tirsdag 10. mars 2009

Kjekke mammutter



Først av alt må jeg takke for mange gode hilsener i det forrige innlegget. Jeg håper tipsene vil være til hjelp. Her hos meg går hverdagen sin gang. De siste dagene har jeg fordypet meg i mine nyeste bøker, kjøpt på mammutsalg.



Norske Interiører er en kjempeflott bok. Isabel Watson og Erle Kyllingmark har besøkt kunstnere, designere og stylister i deres hjem. I denne boken er hjemmene presentert som en slags collage der man veksler mellom oversiktsbilder og utsnitt av detaljer. For oss bloggere er dette en eventyrbok. Både fordi den forteller historien om menneskene som bor her, men også fordi den er så detaljert. Hvite interiører i fransk landstil glimrer med sitt fravær, men vil du se nips, kitch og rariteter er det bare å løpe og kjøpe;)

Programleder Synnøve Svabø forteller om sitt behov for å ha det ryddig til enhver tid. Gjyri Werp ønsker at hjemmet skal være et rekreasjonssted.
Elisabeth Werp har fikset opp et lite slott med egne hender.



En annen bok fra Mammutsalget er Bordgleder fra Alexandra Villefrance. Jeg har sagt det før og jeg sier det gjerne igjen; Jeg er stor fan av denne damen. Dette er en lekker bok med gode ideer til dekking av bord. For meg som er opptatt av detaljer er det en fryd å titte på bildene herfra!

Jeg er spesielt glad i blått, og i denne boken var det mye fint å hvile øynene på!



Jeg er faktisk på jakt etter et sinkfat til kubbelysene mine. I boken til Alexandra er det bilde av et (se bildet under) Er det noen av dere som vet hvor jeg kan få tak i et sånt fat?


Emmelinemannen fikk "Best på sykkel," siden han stadig drømmer om å bli en god syklist. Han ble så glad for boken, og har så langt lagt strykeflat med boken i sengen. Der leser han en linje, dupper av, våkner igjen og leser en ny linje.
Ikke rart det tar tid å bli en god syklist!
Lillemor har på sin side fulgt opp med sjokolademuffins fra Ti fingre i deigen. Så nå har vi sjokolade på alle knottene på kjøkkenet;)
Det er jammen kjekt med mammutsalg-som fremdeles varer noen dager til. Ha en fin dag videre du også.

13 kommentarer:

BO sa...

Så masse kjekke bøker du fann på Mammutsalget! Her på ARK Stord var det heller lite utval av interiørbøker. Eg kjøpte meg to romanar og ei Mamma Mø bok. Romanane ligg fortsatt på bordet, mens Mamma Mø er gjennomlest fleire gonger. Fantastisk kråka i den boka, som gjer at mor ler høgare enn ungane... Tenkte eg skulle ha ei blogginnlegg om denne kråka, men har ikkje blitt tid til bloggebilder i dag.
Nå får eg få på meg sko, og komma meg ut på eit møte, før ungane skal heim frå barnehagen. Fyrste dag på lenge minstemann er i barnehagen, så da var litt godt å jobba i ro og mak.
Ha ein glimrandes dag! :-)

Anonym sa...

Mange kupp på mammutsalget ja, og du har gjort noen av dem! God lesing, hilsen en som elsker mammutsalget!

Anonym sa...

ååå jeg skulle gjerne hatt de to interiør bøkene - i allefall den første - høres ut som min stil;-)
Men jeg får lete den opp da jeg kommer meg til Norge igjen...

hvitstil.com/Christine sa...

Jeg kom og hjem med noen av de samme bøkene- ikke sykkelboken! hihi

Jeg må forklare: når jeg har skrevet tv-bord, mente jeg egentlig avlastningsbord-ved-siden-av stolen-jeg-ser-tv-i.

Det var ikke ett lite bord, som jeg skulle sette en knøtte liten mini tv på. Hihi.

Klem og ha en fin dag med bøkene dine.

Christine

Emmas Verden sa...

Hei Emmeline :)De fatene du etterlyser har jeg i butikken min Emma`s Verden..Send meg en mail hvis du er interessert :)Ha en fin dag!!!Klem Anne

Camilla sa...

Så gøy med flotte interiørbøker:-)

Fjordheim sa...

Så fine bøker du har funnet deg.
Var innom vår lokale bokhandler, men der fant jeg ikke noe som fristet. Eller jo, noen kokebøker, men jeg kjøpte de ikke.
Kanskje neste gang jeg går innom.
Ønsker deg en god kveld :)

Liv Elin sa...

Å jeg skulle gjerne frest avgårde til byn både på mammut salg og salget på Fryd.
men siden jeg jobber på kveldstid - og har to små hoppetusser av noen småjenter på 2 og 4 , frister det ikke å dra de med på shopping alene - ennå....;)

Ser ut til at det er flotte bøker du har funnet !Likte kanskje spes. stilen i boken til Villefrance!

Jeg har en bok skrevet av henne - også mye om interiør , men til og for barn.(husker ikke tittelen akkurat nå)

Ellers var det jo kjempekoselig å høre fra deg på FB idag ! ;)

klemn fra Liv Elin
i Husrom & Hjerterom

Monica sa...

takk for kjekke boktips! den bordgleder så kjempekjekk ut! mammut? har ikke hørt om den butikken jeg. hvor finner en den? ønsker deg en videre fin tirsdagskveld!!

Ann Kristin sa...

De bøkene ser kjekke ut. Skulle jammen meg hatt de bøkene jeg også.
Klem :D

hvorfor ikke... sa...

Å bli en god syklist tar tid, ja! hihi! Har den boka selv, jeg!
Syntes jammen du fant mange flotte bøker. Interiørboka så veeeldig tykk ut, med masse flotte bilder...håper det drypper litt på oss;)sånn i akkurat passe mengder utover våren;)

Dagny- Heim sa...

Å! Eg som ikkje har fått ut mammutfingern enno! Må ta meg ei runde å sjå kva eg finn, trur eg. Blei veldig frista av dei flotte bøkene du fann :-)

Anonym sa...

Hei Hei

Så hyggelig at du har kjøpt Bordgleder også....
Ha en god weekend og god lesing.

Ta turen forbi bloggen vår
http://shabbyas.blogg.no

Alexandra Villefrance

Related Posts with Thumbnails