fredag 13. mars 2009

Hjemmehelg



Så er det fredag igjen, og denne helgen skal jeg være HJEMME. Jeg skal ikke kjøpe et frimerke engang. Landliv lurte på om jeg klarte å gå fra Berthas Oldebarn uten å kjøpe noe i går. Jeg burde jo ha sagt ja. Jeg tenker på klimaendringene og har begynt ett nytt og bedre liv. Uten flere kopper og puter. Istedet må jeg innrømme at jeg atter en gang har lukket øynene, og latt bankkortet leve sitt eget liv...



Jeg tror det jeg egentlig bør kjøpe, er en tvangstrøye som jeg kan ta på før jeg går i butikker. For det har blitt ALT for mye shopping i det siste. Nå skal det sies at jeg handler litt til hytten også, ikke bare til huset her hjemme:)



Alt i alt er jeg likevel fornøyd. Nye supersøte kopper i blått er på plass. Jeg har også kjøpt noen skjønne puter som skal videre til hyttelivet, samt nye GreenGate håndklær. Så nå sitter jeg her og FRYDER meg over alt som har kommet i hus.



Jeg har fått spørsmål om hvor det brune speilet med dører er kjøpt. Dette speilet har jeg faktisk fått av min svigerinne, som skulle kaste det. Men speilet er kjøpt på HAPPY CLUB i Vågsbygd i Kristiansand. Tror det het PRICE CLUB før i tiden. Det er en slags lagerhall som selger alt fra matvarer til scootere, utemøbler i tre, og store Buddhafigurer på tre ganger tre meter.
I tilfelle du trenger det. Men det gjør ikke jeg, og nå er det shoppestopp hos meg.



Ha en god helg du også. Er tilbake med litt mer nytt i løpet av helgen (*skamme skamme) SO LONG!!

40 kommentarer:

Cathrine sa...

er jo ikke rart at kortet ditt lever et eget shopoholickers liv når du valser med det mellom produkter fra greengate.. det er farlig det!! hehe nydelige ting du har kjøpt deg! må vist ta meg en tur til berthas oldebarn jeg også..:)

ha en fin helg!

liven sa...

Heisann!!
Alle forstår jo at du selvfølgelig må ha litt saker på hytten også!!
Det er klart......
Det er farlig å ferdes ute nå....butikkene bugner av nye ting!!
Jeg må faktisk også supplere med litt....for jeg skal jo ha konfirmasjon !!!!
Ha en fin helg Emmeline.........og kos deg med de nye greengate tingene:o)

Lynetmor sa...

Hei, så mye fint som du har kjøpt :-) Ønsker deg en fin helg :-)

Torunn sa...

Det er jo bare sånn...lønning i går, blakk i dag! Går man først inn i en butikk og finner noe man liker ER det umulig å gå ut uten å ha kjøpt.... Det jeg må lære meg, er derfor å LA VÆRE å gå inn i butikker!
Selv har jeg gått berserk på blomsterløkfronten om dagen. 30 nye georginer blir sikkert lekkert....om det noen gang blir bart her på Østlandet.
God hjemmehelg!
Ps...de putene var bare dritsøte!

Klem Torunn

My home is my Castle sa...

Såå søte kopper...
Må si at jeg får litt lyst på disse lyseblå, selv om jeg ikke er et blått menneske ;)
Price club ja, det var der jeg kjøpte mine hvite møbler :) Har vist dem på bloggen...
Nå er de visst konkurs. Så det i avisen idag. Synd, for de hadde mye fint....

Kos deg i helgen :)
Klem,Kari

Albertines verden sa...

Hei og hopp. Lenge siden sist. Ser alt står bra til, er innom for å ønske deg en riktig deilig hjemmehelg!

Maria Louise sa...

Jeg ler.. du er helt herlig. Og skjønner godt at du fryyder deg over det du har kjøpt! Nyt det! Jeg gleder meg til juni og feriepenger. DA skal jeg også shoppe litt...

Anonym sa...

Hei! Eg kom tilfeldigvis inn her via andre blogger, og for et lykketreff! Gratulerer med nytt Green Gate innkjøp, kjempe fine :)Eg skal til Bergen for å besøke søstra mi neste helg og fann no ut at butikken du handlar på ligg 700 meter frå huset hennar! Jett om eg skal dit?!? Og VISA-kortet skal få gå så varmt det berre vil. Tusen tusen takk og god helg! Helsing Tonje :o)

Kristin`s lille hjem sa...

Utrolig søte ting, du er ikke den eneste som har handlet litt for mye i det siste. Man kan liksom ikke la være når det er ting man ønsker seg/liker :-) Happy heter butikken nå i Kristiansand. Selger igrunnen mye rart.

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

I dag begynte jeg å lure på om du fikk så vondt i magen av å ikke handle, at du ikke klarte å skrive på bloggen en gang;-)
Masse fint fra Greengate ser jeg ja...
Så lenge du kan handle så - NYT det!!

Fru Fjeldhammer sa...

Happy shopping... på tide at greengate sponser deg litt! *S*

Jeg har samme speil som deg og mitt er kjøpt på bohus i 2002...

ha en fin helg..
klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

hei :) det er godt å sjå det er fleire som lar minibankkortet leve sitt eige liv.... :o/ mitt har løpt løpsk i det siste..men det er veldig kjekt med nye ting :o)
håpe du får ei fin helg :o)
Klem :o)

meaningmoon sa...

Hehe det er hvertfall fine ting du shopper:):)
Elsker Greengate jeg og!

Ha en fin helg!

THE HOME THAT LOVE BUILT sa...

Beautiful!

Brook

Landcharm sa...

Herlig vårfarge på dett. Godt kjøp!

Prinsesse Elin sa...

Hei vennen
Nå klokka 5 tok jeg også helg. Endelig. Her blir det tacos, venninne overnatting av prinsessa og tv. Jeg skal til stavanger i morgen på shopping. Å har funnet en eh....to butikker jeg ikke har vært i fær. Maison Mari og straen interiør. Å så skal jeg på søstrene greene. HURRA HURRA HURRA:o)
Jeg og ei venninne skal drikke kaffe og bare kose oss. Nyte vår været forhåpentligvis. Hadde faktisk vært ganske godt med en ute pils men nå sludder det så vi får se. Jeg tror ikke jeg hadde klart meg noe bedre hvis jeg hadde sittet oppå en palle med green gate og dinglet med bena. I morra tror jeg må kjøpe meg noe green gate. Jepp. I MORRA BLIR DET GREEN GATE:o)

Anonym sa...

Eg har også dette speilet, men mitt er kvitt og kjøpt på Skeidar i august-2004.

MallaKla´ra sa...

Heisan!!

Helt herlig.. Vente på at green gate skal komme for fult her nede og. Sikle, sikle..Gleder meg.. Fantastisk flotte putene og koppene..
E det rart me vil ha og blir shopoholicker med så mye fint rundt oss:o)??

Ha en flott helg!

Ha en flott helg!

Anonym sa...

"... og nå er det shoppestopp hos meg."
He , he , du sier ikke noe om hvor lenge den skal vare ...

God helg !
- Blir i godt humør av å lese tekstene dine.

aase sa...

Lækkert, lækkert, lækkert!!! har denne butikken med GG nettbutikk eller. de har jo eggeglassenne jeg har lett etter lenge. Aner du hva gg eggeglassene koster?? Hmmmm kanskje jeg skal ringe butikken å høre om de kan sende selv om de ikke er på nett? Jeg må nemlig bare ha noen av de der!!

Putene er jo bare hrlt nydelige, jeg vil også ha hytte!!! da kunne jeg shoppet mere jo!!

ha en flott helg, vår hos dere kanskje??

Unknown sa...

Hei!
Skjønner godt at du ikke klarte å gå forbi disse herlige Green Gate koppene uten å kjøpe de!!!

Herlige sommerlige farger... :O)

God helg!

synnøve

Lemi sa...

speilet kan og kjøpes på black design butikker som fører møbler, og i tromsø feks britts boutique...

mali-mo sa...

Hihi, Emmeline-handleguri ;) Har ikke tenkt å si noe fornuftig idag, for jeg vet nemlig utmerket godt at hadde lommeboken tillatt det, så hadde jeg vært på full fart i retning Berta imorgen den dag ;) Har jo et "nytt" (iallfall nesten) og hvitt anneks som står og venter på å bli tatt i bruk og innredet... Men i et anfall av akutt lengsel etter vår&sommer så impuls-bestilte jeg altså en Hellas tur som må betales imorgen hehehe. Nix shopping mao, men en ferie er jo heller ikke å forakte ;)

Gleder meg til å se hvilke flere fristelser du har dradd i hus...de putene dine kunne absolutt passet inn i annekset ser jeg, og de koppene...og... ;)

Nyt helgen!!

Løvetann sa...

Hei der oppe!
Eg slite virkelig med å holda bloggen min hemmelig. Vinterferien var et slit. Heldivis på jobb igjen denne veka.
Var innom Berthas i dag, hu sto på håve i kartongar. Blei dårlige av å gå inn der men du di høna har latt alle hemninger fare ser eg, he he he! Me snakkast om et par veker.
God helg!

Englefryd sa...

Er jo såååå moro med noe nytt da. Og Green Gate har jo kjempe masse flott. Så ut til at det var kommet masse stilig i den nye kolleksjonen, så jeg må vel ut å se:-)
God helg til deg og dine.

Unknown sa...

Haha, herlig innlegg (kjenner igjen skamme-skamme... ;o). Selv har jeg betalt så mye regninger, at jeg mer havnet i hespetrekategorien (som behørig er lagt ut i konkret og overført betydning hos lille (nuvel) meg). Ikke noe shopaholicakrobatikk for meg denne måneden (derav hespetretendenser), men jeg nyter å se vakre bilder her ute i Bloglandia.
Alltid en god opplevelse å være innom siden din!
Ha en god helg!

Anonym sa...

Hei cecilie.Ja du lever jo billigt har jeg hørt...på en måte,så derfor blir det vel litt mye shopping forstår jeg . Vi må slutte med denne sykelige shoppingen. Men du må forstås shoppe til hytten såklart..klem fra din kusine anette

Hulda sa...

Men, det er jo kjekt med noe nytt da! :) Falt for de putene, virkelig skjønne!

Anita sa...

Såå masse fint! Så forresten ett antishoppe tips igår, og det var å putte alle kortene sine i en bolle med van også fryse de! Tar visst lang tid å få de ut hvis man ikke bruker varmt vann da! Trenger kanskje ikke være nukleær medisiner for å finne ut av det;0) Skulle ønske jeg hadde hytte jeg:0) Ha en flotters helg! Klemmer!

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Heihei :) Etter mykje skryt av butikken, måtte jo eg også innom den i dag :) Kjempeflott butikk! Måtte handle med meg nokre godsaker eg også.. hehe :) Var vanskelig å gå derfra uten.. hehe

Ha ei godhelg :) Godklem

LillaLykke sa...

Serviset var nydelig! Utrolig vakker blåfarge :) Er vanskelig å ikke kjøpe noe slik.. selv sliter jeg med å holde meg unna en veggskiller som er i det aller dyreste laget! Men er så forferdelig å ikke kjøpe den når jeg har sett etter en i nærmere ett år.. og så var den jo så fin jo :) hehe er ikke lett!

Hilsen fra landet sa...

Hi-hi tenkte det nok! ;-)

Elin Osa Søreng sa...

Tenk på meg da- som ikke har sånne flotte butikker i mils omkrets! Ja, ja- blir mindre å bruke penger på da. Hvis du blir lei noe av det du har hjemme (eller på hytta), kan du jo alltids selge de her på bloggen din. Da kan du jo si at du er miljøbevisst og blablabla med rein samvittighet, hehe ;o)
God helg!

Samantha S sa...

I love the twig wreath. Are they popular all year round in Norway? would love to get one of those.

Interiør 63º N sa...

Kjenner meg veldig godt igjen i det du forteller i bloggen din, men det er ikke rart da, at vi handler slik vi gjør.....det er jo bare såååå mange fristelser der ute, og når en er litt svak for alt det lekre.....ja, da fornyes det titt og ofte, litt for ofte.....:O)
Ha en fin helg
Kirsti

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Emmeline oppskriftsbok hos meg!!!!!!!! he he, prikker og dotter og pastellfarger, kom og vinn, denne MÅ jo du bare ha eller vinne!

Men du , så fine saker om du har kjøpt da, vet , nå er det så fristende å fylle huset med fine vårnyheter, innrømmer at jeg har gått litt amok jeg også,og glemt var skapene som er fulle nok som de er , men skit i det, noe må vi unne oss ;o)))))

Malin sa...

Nydelige ting!
Farlig å shoppe for sånne som oss:)
Nydelig blogg jeg følger hver dag:)

Ps. Konkurranse på min blogg, kikk gjerne innom:)

Klemmer malin

hjertepiken sa...

Hei igjen..

Du nevnet koppemani litt tidligere i bloggen... Jeg er så besatt på fine kopper. Ser jeg noen fine klarer jeg ikke gå fra dem.. Og det verste er at jeg må ha mange av dem i tillfelle jeg ikke får tak i dem igjen... JEg får ikke vist frem alle mine fine kopper og ting enda i bloggen min -for dem ligger godt innpakket til å bli tatt frem når hytta blir ferdig.. har og putemani...og hjertemani... og ikke minst prikkemani. Er det ok om jeg legger det til på siden min?? Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hei!

Jeg har kopiert et av bildene dine, for å mailen Berthas oldebarn om de har den typen inne - jeg har bare funnet den på din side, ikke i butikker... :)

Mvh
Vibeke :)

Related Posts with Thumbnails