søndag 29. mars 2009

En spennende plan



Min mor har rund dag 1.juni og dette var tema for gårsdagens kaffeslabberas her hos meg. Meg, min søster og svigerinne diskuterte hvilken gave som kan passe. Hun har lenge ønsket seg en Lene Bjerre lysekrone, men jeg nekter å henge opp en lysekrone uten å ha et skikkelig BORD under lysekronen.



Min mor er like interiørinterressert som meg, men hun har en helt annen stil. Hun ler av mine innkjøp (les:kopper) og jeg ler tilbake av hennes (les: Buddhahode) Dermed mener min søster og svigerinne at vi er på tynn is når jeg vil bestemme overraskende bordkjøp til mamma.

Jeg har imidlertid funnet en glitrende plan. I dag er det 25 års jubileum på Ikea. Der selger de blant annet Forsby spisebord til 525 kroner. Det er en fjerdedel av ordinær pris. Jeg skal kjøpe et slikt bord, og så skal det få seg noen strøk med svart maling. Min mor sine stoler med korte stripete trekk i svart og hvitt skal også få svarte stolbein.



Jeg vurderer også å feste noen bokstaver i grått under kanten på bordet, for å få det til å se litt mer eksklusivt ut. Jeg er litt usikker på om dette vil slå an, men min mor liker jo Riviera Maison:) Så dekker vi det nye bordet, henger opp den nye lysekronen fra Lene Bjerre... og VOILA ! God plan?

Min mor og far er i skrivende stund på ferie, og har ikke med PC. Derfor kan jeg både fortelle om planen, og gjennomføre den uten at de merker noe før de kommer hjem til ny spisestue. Kanskje er jeg med dette på tynn is, men da kan jo min mor bare selge bordet på Finn.no. Hun får jo uansett lysekronen som hun ønsker seg!


Bildene er hentet fra en hytte som ble presentert i Bonytt nr 12 2006 og er en GOD illustrasjon på hvilken stilretning min mor foretrekker. De andre bildene er fra Riviera og Ikea:)

15 kommentarer:

Ida sa...

Kanonbra plan - er sikker på at den slår veldig godt an! Litt verre - det vi gjorde da.. Vi malte nemlig kjellestuen til mine foreldre mens de var på ferie - dette var 25-årsbryllupsgave ! Gjorde litt andre fornyelser der også - og var passelig nervøs når de kom hjem - DET slo heldigvis an :-) Var jo ikke bare å selge det på finn om de ikke hadde likt det liksom ;-D

Kose dere på ikea :)

Lynetmor sa...

Hei, det høres ut som en kjempe god plan :-) Tror hun kommer til like det! Ha en fin dag :-)

Crinoline sa...

Kjempeflott presang.Som du sier,liker hun ikke bordet kan hun selge det.Lykke til med prosjektet.

Tyra sa...

Syntes planen høres helt perfekt ut, jeg- og enhver suksesshistorie begynner jo med en god pla, hvertfall ifølge Egon;0))
Da er jeg spent på gjennomføring og resultat, følger med, følger med...
Klem fra Cathrine

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

øy for ein fantastisk overraskelse å komme heim til den!!! den må bere slå an den :o) spennande :o)
Klem :o)

Ruth Bernssen Bø sa...

det var ein god plan. alltid spanande med overraskelser.
Kos deg på IKEA

Karin sa...

Hei Emmeline!

Hadde jeg vært din mor hadde jeg blitt strålende fornøyd. Den planen må gjennomføres,kan ikke gå galt det der. Regner med vi får høre hvordan det gikk.

Karin

Pernille på 1. sa...

Hejsa
Ja jeg syntes at det er en fantastisk plan, jeg er sikker på at din mor vil kunne lide det. Det er da også noget af et tilbud de har i Ikea.
Hvor er lysekronen også bare flot !
Kan du have en god søndag

Mari sa...

Genial plan! Det må jo bare bli bra! :) Har forresten lagt ut innlegg i dag med gardiner sydd etter din oppskrift :) Takk for tipset!

Anette {foreldremanualen} sa...

Så gøy! Dere bør filme reaksjonen... ;-)

Hilsen fra landet sa...

Eneste skjær i sjøen er dette at moren din følger med på bloggen din... får håpe hun er veldig langt unna pc der hun er

Og jeg er sikker på at hun får en fin dag - uansett er nå lysekronen viktigst synes nå jeg da ;-)

Lindas hus sa...

Heldig mamma du har. Stilen hennes ligner en del på min stil, så jeg er sikker på at hun blir kjempe glad;O)Det hadde i hvertfall jeg blitt!!!!

Sivs hus sa...

Hei, kjempegod ide! Din mor kommer til å bli veldg fornøyd og overrasket - spennende og personlig. god søndag fra Siv

Janne sa...

Høres ut som en god plan - og hun blir nok glad bare hun får tenkt seg om..

Vel, da er jeg i gang med blogging også. Hei! Siden jeg har sniklest bloggen din veldig lenge, og bare vært anonym, er det på tide å legge igjen noen ord..

Klem Lykkeline (såvidt jeg kan se, har jeg ikke oppdaget andre på denne kant av bloglandia med dette navnet, hvis noen føler seg støtt, så si i fra ;)

Ingunn sa...

God plan. Dette blir bra. Heldig hun som har deg! Ha en fin fredag. Ingunn

Related Posts with Thumbnails