mandag 9. mars 2009

Ikeas sommerkolleksjon 2009



Så er Ikea klar med årets sommerkolleksjon. Noen syns at jeg er tidlig med påsken, men Ikea er allerede langt forbi kyllingmodus. Der gjør de seg klar for sommer og sol, på røde strandmatter med matchende lag din egen ispinne-sett.

Nytt av året er at Ikea satser på utendørs modulsofaer. Som tåler regn og vind, og som du kan bygge akkurat slik du selv ønsker å ha den. Slik at det blir en utestue.

Ikea satser også på lykter drevet av solceller. Som samler solenergi om dagen, og som dermed lyser av seg selv om natten. Lyktene kommer i mange ulike farger og fasonger, noen er laget som rislamper. Jeg er spent på hvordan disse vil fungere, og har bestemt meg for å prøve;)

Alt i alt er det en kolleksjon som favner vidt, og som sikkert treffer mange ! Mummimamma holder seg nok til hvit værbestandig rotting i romantisk modell. Slank ungkar med funkishjem kan kjøpe den brune rottingstolen med tynne bein... Bare jeg SER på den brune stolen så skjelver den i de tynne beina sine og tenker SKREKK OG GRU - LA BEINA LEVE!


Hva syns du om Ikea sin sommerkolleksjon? Bildene er hentet fra Ikea og Din side.

26 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Jeg elsker jo IKEA da, og har allerede smugtittet på Slependen. Har en favoritthengekøye derfra i to ex, men hadde tenkt å sikre meg en til i tilfelle den går ut av produksjon, men det ser det dessverre ut som den har gjort!! Får bare sy sammen de jeg har. Skal studere kolleksjonen bedre, men min innstilling er så positiv at jeg tenker at jeg vil like den...

Ingrid sa...

Ikke verst dette.. langt bedre enn julekolleksjonen med oransje hula-hula-figurer iallfall!! :)
Ha ei fin uke!

Ramme Alvor sa...

Var dette reklame? Syns Emmeline var langt borte...som ein svak skugge...kanskje ikkje det eingong.
(er eit slikt spørsmål for sterk kost for blogglandia? Vert eg utvist no? :)

..ei som ellers nasegrus kryp etter det som måtte kome frå din penn...

Emmeline sa...

*ler av Ramme Alvor...Nja...Emmeline pleier jo å mene litt av hvert, men ikke om alt!
Denne kolleksjonen er jo litt sånn ja...Grei, så da blir vel Emmeline også litt sånn..grei!

Men reklame?? Nja...Ikea selger nok putene sine uten min hjelp *ler!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg ! Du er ferdig med påsken og kommet til sommeren forstår jeg..her går det unna Gunnar..

Nei, ja, nei..sett kolleksjonen live, må si at tankene gikk til deg da jeg så de røde hageputene , som jeg først trodde hadde polkadotter, men det er altså hvite blomster :o)
Sikkert greit nok,men ikke noe jeg fikk akutt behov for, hihi

Have it! (ha det !,... for de som ikke forstår bergensk )

MallaKla´ra sa...

Ikke så værst..tror eg..Som den stor Ikea tilhengeren må det jo være bra..Bedre enn julefargene..eg like litt så freshe farger, men spennede tror eg.... Må nok ut og vindusshoppe litt:o))..Men kjenner nå te den visdusshoppeingen min ja..mÅ bare ha det...hehe, men trenge det strengt tatt ikke:O))..
Ha en flott uke!

Belin bloggen sa...

Oooo! De modulsofaene var interessante! Får nok ta en tur på IKEA snart ser det ut som...

mi-rachel sa...

takk for oppdatering.
kjekt innlegg!

My home is my Castle sa...

Jeg har kikket på det nye og synes mye av det er flott :)) De hvite "kurv"stolene skal helt sikkert få komme hjem til meg ;)

Klem,Kari

Sivs hus sa...

Hei, Ja da gleder jeg meg til en ny Ikeatur...Titt inn til meg og bli med i konkurransen om en vakker lilla dagbok. Klem Siv

Nina i Paradiset sa...

Blekansiktet i Paradiset vil ikke ha spreke farger i hagen, får holde med neongul bikini, -så jeg foretrekker det hvite.
Hvite klappstoler på nest siste bildet er pene da? ;) (jeg har 4 av de...hehe)
Den hvite kurvstolen er søt, men den brune styrer en 10 kg tyngre Nina glatt unna...! (ja, jeg er gravid, men kan ikke fatte hvorfor rompa blir dobbelt så stor? babyen er jo ikke der!)

Firkantet brun sofa, er ganske flott, men passer ikke her.

@afjo72 sa...

Me like!! :o)

Cathrine sa...

i motsetning til julekolleksjonen til ikea var det mye som falt i smak av sommerkolleksjonen:) de lyktene skal vertfall prøves ut og vi trenger nye terrasse møbler, så kanskje vi finner noe på ikea?!

ha en fin dag videre:)

Vestlandsjenta! sa...

Oi, jeg er virkelig klar!
Ikke minst elsker jeg sommeren og tanken på modulsofa fra ikea er virkelig ikke avskrekkende, da har kanskje jeg råd til det også (nesten hele huset mitt innvendig er fra ikea så greit å fortsette ute også!) Skal rett inn å studere dette! Takker og bukker!

HEIDIS KLEINES PARADIES sa...

Das ist eine fröhliche Kollektion. Schöne bunte Farben zu klarem weiss. Auch die Draussen-Couch ist sehr schön. Dazu braucht man aber viel Platz.

Liebe Grüsse

heidi

Rådyrveien sa...

Ser jo koselig ut dette, da. Er ikke akkurat Ikeas største fan, men dette var noe man kunne leve med (bortsett fra den brune kurvstolen da, for den var...ja...isj!!) Den hvite var skikkelig sommerlig og lekker og kunne sikkert vært tatt med inn i løpet av sensommeren/høsten også. Modulsofaen var også fin på riktig sted.
Ha en flott mandagskveld!
Klemz

Ida sa...

har vært å kikket litt på sommertorget - kom ikke ut med noe - men tror nok at det vil slå an til en viss grad! uansett en bedre versjon av ikea dette her enn julepynten :)

Gunhild sa...

Likte mye her jeg. Alle veskene. Den sorte benken på det nederste bildet. De slanke lyktene, vatteppene, fargene. Korall er flott. Jeg må nok også ligge unna stolen med de tynne beina.

LillaLykke sa...

Finner alltid noe fint på IKEA, så gjennom kolleksjonen i går og tenkte jeg også skulle prøve de solcellelysene :) Så får vi nå se..

Satser på at det ikke er så veldig lenge til våren kommer til Bergen nå, hehe ble ikke særlig begeistret når jeg ble møtt av slaps da jeg skulle ut i dag tidlig :)

Eg ... sa...

lykter på solcelle er ein fin idé... Var faktisk innom IKEA når dei hadde pakka ut ein del, men ikkje var ferdig med utstillinga - har sett ein del av det. Både og er vel min litt sånn nøytrale kommentar. Litt mykje plastikk og "rotete" mønster på ein del, men noken ting er jo koslig og trivelig og gjerne velkomen på min terasse... Men eg tar kyllingane først. Er vel egentlig for tidlig for det til og med eller?

Anonym sa...

De røde stolene må sjekkes ut! Ellers duger jo hvitt, selvsagt - alt som kan sprites opp med noen fargerike puter. Jo, hvitt duger nok best sammen med den blå veggen.. Jeg tror egentlig vi må male huset hvitt, sånn at det går an å ha litt sprekere farger på utemøblene!

HildeS sa...

Ja her var det masse å sikle etter.. Gleder meg til sommeren jeg nå..

citten sa...

Hm, var ikke akkurat noe utestol, men likte formen på den brune stolen, men - bena var hverken pene eller passa til.

Men det er nå kanskje bare meg :)

Marit sa...

Åh! Jeg gleder meg til sommeren! Uteplassen på hytta skal få en skikkeli makeover, og da blir det nok et par slike hvite rottingstoler etterpå;)

Anita sa...

Heia! Det første som jeg la merke til var blomsterbuketen på bordet på det første bildet! DEN likte jeg;0) Likte også de hvite kurvstolene, men ikke så godt at jeg kommer til å sende mannen innom fordi jeg må ha de, eller noe annet! Helt greit, men ikke no mere! Ha en strålende tirsdag! Klem!

Jorunn sa...

Ut fra disse bildene, så liker jeg den nye sommerkolleksjonen godt :) Ser at jeg skal ha noen nye stolputer til hagemøblene og litt annet stash! Gleder meg til å se sakene live!
Ha en strålende tirsdag Emmeline!

Related Posts with Thumbnails