søndag 22. mars 2009

Puter til sommerhuslivet



Min snille søster Wendela stakk innom for å hjelpe meg med symaskinen i går. Hun skrudde hele saken fra hverandre og satte den sammen igjen. Endelig er jeg i gang med puteproduksjon igjen. LYKKE..!



Kjøkkenhåndklær fra GreenGate har nå blitt til puter. Noen stusser nok over at jeg har valgt knallgrønn bakside med polkadotter, men vi trenger litt farge i sommerhuset:)



Vi har hvite vegger, hvitt gulv og tak i stuen på hytten. I tillegg er alle møblene hvite. Jeg har noen få innslag av grønt på tekstilene fra før, så disse putene vil forhåpentligvis passe fint inn. Alt i alt er jeg fornøyd med resultatet.

Emmelinemannen er IKKE fornøyd med at; "denne putegalskapen er i gang igjen". Han stiller seg hoderystende til at jeg pakker store søppelsekker med utstyr som skal være med i bilen på påskeferie. Han påstår at vi har NOK puter, men han tar feil. Det kan aldri bli nok puter!



Innlegg med koppeparade er etterlyst, og kommer snarlig. Takk for fantastisk koselige hilsener og tips som dere legger igjen. Jeg setter SÅ STOR pris på at så mange stikker innom, og har ambisjoner om å bli mye flinkere til å besøke alle mine venner tilbake.



Ha en fin søndag:) KLEM fra Emmeline

48 kommentarer:

Hulda sa...

Putene ble virkelig en suksess, Emmeline! Jeg likte de klare, fine fargene og mønstrene. Det blir nok en herlig påskeferie på hytten. :)

Jorid + NOE Blog sa...

Så nydelige puter :-D
Og herlig med hvite vegger, tak og gulv!

Ha en flott søndag!
Klem jorid

Christinas låvebutikk sa...

Nydelig og herlige friske farver!!
Ha en fin søndag!
Klem!

My home is my Castle sa...

Åhh så nydelige puter...
Det rosestoffet eller håndkleet du bruker er bare såååå nydelig :))
Syntes det var stilig med grønne polkadotter til :)

Klem,Kari

Anita fra hjerterommet sa...

Flotte puter, og ja passer flott til det hvite. Hytten din ser veldig koselig ut!

Sivs hus sa...

Hei, Gratulerer med herlige puter. De fikk jeg også lyst på. God søndag fra Siv

Landstil sa...

Putene ble knall fine!
Beudrer dere kreative damer som kan sy!

Frk. T sa...

Så dette er det berømte sommerhuset, så koselig det så ut til å være!: ) Kjempefine puter, passer fint til de lyse veggene..

Ha en fin søndag!: )

camillaslykke sa...

NYDELIGE puter, Emmeline:)
Skulle hatt noen av de selv. Jeg er superglad i grønt, så det er det som regjerer hjemme hos meg.
Ha en fin søndag videre.
Klem

Guttemamma sa...

Flotte puter i herlige farger!!! Lurt å bruke håndklær, for edt finnes vel ikke stoff fra gg, eller?? Du som er gg-ekspert..??:-)

Hilde sa...

Som du vil se av bloggen min, ble jeg så inspirert av ditt innlegg fra Berthas Oldebarn at jeg måtte en tur dit jeg også.. Putene ble jo kjempefine, og det er heelt riktig som du sier: puter får man aldri nok av. Det blir nok kjempefint i sommerhuset!
Ha en fin søndag!
Hilde

Hilde sa...

Som du vil se av bloggen min, ble jeg så inspirert av ditt innlegg fra Berthas Oldebarn at jeg måtte en tur dit jeg også.. Putene ble jo kjempefine, og det er heelt riktig som du sier: puter får man aldri nok av. Det blir nok kjempefint i sommerhuset!
Ha en fin søndag!
Hilde

Veronica sa...

Så fine putene ble!
Og er helt enig med deg angående at man kan aldri få nok puter.
Jeg har heldigvis en mann som er enig med det og ikke bryr seg med verken farge eller form og lar meg styre på:)

Ha en fin, fin søndag:)

Dagny- Heim sa...

Blei rett friske og fine i fargen! Kan ikkje forstå mannen din som stussar over for mange puter. Fine å bruke til putekrig også :-)

Fire Hjerter sa...

ja, de putene var virkelig vårlige. Passer nok kjempebra inn på hytta. Noen fargeklatter må en unne seg når alt er hvitt.

Lena sa...

Det blir nok kjempefint på hytten med de herlige fargene!! Og forresten, jeg er så enig, man får aldri nok puter:):)
Ha en fin kveld!

Verandasol sa...

Putene dine ble kjempefine syns jeg! Friskt og deilig med noen fargeklatter :)

Malin sa...

Hei!

Enig med deg!
Får aldri nok puter!

Disse var friske og vårlige!
Flinke du!

klemmer Malin

Lisemoren sa...

Jeg likte godt putne dine, samen med de flotte bildene ga de virkelig inspirasjon til meg og sikkert flere. Stilig med polkadoter og grønn bakside spør du meg : )

mi-rachel sa...

så mye herlig du viser.
du skulle nesten hatt lønn fra Green Gate. bloggen din må jo være utrolig god reklame!

Lynetmor sa...

Hei, så kjempe fine puter!Ha en fin søndags kveld :-)

Vestlandsjenta! sa...

SKikkelig flotte puter da! Og enda kjekkere med knalle farger!! Ha en strålende slutt på helgen!!

Anonym sa...

Hei,

De putene var jo nydelig, ser jo skikkelig profft ut de der, herlige farger (både foran og bak).
Så deilig å ha med seg så mye lekkert til hytta (kjenner meg veldig igjen der...er glad vi har bilvei helt fram til hytta)
Får dere kjøkkenet på hytta ferdig til påske?

Mvh. Hilde B.

rod i hob sa...

Kjempeflotte puter!! Friske glade farga!!
Mannfolk må bare slutt å legga seg oppi sånne interiør ting -dei har jo ikkje greia på det! Nei send dei i garasjen så dei kan passa sine egne saker ;-)

Fortsatt god søndag til deg!!

mali-mo sa...

KJEMPEFLOTTE puter!!!! Jeg tar ubeskjedent og stjeler denne ideen til annekset ;) Har forøvrig to kasser med husgeråd, som man kan kalle det, og en sekk med ymse som skal finne veien ut mot havet i påsken. Hvis det kan være til noen moralsk støtte ;)

Tee of Vinnord Cottage sa...

helt fantastiske farger... og helt min smak :) Nydelige bilder fra hytta... det ser så sommerlig ut!!!!

Anonym sa...

Flotte puter - lekre farger og herlige, glade prikker. Puter må man bare ha - kos deg masse!!!
Hilsen Alexandra

MallaKla´ra sa...

Herlige puter.. Likte godt farge kompinasjonen.. Lyst på sånn puter eg og..

Ha en flott søndag!

Camilla sa...

Det ble kjempefint:-)
Mannfolk skjønner ikke det med puter og stæsj. Sånn er det bare;-)

Anonym sa...

det med å gjøre om kjøkkenhåndkler til puter er ingen dum ide - har selv kjøpt inn noen, men som ligger uten å ha bli pakket opp en gang - rekker ikke helt til om dagen og symaskinen er siste prioritering desverre...
Det ble noen kjempe fine puter da!!!

Two sa...

Er heilt sikker på at desse putene er midt i blinken på hytta! Kjempefine vart dei,flotte fargar, du er så kreativ og energisk, skulle tru du gjekk på dobbel dose Vitae-Pro! ...og den Oldemor-butikken har nok tomme lager både tidt og ofte når du er i nærheten!

BO sa...

Kjempeskjønne puter! Godt å ha ei søster som er symaskinoperatør!
Trur du må bestilla ein trailer til påsketuren. Ser for meg ein proppful bil, med puter på taket og ein flokk kyllingar i springmarsj bak bilen!!!
Gode kvelden!
Her går det i blomar! Kall meg blomster Finn!

Unknown sa...

Helt enig!
Puter får man ikke for mange av!
Putene dine ble kjempespreke. Syns det var en tøff fargekombo... :O)

Rålekker hytte dere har, flotte bilder!

God kveld!

Anonym sa...

Så lekre puter,typisk mannfolk alt dem trur de har peiling på...puter blir det aldri nok av:))
Ha en fin søndag

strikkegal sa...

Så flotte putene ble!!! Syns det var stilig med det blå og det grønne jeg! Nå venter jeg bare på at min lokale pusher skal få inn vårens sortiment av GreenGate, her på "landet" er vi nemlig litt etter...

Drøm sa...

Puter får man aldri nok av, og putene dine er jo bare helt herlige! Gjør ikke noe med litt farger i hverdagen!
klem Julie

Annie sa...

Takk takk. Takket være deg måtte jeg også bestille meg ett lyseblått dørslag...I dag..PÅ EN SØNDAG! Har sikla på det før men du vippa meg over grensa og nå venter jeg på at mitt nydelige dørslag skal komme hjem til meg (pluss en del andre ting som jeg bare måtte ha)...Ja ja..jeg lar meg lett inspirere.
Anyways...syns du har en fin fin blogg og er stadig innom.
Natti natti. :)

LIVS LYST sa...

Her var det kjempe fint!! Og jeg er helt enig at man trenger litt farge. Alt må ikke være hvitt...

Nydelig!

Hilsen Ljo :O)

Vintage sa...

Åh så fint du har det !Jag älskar Greengate! Ha en skön dag! Kram susanne

☆Therese sa...

Syntes putene dine er herlige. Tror det kommer til å bli knall fint med dem i hytta deres :o)

Og som jeg har "sakt" før; man får da vel aldri nok puter !!!
Tenkt så gøy når du skal pakke ut alt på hytta i påskeferien. Sette ting på plass - dille og dalle :o)
Syntes jeg ser det ;D

Amelie78 sa...

Hei på deg - Puteguri! :)

TUSEN TAKK for en laaang og vanvittig koselig kommentar! Fra selveste interiør-og skribleblogghelten min! :) Jeg ropte det ut i stua igår (hehe): "Hååååkon! Jeg har fått en kommentar fra EMMELIIIIINE!" Jeg har vel fortalt at vi har høytlesing fra bloggen din innimellom? Han synes du er veldig morsom.

Så hyggelig å høre at du stadig titter innom. Jeg krever ingen kommentarer eller spesiell oppfølging, men når det er sagt er det utrolig koselig når det dukker opp slike hyggelige stunts. Husk at du er hjertelig velkommen enten du kommenterer eller ei. Jeg vet jo at du har mange lesere og mange blogger å titte innom, så føl deg fri.

Koselig at jeg som skribleblogger får plass på en interiørbloggers bloggroll :) :) :)

Ang utklippsboka mi, skal jeg muligens lage et innlegg med bilder her på bloggen etterhvert.

Ha en god dag! :)

Klem fra Am.

Julia sa...

I love that pattern!!!
You should have a look at my blog. Last Tuesday we had the birthday party of my little one year old daughter and I made some pictures of the coffee table.
I have the fitting cups. They were a present from my sister in Australia!
So, that´s really an international pattern :o))
Greetings from Germany
Julia

Ingunn sa...

Så fine puter!! Koselig blogg du har. Skjønner at den er populær. Ha en kjempefin kveld.

Interiørbutikker på nettet sa...

Stilig! Hmm, kanskje jeg bør investere i noen slike håndkler!

Nooria sa...

Jeg synes at putene dine var veldig fine!

Kanskje jeg skulle blitt med deg til hytta i påsken i stedet for Emmelinemannen? ;) Jeg har nemlig ønsket meg en sånn hytte helt siden jeg leste side opp og side ned om din forrige sommer.

Maryjane-The Beehive Cottage sa...

I love your blog! Very pretty!

~Maryjane
California, USA

hjertepiken sa...

Hei Emmeline!! Så fin blogg du har!! Jeg er ganske så ny i denne værden, men du værden hvor jeg koser meg.. Jeg har sittet og sett på ditt sommerhus.. Vi kjøpte vår lille perle i mai i fjord og har brukt hver fridag til å sette den i stand.. Mannen min er der nå... Jeg ser vi har svært lik smak.. lik sofa, lampe og div green gate ting.. samt hvite gulv vegger og tak. Vi er kun ferdig med gjestehuset og forhåpentligvis flytter vi inn i hovedhytta til sommeren. Det skal bli en drøm... Jeg fikk veldig lyst til å stjele ideen din med de putene... har noen slike håndkle liggende i div.farger.. Ha en riktig fin lørdag.. Klem hjertepiken

claire sa...

it has been several hours since I'm on your blog, I am amazed I love all the stained porcelain, I'm a fan of maileg is what we find them to buy a kit? I live in France, I really regret that I speak your language, and live so far
amicably
clmourier@modulonet.fr

Related Posts with Thumbnails