tirsdag 3. mars 2009

Hjemmefavoritter


MeyBeMe har utfordret meg om å vise mine favoritter her hjemme. Jeg har fått utfordringen i ulike varianter tidligere. Jeg tror jeg har lovet å vise frem favorittkjøkkenting og favoritting generelt, så nå viser jeg frem litt av hvert. Som jeg selvfølgelig har vist tusen ganger før, men men!


Min favoritt på kjøkkenet er nok den lille benken. I sin tid kjøpt i Alvøen, med min far med som bærehjelp. Han bar ikke en fyrstikk engang, han bare koste med den lille hunden som satt i butikken.



Hyllen på kjøkkenet er jo en billig liten sak fra Ikea, men du verden så glad jeg er blitt i den. Den er perfekt til å skape stemning, enten den er pyntet med julepynt eller vårfarger.



I fjor på denne tiden laget Emmelinemannen denne hyllen til meg på sløyden. Den har blitt en favoritt i stuen!



Jeg har forøvrig dratt med meg Emmy hjem fra kontoret. Denne grisen er laget av Annettenett, og den skal få følge med sørover når seilbåter og kylinger kaster loss.



Hytten min kommer tilslutt til å bli et bloggeparadis, med små kunstverk laget av bloggere fra hele landet! Koselig syns jeg:) Ha en fin fin dag. Bloggeideene er elendige for tiden, men vi får håpe at det tar seg opp igjen av seg selv... SO LONG!

13 kommentarer:

Karna sa...

Hallaien Emmeline, du står vel med hodet ned i vaskebøtten du nå..iiikkk...men det er rart med det, får jo gjort noe når slike ting skjer...hi hi...Så deg på TV i uken som var også, ekte rikskjendis du!! Du er så flink!

La merke til telys og en Tilda i bakgrunnen, så koselig!

Kjempe tøff gris, og fine detaljer, fikk en slik utfordring jeg også, men orket ikke begynne å stæsje i går, så det ble ikke noen bilder...hundematskåler og tomflasker som måtte flyttes, er med andre ord utsatt...he,he...

Kos deg!

Anonym sa...

Så flott benk. Skjønner godt at du er fornøyd med den.
Hyllen din var topp, jeg har også bestilt noen hjemmesnekrede hyller. Så da får vi se hva som dukker opp med tiden..

Ha en god dag

mali-mo sa...

Kjøkkenet ditt er så koselig at jeg ser det gjerne om og om igjen jeg ;) En sånn Annettegris hadde nok gjort seg her også, lurer på om jeg må få bestilt meg en som kan matche annekset. Nå er det takk&lov snart vår og jeg er allerede i påskemodus, da er det innflytting på hytten og jeg gleder meg som en unge ;)

Ha en flott tirsdag!

Fjordheim sa...

Ja de hyllene er fine.
Flotte pyta er de også hele tiden.
Ønsker deg en god dag :)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Gjør ikke noe å se bildene om igjen kjære du.
Bildene er så lekre at de nyter vi okke som.
Ha en fin dag.
Klem

Drømmen om en eplehage sa...

Yo!

Må ha adressen din ;o)

Peace out!

Bohemian Princess sa...

Knall gris :o)
Og hehe, jeg måtte virkelig flire godt av din desperasjon rundt de gule koppene. Godt investert!!

Ha en fin dag!

Kreoline sa...

Takk for koselig velkomst Emmeline. Skulle ønske jeg hadde en "hjemmesnekker" jeg også, da jeg har et hav av ønsker. Du kan jo "leie" ut din, haha. Skjønne bilder, og jeg gleder meg til å se bilder fra hytten når det er ferdig. Kos deg på denne fine vårdagen.

VillaVanilje sa...

Heisann, må bare si at den hylla mannen din laget til deg på sløyden er nydelig! prikken over i`en med all den lekre pynten din i tillegg :)

Liv Elin sa...

Flotte favorittting ! :)
Den lille benken din er kjempesøt - nydelige små "utskjæringer" !

Også så søte påskekopper du har snopet deg - er veldig svak for de polkadottene rundtom - jeg med for tiden ! ;)(så ille faktisk , at jeg her om dagen holdt på å kjøpe plastsmekker til minstejenta med polkadots på - som ikke lenger bruker smekker !hehe)

Da er det jammen bedre å kjøpe gule polakdottede påskekopper - som en faktisk HAR bruk for ! ;)

Gleder meg til å se mer fra hytteprosjektet i påsken ! Spanande !!:)

hilsen fra Liv Elin I Husrom & Hjerterom

Sivs hus sa...

Hei, Så kul gris og søte detaljer du viser. Klem Siv

Rosa sa...

Ein slik benk kunne eg godt ha tenkt meg, så berre vis den fram, du ;)

Og mangel på bloggeidèar er du nok ikkje den einaste som er ute for. Eg vert alltid letta når eg ser at andre òg havnar i den klemma. Ser det vart gule polkadottar på deg )(eller, strengt tatt er jo polkadottane kvite?), og eg ser for meg at dei åleine kan skape påskestemninga i år.

Nyt vinterferien - på jobb!

Tyra sa...

Heia, Emmeline!
He he ja, du kan så si når det gjelder dette med selvdisiplin og kjøpelyst...Jeg tror det handler om hver sin hjernehalvdel som sloss, og det er vel stort sett den kjøpelystne som vinner-vi vil jo ikke ha vondt i hodet vil vi vel? Og den grisen var skjønn! Hyllene og seilbåten også!!
Ha en fortsatt strålende dag!
Klem fra Cathrine

Related Posts with Thumbnails