, og jeg har mange ganger ledd godt ;) OG sitert høyt til mannen!

Jeg hadde tenkt meg på glansdagen, men så kræsjer det med en venninnes bursdagslag - så da må det prioriteres... Gleder meg til full rapport og masse bilder! Veldig synd jeg går glipp av det, men satser på neste år!

Ingvild sa...

Ingen problemer for deg Emmeline - med din tilhengerskare blir du nok heiet fram både opp på podiet, og fra innlegg til innlegg :)
Gleder meg SYYYYKT til glansdagen! Ha en fortsatt fin dag og tenk ikke på det du skal si , det kommer nok helt av seg selv. Er ikke du fra Bergen, da???
Og hvis det blir krise meg det kostymet, så er det et helt lands sydamer som står klare til å hjelpe til , som en tjeneste til Sjefsoppmuntreren :) (har så klart stemt)

Rita sa...

Hei.
Kjenner til de planenen ala "jeg måtte plutselig dra til Afrika for å redde verden", jeg hadde selv lovt ut å holde et foredrag fro en tid siden, og når tiden nærmet seg steg angstnivået brutalt...
MEN, det kan jeg si deg, det går bra! Når du er der oppe og har kommet i gang, kommer du til å glemme all nervøsiteten, bare se på alle de smilende/leende fjesene foran deg. Husk at de har kommet dit frivillig for å høre på deg!

Moccamamma sa...

La fryden ta rotta på skrekken! Kjør på med et bloggeinnlegg i presentasjonsform som passer på en scene med moderne videocanon eller hva det nå heter det man bruker til å vise nettsider på lerret - eller kjør lærervarianten med overhead :)

Det finnes bare en Emmeline - og det blir underholdende i massevis. Synd jeg ikke får vært der...

Jeg lo meg skakk av agurkmannen - det er så befriende å høre om noen som gjør det vi andre tenker (og av og til også gjør).

Lykke til med kåseri - og nominasjoner!

Klem fra Moccamamma :)

Unknown sa...

Hihi, gleder meg til å se og høre deg! Men det er kanskje ikke så lurt å gå som såpedispenser hvis ikke du vil bli gjenkjent ;)

Anonym sa...

ingen over og ingen på sido, emmeline har fått stemma for årets interiørblogg og mia har sjølvsagt fått landliv stemma !

Hege A "The not so perfect mum-blogg" sa...

Det kommer til å gå superbra! LAt som om du skriver et blogginnlegg - det er du jo kongegod til! :D
Masse lykke til!

mona.z sa...

Lykke til, dette går bra vet du:) Skulle gjerne vært der, men passer ikke inn i timeplanen. Min stemme får du i allefall, elsker innleggene dine. Min yngste trollunge sier ofte: "sitter du der med hun derre Emmelinedamen igjen, du bryr deg snart mer om henne enn om oss".....Tror nok hele familien mener jeg bruker for mye av den lille fritiden jeg har på å lese blogger;) Det kommer jeg til å fortsette med, gode bøker, gode blogger og gode TV program er herlig avslappende etter en hektisk jobbhverdag, og jeg får panikk om jeg ikke har et par gode bøker liggende på nattbordet, derfor hamstrer jeg bøker. Ønsker deg en fin dag, og egen PC bør du absolutt unne deg:)

Kaspara sa...

Hei Emmeline
He,he.... du er fantastisk med ord og jeg har humret meg gjennom hele innlegget! Håper du våkner opp "fra de døde" og vi får se deg Glansdagen! Gleder meg alt til kåseriet ditt jeg og kostymet!
Gratulerer også med nominasjoner.
Glad pinsehelg til deg!
Stor hilsen fra Kaspara

Mie fra Mies Mirakler sa...

jeg er SÅ misunnelig på alle som skal på glansdagen, jeg er jo ikke interiørblogger og trodde jo derfor at jeg ikke kunne være med, og nå har jeg forpliktet meg på annet hold *skjære tenner av ergrelse* men jeg håper du og alle de andre får en tipp topp dag sammen, og lykke til med dobbelnominasjon og kåseri, det skal nok gå veldig bra :) *♥*

Lobeliadamen sa...

Ha ha ha ha haler så eg griner!! Syns eg ser deg bak symaskinen i de sene nattetimer.

Have fun :-)

Klem W

Pia sa...

Dette klarer du flott! Glansdagen høres ut som et strålende tiltak. Lykke til!

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Lykke til i NIB konkurransen.
Kåseriet ditt kommer til å bli kjempe bra. Er så lei meg for at jeg ikke får vært på Glansdagene selv.
Ha en fin helg
klem

Eva Mari sa...

Herlige bilder og glitrende ;) skrevet: kjenner den synkende følelsen når det man med lett sinn meldte seg til plutselig er HER og NÅ...
Tvi tvi, - du har ordet i din makt og det kommer til å gå sååå bra!

Klem fra Eva Mari :)

Helene sa...

Stemmer på deg i begge kategorier, min favorittblogg!

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Du har fått min stemme!

Lykke til på Glansdagen - det går nok så bra :)

Pink lady sa...

Vi sees på Glansdagen og jeg gleder meg storveis til du skal kåsere! Jeg har skyhøye forventninger og da jeg hørte om kostymet ble det bare skrudd enda mere opp;) Var ikke det betrygende å høre?

Husmora sa...

Tipper både nominering og kåseri går superbra.. iallefall om du snakker like godt for deg som du skriver :)

Når det er sagt, så lurer jeg VELDIG på hvor du har fått tak i de gardinene der... evt stoffet... *ME WANT*

Anonym sa...

Du har min stemme. Synes du skriver fantastisk godt og humrer meg igjennom innleggene dine.

Anonym sa...

Hei Emmeline, det er mange herlige blogger du konkurrerer mot, men min stemme gikk til deg. Faktisk er det pga bloggen din jeg begynte å følge med på interørblogger generelt :) Jeg husker ikke hvordan, men jeg havnet på en eller måte inne på historien du hadde skrevet om avkom, karatespark og rasert murvegg, hihi Dermed var det hele i gang!! :)

Jeg vil dermed også gi deg offisielt skylden (men på en god måte ;) )for at jeg nå er "hektet" på GG & søte kopper med prikker på :)

Beste hilsen
Kristin

Hjemme hos meg sa...

Hei!
tenker du fixer dette bra jeg :) For du skriver jo så bra!!

Nydelige bilder :)
Har så lyst til glansdagen, og nå som jeg så du trodde det var billetter sendte jeg sms til ei venninne :)
Gooood pinsehelg :)

Klem Anette

Anonym sa...

Det er jo en fryd å høre på deg, Emmeline, samme hva du snakker om! Bare fortell om den digre skolen/barnehagen på Fornebu, du, hvis du står fast! Lykke til.
GørilU

Annette sa...

Du har to stemmer fra meg!
Digger bloggen din, og elsker alle polkadottbildene du legger ut..
Keep up the good job!
Hilsen ARK

Behindabluedoor sa...

Det går nok bra skal du se:)))
Ha en fin pinsehelg!
Sommerklem fra Mona

Anonym sa...

Har stemt på deg i begge kategoriene:) Var ikke så vanskelig å velge, da du er FAVORITT bloggeren min:) Og kåseriet kommer du til å mestre veldig bra! Lykke til

Madera y Zinc sa...

It looks totaly SPRING!

Linecas have sa...

Tenker det kåseriet går bra jeg. Jeg holder stadig vekk foredrag, vist var første gangen skummel, men publikumet satt med ører på stilk og storkoste seg. Og det gjør de garantert til deg også.
Likte strykebrett treket. Hm sy nutt selv tro.

Line-Cathrin

Anonym sa...

Hei Emmeline!

Så har jeg stemt på deg der det var mulig...
Det kåseriet klarer du så lett som ingenting. Du som har vært på fjernsynet fler ganger er vel forhåpentligvis blitt vant til sånt? Du som er vant med fler tilhørere enn folk flest, tar det der på strak arm. Har all tiltro til deg!

Mvh. Elisabeth

Mitt hvite hus sa...

Her var det usedvanlig mange flotte bilder du... i skikkelig glad farger..

og gratulerer så mye med nominasjonen...

så spennende...

og jeg er sikker på at du klarer alt med glans.... Og du fortjener virkelig å komme til topps med årets blogg..

masse lykke til og god pinse helg..
Klem Kerstin

Sjuskeline sa...

Dersom føttene blir aldeles iskalde, stepper Sjuskeline mer enn gjerne inn som vikar for deg :-D DA skulle interiørbloggekollegaene dine fått valuta for pengene!

Er ikke ett sekund i tvil om at takler den oppgaven så lett som bare det, selv uten særlige forberedelser.Du bare kokketterer... :-P

Lykke til!

BLOMSTERSTJERNEN sa...

Jeg har tatt fri de neste 2 ukene for å stemme på Emmeline. Anbefaler alle andre å gjøre det samme.

Refleksjon på livsvegen sa...

Lykke til med alt ;-)

god Pinse!!

Anonym sa...

Har stemt på deg:)Elsker bloggen din,når det gjelder stilen din er vi ganske forskjellige,for å si sånne kunne aldri hatt sånn hjemme hos meg og garantert min stil vil ikke falt i smak hos deg:)Men alikevel syns at du fortjener å vinne,du skriver så bra,"rosemaler" ikke hvardagslige ting som mange av bloggere gjør.Du skriver med humør og ironi ,forsatt sånn...

Rosa sa...

hehe, det er nesten så eg kan lese eit sjeldant stressnivå hos Emmeline her? Ikkje at det hjelper deg, men eg er iallefall ikkje i tvil om at du kjem til å klare det med glans, både kåseri og kåringar!

Eg er nok ei av dei som i større og større grad likar prikkar og roser i passe søte fargar. Men litt kvardags-IKEA er det nok her òg ;)

Lukke til med arbeidet!!

projecantasi sa...

Hi! Your home is very beatiful, funny, cute!
Kram.

Leah sa...

Hi there! I am new to your blog and I am so glad I have found it. It is absolutely gorgeous!! I am just off to make a large cup of tea so I can sit down and have a good read through what I have been missing! Have a fab week.

Related Posts with Thumbnails