onsdag 4. mars 2009

Martha SURwart



I går hadde vi storrengjøring hos oss. Da vi endelig var ferdig sank jeg sammen i sofaen, og slo på TV. Der sto Martha Stewart i all sin perfekte prakt og laget ENKLE blomsterdekorasjoner. Med det hun hadde for hånden. Som selvfølgelig viste seg å være rene jungelen, med pærer, druer, kål og roser i skjønn forening! Martha og assistenten mente at vi bør tenke nytt når vi skal pynte til fest. Det er tross alt krise i verdensøkonomien!


Mens jeg satt der og funderte litt på hvordan det er mulig å snakke om økologi, økonomi og måtehold mens man lager GIGANTISKE dekorasjoner, slengte min eldste datter seg ned foran apparatet hun også.


Det skulle vært forbudt for Martha Stewart å være talkshowdronning utbrøt hun.
Hva mener du? spurte jeg.
Hun er helt grusom svarte tenåringen, se hvor sur hun er.
Så tittet vil litt til... og ganske riktig, Martha var rett og slett knallsur.


Jeg syns faktisk at hun virker nedlatende der hun står. Hun avbryter gjestene sine, og er mest opptatt av å legge Martha lærer deg papirklipp / blomsterdekorering / matlaging bøkene sine helt oppi kameraet. Så kan seerne løpe og kjøpe. Nå skal det jo sies at den amerikanske gjør-det-selv- dronningen har sittet 5 måneder i fengsel. Hun bør jo kunne skru på sjarmen likevel. Hun er vel ute av det fengselet nå? Vel vel, apropos sjarm...



Da jeg var innom Nordli på Mammutsalg tidlig mandag morgen hørte jeg plutselig en velkjent stemme. Jeg snudde meg, og bak et bord satt skjønne og smilende Ingrid Espelid Hovig. Hun var så søt der hun satt helt alene. Snakk om å ha sjarm i bøtter og spann!


Jeg svingte bort til henne, og sa at jeg hadde sett henne på tv sammen med nuddelkongen Mister Lee her forleden. I tv innslaget strevet Ingrid voldsomt med induksjonsovnen. Hun er rett og slett helt katastrofal med induksjonsovn, og hun fikk ingenting til å virke. Dermed gikk det ikke an å jukse litt engang, og innslaget endte med at Ingrid fikk latterkrampe. Vi lo hjemme i sofaen, og mister Lee lo han også. Tv-innslaget kan du se HER.


Den godeste Martha Stewart hadde nok fått magesår over en nasjonal kokk som lager suppe fra pose, og som ikke klarer å skru på ovnen. Jeg mener likevel at Martha har MYE å lære av Ingrid! Til syvende og sist handler det kanskje om hjertevarme, eller hva syns du?



Bildene er i dag hentet fra Martha Stewart sin side, som du finner HER. Okey..hun er jo litt flink. Jeg skal innrømme det!

28 kommentarer:

VillaVanilje sa...

hehe har aldri lagt så merke til det før, men det er sant som du sier, hun er sur! ingrid espelid er blid som ei sol, liker henne utrolig godt. hun er liksom sånn søt gammel bestemor:)

Christina sa...

HAhahahahahhahahaha... Jeg fikk Fem i går og så på dette programmet for første gang i dag! Ble helt dårlig.. Hun er kjempe sur, og uinteressert for ikke å snakke om FREKK!
Skjønner ikke helt hva som er greia med den dama.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg har sett det også, derfor nekter jeg å se på henne. Klarer ikke se bort fra måten hun er; som du sier avbryter hun gjestene sine, for hun hører jo egentlig ikke på de og i tillegg sier eeeeehmmmm, eeeeehmmmm, eeeehmmmm.... i annenhver setning. Jeg blir G A L. :(

My home is my Castle sa...

Ja flink er martha, men så mye sjarm har hun ikke, er enig med deg der. Har og forundret meg noen ganger hvor uhøflig hun kan virke.. Avbrtyer stadi gjestene sine, det irriterer meg litt. Kan de ikke få snakke ferdig ????
Jeg så det programmet med Ingrid Espelig og vi satt her og lo vi og :)) Hun er bare sååå herlig :))) Blir glad over å se på henne :)))

Klem,Kari

Bohemian Princess sa...

Åh, jeg er så enig. Orker ikke se Martha, hun er sååå iskald...

tinemor sa...

He, he
Lo godt av det tv-innslaget ja!
Hærlige, blide og sjarmerende Ingrid!!!
Hjelper ikke å være flink, når man er sur, spørr du meg...
Jeg ser ikke Marta S. fordi jeg syns hun er så kvass og sur!! Avbryter folk og hører ikke på dem, mere opptatt av seg selv. Nei takk!
Så er det sagt.
Sikker ikke mange som er enig med meg, men.
Jeg syns verden er full nok av triste ting og sure mennesker, så jeg gidder ikke å sitte å la slike underholde meg.

Besta sa...

Helt enig med deg, kan ikke like Martha. Vet egentlig ikke hvorfor hun er så populær i USA heller.
Men hun har fine bilder i allefall..
Ha en fin dag, Marilyn

Anonym sa...

Jeg er så enig med deg! Og jeg som trodde at alle i blogglandia digget Martha. Hun er jo bare interessert i seg selv og sitt! Takk Emmeline for at du satte ord på det:) Du har forresten fortsatt Norges beste blogg! Ann-Karin:)

Unknown sa...

I know!!!!!!Dette var nesten skummelt, for jeg har sittet her med operert fot på strekk i noen uker, og dermed fått med meg altfor mye suppe-tv. Og nå har den godeste Martha gått meg helt på nervene. Hun er frekk, selvopptatt, og selger kun seg selv og alle de titusen produktene. En besservwisser der hun står og klipper sine scrappe-ting...huff...men mye fint...ok. men hun må være et riv-jern for sine ansatte...

Marias skriblerier sa...

Herlig innlegg! Martha SURwart... *fnis*

Drømmen om en eplehage sa...

Jeg er så enig i det du skriver!
Har irritert meg mang en gang. Hun oppfører som det jeg kaller for megge rett og slett.

Men, men hun er handy, det skal hun ha....

Ha en dag fylt med smil og ingen sure oppstøt!

MonjaHelene sa...

Utrolig underholdende innlegg!*humre,humre* Jeg er helt enig,Martha i farta er veldig alvolig på tv ,har ingen feel good factor ,så jeg titter heller aldri på det.Bloggen din derimot er veldig underholdende ,og får alltid frem smilet her hos meg.;)Flotte bilder du serverer også !:)

Marihøna sa...

hahaha, holder på å le meg ihjel! Enig, hun er driitsur og snerpete

Huset på toppen sa...

Jeg har heller ikke sansen for Martha:( Men Ingrid var mitt store forbilde når jeg bestemte meg for utdanne meg til kokk på 80-tallet!!! Husker vi satt klistret til tven når fjernsynskjøkkenet hadde sending!!
Og jeg husker hun laget langpanne pizza med tomatpure og kjøttdeig som ble en stor hit hjemme hos oss:)
Jeg så innslaget og hun er seg sjøl lik den dag i dag, herlig!!!!
Ha en fin onsdag!!
Klem Linda - ♥ -

Kreoline sa...

Har aldri sett henne i aksjon, bare lest om henne, men er ikke hun litt Queen Martha?? da kan de vel gjøre som de vil,haha. Kanskje er det fengselet som har ødelagt henne, ikke en bra plass det der for en "skikkelig" dame. Ha en fine kveld Emmeline.

Hege - BOLIGglede sa...

HELT enig!.. Orker ikke se på henne enda jeg egentlig liker den type program. Veldig nedlatende mot alle.. Men bloggen din liker jeg da. Du er så flink til å skrive..Så her følger jeg med:)

eve sa...

Det er forskjell på å lære bort ting og å være belærende, synes den godeste Martha er mest av det siste. Hun mangler helt sjarm og humor så jeg ser veldig sjeldent på programmet hennes. Men bevares hun lager en del fint da.

hvorfor ikke... sa...

Martha skulle ha lest bloggen din...sånn jevnlig mener jeg..da hadde hun fått seg noen latterkikk i blandt, hun også...ganske ofte skulle jeg mene. Går ikke an å gå sur videre, da, -om man har sittet i fengsel eller opplevd verdens undergang...aldri så mye...HAHAHA!

Sivs hus sa...

Hei, Jeg fikk dessverre ikke sett programmet. Men dine tanker sier jo alt:-) God energi er viktig og der er vår Ingrid best:-) klem Siv

solveig sa...

No har eg nettopp sett MS lage dukker av hanskar og tiltrekt seg all oppmerksomheit frå den stakkars dama som skulle vise boka si og framgangsmåten. Du har heilt rett! Vi fekk heile tida sjå Matha si dukke.
Ingrid er berre topp. Ho har i alle fall inspirert meg.

Den gode feen sa...

He he he, du får det sagt :) Saken er vel at ho har kjempeflinke medarbeidarar rundt seg. Er ikkje sikkert at Martha er flink i det heile tatt :) Kanskje derfor ho er sur, fordi alle "under" henne kjem opp med alle dei gode idèane... Nei, for å vere heilt ærleg kan eg telje på ein finger kor mange gonger eg har sett programmet hennar, så eg er ikkje den rette til å uttale meg. Men nettsidene er råbra og vanvittig inspirerandes :)

Og Ingrid Espelid Hovig er råbra!

Her er ungane i seng, mannen på kurs og eg går litt rundt meg sjølv. Kva skal eg finne på? Planen er å henge opp persienner i stova, så eg bør vel komme i sving.

Ha ein flott kveld snuppeluppeline :) Klem frå Linda

Klarafina sa...

Helt enig med deg angående Martha. Jeg er enig i at Ingrid Espelid er en helt annen "likeable" type.

Henriette sa...

Spikeren på hovudet der....Har sett på ho Martha eit par gonger, og syntes og ho var ubeskriveleg lite høfleg og SUR!!!

Kjempesøtt innslag med Ingrid Espelid Hovig. Induksjon er ikkje lett;)

Takk for oppskrift på jukselift:)
Sydde min første lift hin dagen, og fekk det til!!!

Ha ein flott kveld.
klem:0)

Marita sa...

heilt enig! Ho e sur og frekk! Syns så synd på ho eine medhjelperen henna, som aldr får sagt ferdig setningane sine, forklare sjøl eller noke. Ser heilt hjelpeslaus ut der ho står! Då e gode gamle Espelid som så uskyldig "juksa lite grande" mange ganga beire!
ha en vidare flotte dag!!! :)

Sol sa...

Jeg var inne på Martha Steward sin side i dag, og kjente fort igjen de bildene du legger ut her...det ser jo så lekkert ut,og jeg prøvde å finne noe som jeg kunne lage sammen med ungene på jobben...Men som du sier, det meste var veldig overlesset, og vi var ikke i nærheten av å ha ingrediensene" engang. jeg får lete mer en annen gang. Har ssveipet innom noen av programmene hennes på tv,men jeg har ikke stoppet opp så lenge...kanskje fordi hun mangler den herlige sjarmen som ingrid har. Så henne sammen med nuddelkongen jeg også... Klem.

Silje sa...

Jeg har lagt merke til at Martha er veldig sur og nedlatende.

Ikke mye sjarm og skimmte der nei.

Prinsesse Elin sa...

Jeg må si meg enig med det der med å avbryte gjester. Det har jeg også lagt merke til. HUN GJØR DET HELE TIDEN!!!! Derfor gidder jeg rett og slett ikke se på en dame med dårlig oppdragelse. Å på den tiden av dagen prøver å samle troppene til middag.....hvis det la seg noen gang gjøre:O) God morgen forresten;O)

Hanne sa...

Dette blir jo litt som når en film får totalslakt fra anmelderne - da får man jo lyst til å se den... Jeg har aldri sett Martha Stewart før, men skjønner at det må jeg snarest gjøre. Om ikke annet for å ergre meg *knis*

Det var Fjernsynskjøkkenet med Ingrid Espelid som fikk meg interessert i matlaging. Både marsipankake og hveteboller lærte jeg av henne, og fikk dreisen på (om jeg skal være så frimodig å skryte lit...) allerede som elleve-tolvåring.

Den beste tv-kokken utenom henne er svenske Tina. Digger henne også! Hun gjør det GØY å lage mat!

Takk til deg Emmeline for en super blogg - jeg kommer tilbake!

Related Posts with Thumbnails