torsdag 5. mars 2009

En putaholics bekjennelser



I dag stakk jeg innom konkursrammede FRYD på vei hjem fra jobb. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for at jeg ikke skulle kjøpe noe, tiltross for salg og alt mulig!



Da jeg kom inn fikk jeg øye på noen puter i blått og brunt. Drømmen om en eplehage hadde et superfint innlegg her for noen dager siden. Hun hadde kjøpt nye puter i disse fargene, med matchende lys også! På et blunk sto jeg der med putene under armen, og lys også. På vei ut av kjøpesenteret svippet jeg som en viljeløs maskin innom Kremmerhuset. Der kjøpte jeg ytterligere to putetrekk. Sånn at det VIRKELIG matchet! Er man på putegaleien, så er man på putegaleien.



Så gikk jeg hjem med puteskammen hengende over meg. Seks nye puter? Det er jo helt absurd. Jeg vedder på at Emmelinemannen snart kommer til å melde meg på Luksusfellen, i et slags pute og koppe-spesialprogram. Der økonomen Christian Vennerød får meg til å skrive under et papir som gjør at man blir svartelistet i alle pute-og koppebutikker i hele verden. Fordi man har nok. Fordi man ellers kommer til å ende sine dager i et pute-og koppeinferno uten like...



Da jeg kom hjem og plasserte putene i sofaen gled puteskammen over helt av seg selv. Fordi det var så pent. Blått og flott! Når Christian Vennerød banker på døren, skal jeg anbefale han å stikke innom Fryd. Det er tross alt salg, med 30 % avslag på alt. Han blir nok glad for det tipset vil jeg tro:) Han kommer til å forstå. Det er jeg sikker på!

55 kommentarer:

Kristin`s lille hjem sa...

Var utrolig flotte puter, ble fristet til å hive meg i bilen og dra til kjøpesenteret nå. Trenger puter til sofaen.

Kristin`s lille hjem sa...

Mangler en ting her i Kristiansand og det er det etterlengtede Kremmerhuset, må kjøre en time til nærmeste (arendal) og det er litt kjedelig, men skal nok bort så fort som mulig.

Hege - BOLIGglede sa...

Hmmm...kjennner liksom Fryd kaller på meg og.. Kjempefint med blått og brunt!

Fjordheim sa...

He.he. Ja det går nok bra selv om du får han på besøk. Bare det ikke er alt for mye minus på kontoen.
Det ble flott med de putene.
Har tipset min søster om at hun kan kjøpe bursdagsgave til meg på Fryd. Her er det alt for langt til nærmeste butikk.
Ha en flott kveld med de flotte putene dine :)

Lindas hus sa...

Hmmmmmm....tror jeg må løåe og kjøpe selv!!!Kjempe fint ble det!

Hilsen fra landet sa...

Du gjorde en veldig god gjerning ved å støtte dem som er konkursrammet, og det skader jo ikke at det passet PERFEKT inn hos deg heller!! ;-)

ENGEL sa...

haha!ja,disse økonomene må ha et kjedeli liv!ville iallefall ikke bodd atme en slik,og det kunne nok ikke du heller;)(thihi)
de var virkelig fltte ja,og det gjorde seg like fint hos deg som hos eplehagen;)ha en super aften med putene;)

Stoltzen2012 sa...

Vet du hva, jeg tror jamen meg jeg har putefetisj jeg også..Har alltid lyst på nye puter! Fin vase du har på bordet:o) Den har jeg i tekanne:)

tinemor sa...

Hi, hi
Det er nå ikke det værste å være avhengig av da....
;-)
Elskerputer selv jeg.
Man får jo et helt nytt innteriør med noen puter og duker...
Lekkert og flott ble det.
Klem

Tino sa...

Det ble jo skikkelig stilig. Flotte farger, står til og med til perleblomstene. Jeg har alle "overskuddsputene" på loftet, har blitt endel putekjøp opp i gjennom ;)
Har funnet ut at fyllet i disse putene egner seg som Tilda-fyll, så da blir det jo gjenbruksputer ut av det:)

Two sa...

Hi hi, du er den perfekte forsvarsadvokat! Klart det er nødvendig med billige innkjøp, iallefall når ein ser kor mange kroner en sparer! Det vart friskt og fint hos deg, håper du får ros av familien for innsatsen!

Kreoline sa...

Det var godt at puteskammen forsvant i en fart, det var nydelig. Her sitter jeg syk og svak og vet at det er to interiørforretninger i området som har -30 og 50%, og jeg kommer ingen vei, buhu. Når jeg kommer der så er det bare ting ingen vil ha igjen, og de vil ikke jeg heller ha, dermed har jeg spart noen kroner som kan brukes i en annen butikk, haha.

Jatte sa...

Det var fantastisk flott :D

Ha en strålende Torsdagskveld .

Klem Jatte :)

Jeanette sa...

hvor ligger FRYD hen??
Ble skikkelig fint og koselig med de nye putene!!!

klem klem

Ragna sa...

Blått og brunt, mine favorittfarger jo :-) Har alt for mange puter selv! Prøver å finne lure steder å gjemme dem men det er ikke så lett...

cordelia sa...

Kjempefin ble det,du er flink!!!
Fikk ordentlig vårfølelse friskt og fint:D
Snakkest neste torsdag da,godt når vinterferien er over;))

Nooria sa...

Nydelig ble det hvertfall ;-). Dessuten så har du noen fine komposisjoner på bildene her!

Interiør 63º N sa...

Fra en puteelsker til en annen....putene gjorde susen, helt klart :O)

Ha en fortsatt putefin kveld ;O)

Kirsti

T:o)ve sa...

Herlig fortalt og lekker forvandling hjemme! Gubbelure her holder på å tørne grunnet putemengden, men puter er oksygen, sånn er det med den saken!
Ha en videre fin dag!

hvorfor ikke... sa...

Veldig flott ble det;)
og du har perleblomster du også....det er så vårlig, jeg skal kjøpe i morra...og kanskje noen putetrekk...jeg så det hos eplemor også, at noen putetrekk kan gjøre sååå mye!

Anonym sa...

Ha,ha! Du skriver så morsomt! Nydelige puter!

Anonym sa...

Det er så godt at noen er verre enn meg! Tror jeg skal få mannen min til å lese i bloggen min, så synes han ikke at jeg er så ille likevel.. Hehe.. Bortsett fra at han vil like det blå. Hos oss er det meste rødt.

Unknown sa...

Guriland, jeg kjenner meg igjen....
Du er ikke alene ;o)

Huset på toppen sa...

Så flott det ble med nye puter i blått og brunt:) Og matchende lys også! Jeg elsker blått, så disse putene skjønner jeg godt at du falt får!!ALT du har kjøpt kunne gått rett hjem her...!!! lekkert!! Du har det så koselig hos deg, Emmeline:) Takk for super inspirasjon -
Har du fått pakken i posten??
Ha en fin torsdagskveld,kos deg i sofaen med nye puter og koselige lys!!
Klem Linda - ♥ -

Anonym sa...

Du har ein kjempe fin blogg, og eg liker stilen din. Veldig koselig stove! Blei flott med blå og brune puter!

Anonym sa...

Helledussan for ei fin stue!! Sitt å kika litt på bilda på bloggen din, og heilt overimponert over kor koseli du har det!! Akkurat sånn stil ej også kunne tenke mej, får spørre pent husverten om å få male litt i leiligheta til våren:p hihihi..og så overtale mannen da:p

Perlerad sa...

Nydelige farger! Godt at skammen ble lagt til side. Mars bør feires med litt puter!

citten sa...

Næmmen, akkurat sånne puter jeg skulle ha hatt.

Ikke vits å ha dårlig samvittighet når det ble så fiiiint :D

Trude sa...

Herlig betraktning:-) Og flott fargesammensetning - som alltid.

Anonym sa...

Wow dette ble bare lekkert, nydelig med lyseblått & brunt!!!
Gode stemningsbilder med sollys!
Gøy med salg, det vil jeg også på!!
Klem

Unknown sa...

Så kjempefint det ble med de nye putene!!
De aller fleste forstår jo at man bare MÅ handle puter når det er på salg! :o)
Jeg var innom Fryd selv i går, og tenkte at jeg skulle vente på enda mer salg neste uke. Da hadde han Christian Vennerød kanskje blitt enda mer imponert?!
Ha en fin kveld med de lekre putene dine :)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så härligt det ser ut med alla blå detaljer.

Med risk för att få Emmelinemannen efter mig kan jag ju berätta att jag igår såg rött och grått polkadot porslin på Living. Men det kanske du redan sett - du har ju en förmåga att hitta allt med polkadotter. ;-)

Hoppas att du får en fin fredag imorgon!

Gunhild sa...

Det ble flott med blått,ja! Selv kom jeg ut fra Åhlens med en liten blå lampeskjerm i dag. Og jeg har også frydet meg på Fryd. 21 kjøkkenglass til gjestehuset. Liker å ta litt i, for her knuses det. Knaggrekker ble også med hjem derfra. Skal ta bilder i morgen.
Nå handles det her hos oss. Men må virkelig tenke over hva vi trenger. Har vel egentlig mye liggende, som sikkert kan brukes på nye måter.
Vi har også kjøpt spisebord og stoler på FINN. Som sagt bilder i morgen...

LillaLykke sa...

Var innom både Fryd og Kremmerhuset selv i dag, ekstra vanskelig å styre seg når det er salg og alt :) Blått ble virkelig flott!

Nostalgia sa...

Ha-ha kjente meg igjen ja :-) Kan til tider bli så mye puter i sofaen at det ikke er mulig å sitte der ! Uuutrolig masse fine puter der ute som bare venter på oss ;-D

Anonym sa...

No blei eg og min søster skikkelig puteinspirert! Oss skal tråle heile Ålesund for fine puter i morga :D Meina på at der skal ver en konkursramma Fryd-butikk! Lekre farger seier eg berre, lekkert! (Ja, det er ho som skal ha puter altså....sjølv om eg no puteslig har 40 kvadrat å boltre meg på - og har meir enn nok plass til puter.) Men ja, hadde eg fått vite det med leiligheita for 7 dagar sidan. DA hadde eg ikkje skreve under på ei kontrakt for en hybel uten verken tv-uttak eller fryser. Og fryser - det MÅ studenter ha..
Toro og Fjordland, Ai låv yu!
Ha ein fin dag!
PS! huset ditt har fått eit fint tak ;D

Vestlandsjenta! sa...

Var nå flotte puter da!
Og så lenge du holder deg unna for mye bruk av kredittkort så tror jeg du går klar av luksusfellen! Hehe! Litt skal en vel unne seg innimellom og vel??
Ha en flott helg!

Ann Helen sa...

Halloen pute -og koppeshopaholic;-)
Christian Vennerød meg her og Christian Vennerød meg der - puter må man ha;-)Og kopper! Og.. Og..
Ble ordentlig, ordentlig nydelig, Emmeline!

Anonym sa...

Ble veeeeelidig fint da!!!! Elsker (lys)blå og brunt/beige, helst sammen!! God helg! Inkala

Den gode feen sa...

God morgon, ein svipptur innom medan alle programma starar opp på PC'en :) Så fantastisk fint dette vart Emmeline, klart du ikkje skal skjemmast. Det vart nydeleg, og du har trass alt handla på salg :) Eg skal ut og handle litt i lunsjen i dag :) Blomstrar til helga + ein svipp innom Living :)

Ha ein flott fredag, klem

Anonym sa...

Det ble smellfint i stua di.Du skal ikke ha dårlig samvittighet, for det fører ikke til noenting.
Gunn

Hverdagen vår sa...

Det var nydelige med de blå putene og blå lysene:)

Ønsker deg en god helg:)

Eli

Eli sa...

Putene var kjempe fine,og man trenger jo litt nytt også da etter en lang vinter,fine farger.

Anita sa...

DET ble utrolig fint!! Sååå rolig og vårlig!! Blått og brunt er så fint sammen, og rosa og brunt! Matsjet jo perfekt til bildet du har laget!! OG alt det andre! Nå spises det frokost og blogges og så skal det syes litt ! Driver med en veske som skal være en del av vår utstilligen i en lokal hobbybutikk, sammen med litt annet! Bla. det rosa/grønne/hvite hekle lappeteppet mitt! Ha en strålende god helg! Klem!

Anonym sa...

Så delikat med blått og hvit. Me like!
Tror jeg må ta meg en tur innom Fryd..

purple area sa...

Åh, vad snyggt du har det!!

mali-mo sa...

Syns de putene var som skapt for deg jeg! Og du vet, det eneste som er mer irriterende enn å ergre seg over alle pengene man bruker på (u)nødvendige ting, er de gangene man finner frem jernviljen og motstår fristelsen. Og angrer som en hund etterpå...

God helg!

lavendel mio sa...

Nydelig!!
Tror jeg må ha meg en tur på Fryd:))
Ha en fin helg:)

Fru Fryd sa...

Blått er flott, så det er lov å la seg friste!! :0)

BO sa...

Nydelige puter, heile hurven! Puter er på ein måte noko ein aldri får nok av. Du kan føya på den gode samvittigheten din, at desse putene så absolutt kan brukast på sommarhuset dåkas! Så da så.

Me er tilbake, men ikkje utskrevne frå sjukehuset. Trur faktisk me må opp igjen i morgon, for feberen hans er så høg. Jaja, lettare å pusta er det blitt etter inhalator og astmamedisin -heldigvis. Får litt sånn klump i halsen når da gjeld desse småtassane -alt ein vil er jo at dei skal vera friske, heila tida!

Ha ein fin kveld!

Mia sa...

Ha ha, Emmeline, jeg må bare si at "takes one to know one"... for jeg kjøpte meg nemlig også en ny pute igår (den n´te i rekken...) For selv om jeg syr mange av putene selv, så kan jeg visst ikke la være å kjøpe de heller... Men det verste er at når jeg kom hjem med den nye puten så var jeg ikke helt sikker på at jeg hadde gjort et godt kjøp! Slå den, du... men jeg trøster meg med at puten min kan da bli fin ute på terrassen til sommeren engang... I motsetning til dine nydelige puter som kom så absolutt til sin rett i din vakre stue.

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Det var en veldig fin kombinasjon med brunt og blått,
og sofakroken din ble kjemeflott!
(Oj, det rimte!!!)

Jo, det virker nok sikkkert litt negativt på Christian Vennerød dette her, men han ser jo ikke hvor mye glede det er i hver pute, i hver detalj, som ikke trenger å koste all verden (på salg). Og så lenge man har kontroll og vet det, er alt vel og bra! :-)

Men, det minner meg om postkort jeg fant en gang, og som hang på kjøleskapet mitt - TIL SKREKK OG ADVARSEL - det lød: "I shop, therfore I am."

Ha en god helg!

Klem Cathrine :-)

ElinSire sa...

Siden jeg har begynt å lese bloggen din bortimot hver dag, så må jeg vel innrømme for meg selv at jeg er blitt bitt av basillen og endt opp som fast leser :) Dette innlegget var ’Shopoholic’ i norsk versjon, og jeg sitter fortsatt her og smiler. Du skriver så utrolig bra!

Og når det gjelder puter, så er de en nødvendighet selvsagt :)

Anonym sa...

Ojojoj, eg såg dette, og tenkte at på det salget skal eg iallfall ikkje, men jammen trur eg ikkje at eg treng nokre nye puter snart... :rødme:

citten sa...

Hah, du din snik!
Du kosta meg noen arbeidstimer - nettopp sydd nytt blått putetrekk *fnis*

Related Posts with Thumbnails