tirsdag 17. mars 2009

Home and Cottage



Jeg ble virkelig litt oppløftet da jeg oppdaget at Home and Cottage åpner butikk i Bergen den 1.april. Ryktet sier at det er Interiørland sine butikker som nå skal gjennoppstå i ny og mer spennende drakt.



Home and Cottage kjeden satser spenstig. De har hentet sine produkter fra kjente leverandører som Tine K Home, House Doctor og Covent Garden med flere. Jeg oppdaget Home and Cottage først gang gjennom omtale på Gunnhild sin blogg. Kanskje noen av dere østpå har besøkt butikkene også?



Nå skal det jo sies at jeg har kjøpestopp, men i dag har jeg hørt rykter om at snekkeren er ferdig med å mure kjøkkengulv på hytten! Dermed unner jeg meg en en dose bildeshopping. For bildene fra Home and Cottage er virkelig lovende. Du kan se mer av dem HER.

29 kommentarer:

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Høres lovende ut, ikke så Tine K `ete jeg da. men House D. forakter jeg ikke.

Så spørs det da om de klarer å ta inn de rette varene fra leverandørene.... eller om det fortsatt blir kjekkest å shoppe fra nettbutikkene i Danmark :o)

Sol sa...

Jeg har vært en runde og sett på Home & Cottage i Skien....Det var mye flott,men jeg kom ut av butikken uten å ha kjøpt noe utrolig nok ;-}

Hilsen fra landet sa...

DET var det jo det het! Jeg drev og søkte på "casual", "living" og "home" for jeg kom ikke på Home and cottage-navnet! Takk!

Nooria sa...

De har mye fint her hos oss! Jeg liker House doctor, og det har de masse av.

Frk. T sa...

Hei Emmeline!: )

Jeg var på Home & Cottage i helgen, og jeg mildt sagt elsket butikken!! Har ikke ord for hvor mye lekkert som var der.. Selv handlet jeg kun et par lykter fra house doctor, men det er mye som står øverst på ønskelisten!!! Snikfotograferte litt (hysj hysj) når jeg var der, ligger noen bilder på bloggen min.

Sier bare: Gled deg!! Men en liten advarsel følger med: fare for at visakortet går -varmt-!!

God natt,

hilsen frk T: )

Lena Marie sa...

Hei
Jeg har vært i butikken flere ganger her i Oslo, skrev faktisk ett innlegg for en stund siden på bloggen min.. ELSKER butikken,helt utrolig mange fine ting der..

Lena:)

Kari sa...

Jeg har vært på Home&Cottage i Oslo og handlekurven har vært full når jeg har gått derifra. Mye lekker og så var det veldig oversiktlig der. Gled deg!

Kari :-)

Jill sa...

Jeg var i Interiørriket på fredag og bare det lille det har gjort med butikken og det de har fått inn av varer var nok til å gi meg hjertebank påflat mark :-)
Sammen med Farmorshus tar jo Gullgruven seg virkelig opp flere hakk!

Guttemamma sa...

Det er bare å gleder seg, jeg synes iallefall de har mye fint...!! KJøpte de lekreste puter fra Tine k homme der på lørdag og det var ikke lett å bare ta med seg de fem og en house doctor lykt hjem...

liven sa...

Heisann!!
Ja da var det det den het ja......har vært der allerede men de stenger jo dørene nå!
for så å åpne igjen!!
Jeg synest det var mye fint der ja....og har du selvpålagt kjøpestopp....så hold deg borte!!!

Ha en flott dag:o)

Rekkehuset sa...

Jepp, Home and Cottage åpnet en butikk nær meg for ikke lenge siden - i Interiørland sine lokaler. Det var virkelig mye fint der, og jeg skal snart tilbake:-)

Anonym sa...

bilde shopping ya - det er jo også en måte og si det på;-)
Det er det jeg driver mest av på bloggene rundt omkring:-)

I de dype skoger sa...

Jeg har vært på Home and Cottage i Tønsberg og de har MYE fint!! Veldig glad for denne butikken :)

☆Therese sa...

Vi har hatt en H&C butikk i byen siden før jul en gang - mye lækkert der ja!! Må inn å titte en gang i blant, om ikke annet en for litt inspirasjon :O)
Spørs om ikke kjøpestoppen din går på en smell når butikken åpner i nærheten av deg ;oD

Ha en god dag!!

mi-rachel sa...

dette så lovende ut.

umulie sa...

Så spennende! Interiørland her på Hamar har hatt opphørssalg, kanskje det blir ny butikk på oss og??? *håpehåpehåpe*

Anita sa...

Er ofte innom H&C her men er ikke det helt store, spør du meg. Ble litt for mye cottage, og litt for lite home... Men utrolig masse fint da, en skikkelig kose butikk å gå å drømme i! Har ikke hytte, men øsnker det:0) Likte veldig godt det ene glasskapet de har der, men det er AAAALT for stort for huset her. Fant du forresten igjen bloggen med tallerkenhyllen?? Kos deg!

Fru Fryd sa...

Ja, jeg kan skrive under på at det er mye fint der!! Blogget selv om det tidligere i uken, da jeg ble helt syyyk etter å ha vært innom butikken på Laksevåg senter lørdag. Det var rett før jeg hoppet opp i kassene som de drev å pakket ut av. Var faktisk ganske så fristet til å tilby dem hjelp...:0) (inspiert av deg, tji hii:0)

Ha en fin uke i vårsolen

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Du, der presterte du å fremkalle noen ubehagelige vibber... slanger og døde mus, fytt i.. og utstoppete dyr. Jeg hadde et dyr på kateteret et gang som til slutt fikk en Benetton pose tredd nedover hodet, den trengte kamuflasje for at jeg skulle kunne klare å spise.
Gjett hvor det var da ?.., den der berømte skolen som begynner på L. og som helst bør jevnes md jorden. Haha, hadde noen år i virke der ser du.Skolen var mer enn råtten den gang da.

Men heldigvis er ikke de ubehageige vibbene overført til skoleplansjer, men fy så mange stygge plansjer det faktisk finnes.
Klem

LIVS LYST sa...

Denne butikken er min yndlingsbutikk nummer 1! Den kom hit til byen jeg bor i for ikke lenge siden. Du skal glede deg!!

Hilsen Ljo :O)

MeyBiMe sa...

Gleder meg masse til den åpner i Gullgruven!!!!!!!!
Det er jo masse bra på Gullgruven nå!!!!!!
:-)

AstridVU sa...

Som mange over her sier, gled deg!!! Jeg er i alle fall veldig fornøyd med produktene de har der. Var ganske misfornøyd med servicen der de første gangene jeg var innom, men da jeg skulle kjøpe en god del ting der til huset følte jeg for å si ifra. Og etter det opplever jeg det rett og slett som en ny butikk!! Bedre blir det ikke :) Har skrevet endel om de på bloggen (under interiør), om du er interessert.

Bestemor sa...

Kommer fra Gullgruven nå og butikken åpnet i dag og der var det så mye fint att jeg gikk ut uten å kjøpe noe.
Må en tur igjen i morgen når jeg får sortert litt oppe i hodet lol
Fikk jo lyst til å fornye hele stuen.

Anna sa...

Det åpner TO butikker i Bergen: Gullgruven og Laksevåg senter. Og ja, det er Interiørland som blir til Home & Cottage. Begge åpner 1. april : Jeg lager senteravisene for begge sentrene, så har visst om det en god stund ;) Gleder meg masse. Mye nytt og spennende, samtidig som de fører noen av de samme varene de har hatt i Interiørland!

Anna

Anonym sa...

Så kjekt å lese mye positivt om det nye konseptet Home & Cottage :) Jeg er ansatt i avdelingen på Gullgruven Senter, og mener selv at Bergen virkelig trengte noe slikt. Det er jo ellers lite spennende interiørbutikker av denne dimensjonen!! Gled dere kunder, det blir en fantastisk butikk når alt kommer på plass, offisiell åpning er 1.april med gode åpningstilbud. Håper dere føler dere velkommen i butikken vår, og at dette blir en butikk som ofte blir besøkt. Selv om det bare er for å titte :)

Velkommen skal dere være :)

Hanne sa...

Jeg elsker interiørland, og holder på å pusse opp gjesterommet/kontoret. er spent på onsdagens åpningstilbud hos home and cottage. skal nok stikke nesen innom for å se etter tapet :) Har søkt jobb der og, så får se hva som skjer!

Anonym sa...

Home&Cottage og LIVING har samme
eiere. De ønsker å dele design
og kvalitet med andre.
99% av produktene er direktekjøpt
fra kjente leverandører over hele
verden. Bare sjekk med andre
butikker. Bedre priser hos
Home&Cottage!!!

Anonym sa...

Faktisk er LIVING ennå bedre på pris. Sjekket i Oslo.
Sparte 500 kr. Lov det...

christian K sa...

Jeg lurer på om alle som synes det er så mye fint på Home & cottage er blinde !
Det er jo bare masseprodusert simple østenprodukter som skal gi en følelse av levd liv og gi en atmosfære fra svunnen tid.
Det er ett utspekulert konsept som skal melke trenden med shabby chic
totalt blottet personlighet og kvalitet.Kan ikke de uskyldige interiørintreserte jentene få lov til å drive sine søte små shabby chic butikkene alene uten att pengemennesker skal grafse til seg markede fra de.
Forbruker skjerp deg,tenk hvor du handler !!!

Related Posts with Thumbnails