lørdag 14. mars 2009

Er du medlem i Keep calm klubben?



Bare i løpet av den siste uken har minst fem bloggere skrevet om Keep calm and carry on. Den nye trendplakaten er tydeligvis kommet for å bli. Det har vært avstemming hos Synnøves lille Maison om hvilke farger som skal selges i hennes nettbutikk, og jeg regner med at denne plakaten vil florere på bloggene fremover.



Jeg fikk mine to plakater i posten på torsdag. De er kjøpt gjennom Etsy, og selv om de er årets farsott i Bloglandia så er jeg fornøyd med mine print! Den blå plakaten skal henge her i stuen mens den turkise er til hytten. (Hmmm det ser ut for at hus og hytte kommer til å ende som eneggede tvillinger tilslutt)


Jeg regner med at de fleste har hørt historien bak Keep calm and carry on? For dem som ikke har (*min mor leser bloggen for eksempel) så ble disse plakatene hengt opp i England våren 1939. Dette skulle være en hilsen fra Kong George VI om at den britiske regjering hadde kontroll til tross for krigsutbrudd.


Kun få plakater ble hengt opp, og de forble derfor ukjent for de fleste. Seksti år etter har plakaten blitt et kultobjekt, og etterhvert også et interiørobjekt. Den er elsket, hatet og harsellert med, og er selvfølgelig yesterdays news for trendspotterne innen interiør. Jeg ler litt av tulleversjonene, men fant ut at jeg ville angre om jeg kjøpte en av disse..


For meg som har shoppet litt for mye i det siste kunne nok denne versjonen fungert som trøst!

Den gode feen sin plakat er svart.


Den nederlanske bloggeren Yvonne er bedre kjent som bloggeren Yvestown. Hun bor i Belgia og hennes plakat er vist frem i flere magasiner. ( Selvfølgelig har Feen vist den før også.*ler)

Mine er lyseblå og turkis, og jeg er spent på om noen av dere andre også er på vei inn i Keep Calm klubben?
Fortsatt god helg til alle!

32 kommentarer:

Den gode feen sa...

Så knakande kjekt innlegg Emmeline :) Syns fargane du har valgt er heilt herlege!!!

I dag har eg gjort noko eg sa eg aldri skulle. Eg har kjøpt meg eit digert VIPP-bosspann *rødme*. "Alle" andre har det, og eg likar i grunnen ikkje å vere hermegås. Men du veit, eg klarte ikkje styre kortet som rett og slett hoppa ut av lommeboka og rett i kortterminalen ;) Eg har også kjøpt dei to tekoppane i Burleighsettet mitt som mangla til eit fullverdig sett til 6 personar.

Lurare å gjere som du - å kose deg inne ein laurdag. Då sparar ein iallefall masse pengar :)

Ha ei fortsatt fin helg, så bloggast me :)

Photo-Me-Life sa...

:) Bare noen få få dager siden jeg blogget om den der, jeg vil også ha en!

Huset på kollen sa...

Hei Emmeline,

Jeg er med i klubben - har attpåtil lyseblå :) Bestilte min fra en svensk nettside, og viste bilde av den 14. desember fant jeg ut nå.

Ikke-bloggere og ikke-interiørinteresserte lurer litt på hva i all verden det er for noe å ha på veggen, men jeg digger digger digger den!

Ha en fortsatt fortreffelig helg!

Sommerfuglen sa...

Vi Er nok mange i denne klubben, ja.Min har hengt på kontoret siden tidlig januar , og passer utmerket i en stressende studenthverdag.
Ha en flott lørdag!

Ninas Drops sa...

Jepp tror det.

Turkis og grønn er min favoritt.
Jeg visste ikke den historien om plakaten. Takk for opplysningen.
DU har det så fint hjemme.
Drops=)

Anonym sa...

Jeg tror jeg er calm nok, men har veldig lyst på muggen med motsatte farger på blomstene enn din. Og siden den er på vei ut, blir gjerne ikke akkurat den en farsott..

Ha en fortsatt flott helg!

T:o)ve sa...

Jeg har sett på disse plakatene lenge, og skulle nok gjerne hatt en, men min veggplass tillater ikke utskeielser... Kanskje på soverommet etterhvert..?
Men først får jeg nok gjøre ferdig alle påbegynte prosjekter, rydde og vaske...
Ha en videre fin helg!

Anonym sa...

tror jeg helle blir med i green gate klubben :)

Cathrine sa...

jeg har ikke, men nå fikk jeg veldig lyst på..:P skal ikke se bort i fra at jeg joiner klubben snar:P

ha en fin kveld!

Kreoline sa...

Er ikke det Emmeline, fine plakater, liker godt den sorte, og kanskje en bitte bitte liten en kunne fått plass hos meg.

Therese sa...

Jeg er også medlem av Keep Calm klubben, de er bare ikke kommet opp på veggen helt enda. Også bestilte jeg meg to farger, en turkis og en mintgrønn. Den turkise skulle jeg gi bort, og den mintgrønne skulle opp på veggen min. Men da plakatene endelig kom i posten var det mer eple enn mintgrønn over den ene, så det ender kanskje med et lite bytte *kremt*

Vel, medlem er jeg hvertfall ;)

Håper du får en fortsatt fin lørdagskveld Emmis :*

Fru Fryd sa...

Har vært medlem en stund ja..:0) Jeg har en rød, og den har jeg hengt opp på kontoret mitt på jobben. Har fått mange positive kommentarer. Ha en forsatt fin helg

Anita sa...

Får bare tilstå, jeg bestillte den i sølv for noen dager siden. Venter...God helg til deg og dine.

AstridVU sa...

TAKK Emmeline, for at du forklarte historien bak disse plakatene. Har sett de på mange blogger nå, men aldri helt skjønt greia.

Og etter å ha lest dette (og det forrige) innlegget ditt, så lurer jeg på om jeg har blitt en smule inspirert av smaken din. Jeg kom nemlig hjem med litt servise som ligner veldig på det du har vist frem her i farge og stil.

Akk ja, ikke den verste stilen å bli inspirert til å kjøpe :)
God helg!

Prinsesse Elin sa...

Hei hei
Jepp jeg har en jeg og men gidder ikke vise siden alle viser. Måtte vise Linda bilde du sendte til meg. Tror hun ble bitte litt kvalm av det;O)
Daaaaakars jenta mi;O)

Rosa sa...

Hm, eg skjønar at eg har vore for lite aktiv i bloggeverda i det siste, for desse plakatane har eg faktisk ikkje sett før. Og eg trur faktisk ikkje eg skal bli medlem heller, sjølv om eg kanskje ville føle meg frista om eg fann ein i knall rosa ;)

Håpar du nytt åleinehelga! (eg hadde ein stor plan om å blogge ikveld, men etter å har prøvd 4 gonger å lage eit nytt innlegg utan hell, så kanskje eg skal ta hintet frå blogspot og finne på noko anna?)

janne - kathrine sa...

Hei, hei.

Nope, er ikke - og kommer heller ikke til å bli (tror jeg da....)

Får si som "Ida": jeg vil heller bli med i Green Gate klubben ;-)

Ønsker deg en fin helg videre!

mali-mo sa...

Jeg har veid for og imot denne klubben lenge jeg skal jeg si deg ;) Syns egentlig ikke det er så stas å hive meg på sånne farsotter, hehhehehee, jeg liker jo å innbille meg at jeg har et individualistisk hjem (nåja).Hahaha. Men tror jeg bare må gi gass her og hoppe raskt og elegant over alle selvpålagte hindre. For jeg vil jo egentlig ha en jeg og!!! Til annekset? Hva sier du? Til stilen dansk-sommerkolonihytte-møter loppis? Lys lilla eller lys grønn? jeg kaster inn håndklet og venter på at Synnøve åpner salget ;)

Her har lørdagskvelden vært i stolen med teppe, lettvint kylling&frites og film på DVDen. Satser på en flott dag med strålende sol ute i hagen imorgen (værmelding?), jeg gikk nemlig løs med motorsagen på gamle og irriterende trær idag, og har endel å rydde opp imorgen, for å si det pent ;)God søndag!

frøken olsens drømmer sa...

Hei på deg:)
Jeg har fulgt bloggen din veldig lenge..Og nå har jeg nettopp laget min egen blogg så jeg håper det er greit for deg at jeg legger deg på siden min :) ps ta gjerne turen innom

Aina sa...

nei, er det noe galt med meg nå..feber kanskje? For den frister ikke meg, mulig for lite prikker og roser*fnis*
Ønsker deg en fin søndag!
Keep calm;0)

Dagny- Heim sa...

Nix! Skal ikkje ha denne. Men om eg hadde fått tak i ein av originalane, kanskje :-)
Litt kjedeleg å ha det som "alle andre" har. Men her er meiningane tydeleg delte.

Ha ein fin søndag!

Maria Louise sa...

Jeg vil ha en sånn. Tror jeg trenger det. Det kjennes sånn ut i allefall. Tror egentlig jeg må ha en i hvert rom. Det er av og til herlig hektisk med 3-års trassing. Men vet ikke helt fargen enda.. står mellom rød og lyseblå. Må tenke litt...

Maria Louise sa...

Og så genialt at du skrev historien bak ! Takk takk! Meget pedagogisk..! :)

camillaslykke sa...

jeg er ikke medlem nei... Hmm, vet du om man får tak i disse andre steder enn utenlandske sider?? ( alltid litt skeptisk... he he)
Takk for alltid gode innlegg!!
Ha en fin helg videre.

purple area sa...

Vilken rusning det blivit på dom tavlorna, jättefina!

Anonym sa...

Jeg har lyseblå, kjøpt i høst. Veldig fornøyd. Kunne tenke meg en sort også faktisk.

klem Ellabella

Strikkelaura sa...

Takk takk, da ble det endelig bestemt hva som skal henge på soverommet(!).
Men, jeg lurer på hvilken størrelse du har?

Anonym sa...

Ja da! :-D Jeg har haft plakaten siden 2007. Købte den hos Barter Books, som sælger den "originale" og som er betydeligt billigere end mange af de nye udgaver. Til gengæld kan man jo kun få den i rød. Jeg elsker også de nye med "modsatte" budskaber. :-)

Jette/Danmark

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Niks, er i skoleplansjeklubben, veldig opplysende sted å være :o))

Men keep calm posterne er tøffe,det synes jeg virkelig.
klem

☆Therese sa...

Jada, er med i klubben! Dvs har nettopp nå vært inne å bestilt en :o) Vet ikke om jeg skal ha den hjemme eller på jobben, men det finner jeg nok ut av!

Linda sa...

Jeg er med i klubben, både Greengate og Keep calm.

Vil bare si til de som lurer:
https://www.keepcalmgallery.com/
har små postkortversjoner av plakaten. For de som ikke har plass til en stor..

Sivs hus sa...

Hei, Ja, dette er nok plakaten for oss dobbeltarbeidende mammaer....vi burde egentlig fått den gratis:-) så lekker mugge du har grenene med påskeegg i. klem Siv

Related Posts with Thumbnails